Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 18 July 2015

Rasa badan penuh angin dan toksin...


Kempiskan perut anda


Malam ni ada rasa badan tak sedap dan superb rasa berangin?
Seharian pula dengan pelbagai juadah-juadah yang sedap sakan... bila malam terus lemau badan segala...

Apa kata korang mulakan sesuatu dengan ini dan mulakan penjagaan kesihatan secara semulajadi dan tanpa nak makan ubat segala bagai kan...

Cuci usus besar dengan HERBALAX
Cuci usus kecil dengan ALFALFA
Detox hati dengan DTX Complex
Buang angin dalam badan dengan PAPERMINT GINGER
Tambah tenaga dan bina sel-sel baru dalam badan kita dengan VIVIX.

Cara saya menjaga kesihatan secara semulajadi dan cantikkan badan sedari dalaman dan luaran dengan ini...

Berminat dapatkan terus dari saya

Puan Lina
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim, Malaysia termasuk Brunai
SidPRO anda 867601
Email: kedaivitaminlina@gmail.com






Friday, 17 July 2015

Lepas seminggu naik 5kg! Biar betul....

Punya laaa susah nak turunkan berat badan ni, bulan puasa (sebulan) pun 3kg je turun.. tapi baru seminggu lepas raya dah naik 5kg? biar betul...

petua nak kurus

Tidakkkkkkkkkkkkkkkk....

Korang.. yang berat badan cepat naik ni kan... jangan la frust bila berat badan naik lagi.. sebenarnya korang bertuah tau.. sebab berat badan boleh turun naik dalam tempoh selang-selang macam tu..

Tapi jangab la naik mendadak pula ye dah... Tadi dengar Ustad Kazim Ilyas bagi ceramah.. (kat TV) je la.. bukan live..haha... Raya kemenangan kita 1 HARI je... sebab tu di panggil 1 SYAWAL.. selebih tu.. tak semestinya kena raya 1 bulan juga kan...

Dan.. cara yang terbaik elak berat badan ni naik mendadak terusan... korang boleh amalkan PUASA 6 HARI (di bulan SYAWAL) ..

Tu yang di saran kan.. dan perasan tak.. bila kita dah biasa 1 bulan tu tak makan siang.. masa 1 syawal ni pun kita tak lalu makan sangat kan.. makan secubit pun rasa kenyang.. 1 biji ketupat tu pun dah kenyang.. kalu 2 lagi tak habis.. betul tak?

Kalu saya macam tu la.. Jiran bagi ketupat palas ni pun nak habiskan 2 biji pun di paksa-paksa.. tapi jangna keterlaluan tau nak makan tu.. sebabnya... perut kita "terkejut" nanti.. dah pula satu hal sakit perut la.. sasak nafas la.. muntah la..demam laaa... ni semua kan sebab perut kita "terkejut" di 1 syawal.. sebab tu makan sedikit-sedikit je..

Dan... tak la berat naik mendadak.. ye dak? tu bagi saya la.. maybe juga akan membantu korang... Insyaallah.. sebab dari pengalaman saya yang dulu pernah muntah-muntah bagai.. sebab juadah tu menyelerakan..makan dan makan..sudahnya.. malam raya ke-2 tu lembikkk je la..

Dan..kali ni..saya nak kongsikan kat korang juga... haa.. ni paling simple dan best.. sebab korang akan rasa kenyang.. dan makan pun ala kadar je.. tapi semangat nak berkunjungan dari rumah ke rumah sanak saudara tu tetap segar dan tak la lemau...

Taraaaaaa.... CINCH TEA MIX ENERGY... korang dah pernah rasa tak? kenapa minuman ni saya syorkan kat korang?

minuman bertenaga


Sebabnya? Sangat sedap! So bagi anda yang nak pastikan mempunyai berat dan bentuk badan yang menarik walaupun selepas raya, jangan lupa amalkan Cinch Tea Shaklee. Rugi kalau tak cuba tau!!!

Jom Tingkatkan Tenaga Anda di samping berkunjungan  rumah ke rumah ....

Teh eksotik putih, merah dan hijau Matcha dipetik dengan berhati-hati dan diadun sempurna untuk menghasilkan minuman yang sungguh luar biasa. Ia bertindak pantas untuk memberikan rangsangan tenaga semula jadi di samping meningkatkan kesihatan keseluruhan.

*  Rangsangan tenaga secara semula jadi dan selamat
*  Sedap diminum, sama ada panas atau sejuk
*  Alternatif terbaik kepada snek manis dan kopi
*  Cepat bertindak untuk meningkatkan tenaga
*  Bungkusan berbentuk ‘stick’ yang mudah bagi setiap sajian

Dan paling terbaikkk seuai untuk semua..sebabnya -->Tiada perisa, pewarna dan pemanis tiruan. <--


Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...



Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com


Raya oh raya.... Berdentum-dentum sedari malam raya..

Selamat malam semua... ops.. bukan nak tidur tau.. sebab post lambat hari ni.. tu nak kata selamat malam.. bukan tak menjenguk entry hari ni.. reramai blogwalking dulu sedari awal pagi..

Boleh di katakan, entry ke.. status muka buku ke.. tweeter ke.. semua tetang raya.. oh raya...

Pengedar Shaklee Kulim

Alhamdulillah.. hari kemenangan untuk kita umat islam setelah sebulan berpuasa kan.. tahun ni saya beraya bersama anak-anak je.. mr.suami kerja tak dapat nak cuti.. apapun saya merasa la juga seperti mana kawan-kawan saya yang lain beraya dengan anak-anak bila masa suami bekerja kan..

Apapun kemenangan kita perlu di sambut.. dan hari ni saya tak masak.. sebab jiran sebelah bagi juadah raya boleh di katakan banyak la juga.. sebab saya makan sorang.. anak-anak ni tak la makan ketupat tu bagai kan... Best dapat jiran yang baik dan ambil tahu akan kita ni.. Syukur sesangat... tak la merasa sendirian kan

Ok la.. entry hari ni tak nak panjang-panjang sangat.. sebab on mood raya korang juga kan.. dan kebanyakkannya semua balik kampunhg jumpa mak ayah.. keluarga adik beradik kan.. apapun..

Salam AIDULFITRIL, Maaf Zahir Batin.. kalu ada sepanjang penulisan saya sebelum-sebelum ni menyakitkan hati korang ke.. yang tak tersengaja tu. mohon maaf naa...

Kosong-kosong..

Ikhlas dari

Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601

email ;- kedaivitaminlina@gmail.com

 

Thursday, 16 July 2015

Mencantikkan kulit & hapuskan jerawat dengan Vitamin C?

Sebut je kecantikan, sebaik pasti kaitkan dengan wanita bukan? kenapa lelaki tak kisahkan kecantikan ek? Jangan... mr.suami saya kisahkan tau pasal kulit muka dia... "seketui" jerawat tu pun dia bising kalu ada kat muka dia.. haaaa

Tapi saya tahu.. wanita sangat-sangat kisahkan kecantikan ni..bukan la nak secantik retis Puan Che Ta.. Dato Siti... Erra Fazira laaaa... Tapi cantik ni kan dalam pelbagai maksud.. mereka-mereka ni mmg sah-sah dah cantik.. tak tepek bedak tebal-tebal pun dah cantik kan...

Tapi kecantikan ni biar sedap mata memandang dari kita sendiri terlebih dahulu..baru.. mr.suami kita.. orang sekeliling kita.. betul tak?
vita c shaklee
Mr.Google Pict

Kalu da jerawat penuh 1 muka... lepas tu ada ke orang nak "kongsi" apa2 dari kita? contoh kain sembahyang laaa.. mesti tak da punya..alasan.. takut air bisa  dari muka tu tertinggal kat kain.. kan?

Haa.. mau tak sakit hati kalu kita tahu.. bagi saya simple je.. mungkin saya yang pernah alami sebegini.. dengan pelbagai produk saya gunakan untuk luaran pun masih lagi tak ok-ok... lastly penyelesaian saya dengan secara tak sengaja dalam SET PENYUSAN ni ada Vitamin C, awalnya saya tak sure Vitamin C ni terlalu banyak membantu...

Bila perasan.. baru saya tahu.. Vitamin C ni sangat-sangat badan kita perlukan.. dah la tak makan banyak buahan.. sayuran apatah lagi.. sumber protin? lagiiii laaa...

Dan saya kongsikan ek... kenapa Vitamin C penting dalam badan kita...

*** Sustained Release Vita-C adalah pilihan paling tepat yang mampu bertindak sepanjang hari bagi membekalkan semula vitamin C yang hilang daripada tubuh disebabkan oleh aktiviti harian.

Sustained Release Vita-C 500mg dengan rumusan serba semula jadi ini memenuhi keperluan vitamin C tubuh, serta amat penting untuk menyihatkan tulang, gigi, gusi dan seluruh tubuh secara amnya.***

set cantik shaklee
Bukan untuk kulit je tau.. malah satu badan kita perlukan vitamin c.. Sebenarnya ada beberapa Set lagi untuk penjagaan kulit wajah ni..sebagai contoh ESP, B-Complex, Vitalea, Alfalfa, Herbalax, Gla juga Vitamin E.. Tapi untuk hari ni biar saya terangkan 1 je dulu.. Kenapa?

Haaa sebotol Vitamin C ni ada 180biji harga tak sampai pun RM100, malah mampu milik dan kesan terbaik untuk penggunaan seawal 21-90 hari.. masih sempat korang nak cantik.. dan mencerahkan kulit tau...

Sebab tu kalu korang paling tak suka amalkan banyak-banyak produk.. saya syokkan VITAMIN C di dahulukan...

Percaya?

Korang amalkan dan korang rasai kesan dan penjimatan yang sangat banyak untuk korang.. sebab selain amalkan.. korang boleh buat masker dengan Vitamin C ni tau... Sangat-sangat tak rugi untuk korang terus amalkan... dan ianya pasti SELAMAT, SEMULAJADI & BERKESAN!

Berminat? Dapatkan SEGERA untuk kesan awla dan terbaik anda!

               Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
 
 

Biar betul wanita ni pandai mencuri?

Assalamualaikum.. salam Ramadhan yang terakhir untuk kita di pagi dan hari ni.. terus terang saya katakan.. cepatnya berlalu sebulan Ramadhan ni... sangat-sangat buat saya terasa masa itu emas dan terlalu berharga...

Betul kan? dan saya kagum dengan wanita seluruh dunia semua.. kenapa? biar betul wanita ni pandai mencuri? mencuri apa pula,, dan kenapa pula nak di banggakan? pelik?

yes program shaklee

Tak pelik pun.. apa yang saya maksudkan wanita ni pandai mencuri adalah mencuri masa yang CEKAP.. mau tak nya.. kalu yang bekerjaya.. seawal pagi dah bersiap-siap nak ke tempat kerja.. anak lagi.. nak bersiap untuk diri sendiri lagi. .sarapan untuk suami lagi.. anak-anak lagi.. tapi mereka tetap punyai masa yang hebat untuk lakukan kerja-kerja tugasan sebagai ibu, isteri lagi kan... suami? membantu isteri juga tak kurang hebatnya.. tapi wanita ni ada je masa terlebih dia..

Sedangkan kita semua sama ada 24jam je kan.. tak lebih walaupun sesaat... tapi apa yang lagi hebat wanita ni? boleh bekerja secara sambilan lagi.. dengna perniagaan online.. offline.. mengurus rumah.. kerja harian lagi.. Surirumah sepenuh masa lagi tak perlu cakap.. tak da cuti tak da mc walaupun sehari dan setahun.. hebatkan wanita?

Dan saya sangat-sangat kagum orang sekeliling saya juga.. bekerjaya.. suami mampu nak saya hidup.. tapi TETAP nak tambah pendapatan dengan Shaklee ni.. kenapa? Hebatkan..lagi hebat ramai antara mereka yang bekerjaya ni tak usik gaji pun.. malah dapat BONUS SHAKLEE melebih gaji hakiki yang bekerja.. surirumah lagi hebat.. duduk rumah dengan anak-anak.. online ke offline ke..tetap hebat dengan income 4 ke 5 angka.. pencuri masa yang hebat bukan?

Selagi kita kita tahu apa tugasan kita.. apa yang perlu kita lakukan dengan bersama mentor-mento hebat lagi.. tak mustahil kornag yang sedang membaca ni juga mampu seperti kami yang hanya duduk rumah boleh membantu keluarga.. juga membantu orang lain gembira dengan berkongsi ilmu kesihatan secara semulajadi juga jana pendapatan dengan lebih baik..

Jadi korang yang sedang baca ni bagaimana?

Berani nak menjadi si PENCURI MASA yang cekap?

Jom sertai kami, kita ubah cara kehidupan kita secara sihat dan membahagiakan orang-orang sekeliling kita, dan ubah cara kita berfikir selama ini...

Terus sertai kami yang mana anda pasti mendapat pulangan yang anda impikan dengan usaha dan konsisten kita semua..

Bagaimana?
Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
Berniaga online
 
 

     Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi... SEKARANG!


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601


Wednesday, 15 July 2015

Sakit DARAH TINGGI usah dibiarkan lelama "bersarang" dalam badan

Sakit DARAH TINGGI usah dibiarkan lelama "bersarang" dalam badan korang tau.. kenapa? ianya pasti menganggu aktiviti harian bila ianya mula "merebak" tanpa penjagaan yang rapi.. Ada ubat? tapi sampai bila?

kesan pengambilan ubat darah tinggi

Pernah mami saya sendiri, bacaan tak pernah nak turun, apatah lagi bila usia dah meningkatkan... doktor cadangkan pengambilan ubat klinik yang dikatakan "boleh membantu" untuk dari naiknya darah tinggi ni...

Tapi....

Sekali makan.. terus pening? kenapa? sebabnya penerimaan badan secara mengejut.. sekali makan lagi.. terus pening.. mami saya g la cek semula kan.. bukan main turun malah makin naik// dan doktor cadangkan pengambilan ubat lagi dengan up kan dose ubat darah tinggi tersebut.. baru seminggu kot.. tak kan nak naikkan semula dose...

Sib baik la , saya ni jenis tak suka makan ubat juga..bila mami ceritakan yang doktor up kan dose ubat.. saya terus suh mami saya hentikan pengambilan ubat darah tinggi tersebut.. Kenapa? sebabnya ramai mak ayah kenkawan saya ambil.. bila dah mula ambil dengan dose di naikkan lagi dan teruskan pengambilan.. .ianya akan berterusan.. non-stop untuk ambil ubat darah tinggi...

Dan tahu kah kita ianya ada kesan sampingan bila pengambilan jangka masa panjang... ?

Sebab saya sanyangkan mami saya.. dan saya tak nak mami saya bergantung pada ubat semata-mata... saya candangkan mami saya ambil "ubat' yang semulajadi ni... sebabnya ianya tak la terus makan hari ni hilang terus darah tinggi tu.. .

Tapi.. Alhamdulillah, sejak mami saya amalkan LECITHIN, GLA, ALFALFA, CINCH TEA dan GARLIC, Alhamdulillah.. bila p jumpa doktor lagi.. doktor terkejut dengan bacaan darah mami saya... sebeb nak sebulan lebih juga mami tak p jumpa doktor tu... kononnya nak "habiskan ubat" tu untuk review kesan pada mami saya... selain itu VIVIX juga sangat membantu tau..

Dan..bila doktor tanya habis ke ubat tu.. mami dengan terus terang gtau anak-anak mami tak bagi makan ubat darah tinggi tu dah... sekarang bagi makan yang ni.. (mami tunjukkan kat doktor).. lepas tu baru doktor kata.. tak semua orang ada penyelesaian macam ni..Tapi sangat bertuah sebab anak-anak mami saya ada penyelesaiannya.. dan doktor juga terangkan yang pengambilan ubat darah tinggi ni perlu berterusan sebenarnya...

Happy kan... Siapa tak gembira dengan kesihatan mami saya.. dan saya pasti korang pasti nak mak ayah korang sihat dan gembira selalu kan.. boleh main-main dengan anak cucu. .tambahan bila raya ni..  lagi la peluang kita nak berikan sesuatu untuk mak ayah kita ..

Ya wang ringgit sekarang ni mahal untuk membeli sesuatu.. sebab nilai nya dah rendah... Tapi bagaimana kesihatan kita, mak ayah kita... isteri.. suami kita? anak-anak lagi? Berbaloi tak pelaburan kita untuk menjaga kesihatan kita sedari sekarang?

ubat darah tinggi
klik gambar untuk lebih jelas.

Mungkin testimonial ni juga menguatkan lagi anda untuk memberikan yang terbaik untuk mak ayah korang.. atau syorkan pada kenkawan yang ada sakit darah tinggi? tak kan kita nak biarkan tanpa membantu mereka kan.. at least kongsikan ilmu ni untuk mereka bertindak sedari sekarang...

Vivix sekarang ada PROMOSI tau.. nak? lagi jimat & berbaloi untuk di kongsi bersama insan tersayang...

1. Beli 2 dapat LESS 5% dan FREE MEMBERSHIP lagi... 
2. Beli 6 botol anda dapat FREE 1 botol lagi... dan FREE MEMBERSHIP + extra BONUS untuk bulan berikutnya.. 

Untung dan jimat kan? So pilihan korang? duit mahal ke nak beli kesihatan? atau nak merawat sakit lagi banyak perlu korbankan duit lagi masa ke sana ke mari?

Saya kongsikan dan anda buat keputusan terbaik..dan saya percaya korang mesti pentingkan KESIHATAN.

Berminat?

Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
 
 

Tuesday, 14 July 2015

Petua nak hilangkan bau ketiak?

Hari ni nak kongsikan 1 petua.. mungkin tanpa kita sedari atau tak..orang sekeliling kita tak selesa dengan bau badan kita kan.. Terutamanya bau kat ketiak.. mau lari kawan-kawan kita semua betul tak?

Mungkin bagi yang dah terbiasa bau ni, tak ambil port sangat.. tapi orang lain? kalu perempuan.. anak gadis lagi laa kan.. Jom kita cuba petua ni...

alfalfa shaklee

Antara cara-cara yang boleh di buat.... senang je.. 

1. Tumbukkan lada putih dan dua butir kapur barus.

2. Kemudian gaulkan dengan sedikit minyak kelapa.

3. Gosokkan campuran tu pada ketiak anda pada setiap malam sebelum tidur.

4. Biarkan semalaman dan bersihkan apabila anda bangun untuk solat subuh.

Amalan ini akan menyebabkan bulu ketiak anda tertanggal dengan sendiri dan mengambil masa yang agak lama untuk tumbuh kembali.

Mudah je kan... dan paling saya suka.. kalu korang pun rasa ni nak buat selalu pun ambil masa...
http://mommylina.blogspot.com/search/label/Alfalfa%20Complex
Klik gambar untuk ketahui pelbagai fungsi sebotol ALFALFA ni..

Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601

Monday, 13 July 2015

Testimonial ;- Pastikan apa yang anda amalkan adalah SELAMAT & BERKESAN!

Malam ni nak kongsikan 1 testimonial yang dulu dia biasa-bisa je.. tapi sekarang? Alhmdulillah.. dia juga amalkan bukan untuk cantik je semata-mata.. tapi sebenarnya untuk penjagaan dalaman dan kesihatan.. tup-tup...

Wauuuuu ... Terus awet muda dan cantik lagi... testimonial ni saya pernah kongsikan di laman muka buku saya.. tapi saya nak kongsikan sekali lagi untuk lebih ramai lagi boleh buat seperti ini.. bukan je cantik..malah sihat dan awet muda...

set cantik dan awet muda Shaklee

Apa yang perlu saya katakan kat sini.. adalah.. Penggunaan produk kita ni biar di jamin SELAMAT & BERKESAN.. .baru bila di usia depan kita tak la menyusahkan anak-anak.. selain kita ada penjagaan kesihatan awal.. dan buat pelaburan juga kan...

Ok... lihat ni... Testimonial dia... apa laaa sangatt kot bagi korang yang dah cantik kan.. tapi cantik ni jangka panjang tua..bukan cantik hanya pada "luaran + make-up" je tau..

Anda yang nak cantik nak mula sekarang atau lihat orang lain semakin awet muda dan cantik.. korang yang dapat info awal lambat nak amalkan? kenapa tak mulakan sedari sekarang?

Kalu saya tau benda ni dari awal... saya pasti dah amalkan sedari bujang lagi.. tapi tak pa..saya masih belum terlambat.. dannn sekarang kesan yang boleh tahan juga berbanding masa saya bujang dulu muka berminyak dan berjerawat... sekarang TAK lagi tau...

Berminat? terus saya saya untuk anda amalkan dan buat pelaburan juga sedari sekarang tau.. Jom... dan...


Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
Berniaga online
 
 

Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...

Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601


Resepi Diet: Panduan kalori makanan SEDAP & POPULAR di Pagi Syawal

Haa... raya tak lama lagi kan.. ni dah hari selasa.. lagi 3hari kita berpuasa... Allahuakhbar.. rasa macam baru seminggu berpuasa... tup-tup dah nak raya..

Petang ni nak kongsikan resepi diet korang ynag saya pasti ada ynag risau diet ke laut la.. diet lari lintang pukang laaa... mau tak nye.. setahun kot nak target kurus.. bila dah tercapai terget tu.. bila pagi raya..seminggu lepas raya.. p timbang... opsss... seminggu naik 10kg.. ok noooo...

Haaa.. korang pasti tak nak kan.. kat sini saya kongsikan PANDUAN KALORI antara makanan popular pagi Syawal...

Lemang..
lemang

Mesti ada juadah ni p la memana raya kan..


jom diet

Haaa. makan sedap dah.. tapi kalu makan satu tu tka puas..mau makan berbuku-buku tu... tu baru lemang.. belum lagi juadah lauk nye...

Bagaimana nak bakar semula 100kalori ni? ke lebih dah kalori nya? Cara paling mudah untuk korang...

1. BERJALAN KAKI selama 28minit

2. JOGGING selama 11minit.

3. BERENANG selama 8minit atau

4. MENKAYUH BASIKAL selama 15minit

Mana cara korang nak? atau... makan, makan juga.. saya suka akan perisai ni...

    Makan --> Bakar (LECITHIN) -- >Buang (ALFALFA / HERBALAX)


Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601



Ketahui perkara PENTING untuk balik kampung dengan selamat dan gembira!

Assalamualaikum..sedar-sedah dah tinggal berapa hari je lagi kita nak beraya kan... Allahuakhbar... cepat nya masa berlalu.. .yang baik-baik tu cepat je kan berlalu... moga puasa kali ni lebih baik dan lebih bermakna untuk kita semua....

Pengedar Shaklee Kulim

Haaa hari ni nak kongiskan tips PENTING untuk balik kampung dengan selamat dan gembira bila bercuti dan beraya nanti kan..

Antara 3 perkara PENTING sebelum balik kampung untuk beraya kali ni tau...

1. SEBELUM PULANG! - sila PASTIKAN -
   * Rumah di kunci dan pasang CCTV
   * Suis dan barang elektrik dimatikan
   * Bg di kemas dengan baik untuk jimat ruang
   * Pastikan tiket dibawa bersama dalam beg/ poket (untuk mereka yang menaiki perkhidmatan awam)
   * Kunci pendua di simpan di tempat selamat
   * Kunci jam terutamanya jika naik kenderaan awam.

2. JIKA MEMANDU  -sila PASTIKAN -
   * Minyak cukup sebelum memulakan perjalanan
   * Patuhi had laju untuk selamat dan elak di saman pula yeee...
          *  Jalan Persekutuan ; 90km/j
          *  Lebuhraya dalam bandar; 90km/j
          *  Lebuhraya antara bandar; 110km/j

   * JANGAN "sentuh telefon" sepanjang memandu (dan pastikan lorong kecemasan HANYA untuk kes kecemasan.
   * Semua penumpang pakai tali pinggan kaledar dan anak-anak kecil pada "car seat" mereka...
   * JANGAN mengekori kenderaan berat terlalu rapat.
   * Tangan kawal strering BUKAN smartphone yeeeee...
   * Mata pandang jalan BUKAN lihat kereta lain.
   * Kereta DAH servis atau pastikan semuanya selamat.

3. No.TELEFON PENTING! - Pastikan di smpan -
   * 999
   * Plus - 1-800-88- 0000
   * Lekas - 1-800-888-021
   * LPT - 09-5479111
   * GCE - 1-300-88-0035 

Patuhi undang-undang demi keselamatan keluarga anda, keluarga orang lain dan orang sekeliling yang anda sayang juga... Setiap orang ada peranan & tangungjawab memasing.. jadi BERUBAH menjadi orang yang lebih penyabar dan luar biasa... HATI-HATI di JALAN RAYA!




         Berkongsi ilmu dan panduan untuk semua juga...

Saya Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim
017-5836865 
Juga 1Malaysia termasuk Brunei
SidPRO anda 867601

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...