Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 13 June 2015

Berniaga dengan ikhlas dan jujur adalah penyelesaian kepada masalah kewangan kita!

Zaman sekarang, ramai yang mengalami masalah kewangan betul? Tak kita la kita ni bekerja kerajaan mahupun swasta tetap mengalami "kebocoran" kewangan.. Dan ada kalanya kita terduduk termenung memikirkan bagaimana penyelesaian masalah kewangan kita ni kan?

Dan saya suka berniaga, kerana berniaga dengan jujur dan ikhlas adalah penyelesaian kepada masalah kewangan kita sebenarnya. Percaya tak?

Tak percaya? korang boleh mula (YES PROGRAM) dengan modal paling rendah dan tak perlu ribu- riban.. tapi anda pasti teruja sebabnya kita buka je dapat berniaga tambah kewangan kita, malah kita dapat merapatkan ukhwah sesama kita juga kawan-kawan sekeliling kita juga yang baru kita kenali.. dan yang paling best adalah kita dapat mempertingkatkan AMALAN ROHANI kita dan merapatkan diri kita kepada Sang Pencipta kita tau...

Jutawan Shaklee Kulim

Tambahan masa kini dengna mata wang Malaysia rendah.. dengan pelbagai tanggapan orang luar terhadan Negara kita.. dan segala keperluan lain naik dan terus nak... Beruntung la yang kerja makan gaji sebab TETAP ada gaji..

Dan persoalannya cukup tak? Kalu tak cukup nak buat perubahan tak/ ke nak dusuk diam nak tunggu durian runtuh lagi selain RM500 yang bakal masuk tak lama lagi tu.. Tapi keperluan semakin naik dan naik..

Nak bising? siapa nak dengar? melainkan kawan-kawan yang menghadapi masalah yang sama juga setiap hari...

Sampai bila nak biar kehidupan macam ni?

Bagaimana kita nak besarkan GAJI kita secara luar biasa?

Anda boleh dengan PROGRAM YES kali ini.... anda nak ubah atau tidak?
 
tambah pendapatan

Apapun TAHNIAH pada penjawat awam... tapi ianya CUKUP tak untuk keperluan setuiap hari?

Berniaga Online

Sememangnya rezeki Allah SWT berikan pada setiap hambaNya dengan cara berlainan.. cuma kita yang mencorakkannya.. betul tak?

Bagi yang dah bekerjaya.. ni hakikatnya kerja makan gaji yang kita semua kena terima.. tapi persoalannya cukup ke dengan apa yang kita perolehi?

Sebulan kerja.. tiba masanya dapat gaji? Sehari pun kita boleh habiskan.. betul tak?

berniaga shaklee

Bagaimana pula keadaan anda yang lain? Bertambah pula dengan yang ini -->

kerajaan

Dah sah-sah yang nak balik kampung lepas ni berfikir-fikir lagi nak balik sebulan 2kali kan... Tapi bila nak rayani mahupun kenduri-kendara saudara terdekat kita di kampung.. kena la balik kampung juga kan...

Dengan persiapan nak raya lagi... perbelanjaan isi rumah lagi... cukup tak?

Tak Cukup?

Penyelesaian korang? Tak kan nak tunggu "durian runtuh" or bonus kerajaan nak bagi pula kan.. kalu yang bekerja swasta? Lagi la kan.. bukan dapat bonus selalu...
 
kelebihan shaklee

Tapi kalu korang NAK UBAH cara biasa-biasa (kehidupan sekarang) menjadi luar biasa dan TAMBAH PENDAPATAN dan dapat BONUS tiap bulan.. korang NAK tak?

berniaga online

Penyelesaian ada depan korang! YES PROGRAM membantu anda mengubah pendapatan korang dari biasa-biasa kepada luar biasa.. . Pastikan korang tak lepaskan peluang untuk kali ni... peluang datang tak selalu...

Cara paling mudah? korang ak perlu susah-susah ke pejabat pos kalu nak.. tapi saya suka ke pos laju..lebih suka jalan-jalan cari ilmu lagi...  Bagaimana?

1. Tidak perlukan modal yang besar hanya yuran seumur hidup RM69.
2.  Boleh berniaga dari rumah sahaja atau dari mana-mana anda suka.
3. Tidak perlu menyewa premis.
4. Keuntungan 100% milik anda. Unlimited income.*
5. Bonus dibayar setiap bulan pada 15hb.
6. Matching Bonus 10%-50%*.  (anda akan dapat extra bonus dari yang sepatutnya)
7. Percuma sebotol Vitalea (multivitamin) bernilai RM94.
8. Bonus extra untuk RANK UP.
9. Wang Tunai RM 10,000 beserta trofi*

*Mengikut terma dan syarat

Siapa TAK NAK ni sangat dan tersangat RUGI jika masih lagi menunggu dan terus menunggi tau.. Jom jangan harapkan MAKAN GAJI lagi .. boleh dapat extra income semua boleh buat... Jom SEGERA!

Bagaimana tu? Boleh terus cari saya di sini

Puan Lina
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
SidPRO anda 867601



Friday, 12 June 2015

5 Sebab Kenapa Ibu-Ibu Muda Zaman Sekarang Mudah STRESS Dengan Anak-Anak

Bujang dulu tak nak fikir semua ni, ada kekasih sibuk la ajak kawin kan.. belum puas membujang dan ajak kawin sebabkan "godaan" .. Ni kira ok la sebab lebih baik kawin kan...

bina kerjaya bersama shaklee

Tapi lepas dah kawin, tak pula nak merancang.. muda lagi belum puas "honeymoon" dengan mr.suami dah "lekat" - Alhamdulillah - rezeki ALLAH SWT bagi awal kan... Ramai lagi ynag menanti zuriat tak dapat-dapat... Tapi tak tanya diri sendiri dulu sebelum semua ni berlaku...

Betul ke dah bersedia segalanya.. mental dan fizikal? jiwa muda la katakan... tapi tka mikir semuanya apa yang bakal berlaku di jiwa muda.. bersediakan or belum ... tau-tau bila dah ada anak.. mula tak tentu hal.. seterusnya STRESS tak sudah2...

Antara PENYEBAB ibu muda sekarang ni sangat terdedah dengna "STRESS" yang tak sudah-sudah ni.. banyak sebenarnya.. Tapi kali ni 5 sebab yang paling ketara ibu muda zaman sekarang mengalami "gangguan emosi" sebenarnya...

1. Kerjaya belum stabil -Yang mana semuanya perlukan DUIT- Zaman Duit sekarang ni..

Dulu bujang boleh la "shopping" sana sini.. beli ikut suka hati.. dah kawin? semua tersekat.. buatnya lepas kawin nak duduk dengan suami.. suami isteri kerja jauh.. terpaksa la isteri berhenti kerja dan ikut suami.. dan bila dah hamil.. tak da mood pula nak cari kerja lain.. "perangai ketika hmail ni kan pelik2" layan kan laaa... nak shopping dah tak boleh.. nak beli peralatan baby pun belum lepas.. terpaksa la "tersekat" impian nak shopping untuk diri sendiri... dahh STRESS terjadi lagi....

2. Belum Bersedia sebenarnya nak ada anak atau nak enjoy lagi.. tau-tau lekat...

Konon nak kawin lepas tu kumpul duit untuk kehidupan lebih selesa lagi.. nak ada segalanya lengkap bagai baru nak ada anak... Tup-2 Allah bagi awal.. Syukran.. Tapi jiwa pula bagaimana? kerjaya dengan tak ke mana.. dengan simpanan pula tak kemana lagi. habis ribu-riban masa kawin grand2 dulu.. .lagi??? Persediaan nak bergelar ibu tak semena lagi.. Diri sendiri dan suami pun belum teratur.. Perangai suami isteri trserlah saat tinggal bersama.. - Dulu masa bercinta bagai.. KENTUT bau pun wangi... - sekarang.. perangai memasing.. itu tka kena ini tak kena... Dahhh TENTION lagiiii.... - Terima seadanya.. anak-anak ni kan pembawa rezeki; pasti akan hilang stress tu tau.. - percayalahhh....

3. Bila dah ada anak ni.. Nak atur masa depan mereka yang bagaimana dengan zaman gadget ni.

Dah pula satu hal lagi... anak masih kecil tapi dah sibuk fikir tentang masa depan anak-anak.. WAJIB.. zaman sekarang ni zaman segera dan cepat dan lagi-lagi gadzet.. IT la sangatttt... Sekali nak fikir itu ini untuk terbaik anak-anak.. Tanpa fikirkan kemahuan si anak kecil. .ibu ni terlalu sibuk dah tentukan itu dan ini.. Allahuakhbar.. tak ikut cakap ibu.. marah la bagai.. lepas tu anak tak capai target seperti yang ibu nak kan.. dahhh STRESS lagii. Tak habis-habis tu lagi...

peranna ibu bapa

4. Bila dah sibuk bekerja atau walaupun surirumah tangga sepenuh masa.. Tapi tak ada masa bermain anak-anak walaupun 30minit...

Ni antara yang paling kita lupa.. Tak kisah la kita ni ibu bekerjaya ke .. surirumah ke.. masa bermain dengan anak-anak 5minit je.. dah.. ALASAN penat la.. itu la ini la... si anak memberontak dan bermain sendiri.. dahhh sepah rumah bagai.. dahhhh TENTION lagi dengan perangai anak sebab kenapa? dah tak bagi masa bermain dengan anak-anak.. Jadinya..anak-anak ni buat macam tu nak tarik perhatian si ibu la .. kalu tak.. hmmm satu hal lagi tekanan melanda...
kerjaya surirumahtangga
Kurang bermain bersama anak


5. Suami kurang ambil PERANAN?

Dah pula..suami pula terkena? alasan ke ni lagi? nak suami ambil peranan dan membantu menguruskan rumahtangga bersama anak-anak, tapi suami? sibuk dengan game COC? SOC? game ball? Striker? apa-apa lagi la... (saya kurang arif bab-bab game hp ni) , suami mengadap hp je tanpa membantu isteri.. anka-anak? buat hal lagi.. sebab? kurang perhatian lagi dari ibu dan ayah.. marah lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... alahai isteri... mau tekanan lagi.. tinggi darah tak pasal-pasal....

Kurangnya Peranan Suami

Seterusnya? JANGAN ibu muda ni pengsan sudah...

Tapi sebenarnya.. sedari nak kawi.. ini semua perlu di bincangkan. bukan bincang BERAPA NAK ANAK masa sebelum kawin.. DAH KAWIN? baru sorang jaga dah haru biru rumahtangga pula ye dak???

Peranan isteri sebenarnya tak banyak bila suami MEMBANTU.. Isteri? melayan suami je.. lepas tu jaga anak.. bab kewangan.. semua urusan masak, membasuh.. boleh je suami uruskan..

Tapi yelakan.... mana la suami sehebat multitasking macam para isteri ni... l;embutnya hati isteri nak buat semua.. sudahnya?? STRESSSS dalam diam la .. kalu ibu muda tinggi SABAR nya. tak pa.. ni? kalu ibu mudah rendahhhhhhhh sangat sabarnya??? oh no.. kesian tau anak-anak kecil...

Saya pun berkongsi ilmu juga.. Suami ni kalu kita tak cakap gini.. susah..tapi kalu kita cakap.. waaaa ^_^ kita.. percaya tak? korang boleh buat...

"abang tolong jap masak...
"abang tolong basuh baju ni dalam bakul tu jap g ek.. ..
"abang.. tolong ayang boleh.....
"abang ... tolong jaga anak jap boleh.. ayang nak masak...
"abang tolong jap...

"abang tolong nanti sapu umah ek...

Haaa... mesti dorng akan buat apa yang kita pesan kan tu.. tapi jangan di ARAH.. tu mau terbiar je kerja tu... tapi kan ada perkataan TOLONG tu..suami mana la sampai hati kecewakan isteri.. siapa tak sayang isteri woiiiii....

Ni la adat berumahtangga... jangan tau seronok je.. kenalah telan yang manis dan pahitnya bersama-sama...

Insyaallah... bagi isteri yang bekerjaya.. tambahan suami pula kerja tak kira masa.. masa bersama suami pula jarang-jarang.. buat la perancangan yang terbaik.. isteri boleh je tolong suami dari rumah tau..

Ada pendapatan sendiri dari rumah.. ada masa dengan suami... ada masa dengan anak-anak... ada masa tidur saat hujan lebatt .. waa seronok tu.. tak terkejar-kejar msa nak buat itu ini bila suami tak ada kat rumah.. dengna anak demam tak kira lagi kan...

Banyak peluang isteri boleh buat.. dan kerjaya dari rumah pun boleh bawa kita kehadapan lebih dari makan gaji juga tau.. TIADA ARAHAN.. & TIADA PAKSAAN lagi...

Banyak peluang kita boleh buat.. salah satunya sekarang ni YES PROGRAM dengan kerjasama kita semua.. saya boleh capai .. korang PASTI boleh bina kerjaya korang juga dengan lebih maju lagi tau... Bagaimana? senang je.. korang klik ni dan rebut peluang ni kali ni.. JANGAN tunggu lelama.. nanti menyesal

Nak penerangan lebih lagi? Boleh ... Cari saya terus di sini;

Puan Lina
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia termasuk Brunei
SidPRO anda 867601

Bermula SEKARANG @ TAK? peluan ada depan mata anda semua... saya sedia membantu...

Masalah SELESAI.. no more STRESS-STRESS hokey!



Thursday, 11 June 2015

9 Sebab Kenapa Anda Join YES PROGRAM Kali Ini

Siapa tak nak bila peluang bina kerja sendiri ada depan mata dengan hanya bermodalkan tak sampai pun ribu-riba.. dan ketahui 9 sebab kenapa anda join YES PROGRAM kali ni dengan membina IMPIAN sendiri tanpa di paksa-paksa tetapi bersungguh untuk mulakan dengan IMPIAN & KEAZAMAN yang tinggi.

berniaga shaklee

Tak payah nak susah-susah g interview (temuduga) bagai untuk ambil jawatan yang hanya 1 kekosongan tapi yang datang temuduganya 1000 orang... Allahuakhbar.. kecut dan kecik hati..

Yang lepas ada la kabel kuat tu kan.. Tapi ye la rezeki Allah SWT tiada siapa akan menduga dan tiada siapa dapat membaca.. Tapi tak salahkan bila kita ambil peluang BERNIAGA mengikut cara Rasulullah SAW.

Tapi kini semua di hujung jari anda.. cuma nak tak nak je.. Berniaga ni boleh buat kita gembira.. mengembirakan orang dan boleh capai impian kita sebanyak mungkin TANPA HAD tau.. Tapi dengan syarat.. IKHLAS & JUJUR wajib di pegang dan di semat dalam hati dan yang penting ingat sentiasa akan ALLAH SWT. .sama ada kita senang mahupun susah tau...

Antara 9 SEBAB & KELEBIHAN yang membuatkan anda berfikir sekali je dan terus bersama kita untuk membina impian kali ni... Saya nak korang juga rasai KEBEBASAN kewangan dan bebas dari di arah itu dan ini oleh BOS yang korang sendiri rasa kan...


 1. Tidak perlukan modal yang besar hanya yuran seumur hidup RM69.
 2.  Boleh berniaga dari rumah sahaja atau dari mana-mana anda suka.
3. Tidak perlu menyewa premis.
4. Keuntungan 100% milik anda. Unlimited income.*
5. Bonus dibayar setiap bulan pada 15hb.
6. Matching Bonus 10%-50%*.  (anda akan dapat extra bonus dari yang sepatutnya)
7. Percuma sebotol Vitalea (multivitamin) bernilai RM94.
8. Bonus extra untuk RANK UP.
9. Wang Tunai RM 10,000 beserta trofi*

*mengikut terma dan syarat

Nak ke tak nak?

Juga selain daripada Cash ( bonus yang anda dapat setiap tengah bulan), anda juga boleh memperolehi Car ( elaun kereta) dan juga Convention (percutian percuma dalam dan luar negara secara PERCUMA tau).

Lagi nak tunggu ek?

Keistemewaannya lagi dalam bisnes ni... ANDA BUKAN KESEORANGAN tau.. Tapi kita BEKERJASAMA dan dengna mentor-mentor hebat lagi.. Bagaimana? ni dia....

Anda akan dibimbing oleh pihak kami samada melalui online atau offline, mengikut kesesuaian anda. Selain daripada itu, pihak syarikat Shaklee Malaysia juga menyediakan seminar-seminar untuk memantapkan skill anda.

Jom mulakan KERJAYA kita SENDIRI tanpa menunggu lagi... anda tunggu boleh je.. Tapi jangan lelama.. nanti orang lain makin ke hadapan.. anda??? (renung-renugkan la ek... )

Tapi saya nak kita semua UBAH cara kita.. Saya dah saya lah bos salahlah leader..sayalah kuli dengna kerjaya saya.. siapa nak marah? diri sendiri yang marah kalu leka dan lambat ambil peluang kali ini.

Mulakan SEKARANG! Cari saya di sini untuk bersama anda;

Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1 Malaysia termasuk Brunei
Sid PRO anda juga 867601
Terus wasap / call saya di 017-5836865 

Di sini juga anda bermula KERJAYA anda --> Jangan Cari MASALAH; Tapi kita bersama SELESAIKAN MASALAH itu dengan senang hati... Insyaallah...



Jana Pendapatan Separuh Masa atau Sepenuh Masa Dengan YES PROGRAM

Melalui YES PROGRAM, Shaklee membuka peluang untuk kita semua untuk bina kerjaya kita.. Apatah lagi bersama anak-anak muda belia yang sedang mencari pekerjaan... Bagi yang bekerja rasa gaji tak cukup-cukup.. kami ada membuka PELUANG untuk anda...

Bagi yang sedang menganggur a.k.a tanam anggur tapi masih tak berbuah-buah lagi.. ni dah nak puasa.. esok-esok lagi kalu panjang usia nak raya pula.. nak beli persiapan raya sekarang tak kan masih nak harap duit mak ayah pula.. dah habis belajar.. USAHA cari duit sendiri la kan.. nak bagi duit raya mak ayah lagi..

peluang kerjaya

Kami ada membuka PELUANG untuk anda... Yes Program.. ya .. ini kali lah masa untuk anda dapat mencari income lebih tanpa paksaan dan arahan dari mana-mana bos anda pula..

Mencari kerja yang elok tak dapat-dapat kan.. mau tak.. Lagi masalah graduan sekarang.. belajar tinggi-tinggi. tapi sudahnya???

  " Untuk tahun 2015 setakat ini, 400,000 sedang menganggur dan tiada jawatan kosong untuk mereka seramai 161,000 daripadanya adalah di kalangan graduan yang telah  grad 6 bulan tamat pengajian tetapi masih terhad peluang kerja dan jawatan kosong sehingga ke hari ini yang mana kebanyakannya berumur antara 20 hingga 24 tahun "


berniaga online

Tambahan lagi dengan GST yang di katakan "membantu" masyarakat zaman moden ni, tapi bagaimana dengan penggunaan wang untuk isi rumah kita selepas bermula dengan tarikh 1.4.2015 yang lepas?

Bagi yang kara-raya .. konon tak terbeban la dengan GST ni.. sebabnya mereka da kaya-raya .. apa la sangat dengan 6% ni ye dak?

Tapi yang hidup biasa-biasa tak kan la sampai bergaduhan; sampai cerai-berai hanya di sebabkan pertambahan 6% ni pula?

Lagi-lagi bila anak-anak nak itu ini.. jalan sikit je, anak nak itu ini.. mainan sana sini terjual menarik perhatian si anak kita.. sedangkan yang kita nak la berjimat sebabkan 6% tu kan.. Tapi mengerti ke si anak-anak kecil bila kita katakan...

"nak.. kita nak berjimat ni.. tak payah la ek.."

Sekali anak meraung-raung depan orang ramai? kita pula yang tentionnya.. membeli sambil membebel si anak kecil yang tak tahu apa-apa.. lepas tu daaa terlari budget kononnya... Sedangkan RM10 je pun si anak tu nak mainanan..

Sebabkan dah terbiasa sebelum-sebelum ni kan...Tapi kita? Nak juga berjimat sampai begitu sekali.. sudahnya? anak-anak pula jadi mangsanya...

Bagi saya.. apa yang boleh saya katakan.. Jangan la.. Penyelesaian JIMAT ni takberjaya dah zaman sekarang.. bukan kita nak biasakan segala permintaan anak kita di penuhi.. Tapi dah anak-anak meraung tak kan kita nak marah depan orang ramai kan? kita pula lemah nak pujuk anak.. jadi la juga "bazir" tu kan..

RM50? sekarang? dah macam RM5 je kan?Beli itu ini sedikit je dah RM50 ke atas... garu kepala kita di jawabnya.. gaji dulu dan sekarang tak naik-naik juga kan...

Sudahnya? Takkan nak tongkat dagu pandang dinding je kan? .. apa kata guna penyelesaian ikut cara Rasulullah SAW kita.. "Berniagalah kita jikat kita nak jadi orang yang luas biasa dan kaya..."

Kaya dan berilmu juga beramal.. Insyaallah.. dalam kita berniaga.. kita boleh je bantu orang lain tau.. tak percaya?

Macam bantu orang yang NAK SIHAT? Kita bantu orang yang sedang perlukan bantuan kita.. dan kita kongsikan apa yang kita tahu untuk kebaikannya.. dan dia orang tu sihat dengan usahanya dan keyakinan nya dengan kuasa ALLAH SWT.. kan ke itu satu pahala untuk kita juga?

Tak susah pun nak mulakan.. caranya?? Semudah IMPIAN kita, Insyaallah.. Dari impian biasa .. Pastinya menjadi impian yang luar biasa tanpa kita sedari tau.. Bagaimana?

Bermula dengan YES PROGRAM ni.. caranya? follow gambarajah ni.. --> (If tak faham terus cari saya)

Vitalea percuma

Bermula perniagaan ni tak perlu pun kuar modal besar-besar.. under budget kita semua kan? kalu kita bermula dari bawah.. banyak sangat ilmu akan kita perolehi dan pelajari.. ilmu produk.. ilmu dunia dan akhirat juga.. Insyaallah..

Dunia kita dapat kebaikan Akhirat pun kita jaga dengan lebih baik..

Susah tu ALASAN je korang.. Susah dan seterusnya MUDAH itu satu cabaran dan usaha untuk kita sama-sama keluar dari ZONE sekarang.. Tak kan kita nak terus kekal setempat je dan telan je ayat orang sering berkata..sedari dulu macam ni.. sampai la anak cucu kita pula kan? saya tak nak.. korang pasti tak nak juga...

"Yang kaya makin kaya.. yang miskin makin miskin pula?? " nak ke macam ni berterusan? di tindas la..

Yeke? Ye ko kalu MALAS nak usaha dan tak nak usaha serta ubah kehidupan sekarang kan.. makan gaji? Tak salah.. tapi tak salah juga kan kalu kita mulakan sesuatu yang LUAR DARI KEBIASAAN kita sebelum-sebelum ni kan?

Ikut konsep cina... "berniaga bukan mau untung saja maaa.... tapi saling tolong menolong maaa.. baru betul itu perniagaan...

Bagaimana nak mula? Masih tak faham? Boleh terus cari saya untuk terus UBAH cara hidup kita bermula SEKARANG!

Saya; Puan Lina
017.583.6865
Pengedar Shaklee Kulim; & 1Malaysia termasuk Brunei juga..
SidPRO anda 867601


Wednesday, 10 June 2015

Jom Kenali "Sakit" Aneurysm Melibatkan Saluran DARAH DALAM OTAK Kita!


Baru-baru ni kecoh di media sosial pasal kes pelajar yang meninggal pasal kes itu la ini la... Tapi bila di kenal pasti dan di bedah siasat, Sebenarnya ia adalah punca di mana saluran darah dalam otak pecah yang lebih di kenali sebagai Aneurysm.

 



Apa Aneurysm ni sebenarnya?

Ia adalah keadaan yang mana salur darah dalam otak (atau di mana-mana bahagian badan kita) menjadi kembang macam belon... dan akhirnya boleh pecah. Bila salur darah pecah, akibatnya akan berlaku pendarahan dalaman & membawa kepada strok (sel yg tak terima bekalan darah akan mati).

Apa punca sebenar atau penyebab Aneurysm?

- Atherosclerosis - arteri mengeras kerana pemendapan kolesterol dalam salur darah. ingat tak pelajaran kita semalam tentang kolesterol? kalau ia mendap lama2 akan jadi keras (dipanggil plak).

- Darah Tinggi (banyak penyebab darah tinggi, STRESS juga boleh menyebabkan darah tinggi)

- Congenital Defect, maksudnya mmg dari lahir lagi dah ada masalah arteri tak kuat

- Jangkitan bakteria atau fungus dalam salur darah (bila imuniti tubuh tak kuat)

Dan cara untuk cegah aneurysm dari berlaku pada kita mahupun orang sekeliling kita?

- Sedari awal dengan mengawal kolesterol dalam badan.

- Elak serta cegah darah tinggi daripada terus berlarutan

- Tingkatkan imuniti

- Jangan biarkan stress / tekanan menguasi diri sendiri

Dan antara Supplement / vitamin yang sesuai untuk di amalkan mengikut budget setiap kita adalah?
 

Produk Shaklee


- Set asas yakni Vitalea, B Complex, Vitamin C (sgt penting utk kesihatan arteri), ESP
- Phytocol ST
- Nutriferon
- Omega Guard


omegaguard shaklee

Dan bagaimana nak dapatkan semua ni? 

Semudah ABC je zaman sekarang ni.. Insyaallah penjadualan dan cara pengambilan saya akan konsultant terus dan guide setiap apa yang saya candangkan mengikut keperluan individu... 

Cari saya terus ;
Pn. Lina / mommylina 
017-5836865 
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia termasuk Brunei
SIDPro saya 867601

Tuesday, 9 June 2015

20kg TURUN BERAT Badan Selepas Bersalin - Wow Hebat Betul -

Diri sendiri mana yang tak gembira bila lepas bersalin berjaya berat badan turun 20kg tanpa "paksaan" diet dan membebankan diri sendiri bagai... RAHSIA? baca entry ni sampai habis dan korang tonton video last ni juga tau.. korang pasti NAK lepas ni..

set kurus shaklee

Wanita dalam pantang ni sebenarnya sangat cepat turun berat badan.. tapi lepas habis pantang naik bagai di pum-pum lagi.. lepas tu mula la bagai alasan..

"aku menyusukan anak aku la, aku cepat lapar.. tak boleh tahan.. kena la makan... ."

Sebenarnya salah tu. . saya pun menyusukan sedari anak sulung saya.. kawan-kawan sekeliling semua cakpa.. ko boleh la..baru anak sorang.. tunggu anak kedua ko nanti...

Sekali.. hambikkk .. lagi ringgan dari masa bujang lagi adalah.. masa bujang berat 49 -50kg macam tu.. sekarang.. saya anak dua ni lagi lah 43kg je.. mami saya cakap tulang lagi la saya ni..

Tapi saya masih kuat dan nekad tau menyusukan anak saya sekarang yang berusia 1tahun 2bulan ni.. makan tetap.. minum tetap.. tapi tak pernah tinggal SET PENYUSUAN saya ni.. sangat memberikan kepuasan terbaik tuk saya walaupun saya makan.. makan.. dan makan...

Bukan saya mereka cerita... atau pun saja je sebab nak promote.. tapi apa yang saya amalkan.. apa yang saya rasai itu yang saya kongsikan..dan yang pasti itu juga yang orang lain "seangkatan" dengan kami amalkan menjadi dan terus menjadi tanpa rasa "terpaksa" diet untuk jaga badan la bagai.. kecuali "mereka-2" yang terlalu banyak ALASAN tu saya tak nak cerita lebih la kan...

Jom tonton ni..korang percaya apa yang saya cakap.. dan apa yang kami amalkan. kami kongsikan yang terbaik... kami amalkan.. kami kongsikan dan membantu orang lain juga merasai apa yang kami rasai...



Siapa tak nak rugi.. bukan saya yang rugi.. ibu anak dua berat 43kg.. anak-anak sedari kecil dah berat 10kg ke atas..tapi tak la obes..  Alhamdulillah..

Nak merasai apa yang telah kami rasai?

Cari saya;
Pn.Lina
SidPRO anda 867601
Pengedar Shaklee Kulim, 1Malaysia termasuk Brunei juga..
Terus hubungi saya di 017.583.6865 

Masalah mana yang tiada penyelesaian kan? semua Allah  SWT memberi pasti ada penyelesaiannya..


Monday, 8 June 2015

6 Punca Rahim Turun / Jatuh - Ketahui Info NAK HAMIL -

Assalamualaikum dan selamat pagi Isnin.

Pagi ni saya nak kongsikan 6 punca rahim turun/ jatuh.. Yang mana punca-punca ni boleh menyebabkan anda sukar hamil mahupun kerap mengalami keguguran selepas beberapa bulan di sahkan hamil.

gla complex shaklee

Tips ni mungkin simple bagi anda. Tapi SANGAT PENTING untuk para isteri ketahui dengan lebih mendalam dan perlukan tindakan segera sebelum terlambat.

6 punca rahim turun/ jatuh yang saya pasti ramai tak tahu; antaranya - :

1. Jatuh dengan hentakan yang kuat.

2. Sedari bujang dulu ataupun zaman remaja-remaja pernah mengangkat benda yang berat-berat.

3. Bagi yang pernah bersalin (TIDAK BERPANTANG) dengan betul dan baik selepas bersalin.

4. Pernah @ sering menolak sesuatu benda dengan kaki terutama sekali menggunakan ibu jari kaki.

5. Anda seorang yang OBESITI?

6. Sering dan kerap melakukan pergerakkan yang lasak?

Dalam ke-6 ni, yang mana korang selalu buat dan sering lakukan?

Kalu korang pernah mengalami dan lalui di antara 6 punca ni..sila dapatkan rawatan, kesan-kesan dan akibat peranakan jatuh ni akan saya kongsikan entry seterusnya ... stay tune...

Tapi sebelum tu.. bagi yang pernah mengalami keguguran atau rahim tak kuat.. korang boleh amalkan GLA Complex dan ESP ni..sebab  salah satu fungsinya adalah menguatkan rahim kita juga menstabilkan semula hormon korang seterusnya meningkatkan kesuburan juga...

gla complex shaklee

Mommylina peduli dan care obout uols...

Bagaimana nak close dela dengan saya? cari saya di sini;

Pn.Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia termasuk Brunei
SidPRO anda 867601
Terus hubungi saya di 017.583.6865


Sunday, 7 June 2015

Bila Dan Masa Yang Sesuai Untuk Pengambilan VITAMIN Anda?

Sepanjang masa ni ramai yang bertanya bila dan masa yang sesuai untuk pengambilan vitamin yang ramai amalkan.. Tak kisah la vitmain ke ubat, ianya adalah berbeza.. ada yang cakap macam ni, macam tu..

Tapi setiap leader atau SID pastinya memberikan cara yang berlainan.. lagi teruk bila SID tu cakap.. ikut pada botol tu.. waaa.. sedap je kan.. lepuk kan SID yang macam tu tau..

Korang nak tau bila dan masa yang sesuai? Lihat gambarajah ni... faham tak?



Bila masa terbaik ambil vitamin? Semua orang nak tahu kan, gambarajah ni korang rasa bagaimana?

Yang sebenarnya, kalau betul-betul nak terbaik, kena ikut timing body masing-masing.. kenapa?

Sebabnya... kadar serapan badan kita semua berbeza-beza.. ia bergantung pada metabolisma, diet dan keperluan dalam badan kita.

Tapi kalau kita nak guna rules tu, memang jenuh la kan. Nak kena buat test bagai, entah apa test pun tak tahu...

Jadi kita boleh gunapakai general rules ni. Tengok gambar yang saya attach. Bole guna rajah ni utk buat jadual pemakanan masing-masing. Jangan risau sbb vitamin bukan ubat, kita boleh makan bebila je, takde masalah.

Macam kita makan... takde pun timing bila kita kena makan nasi, makan buah, minum air kan? Macamana kalau jadual selama ni langsung tak sama macam rajah ni? Kena tukar ke?

Tak perlu kalau dah dapat rasa kesannya... kalau tak dapat rasa, boleh korang cuba-cuba tukar cara pengambilan vitamin korang. Mungkin timing sebelum ni tak kena dgn badan kita korang kan..

Tak perlu risau.. janji korang JANGAN makan vitamin ni dengan minuman berkafien.. itu kalu tak da kesan bukan salah timing . tapi salah korang yang p ambil dengan kafien tu kenapa... kan-kan...

Okey-2 tak mau panjang lebar bab pemakanan vitmain ni.. nak korang di bantu dan senang saya guide korang... be my customer first.. pasti korang saya dahulu kan.. apatah lagi cara pengambilan ni meresap kat korang terus tau.. Insyaallah...

Korang boleh terus cari saya;

Pn.Lina
SIDPro anda 867601
017.5836865
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia dan Brunei

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...