Doa ibu sangat mustajab dan makbul

Ada seorang yang saya kenali ni, dia juga adalah idola saya sedari saya mengenali dia dan saya sentiasa ikut rapat dengan apa yang dia lakukan dan katakan...

Bayangkan.. dulu dia bergelar CIKGU, tapi sebab yakin akan niat dan aturan Allah SWT... dia lakukan yang terbaik.. yang PENTING MOHON DOA dari suami dan ibunya...
..
...
Cerita kakak ni...

"Dulu takde kerja , g minta kerja.
Dah elok-elok kerja cikgu, berenti."

Masih ingat lagi bila bagi tahu mak saya berhenti jadi cikgu.

Gaji dah elok RM3 ribu lebih pergi pilih bonus Shaklee yang beratus aje?

Ya saya tak menyesal malah saya kuatkan semangat minta pada Allah pertolonganNya.

Mana ada bisnes buat terus senang?
Kalau ada saya yakin tak bertahan lama.

3-4 tahun saya bina keyakinan mak perlahan-lahan. Saya mula bagi mak RM50 sebulan dan meningkat perlahan2.

Setiap kali beri saya minta mak tolong doa dan redho dengan jalan yang saya pilih.
.
..
...
Alhamdulillah...

Ya apa yang kita dapat hasil doa dan redho mak ayah dan guru.

Jika rasa belum nampak jalan apa yang diusahakan, carilah dua insan ini. Minta maaf dengan jujur dan seikhlas2nya.

Jika mereka pernah tegur atau marah yang kita rasa terlebih, tak aper. Maafkan mereka kerana REDHO ALLAH ada pada redho nak ayah dan redho guru.

InshaAllah apa yang kita lakukan perlukan yakin dan jangan sesekali membelakangi insan-insan & yang penting dalam hidup kita....

Allah SWT
Suami dan anak-anak
Ibu dan bapa...

InshaAllah.. hati kita lapang dan rezeki kita pasti luas dariNya....

Dan....

Tiada guru atau ibu bapa yang mahu lihat anaknya gagal dalam hidup. Teguran itu tanda sayang.

Semoga kita semua sentiasa dalam rahmatNya...

Amin...

Salam ikhlas dan sayang...
Linakhtar dan suami juga anak-anak...

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...