Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Friday, 5 August 2016

Testimonial : Kos Pembedahan Tempurung Lutut Vs Vivix

Petang ni nak kongsikan masalah sakit lutut yang ramai buat tak endah pada awalnya. Di pandang mudah dan di biarkan begitu sahaja, sehingga la sakit itu berlarutan dan penyebab anda sukar nak bergerak pada akhirnya..

Saya pernah konsultant client saya hari tu, dan pembincangan team kami masa tu. Tiba-tiba ada kawan kongsikan masalah dia sebelum ni...

Allahuakhbar, kos nya hanya mereka yang pernah lalui sahaja mengetahuinya...

Kos inject je RM600, belum termasuk kos pembedahan yang mana lutut ni andai dah buat pembedahan bukan murah dan kosnya amat tinggi dan memerlukan masa untuk pulih...

Saat itu, kawan saya tersedar dan "terjumpa tonic ajaib" ni untuk dia cuba...

Dan...

Alhamdulillah... ianya sangat membantu... tanpa pembedahan...

Anda ada kawan-kawan sedang alami masalah sakit sendi? Ligamen? Lutut bengkak?

Boleh syorkan produk ni?

Dan terus dapatkan dari kami untuk membantu anda juga...

Linakhtar
Pengedar Shaklee Anda 867601
0175836865

(Postage boleh terus untuk seluruh Malaysia, termasuk Brunei dan Singapore)

Teruskanlah berdoa dan istiqamah!

Salam Jumaat penghulu segala hari. Alhamdulillah kita masih di pinjamkan nyawa kita ni untuk terus beramal ibadah padaNya...

Teruskan berdoa dan terus istiqamah. Andai apa yang kita mohon belum terlaksana, terus usaha dan berdoa... sesungguhnya Dia amat mengetahui yang terbaik untuk kita.

Dan jangan la kita lihat solat Dhuha atau solat hajat tu pembuka rezeki dalam bentuk duit semata.

Rezeki konteksnya sangat luas.

Anak sihat juga rezeki.
Tenang jiwa juga rezeki.
Anak selamat sepanjang bermain juga rezeki.

Banyak sebenarnya tanpa kita sedar cuma sayangnya dunia hari ini terlalu mengajar kita kepentingan duit lebih dari segalanya.

Sabar.. Usahakan dengan sabar.

Sabar dalam ibadah dan sabar dalam usaha.

Tingkatkan ibadah dan tingkatkan usaha... 

InshaAllah.. amin

================

Saya yang sedang memperbaiki diri juga kerana Allah Taala...


Thursday, 4 August 2016

Tips Berniaga - Pengurusan Kewangan Bersama!

Assalamualaikum, Pepagi ni dapat motivasi dari kawan yang saya anggap sebagai cikgu dan guru niaga saya.. Tentang pengurusan kewangan dalam berniaga... saya pernah lalui naik turun dalam pengurusan modal ni...

Anda degil dan tak nak follow, memangnya tak kemana modal niaga kita... bila tersedar pentingnya modal niaga ni.. tak salah nak perbetulkan semua...

Bagaimana?

Jom saya kongsikan tips yang cikgu saya kongsikan ni... (terkena diri sendiri bila gagal dalam pengurusan kewangan).

PENTING dalam Pengurusan kewangan :-

Ramai orang yang terjun dalam bidang MLM dengan cara tidak langsung. Rata-rata melalui sharing dan bila ia memberi kepuasan kita akan terus lakukan hingga tahap tertinggi.

Namun sebelum nak pergi jauh, salah satu paling utama ialah pengurusan kewangan.

Ramai orang tak dapat nak uruskan bisnes dengan baik.

Pesan suami saya ' Tak penting di mana kita bermula yang penting di mana kita berakhir'

Suami saya suka remind benda ni.

Ada orang mula bisnes Shaklee modal RM250 aje....selepas beberapa lama akaun modalnya mencecah RM50k!

Ada orang mula dengan RM2-3 ribu ...selepas beberapa lama duit modal lesap apalagi nak beli stok?

Sebab itu pengurusan kewangan sangat penting.

1. Sediakan wallet bisnes.
Refer buku Jutawan MLM tulisan RAzzi Armansur ada dimaklumkan jika serius nak buat bisnes usahakan modal RM500 untuk beli stok. Ya pada saya RM300 juga boleh, dengan membeli vitamin asas yang kita memang sendiri amalkan/ makan.

2. Jangan usik duit modal!!!
Ini yang ramai tak disiplin. Ramai yang gunakan duit modal beli belanja harian [ isi minyak, beli barang dapur etc]. Duit modal perlu dikembalikan pada akaun modal. Keuntungan juga perlu ditepikan supaya dapat lihat secara kasar semasa menutup akaun bulanan.

3. Setiap perbelanjaan perlu ditulis.
Jika anda beli plastik prepaid sebagai stok, ia adalah dianggap modal. Minyak kereta / motor yang digunakan ke pejabat pos juga adalah belanja. Macam saya sendiri pos saya caj RM10 jika customer nak poslaju. Ya saya guna prepaid [ Kos plastik RM6.40, kos minyak + masa= RM3.60]. Hujung bulan, duit minyak hulurkan kat suami sebagai contribution pada bisnes kita.
Jika rajin nak deliver pada customer , duit minyak perlu diambil kira antara RM10-RM15 bergantung pada jarak. Ini kerana kereta perlu minyak dan ia guna masa kita dengan keluarga.

4. Bonus
Bila dapat bonus dan dah capai 4 angka , maka sediakan portion. Berapa perlu buat ZIS, berapa duit tambah modal, berapa duit sendiri.

[ 3 bahagian besar yang utama].
Macam saya sendiri, bonus bahagian sendiri dipecahkan kepada :

Token appreciation untuk suami, anak dan mak saya.

Untuk diri sendiri sedikit bahagian dan + KEPUASAN.

5. Pecahkan modal HANYA BILA PAKAR & DAH BERJAYA.
Kesilapan ramai orang adalah buat bisnes banyak dalam satu masa tetapi sayangnya satu bisnes pun tak mahir.
Ini akan membuat modal anda pecah akhirnya tak ke mana pun. So
fokus sehingga anda berjaya. Jika anda rasa stuck, get your mentor. Do keep in touch with Allah thru solat Dhuha, Hajat and Sunat Tasbih. Allah maha mendengar. Dia juga yang Maha memberi.

========================

So jika anda baru nak mula bisnes atau dah lama bisnes, gunakanlah tips yang membantu anda berkembang.

Shaklee adalah bisnes yang mudah jika ANDA SENDIRI jujur makan supplement Shaklee sehingga dapat menjadi Shaklee effect !

InshaAllah kita bersama kembangkan  bisnes kita sedari modal kecilan menjadi besaran... Pasti boleh anda kita TEGAS DENGAN DIRI SENDIRI. Agree?

Tips di kongsi bersama...

Pengedar Shaklee Anda 867601
Linakhtar
0175836865

(Usaha perbetulkan diri sendiri kerana Allah Taala)

Wednesday, 3 August 2016

Sakit lutut yang menyeksakan!

Pagi ni nak berkongsikan satu pengalaman dan cerita pasal sakit lutut atau sendi. Pengalaman ni saya nak orang lain tak nak merasai apa yang saya rasainya juga.

Sebelum ni saya tak suka minum susu apatah lagi makanan yang banyak kalsium.. tapi sejak 30an ni kerap pula sakit lutut dan sendi-sendi.

Cerita ni bermula....

Ada satu malam tu terasa sangat ngilu lutut kanan, nak tidur pun tak boleh apatah lagi nak melipat kaki ni.. seksanya yang amat, hanya Allah SWT je yang tahu... nak nangis pun tak lepas dah.. ini puncanya bila lepas bersalin anak pertama saya dalam penyusuan susu ibu lagi, tapu tak minum susu untuk tulang. Sedangkan masa u saya berkongsi kalsium dengan anak saya. Mujur la suami tolong urutkan dan terasa la sedikit kurang sakit tu.. tetapi berminggu juga nak baik.

Alhamdulillah lepas kejadian tu saya dah serik dan dapat penyelesaiannya... saya kenali produk ini awalnya untuk seketika.. tapi sedari badan ni nak pakai lama dan kesihatan itu sangat penting... saya masih dan terus amalkan sehingga sekarang..

Jangan abaikan KALSIUM untuk tubuh badan kita, andai kita dah terasa ngilu sedikit tapi tak kerap.. SEGERA lah cari ubatnya...

Mujurlah saya jumpa OSTEMATRIK dan juga COLLAGEN POWDER ni sebelum teruk melarat sakit lutut saya yang boleh membawa masalah Osteophorosis yang ramai melanda orang-orang muda seawal 30an ni tau...

Nak dapatkan produk ini untuk masalah anda? Hubungi saya segera!

Pengedar Shaklee Anda
867601
Linakhtar
0175836865

(Boleh pos seluruh Malaysia, termasuk Brunei dan Singapore)

Tuesday, 2 August 2016

Tahniah dapat FREE TRIP ke Orlando!

Alhamdulillah... Tahniah, dapat free trip ke Orlando! Dan hari ni delegasi para Sid @ Pengedar Shaklee Malaysia yang berkelayakan akan terbang ke Orlando tajaan 100% Shaklee...

Seronokkan... mau tak.. dapat ni atas kejayaan dan usaha sendiri... semua orang BOLEH DAPAT dengan jayanya...

Dan... Kepada semua delegasi Shaklee distributor yang akan bertolak ke Orlando hari ini, didoakan semoga selamat dalam perjalanan pergi dan balik serta dipermudahkan segala urusan.

Semoga dengan hadiah hebat dari Shaklee ini membantu kita semua melebarkan empayar dengan lebih luas. InsyaAllah...

Amin...

Anda pun boleh dan nak bersama kita untuk layakkan diri dapat FREE TRIP ni.. untuk hujung tahun pula Umrah.. dan tahun depan akan ke Jepun pula...

Meriahkan...

Anda nak bersama kami? Atau sedang mencari produk terbaik untuk anda dan anak-anak jugs keluarga?

Hubungi saya;

Linakhtar
0175836865
Pengedar Shaklee Anda 867601

Di mana kita akhirnya?

Assalamualaikum dan selamat pagi... pagi ni agak clumsy buat semuanya, kenapa?

Jom kita duduk dan renung diri kita sendiri, dalam kesibukan kita ke tempat kerja.. bolwh je kita renung kelemahan kita kan...

Bak kata kawan saya...

" Tidak penting dimana anda bermula, tetapi yang penting di mana anda berakhir. "

Tersentuh dengan ayat ni, dan berkali saya fikirkan... apa yang saya buat ni betul? Apa yang saya mahukan dalam hidup ini?

Tepuk dada tanya diri kita sendiri kan... Jangan terlalu pandang orang lain sehingga kita lupa akan diri kita di mana... dan bagaimana akhirnya..

Love sharing,
Linakhtar

Munasabah diri...

Monday, 1 August 2016

Testimonial: Bantu diri untuk BERHENTI MEROKOK!

Alhamdulillah, feedback dari beberapa rakan dan suami kepada rakan-rakan kami semakin ramai yang BERHENTI MEROKOK lepas terus konsisten mengamalkan produk yang bukan je untuk kesihatan luaran..malah dalaman juga...

Kata mereka...

Vivix bukan hanya anti aging.
Vivix juga bukan hanya untuk dapatkan rasa bertenaga.
Vivix bukan hanya lambatkan pembentukan AGE protien tetapi Vivix istimewa pada mereka yang ingin berhenti merokok.

Hari ni nak kongsikan  kesan Vivix pada suami customer kini merangkap ahli bisnes kami juga..

Berminat nak dapatkan Vivix?

Boleh hubungi saya terus kepada anda;

Pengedar Shaklee Anda
Linakhtar
0175836865

(Postage seluruh Malaysia, termasuk Brunei juga Singapore)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...