Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 11 July 2015

Resepi LEMPENG JALA KUAH DURIAN yang cepat dan mudah...

Petang ni nak kongsikan korang resepi lempeng jala kuah durian yang cepat dan mudah.. alaa petang-petang menu nak berbuka meriah juga tau... sempena musim durian ni kan... apa lagi.. buat cepat...

berniaga online
mr.google image

Antara bahan-bahannya...

(Bahan lempeng)
Tepung
Air masak
Santan
Serbuk kunyit
Garam
(Bancuh sebati semua bahan-bahan ni dan kirai di atas kuali, gulung dan ketepikan)

(Bahan Kuah durian)
Santan pekat
Gula melaka
Daun pandan
Garam

Cara memasak kuah ni pula....
Masak santan sehnigga mendidih, masukkan gula melaka, daun pandan dan garam secukupnya. Kacau rata...

Lepas tu.. masukkan pula isi durian, kacau lagi sehingga mendidih..dannnn siapppppp..

Mudah dan cepat je penyediaan ni kan.. lagi sejam nak berbuka pun boleh laaa nak siapkan... tak la kuah kari je kan... hihi

Selama mencuba ^_^


Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
jutawan shaklee

Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...

Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601


Jangan risau diet anda tidak akan ke laut dengan "perisai" ini...

Haaa pagi ni nak kongsikan apa yang saya sendiri amalkan dan kawan-kawan saya amalkan juga..Rata-rata yang dah diet selama nak setahun ni mesti risau kan akan diet korang pasti ke laut bila tiba hari raya tak lama lagi ni... mau takkk.. penat ek nak turunkan berat badan sedari tahun lepas targetnya...

diet sihat

Alhamdulillah.. turunkan berat badan secara konsisten sangat baik, daripada turun dengan cepat tapi naiknya.. maaa ai.. cepat betul bagai di pum-pum lagi kan.. tu diet kilat namanya.. bahaya tau.. sebab bila korang stop cara diet tu.. korang akan alami "sesuatu" yang mana berat badan korang akan naik berterusan.. so please.. jangan sesekli amalkan DIET KILAT ni..

Kenapa dengan SET ni? ni antara yang mudah sangat korang bawa di musim perayaan tau.. dan setiap kali lepas bertandang rumah ke rumah.. bukan main lagi selera kan melihat juadah yang terhidang...

Ubat kurus
Set LENGKAP DIET anda.

Nafsu makan mulaaa laa.. tapi tak kan nak tolak makan sedap tu... masa tu la nak merasa makanan sesedap secara PERCUMA! betul tak? kalu ke kedai compom la duit keluar untuk membayar...

Malam pula.. korang telan je HERBALAX.. compom "flush" esoknya apa ynag korang dah bantai makan sebelumnya... senang je.. bukan susah pun diet sihat ni.. janji kita konsisten dan amalkan secara disiplin.. pasti diet korang selama ni tak akan ke laut cina selatan laaa... hihih

Sebab saya dah merasainya..dan kawan-kawan saya sebelum-sebelum ni pun sama.. makan banyak..tapi berat tak naik-naik.. malah makin turun juga..

Seronok tau.. korang dah rasai lepas ni, mesti akan jatuh cinta pulaaa la.. dan bukan nak inch loss / kurus je tau set ni.. malah bagus untuk kesihatan dan juga menguatkan memory kita... sooo apa lagi.. grab sekarang!

Bagaimana nak order? sini je.. korang terus hubungi saya di sini

Puan Lina
017-5836865 (call/ whatsapp/ telegram/ sms)
Pengedar Shaklee Kulim, 1Malaysia termasuk Brunei
SidPRO anda 867601
email :- kedaivitaminlina@gmail.com


Friday, 10 July 2015

10 Tips diberikan REZEKI dalam sesebuah keluarga bersama suami isteri

Percaya tak? Rezeki bagi yang dah berkahwi ni adalah dari hubungan suami isteri itu sendiri.. tak kisah la rezeki kesihatan, rezeki anak, mahupun rezeki duit dan sebagainya... ? percaya atau tak.. jom kita baca 10 tips ni...
peranan suami isteri

Dan tiada yang paling bernilai dalam hidup ini, selain memiliki sebuah keluarga bahagia. Betul?

Tambah menggembirakan lagi, apabila keluarga kita dikurniakan Ilahi, rezeki yang melimpah ruah pula dan rezeki anak lagi kan... Sesungguhnya, rezeki amat berkait rapat dengan cara kita menjalani hidup, dan menyayangi anugerah dariNya, iaitu keluarga kita, Suami/Isteri dan anak-anak.

Berikut adalah 10 Tips diberikan rezeki untuk suami dan isteri juga

1. Bermesra dan gembirakan sentiasa pasangan hidup

2. Murahnya rezeki suami bila belanja isteri

3. Ramaikan cahaya mata. cahaya mata adalah rezeki tidak ternilai

4. Makan bersama anak-anak dan isteri lagi banyak rezeki dikurniakan

5. Gunakan perkataan dan bahasa yang lembut bersama suami dan isteri serta berpanggilan manja

6. Menenangkan hati isteri ketika resah setiap masa

7. Cium dan peluk isteri sebelum keluar kerja

8. Salam dan cium tangan suami sebelum suami keluar rumah

9. Bermain-main dan berseloroh dengan anak-anak untuk menyeronokkan mereka

10. Bergurau senda bersama suami isteri sebelum tidur waktu malam

Mudahan  rezeki kita bersama keluarga sentiasa diberi melimpah ruah dan berterusan juga di berkati.. amin..!

Kongsikan dengan pasangan anda!

Jom kongsikan suami isteri kita...sama-sama kita jemput rezeki dengan cara yang paling mudah ni....best ke best?? Insyaallah... bahagia rumahtangga dunia dan akhirat.. AURAT Isteri suami tolong jaga juga ye... jangan sebabkan isteri.. suami kita yang kena..


mommylina kongsikan tips untuk kebahagian rumahtangga kita semua... amalkan bersama pasangan memasing ye... mommylina sentiasa doakan untuk semua...amin...



Sumber & kredit to: irfankhairi.com

Ambil tindakan SEGERA sebelum sakit DIABETIS semakin teruk!

Salam Jumaat semua.. Alhamdulillah.. kita berpuasa lagi seminggu je lagi kan.. Allahuakhbar..jap nye la masa berlalu.. apatah lagi bulan mulia ni...

Ok petang ni nak ceritakan tenang sakit DIABETIS.. semua orang tak sanggup bila sakit diabetis ni semakin melarat dan terus melarat kan.. tindakan? makan ubat hospital? sampai bila? bila tak berkesan dos pengambilan pula di naikkan? kesan sampingan tak perlu cakap la kan.. mesti ada... persoalannya sampai bila?

Anda bekerja? surirumah? atau mak ayah ada sakit ni? apa yang korang perlukan? hantar ke hospital dan hospital dan rawatan? tak kan selamanya nak bergantung pada ubat kan?

Mungkin ni adalah satu titik perubahan untuk sakit DIABETIS yang anda sekarang alami? orang lain yang nak lebih sihat dan cepat penyembuhannya tanpa kesan sampingan untuk sakit seterusnya, mengambil tindakan ni.. korang pula?

testimonial shaklee

vivix shaklee

Jangan biarkan orang-orang kesayangan anda berterusan mengalami sakit ni.. sehingga kan terpaksa "dipotong" bahagian yang luka sekian lama tak sembuh-sembuh juga... adakah itu yang anda mahukan?

Penyelesaian dan testimonial untuk mereka dah BERJAYA sembuh dari sakit diabetis ni tanpa pengambilan ubat, sehinggakan dos yang doktor berikan dah semakin berkurangan...

Sekarang saya dah kongsikan pengalaman yang puas hati.. ni baru sebahagian.. nanti saya kongsikan lagi testimonial selebihnya... Tapi bagaimana dengan anda?

Nak biarkan je sakit itu berterusan? sekali pun bukan anda.. mak ayah ke.. .saudara mara ke.. adik beradik ke.. kawan-kawan ke... kita sesama tolong untuk orang lain menjaga kesihatan yang lebih baik..

Ya hari ni kita tolong orang lain.. Insyaallah.. hari seterusnya.. saat kita perlukan pertolongan orang lain.. kita pasti lagi mudah kan...

Berminat nak dapatkan sempena PROMOSI bulan Julai 2015 ni? Terus saya saya di sini..

Antara PROMOSI hebat bulan ini?

1. Beli 2 botol ada LESS 5% untuk pembelian anda dan FREE membership dan  
FREE  sebotol Vitalea!

2. Beli 6 botol dapat 1 botol PERCUMA lagi.. dan pastinya FREE membership dan FREE Vitalea dengan CASH BONUS untuk bulan berikutnya... 

Mana yang korang nak? Cepat-cepat hubungi saya -->

Puan Lina
017-5836865 
Pengedar Shaklee Kulim, 1Malaysia dan Brunei
SidPRO anda 867601

Bertindak SEGERA sebelum TERLAMBAT! Sayangi diri dan keluarga kita!

Thursday, 9 July 2015

Nak tidur lepas sahur lagi tak lepas ni? Jom renungkan...

Assalamualaikum dan selamat pagi... juga Selamat Berpuasa...Pagi ni nak konsgikan kenapa kita tak di galakkan tidur semua selepas sahur dan apatah lagi lepas solat subuh..

ramadhan

Di bulan mulia ni, yang berbaki lagi 8hari.. Kebanyakan kita akan bangun awal pada setiap untuk bersahur. Malangnya ada di antara kita tidur semula selepas subuh selama sejam kerana mengikut nafsu untuk tidur dengan alasan untuk mendapat kesegaran di tempat kerja.

Pola kehidupan sedemikian akan mengganggu pusingan biologi di dalam badan dan ini akan menambahkan keletihan seseorang. Keadaan ini disebabkan gangguan ke atas pengeluaran hormon kortisol yang berfungsi sebagai hormon kecergasan bagi seseorang.

Apabila seseorang bangun daripada tidur setiap pagi pada pukul lima pagi untuk bersahur, rutin ini akan merangsang pengeluaran hormon kortisol pada pukul tiga atau empat pagi dan akan memuncak pada pukul 11 pagi.

Apabila rutin ini ditukarkan secara tiba-tiba, dengan tidur semula selepas subuh, pengeluaran hormon ini akan terganggu dan kita keletihan sepanjang hari berpuasa.

Jika mahu tidur sebentar, saya cadangkan tiga puluh minit di waktu sebelum zohor. Selepas berwudhu dan solat zohor berjemaah, insha ALLAH kita akan berasa segar walaupun berpuasa..

Bagi saya.. sememangya sangat berbeza tau keadaan kita kaalu kita tidur selepas sahur juga selepas subuh.. seharian tu badan mesti lemau je.. tak bersemangat dan lagi la asyik nak tidur je.. dan berlain pula kalu kita tak tidur lepas sahur juga subuh.. tenaga tu luar biasa sangat... tak tidur tengahari pun ok je.. puasa pun rasa lagi bertenaga.. kenapa? Sebab-sebab kat atas tu...

So korang... lepas ni JANGAN tidur lepas sahur dan subuh ek.. kalu pun nak sahur.. sahur kul 5am.. lepas tu tgk tv ke.. melipat baju ke.. azan je terus solat subuh dan jangan tidur..buat la kerja-kerja rumah atau bersiap awal ke tempat kerja...

Dan yang paling saya suka.. pekena ni masa sebelum azan subuh.. mmg awesome dan terbaikkk la... bukan je mata segar dan hilangkan mengantuk tu.. tapi energy dia.. pergh... korang rasa dan amalkan.. mmg berlainan... tambah-tambah korang yang sedang nak kuruskan badan tu.. lagi sesuai tau...

minuman bertenaga

Berminat nak dapatkan? cari je saya

Puan Lina
017-5836865 
Pengedar Shaklee Kulim, 1Malaysia dan Brunei
SidPRO anda 867601


Wednesday, 8 July 2015

Bagaimana nak dapatkan VITALEA secara PERCUMA?

Ramai kawan-kawan saya bertanyakan.. kenapa ada percuma VITALEA ni? betul ke? dan bagaimana nak dapatkan Vitalea secara percuma ni? ada syarat-syarat tak?

Haaa..senang je.. syarat? tak banyak la.. tapi rasa berbaloi dan jimat tau.. sebab sebotol ni tahan 4bulan dan harga? lebih jimat jika anda tahu nilai kesihatan korang sebenarnya...

yes program shaklee
Haaa.. ni dia Vitalea untuk korang... banyak khasiatnya yang saya pasti ramai tak tahu lagi kan...kat sini korang boleh review tenang Shaklee multivitamin terlama di dunia tau.. bukan calang-calang Vitamin ni. dan teramat rugi tau tak miliki produk terbaik ni...

Bagaimana nak dapatkan secara percuma? senang je.. korang ikut macam kat gambarajah di bawah ni...

free vitalea shaklee


Senangkan? lagi jimat bila anda amalkan dan anda boleh tambah pendapatan anda juga.. .lagi terbaik.. masa ni la nak amalkan penjagaan kesihatan, dalam masa sama tambah income juga kan..

Siapa nak? Sekarang wasap saya 017-5836865 (kerja sama anda amat saya perlukan dan sekarang juga saya perlukan pengedar-pengedar yang aktif di seluruh negeri semenanjung ni termasuk Sabah & Serawak tau... kenapa? sebab saya nak bantu korang untuk lebih "cintakan" Shaklee dan semulajadi dan jana pendapatan secara terus bersama Shaklee...

Dalam menjaga kesihatan.. dapat FREE pula tu.. boleh terus mulakan perniagaan anda sendiri dan di bantu oleh saya sendiri bersama mentor-mentor hebat dalam Shaklee eTeam kita..

Ingat.. JANGAN lepaskan peluang terbaik untuk anda mulakan perniagaan anda SEKARANG!


RM kini semakin menyusut berbanding dollar? Apa tindakan kita?

Malaysia kini! apa yang perlu kita buat bila RM kini semakin menyusut berbanding dollar? Apa pula tindakan kita?

berniaga online

Selain membeli belah dalam negara sendiri je.. tanpa pergi ke luar negara.. melancong dalam negara Malaysia kecintaan kita ni sahaja.. tanpa ke luar negara buat masa ni.. apa lagi yang boleh kita bantu negara sendiri?

Tak kan nak duduk diam, "bising-bising" kat laman blog dan laman muka buku je? tu je ke kita rakyat negara kita mampu nak buat? tak kan kita yang kecoh-kecoh ni tak boleh buat apa-apa dari membantu negara kita dari terus "di hujani" dengan pelbagai masalah dan zaman fitnah ynag melanda sekarang ni?

Bagi saya, dari "membising" dan saling tuding jari sesama kita (rakyat biasa-biasa) ni.. dan buat dosa pula di bulan yang mulia ni.. apa kata kita ubah cara kita dari mengharapkan duit gaji semata-mata.. kita gandakan duit pendaftaran kita sedari RM69 ni kepada RM (4, 5 or 6angka) siapa pun boleh buat tapi TANPA ALASAN dan terlalu banyak perkataan "kalu" dan banyak cakap dari bertindak SEKARANG!

Caranya? mudah je..

Korang boleh sign up membership Shaklee (RM69) - tak termasuk postage (RM10 wm & RM20 em).
Seperti gambarajah ini -->

Jutawan shaklee

Lagi? perniagan ni bukan macam skim cepat kaya atau buat hari ni esok dapat ribu-riban ye... tapi perlukan ketahanan emosi, fizikal dan mental kita... buat seikhlas hati kita nak ubah masa depan kita dari biasa-biasa ke luar biasa... kita BOLEH ubah cara kehidupan kita sendiri, tanpa mengharapkan durian runtuh @ bonus dari majikan anda sendiri..

Dan perniagaan yang anda bakal bina ini adalah PERNIAGAAN ANDA SENDIRI, saya? saya hanya bantu dan guide korang sampai berjaya anda korang tak banyak ALASAN dan tipu hela (dari perasan korang sendiri)... Saya bukan siapa-siapa, tapi saya adalah DIRI SAYA SENDIRI yang pernah alami apa ynag korang nak alami saat nak mmula berniaga satu ketika dulu....

Perniagaan ni tak perlu pun modal yang besar.. tak perlukan ruang niaga (kedai) dan korang boleh buat ikut masa korang sendiri.. sekali pun korang adalah pelajar yang berusia 18tahun ke atas, surirumahtangga, bekerjaya dan nak tambah pendapatan? semua boleh janji korang sing up SEKARANG1 dan bagaimana?

Feel--> love --> sharing --> (amalkan terlebih dahulu)

Used--> Sharing --> Build (bila dah amalkan.. korang kongsikan apa yang korang saya terbaik dan bina sendiri kejayaan korang sedari SEKARANG!

Tak mau cakap banyak-banyak... berminat? terus cari saya di sini untuk bantu anda juga..

Puan Lina
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim, 1Malaysia termasuk Brunei
SidPRO anda 867601

 Bermula anda sekarang-- > Berjaya anda di masa akan datang!



Tuesday, 7 July 2015

8 nasihat untuk suami dan keharmonian rumahtangga bersama...

Dalam kita suami isteri.. pasti akan ada gaduh walaupun kecil kan... tapi jangan di biarkan berlarutan dan di lanya sangat ego memasing.. tak ada gunanya pun kan? Percaya?

tips rumahtangga

Moga tips malam ni membawa sedikit kesedaran untuk para suami kita... dan kita sendiri tahu bagaimana suami kita juga kan.. kita lebih kenal mereka luar dan dalam daripada orang lain..sekali pun mak ayah mereka juga... Percaya? dan ya.. mak ayah suami kita juga tahu..tapi tak secara keseluruhannya..

Antara yang boleh kita luahkan dan kongsikan untuk panduan suami kita....
============================================================

1. Hargai isterimu sebagaimana engkau menghargai ibumu, sebab isterimu juga seorang ibu dari anak-anakmu.

2. Jika marah boleh tidak berbicara dengan isterimu, tapi jangan bertengkar dengannya (membentaknya, mengatainya, memukulnya).

3. Jantung rumah adalah seorang isteri. Jika hati isterimu tidak bahagia, maka seisi rumah akan tampak seperti neraka (tidak ada canda tawa, manja, perhatian). Maka sayangi isterimu agar dia bahagia dan kau akan merasa seperti di syurga.

4. Besar atau kecil gajimu, seorang isteri tetap ingin diperhatikan (perhatian) Dengan begitu, maka isterimu akan selalu menyambutmu pulang dengan kasih sayang.

5. Dua orang yang tinggal sebumbung (menikah) tidak perlu berlaga ego, bertelingkah, siapa menang siapa kalah. Kerana keduanya bukan untuk bertanding melainkan teman hidup selamanya.

6. Di luar banyak wanita idaman melebihi isterimu. Namun mereka mencintaimu atas dasar apa yang kamu punya sekarang, bukan apa adanya dirimu. Saat kamu menemukan masa sulit, maka wanita tersebut akan meninggalkanmu dan punya lelaki idaman lain di belakang mu.

7. Banyak isteri yang baik. Tapi di luar sana banyak lelaki yang ingin mempunyai isteri yang baik dan mereka tidak mendapatkannya. Mereka akan menawarkan perlindungan terhadap isterimu. Maka jangan biarkan isterimu meninggalkan rumah kerana kesedihan, Sebab ia (isteri) akan sukar sekali untuk kembali.

8. Ajarkan anak laki-lakimu bagaimana berlaku terhadap ibunya, sehingga kelak mereka tahu bagaimana memperlakukan isterinya
==========================================================

Nak jadi suami yang terbaik dan membahagiakan isteri kamu.. hargailah isteri kamu dan anak-anak untk menjadi tauladan pada keluarga..semoga nasihat ni memberi kesedaran pada suami dan tanggungjawab pada keluarga tanpa "mengarah" pada sang isteri dan anak-anak sahaja...

mommylina
love caring and share...
017-5836865


Produk: - Cuci & Bersihkan USUS UTAMA kita dengan HERBALAX.

Alhamdulillah, hari ni attend kelas ilmu dengan mudah sekali... duduk rumah dengan kedai maya saya dan anak-anak juga dalam masa sama timba ilmu yang sangat berguna dan saya pasti akan kongsikan bersama korang semua...

Kita tahu kan, usus kita antara yang terpenting dalam tubuh badan kita.. Tapi tak semua ambil kisah.. asalkan masih sihat.. tak sembelit.. boleh membuang.. boleh makan selagi boleh.. tak siapa ambil peduli..

Sedangkan usus besar kita sangat penting untuk kita jaga... sebab tu kalu usus besar "sakit" secara automatiknya badan kita juga akan terima kesannya... Sebab tu pentingnya kesihatan usus...

Dan lagi penting penjagaan usus ni.. bagi yang nak kurus ke.. nak gemuk ke.. sama juga... usus adalah yang utama... kalu usus tak sihat.. makan la banyak mana "ubat kurus" @ "ubat gemuk" ke.. lambat je kesannya..sudahnya korang yang nak siet akan mudah putus asa...

Tapi dengan HERBALAX semua selesai.. kenapa?

herbalax shaklee
Herbalax sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti berkesuaiannya secara klinikal untuk di gunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang. yang mana ramuan asas produk ini terdiri  daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat.

Manfaat utama sebotol herbalax ni antaranya?

* Agen pembersihan najis yang tersekat
* Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.
* Membantu masalah SEMBELIT
* Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit.
* Mengempiskan perut
* Ianya membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai di ambil seperti biasa ataupun di campurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba....

Korang yang sedang nak diet tak ni? diet lambat nak jalan? bagaimana inch loss korang?

Nak tahu kesan @ penangan pengambilan HERBALAX ni. korang perlu ORDER sekarang... rasa ringgan badan.. rasa puas hati.. .semua laaa... tambah nak raya ni.. banyak makan itu ni.. haaa ... mesti usus jadi berat..badan jadi bertambah-tambah berat kan?

Tak nak diet anda sebelum ni ke laut?

Cari saya untuk bantu korang lepas ni...

Puan Lina
017-5836865 
Pengedar Shaklee Kulim, 1Malaysia termasuk Brunei
SidPRO anda 867601

Cuba SEKARANG anda pasti tak akan rugi.. malah bergembira dengan kesannya!


Monday, 6 July 2015

Tips: Amalan DOA dipermudahkan bersalin

Di sebabkan setiap wall fb kita penuh dengan kes inject tahan sakit atau epidural ni.. Saya kongsikan tips malam ni untuk semua bakal-bakal ibu.. Insyaallah semoga amalan doa dipermudahkan bersalin ni membantu para bakal ibu semua...

set bersalin shaklee

Dan.. sebenarnya doa ni juga saya amalkan sedari anak pertama saya... Alhamdulillah.. segalanya Allah bantu kita saat kita perlukan Dia dan kita sentiasa mengingati Dia saat kita senang mahupun susah...

Menurut sebuah hadis sahih riwayat Tirmizi, Nabi SAW menyatakan yang bermaksud: "Sesungguhnya tiada seorang muslim pun memanjatkan doa ini dalam apa keadaan sekali pun, melainkan Allah akan memperkenankannya." (Hadis Riwayat Tirmizi dalam bab al-Da'awat no. 3505, di anggap sahih oleh al-Albani)

Hadis Nabi SAW doa Nabi Yunus a.s adalah salah satu doa yang sungguh mustajab dibacakan ketika kalian berada dalam keadaan kesusahan DITIMPA BALA atau MUSIBAH.

Allah SWT akan mengkabulkannya sebagaimana Dia mengkabulkan doa Nabi Yunus a.s seperti firmannya yang bermaksud : "Maka Kami telah memperkenankan doanya dan menyelamatkannya daripada kedukaan. Dan demikianlah Kami selamatkan orang-orang yang beriman."(Surah al-Anbiya (21)  ayat 88)

Oleh itu amalkanlah doa ini sebagai wirid harian dan bacalah doa ini sentiasa samaada dalam keadaan senang atau susah kerana betapa besarnya hikmah dan kebaikan doa yang terdapat di dalam al-Quran ini untuk menjadi amalan harian kita.

"Daripada Abu Abdillah bin Abd Rahman bahawa apabila Nabi Yunus a.s. berdoa bermunajat dengan doa :

لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ

Laa ilaaha illa anta. Subhaanaka, innii kuntu minaz dzhaalimiin

“Tiada Tuhan melainkan Engkau (ya Allah)! Maha Suci Engkau (daripada melakukan aniaya, tolongkanlah daku)! Sesungguhnya aku adalah dari orang-orang yang menganiaya diri sendiri”.(QS Al-Anbiya’ : 87).

Kadang-kala kita lupa.. akan Dia yang maha mengetahui segalanya..membantu kita walau dalam keadaan apa sekali pun kita ni... Semoga bakal-bakal ibu di luar sana jangn takut untuk merasai saat bersalin.. dan minta lah pada ALLAH SWT saat kita senang mahupun susah... Insyaallah...

Dah dapatkan SET BERSALIN & BERPANTANG? kalu belum dan mahukan penjimatan juga penggunaan yang berbaloi.. korang boleh tgk kat sini.. SET BERSALIN & BERPANTANG. Ianya sangat membantu.. saat kita berpantnag..JANGAN ambil mudah.. dan tenaga kita perlu di pulihkan dengan segera.. dan jangna risau..SET ni boleh di amalkan walaupun bayi korang ada kuning.. dalam pemerhatian kuning je.. Insyaallah.. ianya membantu mengurangkan kuning bayi anda semua...

Bagaimana nak dapatkan? Cari saya kat sini dan konsultasi serta panduan akan saya sertakan..

Saya Puan Lina
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim, 1Malaysia & Brunei
SidPRO anda 867601






Produk; Pelbagai manfaat dari sebotol kecil LECITHIN

Ramai yang bertanya.. lecithin ni tak da botol besar lagi ke macam Alfalfa.. kan best kalu ada yang besar... waaa.. begitu sekali permintaan orang ek.. sebab mereka-mereka yang dah amalkan ni, tahu pelbagai manfaat dari sebotol kecil Lecithin ni...

Bagi korang yang belum lagi mengamalkannya.. meh saya ringkaskan manfaat utama Lecithin Shaklee ni..

Antaranya...

lecithin shaklee
Haaa... mudah tak nak baca? tak perlu nak cari banyak-banyak... sebotol ni kalu niat nak kurus.. macam-macam lagi kelebihan yang korang akan perolehi tau selain dapat inch loss dan kurus...

Suka tak? Jangan fikir lelama.. rasa ni nak makan pelbagai juadah kan? bimbang diet korang ke laut?

Meh dapatkan terus SEKARANG! Cari saya di sini -->

Puan Lina
017-5836865 
Pengedar Shaklee Kulim, 1Malaysia termasuk Brunei
SidPRO anda 867601



Produk: Lecithin bantu elak terjerumus dalam diet kilat...

Pagi ni nak kongsikan 1 produk yang semua PASTI mampu milik.. Jangan cakap mahal lagi ek.. sebab ianya lebih jimat pengguaannya dari harga tudung fareee korang tu tau.. betul ni...

Nak kurus? boleh.. nak inch loss ke.. nak turunkan berat badan ke... semuanya boleh...

saya nak kurus
Tapi korang kena konsisten dan sila amalkan ini salah satu ynag saya akan suggestkan terlebih dahulu untuk membakar lelemak dalam badan kita...

lecithin

Lecithin antara produk kegemaran semua orang yang dah "jatuh cinta' dengan kesan yang di perolehi.. mau tak nya.. makan la kerap mana masa kenduri ke.. masa berbuka ke.. masa makan malam dengna keluarga besar ke... berat badan tetap maintain tau... sebab tu saya katakan ianya membantu korang dari terjerumus dari DIET KILAT korang tu..

Apa yang saya maksudkan DIET KILAT?

Target untuk mengurangkan berat badan dalam masa singkat akan menjerumuskan korang dengan diet kilat korang tu... Contohnya korang hanya nak mengambil sup sayuran dan buahan je setiap hari... dan sememangnya akan mengurangkan 1000kalori. Namun, kesan daripada pengurangan mendadak itu, tubuh akan melatih metabolisme menjadi perlahan sekali gus menyebabkan berat badan naik semula apabila diet di berhentikan. (tak ke ini lagi BAHAYA dan TERUK?)

Nak diet mudah je, amalkan pemakaan secara konsisten dan jangan ambil mudah setiap perkara yang kita lakukan untuk badan kita.. sebab tu saya sukakan LECITHIN ni.. kenapa?

Lecithin ini di ekstrak dari kacang hijau soya organic bukan-GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg  soya termasuk 80mg kolin dan 48mg innositol. Lecithin yang di rembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

Dan antara manfaat yang korang akan peroleh dari pengamalan yang konsisten dengan LECITHIN ialah;

Pelangsingan - Menghalang obesity. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.

Meringankan sembelit - Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin didalam usus kita... dan sembelit juga adalah salah satu punca dan detik permulaan berat naik tanpa di sedari.. jadi JANGAN AMBIL MUDAH!

Pemecahan lemak dan kolesterol - Lecithin juga bertindak sebagai agen "pembersih" salurdarah,  dan pemgambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolesterol dan trigliserid di dalam tubuh.

Dan banyka lagi sebenarnya manfaat dari Lecithin ni kalu kita amalkan secara konsisten... Untuk entry seterusnya saya akan senaraikan manfaat-manfaat lain bila korang amalkan lecithin ni. bukan barang ni yang mahal, tapi kesihatan kita adalah yang paling mahal. Setuju?

Berminat dapatkan produk ini? Terus cari saya di sini dan konsultasi anda terus kepada anda juga.

Saya Puan Lina
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim, 1Malaysia termasuk Brunei
SidPRO anda 867601


Sunday, 5 July 2015

Resepi berbuka puasa cara cepat & bantu program "inch loss" anda...

Haaaa petang ni agak lewat sedikit update.. al-maklum laaa... dengna anak-anak kan.. tapi saya tetap awal pagi blogwalking sebaik lepas bersahur dan lepas solat subuh... seronok berblog sebenarnya ni...

Ok hari ni sebenarnya nak berkongsi resepi yang simple dan bahan-bahan pun mudah je.. tapi sangat baik untuk korang yang nak turunkan berat badan atau target nak inch loss lebih sihat dan terbaik...

tips kurus dan sihat
Mr.Google image (sebab jap lagi petang baru saya nak buat)

Ok antara bahan-bahanya... 

500g Kentang (direbus dan di lenyek)
1/2 cawan susu segar
2 sudu besar mentega (buttercup pun ok)
Sedikit lada hitam
Sedikit garam

Inti pula...
Boleh letak ayam @ daging (ikut citarasa sesama)
(ayam ni kita masakkan sedikit atau saya suka rebus ayam ni dengan batang saderi sebabnya wangi tau)


Cara memasaknya;

* Panaskan ketuhar pada suhu 170'c
* Campurkan kentang, mentega, susu, lada hitam dan garam ke dalam satu bekas. Gaulkan agar semua bahan2 ni sebati.. (bahan A)
* Pasa bekas lain pula, ayam rebusan dengan saderi tadi di potong kecil2 @ dadu
* Masukkan ke dalam bekas pai yang dah di oles dengan sedikit mentega tadi..
* Masukkan bahan A tadi, ke dalam bekas dan pastikan menutupi kesemua isi pai tadi...

Masak selama 25minit lebih kurang macam tu..

Siap....

Mudah ek simple? cukup tak untuk korang berbuka dengan khasiat yang ada pada kentang dan ayam?

lecithin shaklee
Nak kurus? mudah je sebenarnya.. Tapi......

Bagi saya.. ni pun dah cukup kenyang... tak perlu juadah bebanyak dan berminyak.. kata nak kurus? kena lah yang bakar , rebusan dah laa.. jangan  atau perlu elakkan makanan bergoreng dan terlalu berminya... dan 1 lagi... JANGAN lupa amalkan minum air masak lebih setiap hari... bila air masak cukup dalam badan kita.. kita tak la rasa lapar memanjang.. kan....

Dan.. satu yang saya suka kongsikan... amalkan diet secara sihat dan vitamin ni hanya membantu korang... selebihnya adalah dari diri kita juga tau...

Lecithin bantu membakar lelamak dalam badan
Herbalax pula membantu membuang sisa-sisa makanan yang tak di perlukan dalam badan.. seterusnya proses mencuci usus kepada yang lebih baik.. haaaa...

Lagi cepat inch loss korang macam ni tau.. nak CUBA? meh cari saya kat sini untuk bantuk korang kurus macam saya 45kg je.. ni puasa ni..lagi laaa cepat je badan ni turun... RAHSIAnya? korang cari saya

Puan Lina
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim, 1Malaysia dan Brunei
SidPRO anda 867601

Siapa NAK KURUS & SIHAT? cepat-cepat BERTINDAK SEKARANG!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...