Fokus dan konsisten dengan matlamat sebenar kita...

Saya tertarik dengan kata-kata cikgu saya ni, dan setiap apa yang dia katakan itu adalah benar dan andai kita anggap dia adalah cikgu dan mentor kita...

JANGAN sesekali membelakangi dan memburukkan dia... sebab dengan dia kita kenal sekarang dan dengan dia kita banyak pelajari sesuatu yang bermakna dalam hidup kita...

Antara kata-katanya....

Semua bayi dilahirkan dengan lumrah yang sama, tak pandai berjalan apatah berlari. Namun masa itu terus berlalu dan kerana keinginan dalaman yang kuat mereka ini belajar bertatih sehingga pandai berlari.

Ya sama dengan kita. Hakikatnya banyak perkara yang kita belajar dari alam dan persekitaran.

Bagi pengedar Shaklee, saya yakin ramai yg kongsikan kebaikan produk bukan kerana duit yang utama tapi rasa seronok berkongsi dari apa yang kita dah rasa.

Ya kalau dulu banyak jerawat kini dah cantik, seronok juga orang lain boleh rasa apa yang kita rasa.
Jika dulu duduk rumah tgk fb takde apa2, kita buat sharing ada juga rezeki sharing masuk. So nak juga ramai surirumah macam kita yang ada duit tambahan kan?

Ya semuanya harmoni dan seronok dilakukan bila kita buat dalam keadaan ada matlamat tapi bukan dalam keadaan terdesak.

Itu yang saya lakukan dan saya share dengan adik beradik, kawan dan sedara mara.

Buat dengan hati yang seronok dan demi kebahagiaan keluarga.

Fokus satu bisnes sampai jadi "expert" itu sangat penting supaya kita tahu bagaimana nak manage dalam keadaan ekonomi mencabar.

Kalau anda fokus, percayalah hasilnya sangat hebat dan takkan terjangkau oleh akal kerana ia adalah hasil nikmat sabar.

Segala apa kita buat dan lakukan pasti ADA CABARAN nya... dan kita mesti hadapinya dengan tenang dan jangan la cepat mengalah, melatah dan saling menyalahi sesama kita...

Ingat... kata cikgu itu bermakna...

Saya si Pengedar Shaklee
867601
Linakhtar
017-5836865

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...