Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 20 June 2015

Bagaimana KALSIUM ni boleh membantu wajah cantik berseri?

Mungkin ramai yang tak ambil berat tentang kepetingan KALSIUM untuk seharian... dan pasti ramai yang tak tahu kalsium ni boleh membuatkan wajah anda cantik berseri tau..

Tak percaya?

Nak juga pakai botox ke? baru percaya ek?

Tapi kali ni korang kena percaya... bagaimana kalsium Shaklee ni membantu anda miliki wajah cantik berseri tau.. bagaimana?

Ok bayangkan anda penat bekerja dan nak tidur adalah sangat susah kan? sebab? dah asyik memikirkan kerja lepas tu satu dan satu lagi yang perlu di fikirkan.. sudahnya.. tidur anda mesti kurang lena dan mudah terganggu betul tak?

Bila tidur tak lena dan kepala masih memikirkan sesuatu tanpa merehatkan minda kita juga badan.. ianya pasti memberikan kesan negatif tau kat badan korang.. sudah la tidur tak lena.. kerja banyak nak di fikirkan.. kurang pula pengambilan proti apatah lagi sumber kalsium ni.. lagi la kan...

Bila badan penat, apa nak buat semua tak jadi.. kepala serabut.. bagaimana nak memiliki wajah yang berseri?

Saya sendiri kalu tidur tak cukup lepas tu banyak fikir sebelum terlena sendiri... bila bangun pagi dengan sel-sel badan kita tak rehat sepenuhnya..sudahnya saya bangun dengna terkejut.. apa benda nak buat semua "berlaga-laga" dalam fikiran nak keluar nak buat mana satu pun tak tahu kan...

Sebab tu saya katakan pengambilan kalsium juga mireral adalah sangat pentinguntuk keseimbangan dalam tubuh badan kita.. dan saya pasti korang tak akan ambil mudah  akan pengambilan KALSIUM selepas ini.. Tapi kalsium yang bagaimana korang nak amalkan dalam masa sama membantu anda dalam penjagaan tulang agar tak la jadi "nenek-2 si bongkok tiga' dalam usia awal 40an tau...

Dan pilihan lain korang pasti yang ni...
kepentingan kalsium
Kenapa OSTEMATRIK Shaklee? sebabnya ini bukan sembarangan sumber kalsium dan mineral yang mana dalam tubuh sangat2 perlukan... ianya juga menyediakan satu matriks unik nutrien kritikal termasuk vitamin D, magnesium dan banyak lagiuntuk membina dan dan membantu penjagaan tulang kita seharian... selain tu.. saat kita lena.. sendi-sendi kita juga perlukan rehat begitu juga dengna tubuh badan kita bila seharian di gerakkan mengikut keperluan... 

Dan.. bila badan kita sihat.. tidur yang cukup.. lena.. begitu juga sendi-sendi kita cukup rehat yang sepatutnya... Anda akan perasa bahawa wajah anda tiada lagi "mata panda" , pelawasan anda lancar, masalah "moody" seawal pagi makin berkurangan.. dan bangun pagi dengan wajah yang ceria dan bersemangat.. dan ini antara yang membuatkan juga membantu wajah anda kelihatan cantik berseri tau..

Selain pengambilan konsisten Vitamin C, sumber PROTIN (ESP), GLA Complex, B-Complex, Collagen, Vivix dan Vitamin C juga Vitalea... ini semua memainkan peranan tersendiri seperti tubuh kita perlukan...

Korang tak cuba rugi tau.. selain badan sihat, penjagaan tulang yang baik.. korang dapat extra wajah berseri-seri.. siapa tak nak kan?

Berminat dapatkan OSTEMATRIK atau sekali SET KECANTIKAN anda? Cari saya di sini;

Puan Lina
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim , 1Malaysia & Brunei
SidPRO anda 867601

Sihat dan cantik itu pilihan kita.. Dan oh ya... bagi anda yang tengah mencari peluang pekerjaan sendiri? berminat nak berniaga tapi modal tak banyak... sini jawapan untuk membina IMPIAN anda bersama.. YES PROGRAM bakal membuatkan anda memburu dan mencapai impian anda tanpa ARAHAN dari BOSS lagi selepas ini.. JANGAN lepaskan peluang tau.. sesama kita jadi USAHAWAN yang berjaya dan surirumah berkerjaya sedari rumah kan...



Friday, 19 June 2015

Bersabarlah Wahai Penjawat Awam.....

Baru-baru ni ramai yang bising orang penjawat awam je dapat BONUS tapi tidak pada penjawat Swasta kan? kan setiap jabatan atau syarikat ada hak memasing.. kenapa yang pekerja swasta tak "minta" kat bos memasing..

 Kenapa? nak bising bila kerajaan (merangkap) boss untuk penjawat awak beri bonus ramai yang bising dan ramai peniaga or penjual pula yang naikkan harga barang sebab? gaji dah naik.. sedangkan? berapa sen kje la naik.. tak betul..

Dan harus di ingat wahai penjawat awam... korang gaji awal.. korang dapat bonus.. tapi SELEPAS RAYA sakan.. JANGAN buat-buat lupa... gaji bulan 8 tersangat la lama kalu  tiada pendapatan sampingan.. kan?

Betul tak kiraan hari yang bakal penjawat awam akan hadapi?
Dan korang nak tahu tak contoh penjawat Swasta yang dapat BONUS leboh dari RM500 adalah pekerja-pekarja TNB tu tau.. dorng dapat lebih dari Rm500 malah 3 or 4kali ganda dari gaji mereka setiap tahun.

Tapi tak ada pun yang bising dan tak da pun kenaikkan barang bila dorng dapat  BONUS berganda2 dari gaji mereka...



Penjawat awam baru dapat Rm500, pemborong.. peruncit dan sebagainya mulalah naikkan harga barang bagai... kesannya? Semua termasuk pesawah, pekebun dan petani kecilan... Kesian kan? Lepas tu penjawat awam juga yang kena...

Lagi parah ni haaa... lagi sedih bila keduanya pekerja awam dan raya sakan..hihi..

bulan ni gaji biasa...

bulan depan gaji awal sebab nak Raya...

bulan seterusnya? Tak ke sakit nak tunggu gaji lepas raya tu?

Sudahnya RM500 tu tak nampak pun kemana...

Bagaimana nak atasi ni? Kalu setiap tahu berlaku macam ni? Tak kan nak "ikat perut" setiap kali lepas raya? Betul tak?

Korang nak tak penyelesaian untuk atasi masalah "ikat perut" lepas raya ni?

Penyelesaiannya ada kat sini... musah dan berbaloi.. klik kat sini -> YES PROGRAM <-

pengedar shaklee kulim

Terus tanya saya untuk pertanyaan lebih lanjut dan ubah cara kita kepada luar biasa untuk masa depan sendiri bukan untuk orang lain tapi keluarga kita dan orang2 sekeliling kita kan....

Sebarang pertanyaan boleh terus cari saya di sini...

Puan Lina
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim; 1Malaysia dan Brunei
SidPRO anda 867601


Thursday, 18 June 2015

Tips Penyusuan Susu Ibu; Kekal Bertenaga & Susu Badan Tak Kurang dengan...

Assalamualaikum dan selamat pagi...

Alhamdulillah bersyukur kita di beri peluang untuk bertemu di bulan Ramadhan yang mulia lagi kali ini tahun ini... dan sudah pastinya saya dalam tahun kedua berpuasa juga menyusukan puteri saya yang kini berusia 1tahun3bulan..

Nak kongsikan tips sedikit bagi para ibu hebat di luar sana juga kekal bertenaga sepanjang hari walaupun menyusukan si manja kita... bekerja ataupun surirumahtangga sepenuh masa... Pastinya ia sungguh mencabar... Tapi tidak lagi dengan SET TRIPLE M  @ Set BERPUASA kali ini..


Set Berpuasa Shaklee


Dan bila berpuasa ni sudah pasti pengambilan air masak kita rasa kurang dan tak cukup dalam badan kitakan... Insyaallah kalu kita bertul-betul konsisten dan nak bada kita sentiasa sihat dan elak dari dhyrate air.. korang confirm dengan confident tak akan skip dah pengambilan air masak selepas ni... Pengambilan air masak yang cukup dan konsisten buka je buat badan kita sihat dan segar.. malah sihat dan awet muda tau.

Nak kelainaan puasa ibu-ibu kali ni? Puasa penuh dan bersemangat dari awal sahur hingga ke petang? Ni la RAHSIA untuk anda.. dan juga tips tadi jangan lupa... lepas ni akan saya kongsikan lagi 5 tips berpuasa dengan tenang dan yakin bersama penyusuan susu ibu...

Untuk sebarang tempahan dan pertanyaan boleh terus hubungi saya untuk bantuan dan guide para ibu sekalian... Insyaallah.. cantik-cantik ; sihat dan bertenaga bersama SET BERPUASA kali ni tau...

Berminat terus dapatkan dari ;
 Puan Lina
📞 017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim ; 1Malaysia dan Brunei
SidPRO anda 867601




Wednesday, 17 June 2015

Duhai Suami; Sokonglah PENYUSUAN SUSU IBU...

Mungkin ramai di antara kita dah faham akan konsep penyusuan susu ibu ni kan.. Sudah lah menjimatkan. malah antara yang TERBAIK untuk si manja kita sehinggalah dia berusia 2tahun.. Tapi persoalannya.. bagaimana sokongan penyusuan susu ibu ni di kalangan suami, keluarga dan rakan-rakan sekeliling kita?

tambah susu badan

Saya cukup berbangga dengan sikap suami saya yang 100% menyokong penyusuan susu ibu ni.. andainya ada kenkawan.adik beradik dia yang baru lepas bersalin..dia akan ceritakan sedari pengalaman dia menyokong saya dalam penyusuan susu ibu ni... Tapi bagaimana pula keluarga yang lain?

Bagi anda juga bagaimana?

Sebenarnya orang kuat yang kita perlukan sokongan dalam penyusuan susu ibu ni selain dari diri kita sendiri adalah suami kita. Selain dari keluarga.. serta orang-orang sekeliling kita juga harus tahu, ynag mana Penyusuan Susu Ibu ni merangsang penghasilan hormon oksitosin dan prolaktin dalam tubuh si ibu.

Penghasilan dalam hormon prolaktin ini mewujudkan rasa tenang bayi kita.. juga si ibu dan sudah pastinya merasa mengantuk pada si ibu.. Alasan? mungkin YA pada mereka yang tak pernah mengalami.. Dan BETUL pada si ibu yang mengalami perkara yang sama seperti saya..

Dan, kekerapan anak menyusu yang tinggi memang memberi kesan pada tubuh si ibu, ibu akan mudah rasa mengantuk dan keletihan sebabnya (penyusuan juga membakar 200-500kalori) lelemak si ibu tau.. (sebab tu i kurus 45kg je ni haaa ).

Tapi betul..letih tau menyusukan anak ni andai mereka di luar sana tak memahami akan situasi si ibu yang sedang dalam penyusuan susu ibu... Korang memang laaa...

Fahamilah... Perjuangan isteri anda (untuk para suami) yang ingin memberikan yang terbaik buat anak anda (suami) juga... Keletihan ni sangat subjektif. Saya sendiri mengalamai saat saya tidak mengamalkan apa-apa makanan tambahan untuk menyokong penyusuan susu ibu ni.. sebabnya 100% apa yang ada dalam badan kita kita kongsikan untuk anak yang sedang menyusu dengan kita..

Saya ada join beberapa group penyusuan susu ibu dalam blog dan juga fb.. kebanyakkan aduan mereka adalah "LETIH" dan ada aduan yang menyatakan ahli keluarga mereka yang pandang serong pada Ibu menyusu ni..seolah-olah mengelat dari buat kerja rumah laa... "pemalas" dan sengaja mencari alasan agar tak buat kerja-kerja rumah dan sebagainya... (dah menyusukan anak kan.. dah tentu la fokus pada anak.tak kan la nak menyusukan anak sambil memasak pula kan? ) - ini kes kebanyakkannya kat rumah mentua la biasanya.. betul kan?

Tapi paling kesian bila suami sendiri akan berkata " isteri dia pemalas dan abaikan kerja rumah saat menyusukan anak".. Allahuakhbar... Nauzubillah la kan...

Dan fahamilah, menyusukan anak ni kesan positifnya bukan sahaja memberi kesihatan pada si manja kita sedari kecil tapi ianya akan terus berpanjangan untuk anak kita ni.. (beza tau anak yang menyusu susu ibu 100% dengan anak yang susu ibu tapi campo juga dengan susu formula) .

Untuk ibu-ibu yang menyusukan anak ni.. korang adalah SUPERWOMEN ! dan buat multitasking housechores; thumbs up!!!

Dan satu je penguat kita semua anda kita di label kan pemalas la bagai.. apa-apa la... JANGAN ambil pusing pun.. niat kita adalah nak berikan yang terbaik untuk anak kita kan?  - Insyaallah penat kita semua rasai ini adalah penat berPAHALA. kan? jadi JANGAN PUTUS ASA akan niat korang semua...

Happy breastfeeding semua...

Dan antara yang saya suka amalkan untuk saya terus kekal cergas apatah lagi di bulan puasa sedari anak pertama sehingga kini adalah.. SET PENYUSAN ni..sangat-sangat membantu dan ianya kurangkan masalah mengantuk dan keletihan saya saat anak menyusu.. dan.. kitakan multitasking.. semua boleh buat.. lepas anak menyusu.. sambung buat kerja itu dan ini.. apatah lagi yang bekerjaya.. lagi la tersangat perlukan ini.. Sebab?

Andai kita sayangkan badan kita.. hargai dan jagailah badan kita sebaik yang boleh.. duit boleh kita cari.. tapi badan yang sihat adalah dari kita sendiri.. bukan luaran yang kita pentingkan sebagai isteri dan ibu ni.. Tapi dalaman yang kita penting jaga. Bukan untuk siapa-siapa.. tapi untuk suami kita juga tau..


Korang perlukan SET ni dan korang pasti merasai KELAINAN untuk diri korang dan juga mr.suami pasti menyukai perubahan korang.. nak tahu apa yang suami korang suka tu?

Haaaa... terus hubungi saya untuk bantuan korang.. sesama kita jaga diri kita untuk jaga keluarga kita juga.

Puan Lina
017-5836865 
Pengedar Shaklee Kelum, 1Malaysia juga Brunei
SidPRO anda 867601

Sayang diri anda para wanita hebat.. dan sayangi suami juga keluarga anda...


Tuesday, 16 June 2015

Masalah BAYI KUNING? Dapatkan Info Disini & Cara Atasinya

Sedikit info untuk para ibu hebat yang sedang risau dengan keadaan bayi anda.. Setiap kali bersalin.. mesti bayi kuning @ Juandis kan.. Kenapa ye?

tips dunia ibu

Dalam masa sama kita sering kali bertidak kelam-kabut bila Nurse kata "baby ada kuning ni, boleh cek dan ambil darah sekali lagi ye.." 

Kita sebagai ibu mestilah terasa "sakitnya tu disini" -> (jari bayi) saat kita melihat bayi nangis teresak-esak bila doktor mahupun nurse ambil darah untuk ujian sekali lagi kan... dah la lenggan bayi kita kecik je.. ambil darahnya bukan kemain lagi..aduhai anak ibu..

Sebenarnya ianya adalah proses sebaik bayi kita lahir.. normal seandainya ianya tak tinggi dan tak teruk.. sebabnya? Jom kita fahami kat sini...

===============================================

Jaundis terjadi pada bayi yang sihat apabila darahnya mengandungi bilirubin yang berlebihan – bilirubin ialah satu bahan kimia yang dihasilkan semasa penguraian normal sel darah merah.

Bayi yang baru lahir cenderung mempunyai tahap bilirubin yang lebih tinggi sebab mereka mempunyai sel darah merah tambahan yang mengangkut oksigen dan didapati kadang kala ginjal mereka yang masih baru tidak boleh memetabolismekan bilirubin yang berlebihan itu.

Apabila tahap bilirubin meningkat lebih daripada normal, kekuningan jaundis akan bergerak dari kepala ke bawah, ke tengkuk, dada dan dalam kes teruk, ia akan sampai ke jari-jari kaki.

Jaundis seperti ini yang dikenali sebagai jaundis fisiologi, selalunya tidak menyebabkan kerosakan pada bayi yang sihat (berbeza daripada jenis yang lebih serius dan luarbiasa yang disebabkan oleh penyakit ginjal atau penyakit resus).
=================================================

Bagaimana dan cara atasi Jaundis @ Bayi kuning ni?

Ibu-ibu hebat hanya perlu menyusunya bayi dengan sekerap yang boleh. Ibu juga  perlu mengejutkan bayi ibu dari tidur untuk menyusukannya, JANGAN biarkan bayi ibu-ibu terus lena tanpa di berikan susu ibu sekerap yang boleh. Masa ini ibu juga perlukan banyak rehat, air mencukupi, makanan dan sokongan yang banyak..

JANGAN mudah stress ataupun memakan makanan yang pedas (halia) @ panas terlebih dahulu..

Satu petua juga saya dapat dari Doktor cina, JANGAN berurut dengna minyak panas terlebih dahulu sehingga bayi ibu-ibu di sahkan bebas dari Juandis ni..

Dan INGAT jika bayi anda diberikan susu badan, dia tidak perlu diberikan sebarang cecair lain seperti susu formula atau air sebab penyusuan ibu yang kerap akan memulihkan jaundis.

Sememangnya ianya meletihkan bila kita terpaksa ke hulu dan ke hilir saat bayi mengalami "kuning" ni.. tapi ianya tak akan lama seandainya kita kerapkan penyusuan.. dan bagi bayi ibu-ibu ni kencing.. berak yang kerap dalam sehari.. Insyaallah..

Selain itu.. amalan pemakanan para ibu sedari hamil lagi juga sangat penting.. pengambilan sumber PROTIN yang lengkap juga memainkan peranan peting untuk para ibu tau.. JANGAN di anggap mudah andai tak nak letih kuar masuk ward hnaya di sebabkan bayi ibu-ibu kuning...

Antara pengambilan sumber PROTIN lengkap yang sesuai dan menghasilkan sumber protin yang tak dapat di hasilkan dalam pemakanan kita seharian dan non-GMO juga adalah...

Kebaikan Esp

Dan saya sendiri amalkan untuk anak puteri ke dua saya.. Yang mana si abang 100% ubat klinik dan hanya susu ibu hamil je saya amalkan.. si abang mau 30hari baru lepas di sahkan bebas dari Juandis ni..

Tapi bagi si adik? 8hari je.. Alhamdulillah.. ianya tak la memenatkan seperti  si abang.. yang sedari pantang langsung tak da pengambilan apapun sebab saya sendiri takut nak amalkan apa2.. Tapi bila dah anak kedua ni, "bertemu" pula dengan supplement hebat ni.. Ianya jauh berbeza.. Insyaallah, badan kita pun tak la penat dan lengguh-lengguh juga pemakanan dan susu badan pun sangat meriah...

Para ibu-ibu hebat dan bekerjaya mesti amalkan SET yang sebaiknya, ibu dapat bayi pun dapat kebaikannya...

Saya kongsikan apa yang terbaik.. Untuk lebih detail.. Cari saya di sini..

Puan Lina
017-5836865 
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia termasuk Brunei
SidPRO anda 867601

 Kesihatan anda adalah kebaikan 1 keluarga anda juga...

Credit info bersama BabyCenter

Sedarlah kita wahai manusia; Ianya satu persatu ditarik...

Sedarkan kita akan ini... satu persatu kebangaan kita di tarik dariNya?



Kenapa?

Kita ke yang salah? Alpa? Lupa pada jalan Allah SWT? Ke atau kepimpinan "orang-orang" kepercayaan rakyat yang ALLAH nak tunjukkan kebenarannya? Tapi kita "orang-orang kecil" di mata mereka juga terpalit sama?

Kita tersedar... tapi bagaimana nak menyedarkan mereka yang belum tersedari dari "kekayaan duniawi" yang mereka nikmati selama ini?

Dan bagaimana amal ibadah kita kepadaNya? Nak kita tinggatkan lebih atau di biarkan je ikut arus dunia luar?

Allahuakhbar... masih nak mengejar duniawi? Atau berubah mengejar akhirat kerana Allah Ta'ala dan akhirnya duaniwi mengejar kita?

Salam sayang Malaysia & #prayforSABAH

Bila Pn.Lina berbicara...



Monday, 15 June 2015

Perisai Muslim -Selamat Datang BULAN RAMADHAN -

Allahuakhbar... lagi berapa hari kita akan beradadi bulan mulia ni... Sesungguhnya "aura Ramadhan" ni begitu kuat terasa di sanubari kita kan... Alhamdulillah...

Selamat datang bulan Ramadhan.. penantian semua kaum muslimin dan muslimat di seluruh pelusuk dunia... Dan ni juga adalah perisai kita sebagai hambaNya yang Maha Esa...

Persiapan menyambut bulan puasa
Terima kasih Ya Allah

Alhamdulillah... pasti semua kita dah ganti puasa yang setahun lepas di tinggalkan atas sebab-sebab tertentukan.. Andai belum.. sila lakukan segera.

Bagaimana persiapan korang? Juga bersama anak2 yang baru nak belajar berpuasa... Tambahan di waktu persekolahan dalam keadaan panas dan berpuasa kan....

Ni antara persiapan saya bersama keluarga juga anak hero saya yang tahun ni pertama kali untuk di ajar apa itu puasa... di awal usia 4tahun lebih dia... Insyaallah PERFORMANCE DRINK dan MELASHAKE pasti membantu...

Saya dan suami.. antaranya ESP pasti tak akan skip... tapi paling utama adalah ini... Sebab kita perlukan tenaga juga mengelakkan badan kita kekurangan air dalam badan tau... begitu juga anak-anak kita...

Ni antara pilihan asas saya dan keluarga.. korang amcam?

Salam Ramadhan

Berminat?
 Cari saya untuk bantu korang juga....
















Puan Lina (017-5836865)
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia termasuk Brunei..
SidPRO anda 867601






Sunday, 14 June 2015

Testimonial PROGRAM YES - Bagi Yang NAK TAMBAH PENDAPATAN Rebut Peluang SEKARANG !

Alhamdulillah.. terbakar semangat semua orang bila yang bekerjaya dan makan gaji pun mengambil PELUANG dalam PROGRAM YES ni.. Sebabnya?

Nak hidup luar dari kebiasaan... lagi di bising dan asyik melatah ke semua dan itu ini naik.. lebih baik kita ambil peluang yang ada tanpa menunggu dan terus menunggu.. betul kan?

Ni antara TESTIMONIAL bagi YES PROGRAM yang bermula April lepas... (biar gambar berbicara) bersama team kami dan kepercayaan kami untuk bekerjasama..

Peluang kerjaya bersama shaklee

Korang amcam? Ni ada lagi sebahagian.. nak kasi bakar semangat untuk semua...


Kerjaya Shaklee

Yes Program Shaklee
 
Peluang berniaga


Masih nak menunggu? Biarkan orang lain terus capai kejayaan? Jangan.... terus ambil peluang tanpa bertangguh lelama.. nanti orang lain rembat tau...Haa apa lagi.. jom la sertai program hebat ni..

Bagaimana nak join? Terus cari saya di sini;


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...