Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 30 May 2015

Mana Pilihan Bakal-Bakal Pengantin - Perkahwinan GRAND vs ALA KADAR Tapi Sah?

Musim cuti sekolah dah bermula.. ramai saudara-saudara kita yang bakal buat majlis bertunang mahupun majlis perkahwinan..

Lepas ni makan nasi kenduri je lakan..tak masak la kalu ada jemputan kawin-kawin atau undangan tunangan ni, betul tak? Jimat masa dan duit perbelanjaan bagi mereka yang datang bertandang...

Tapi ramaiyang tak tau.. dan sememangnya ramai tak tau... setiap majlis kawin sama ada grand ke.. atau meriah besaran sekali pun... tak siapa yang tahu di belakang tabirnya...

Adakah seperti ni? --> (Pembaziran grand, lepas berkahwin tanggung segalanya sampai terabai anak isteri.. dan sang suami isteri juga terpaksa bekerja siang malam untuk mencari duit serta membayar segalanya sebab terlalu meriah masa kawin dulu..)


Atau sebaliknya.. --> Biar majlis sederhana dan biasa-biasa je.. ikut kemampuan dan budget biasa-biasa.. sekadar akad nikah dan majlis meraikan perkahwinan dalam kenduri sederhana... Bila dah selesai majlis wajib... hisup bersama anak isteri lebih tenang dan gembira sekali... balik rumah isteri dan anak-anak menyambut kepulangan suami tercinta dengan senyuman dan hidangan makan....

Mana yang lebih baik???

Pilihan anak-anak? adik-adik? abang-kakak?

Berjimat la mengikut kemampuan serta bila ada peluang untuk menyimpan.. menyimpan lah sebaik yang boleh... nak kaya? berniaga la.. bak pesanan Allah SWT dan Para Rasulullah..

Alhamdulillah..

Sesama kita beringat.. sesama kita mengikut cara Rasullullah SAW.. dan para Nabi.. Insyaallah

Love sharing wif heart mommylina

Pengedar Shaklee Kulim
017.583.6865
SIDPro 867601
Juga Pengedar Shaklee Satu Malaysia juga Brunei

Friday, 29 May 2015

Orang Kata Saya GEMUK; Dapatkan Tips Mudah Kurus Ini SEGERA!

Orang kata saya GUMUK! Bosan betul dengan perkataan gemuk ni, salah ke kalu gemuk? kalu gemuk sihat kan ke bagus, bukan macam sesetengah orang ni; KURUS tapi TAK SIHAT!

Amcam tu? pernah tak korang di tuju persoalan sebegini? -->

Tak salah kan? Baik kita berlapang dada dan bersenang hati; betul tak? tak kacau periuk nasi orang tak kacau keperibadan orang lain...

Tapi jauh di sudut hati korang mesti nak badan solid, macam anak dara dulu kalu masa anak dara dulu berbdan kecil la kan.. kalu sebaliknya buat apa nak macam anak dara dulu kan...

Semua orang ada cita-rasa tersendiri, ada yang selesa nak kurus, ada orang selesa nak badan berisi.. ada pula suami sanggup gemukkan pasangan dia sebab suami suka dan tak da orang "rebut" dari dia dan tak akan pandang dah isteri dia sebab isteri dia dah gemuk tak secantik sebelum kawin yang menjadi rebutan orang kan...

Tak kisah pun.. janji kita selesa dengan keadaan kita.. JANGAN sebab mendengar kata-kata orang lain.. sanggup pula p cari "ubat kurus" kononnya sapu-sapu, rendam-rendam je kurus SEGERA! Oh no.. fikir dulu sebelum mengambil keputusan yang akan melibatkan orang sekeliling kita...

Biarlah berbincang dengan pasangan kita.. mahupun ibubapa kita tentang sesuatu... tanya pendapat setiap orang.. makan sesuatu nak kurus semata-mata atau makan sesuatu untuk kesihatan dalam masa sama jaga badan luaran dan dalaman... kan itu lagi sedap di dengar...

Kang p tanya sang suami ; "abang, ayang makan ni nak kuruskan badan la, dah gemuk ni.. ok ye."

Tak pasal-pasal sang suami jawap; "ayang nak kurus buat apa lagi, badan dah elok macam tu nak bagi tgk siapa lagi kalu kurus-kurus tu?" 

Haaaa kan tak pasal-pasal kena... kan sedap kalu pertanyaan macam ni... dan TIPS NI LAGI MUDAH KORANG AMALKAN UNTUK MEMUJUK Sang suami membelikan korang SET KURUS idaman hati Shaklee anda.

"Abang, ayang makan LECITHIN dan HERBALAX lepas tu add ESP ni untuk jaga kesihatan, menguatkan ingatan ayang yang mudah lupa ni.. lepas tu nak jaga dalaman ayang ni untuk abang juga... "

Kan ke sedappp sang suami dengar tu... betul tak? lampu hijau terus kan....

Apa pendapat korang?

Nak tahu RAHSIA saya kekal maintain 43kg lebih kurus dan ramping ni ha lepas dah ada anak dua (sepasang) Alhamdulillah... Terima kasih pada ALLAH SWT...  dan lebih kurus dari masa bujang-bujang dulu... korang cari saya kat sini..

Pn. Lina (mommylina)
017.583.6865 ( untuk pertanyaan produk seterusnya penjagaan kesihatan)
Pengedar Shaklee Kulim & Seluruh Malaysia juga Brunei
SIDPro 867601

Perkongsian ilmu yang memberi manfaat pada semua orang dan seisi keluarga ... Semoga di beri peluang untuk berkongsi lebih ramai lagi akan kebaikan serta kepentingan penjagaan kesihatan sedari SEKARANG!


Contohi Sikap Rajin SEMUT; Tapi JANGAN Termakan SEMUT Pula!

Salam JUMAAT! Penghulu segala hari di pagi ni.. Alhamdulillah, masih di beri kesempatan dari Dia untuk kita terus mingingati Dia; sang pencipta kita...

sikap rajin semut

Alhamdulillah...

Dan hari ni juga ada para cikgu dan anak-anak dah mula cuti sekolah kan.. tapi bagi sesetengah tempat belum lagi... so chill dan relex ye...

Walaupun bercuti kebanyakannya para cikgu tak cuti betul tak? masih ada yang ke sekolah, masih ada yang buat kelas gantian dan sebagainya... Almaklum la, tugas cikgu ni besar... setiap kita yang hidup ni punyai peranan tersendiri.. masing-masing ada kerjaya tersendiri kan...

Malas? moody? kenapa pula? Tapi saya YAKIN 100% Hari Jumaat lah paling gembira sekali bagi semua yang bekerja betul tak?

Kenapa lagi???

Hahahaha.. dah tahu bertanya pula kan...

Tapi mai tang hari isnin? terus 0.1% ke mood gembira dan teruja nak g kerja kan2? betui dak???

Haaa senyum-senyum tu betul la kan....

Tak baik tau... apa kata kita tukar.. Isnin adalah paling ceria sekali.. mai tang hari Jumaat adalah hari yang bahagia sekali sebab para suami a.k.a lelaki ke masjid nak solat Jumaat.. para wanita boleh rest lama sedikit boleh la berzikir, boleh la pum sstok ebm lama skit.. boleh la baca-baca ruangan komen blog ke.. lama kan.. tapi hari biasa mana ada rest lama.. sejam je kan.. haaa kan bahagia tu..

Lepas tu sambil2 zikir dalam hati tenang-tenang.. kan... perbanyakkan pahala di hari Jumaat kan indah...

Macam sang SEMUT mana kita hari dia bekerja... sedari awal kita bangun pagi.. lewat tidur pun sang-sang semut masih lagi bekerja tanpa mengira masa, kerjasama pula tu... sebari selari lagi...

Cuba sentuh masa semut-semut buat kerja.. terputus satu jalna.. sang semut ni berusaha lagi tau mencari rezeki untuk di simpan di sarang mereka saat masih sihat.. masih bergas.. masih kuat.. sebelum "banjir" melanda mereka... kan-2..

Perasan tak?

Tapi INGAT, kita JANGAN sampai pula termakan atau terminum sang semut walaupun seekor dari mereka... kalu tak... orang otai dulu-dulu cakap... NANTI JADI PELUPA!

Mudah pelupa dan sebagainya... Macam abang ipar saya.. lalat ke dia boleh lagi sedok dan buang lalat tu...Tapi kalu SANG SEMUT, abang ipar sanggup lagi buang air kesukaan dia tu dan minta lain atau bancuh lain..

Kenapa? Sebab kesannya tak baik pada kita.. MUDAH PELUPA!

Tapi bagi yang tak tersengaja dan tak terperasan "ter" minum pula air yang ada semut.... sedang-sedang syok minum.. last nak seteguk lagi tu ada semut... Adussssss.. .mesti kita rasa tak syok kan.. rasa semacam terus... perasan tak???

Saya mesti kalu dah tau macam tu mesti tak best... apa lagi.. saya sekarang dah memang cukup berhati-hati..kalu bancuh susu anak saya pun.dah siap ni bancuh2 tengah nak letak / add on air masak je lagi.. tgk2 ada semut.. saya buang je susu anak saya tu then bancuh lain.. bukan sebab kenapa... tapi mengingatkan kesan tu. tak baik untuk anak-anak kita... sebab kita pastilah nak yang terbaik untuk anak-anak kita kan..
omega shaklee
Lepas tu saya mesti suh anak saya makan OMEGA untuk menguatkan lagi ingatan mereka. dan nak yang terbaik dan fokus dalam apa yang dia pelajari.. Anak-anak adalah pelaburan kita sedari sekarang...
lecithin shaklee
Dan saya juga suami.. apa lagi LECITHIN ni saya mesti ambil.. bukan la nak kurus pun.dah memang kurus pun dalam 43kg je... tapi kan wanita ni lepas bersalin banyak urat-urat dan tenaga habis apatah lagi 20tualng patah lepas bersalin... Tanpa penjagaan yang beetul wanita a.k.a ibu ni mesti lebih tua dari usianya kan.. dan pelupa tu lagi la... cuba para suami tgk mesti ada je lupa kan.. itu la ini la.. para suami jangan la marah isteri korang.. bagi la hadiah LECITHIN ke.. OMEGA kongsi ngan anak ke.. lagi bagus.. dapat pahala...

Mesti para isteri tersangat bahagia dan gembira.. dan buat kerja serajin sang semut kan-kan ...

Tapi betul; contohi lah sang semut bekerja, rajin dan bersatu hati juga bekerjasama... Tapi jangan "ter" makan sang semut pula... kalu termakan..cepat-cepat telan LECITHIN atau OMEGA, dapat menguatkan ingatan lagi dapat menguruskan serta membantu membuang lemak berlebihan dalam badan tau...

Bagaimana nak dapatkan?

Call je Pn.Lina
017.583.6865
Pengedar Shaklee Kulim & Seluruh Malaysia; termasuk Brunei & Indonesia
SIDPro 867601

Berbicara hati ibu dan berkongsi ilmu kebaikan dunia dan akhirat.. Alhamdulillah..

Wednesday, 27 May 2015

6 "Alasan" Ibu Perlu Lebih Memahami Si Anak-Anak Syurga -Luahan Hati Ibu -

Bercerita tentang anak-anak ni, kebanyakkan masa kita sebagai ibu dan isteri banyak kepada anak-anak syurga ni kan? Berbanding dengan ayah dan suami, mereka lebih tertumpu pada mencari rezeki dan selebihnya ada masa pasti bermain bersama anak-anak kesayangan memasing kan?

Apatah lagi anak-anak yang bersama ibu sepenuh masa di rumah.. karena mereka "masak" bersama-sama ibu sedari A to Z laa semuanya ibu dah faham... kenapa? mesti lahhh korang mesti akan buat 6 "alasan" ni untuk menarik perhatian si manja sedari menangis sehingga la mereka tertawa riang...

peranan ibubapa
6 "ALASAN" sang ibu lebih memahami si anak-anak syurga ni antaranya adalah;

1. Saat anak MENANGIS - Jangan buang waktu untuk mendiamkannya.. Cuba pujuk melihat burung-burung kat langit atau tv, mereka pasti terdiam, Sebab? psikologi manusia saat memangis, adalah menunduk.

2. Anak-anak Non-Stop untuk BERMAIN - Jangna la terus katakan pada mereka, STOP SEKARANG! sememangnya tak la dorang nak dengar kan.. malah memberontak lagi adalah.. Apa kata buat pendekatan macam ni, Nak, 5minit lagi masa main ek, lepas tu kemas.. lepas 3minit, ingatkan lagi... cukup 5minit, terus katakan pada mereka. "ok anak-anak ibu sayang, dah 5minit ni, jom kemas". Pasti lain caranya kan? pernah cuba? kalu belum ubah cara "arahan" sebelum-sebelum ni...

3. Anak-anak sering BERGADUH?  - Jika anak-anak sedang bertelingkah atau menyebabkan keadda riuh rendah kat memana la.. rumah ke, atau tempat-tempat lain. Jangan sergah mereka dan marah dorng ni.. kalu tak.. TANTRUM lagi adalah... Apa kata- Bila melihat keadaan riuh rendah, terus cakap " anak-anka, siapa nak dengar cwerita ibu ni? angkat tangan cepat-cepat.... Mesti bila sorang angkat tangan, yang lain-lain pasti menyusul... dannn selesai lah riuh rendah tu kan...

4. Anak-anak LEWAT TIDUR MALAM? - Keadaan ni selalu jadi kan, apatah lagi bila anak-anak sering melihat kartun mahupun ibubapa yang memberikan tab sebagai "diam" untuk mereka... Apa kata cara ni pula.. - Katakan kepada anak-anak kita semua, - "Mas untuk tidur sayang, esok kan nak solat subuh lagi, nak Allah sayang..
JANGAN sesekali katakan pada mereka - "Masa tidur ni, esok kan sekolah". Haa nanti dorng pun set ok tidur bangun ke sekolah.. SOLAT SUBUH kemana? haaaa... Jom tukar lagi cara kita...

5. Masa TERHAD dengan anak-anak? - Jangan la berkata sedemikian.. kesian kat anak-anak kan.. sesibuk mana pun kita, Hargailah masa kecil anak-anak kita ni.. Luangkan masa mereka bersama-sama kita, layan la "kenakalan" dan "kekanak-kanakan mereka ni tak lama.. sedar tak sedari mereka membesar tanpa kita merasa puas melayan karena mereka... Maka bermainlah bersama mereka, tawa riang dan berguraulah sentiasa bersama anak-anka syurga kita.. walaupun sesibuk mana pun kitakan... Insyaallah...

6. Berikan MASA CUTI kita bersama keluarga di rumah sepenuhnya - Mungkin ada antara para ibu yang kerja sedang membaca ni, dan suami juga terlalu sibuk.. Masa bersama sangat terhad dan  bila berjumpa dengan anak-anak saat awal pagi dan lewat petang.. itu pun hanya sejam dua je.. - Apa kata selepas ni,

- Tinggalkan HP seketika, matikan tv jika perlu. dan bila ada kengkawan yang telefon anda rasakan ianya tak penting dan masa anda sedang bercuti..katakan pada kawan kita tu.. "maaf tau, saya sedang sibuk dengan anak-anak ." - Apa perasaan anak-anak, suami atau isteri yang mendengar perbualan tersebut. Sure la gembira kan... Sebab masa anda cuti 100% bersama keluarga...Ibubapa yang bijak pasti tahu bagaimana cara menyimbangkan segala sesuatu dan menguasai pendidikan anak-anak apatah lagi emosi anak-anak kan...


Insyaallah.. pengorbanan sorang ibu dan isteri untuk menjadi surirumah dan surihati suami sepenuhmasa di rumah tak akan sia-sia... melihat anak-anak kita membesar depan mata kita dan dengan didikan kita yang terbaik.. mendapat keredhaan dariNya.. Insyaallah.. Tiada siapa mampu membalasnya... selain dari Dia yang maha mengetahui...

Alhamdulillah.. dapat berkongsi ilmu pagi ni...


Selain tu, jangan lupa berdoa dan bermohon la kita semua bersama-sama pada Allah SWT yang maha pemberi lagi maha pemurah..., agar mendengar doa kita di depan anak-anak kita supaya mereka tahu dan memahami bahawa kita sangat-sangat pentingkan mereka lebih dari segalanya... amin...

Love sharing & caring

Mommylina  / Pn.Lina
Pengedar Shaklee Kulim
SIDPro 867601
017.583.6865 (Boleh hubungi saya untuk pertanyaan produk Shaklee)


Tuesday, 26 May 2015

Bagaimana Semangat Nak KURUS Anda? -Wordless Day -

Assalamualaikum dan selamat pagi.... wordless day tentang bagaimana semangat anda nak KURUS hari ni? Sebelum-sebelum ni tak payah cakap la kan...

shape up shaklee

Bagaimana? Korang jangan macam kat gambar ni tau...

Momylina love sharing is caring
Pengedar Shaklee Kulim
SIDPro 867601
Shaklee 1Malaysia; Brunei & Indonesia
Hubungi terus saya untuk pertanyaan anda 017-5836865



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...