Hai la hati mana yang tak kembang-kembang dan gembira bila dapat kesan terbaik bukan je cantik.. malah ESP Shaklee bantu masalah parut anda yang dulu sangat hodoh kini awesome tersangat laaaa...

Kelebihan Esp Shaklee

Hati bunga-bunga maaa...betul tak?

Bagi korang la kan..mahal ke untuk anda keluarkan wang yang anda pasti tahu akan kelebihan terbaik dari apa yang anda amalkan.. bukan masa ni je..tapi untuk masa akan datang?

Saya katakan.. bukan untuk bantu atasi masalah parut-parut hodoh ni tau... malah banyak lagi..

Antaranya;

Shaklee Kulim

Sharing love wif mommylina
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim
SID 867601





Assalamualaikum dan selamat pagi semua... moga Isnin ni di ceria2 kan mood tau.. tak mau la spoil mood la.. apa la..

Kalu yang duk dengan mak ayah tu.. g krja salam la mak ayah dulu.. mohon keberkatan dari orang tua kita dna mohon di permudahkan segala urusan hari ni dan selamanya...

Mak ayah kita ni selagi ada... selagi tu kita perlu jaga hati mereka.. jangan sebab bebelan mereka korang rasa stress dan terus nak dok luar la.. nak dok ngn kawan2 la...

Kalau la saya ni duk dekat dengan mami saya.. saya la paling bertuah... sebab boleh hari-hari cium mami dan boleh kongsi pengalaman dalam membesarkan anak2 zaman canggih ni.. betul tak?

Doa ibu

Jadi... apapun.. dan bising sangat sekali pun bebelan mak ayah kita.. kita dengan dan semat dalam hati..Insyaallah menjadi panduan kita dalam melalui dunia zaman ni...

Semoga saya dan para ibu di luar sana dapat membentuk anak2 kita dengan lebih sempurna dan terbaik untuk dunia dan akhirat... Amin...

Saya saya mami saya... dan untuk arwah bapa juga... Alfatihah.. jasa bapa juga tak terhingga untuk kami adik beradik... mami adalah seorang ibu dan wanita yang tabah...

Sharing more love mommylina
0175836865
Pengedar Shaklee Kulim
SID 867601

Kongsikan pegalaman berharga anda juga..






Tersentuh Hati!

by on April 20, 2015
Assalamualaikum dan selamat pagi semua... moga Isnin ni di ceria2 kan mood tau.. tak mau la spoil mood la.. apa la.. Kalu yang duk dengan ...
Mungkin ramai yang berangapan GLA Complex dan vitamin-vitamin ni semua untuk wanita sahaja...

Tidak ye, malahan lelaki zaman sekarang juga lebih banyak perlukan vitamin sama dengan wanita.. Sebagaimana GLA ni, ramai akan bercakap tentang wanita, hormon malajan jiga kecantikan...

Tetapi kini.. lelaki dengan masalah prostat kini perlukan GLA untuk perbaiki dan keseimbangan hormon dalaman juga...


Jangan kata wanita je terlebih or terkurang hormon tau.. tetapi lelaki juga perlukan sesuatu untuk seimbangkan "hormon dalaman".. tak la saya katakan sama dengan hormon wanita... tapi ramai para lelaki hensem2 di luar sana ni kurang kesedaran akan masalah prostat yang mungkin boleh menyebabkan masalah "ketidakselesaan" para lelaki dengan masalah ni....

Seandainya para lelaki di luar sana kurang atau malu untuk mengatakan akan masalah ni dan bagaimana nak mengatasi masalah ni.. boleh la merujuk pada mrs.isteri dan meminta mereka hubungi saya... dan saya akan terus pass kan panggilan telefon kat mr.suami saya untuk terus bercakap dengan para lelaki...

Berminat untuk terus dapatkan khas ni? PROMOSI berganda bulan ni untuk suami isteri atau bagi yg belum berkahwin..boleh membeli unutk penjimatan berganda anda...

Hubungi saya
mommylina.blogspot.com
Pengedar Sah Shaklee kawasan Kulim
SID anda 867601
Dan 1Malaysia & Brunei
017-5836865






Assalamualaikum... Alhamdulillah.. pagi ni dapat lagi berkongsi "pencuci hati kita", saya bukanlah ustazah atapun penceramah bebas... Tapi tiap pagi saya sukaaa sangat berkongsi kebaikan dan manfaat dalam kita nak mendekati maha pencipta kita...

Kita jaga Allah SWT; Allah pasti jaga kita dengan berkali-kali baik tanpa kita sangka.

Allahuakhbar... baiknya Allah pada kitakan.. Ayuh la kawan-kawan kita sentiasa bersangka baik pada kawan2.. teman2... keluarga2 kita.. apatah lagi pasangan hidup kita....

Bersangka baik ni indah sebenarnya...

Basic to basic
Berhubung dengan Pencipta kita... Allah SWT

Salam ukhwah; mommylina
Pengedar Shaklee Kulim ID 867601
017-5836865





Petang-petang gini.. korang rasa nak joging tak? Ada niat nak joging lepas masa kerja? atau ke gym ke lepas waktu Isyak?

Sedikit perkongsian saya... tak kisah la korang bersenam waktu bila dan masa bila... Tapi nasihat saya AIR MASAK ni sangat penting...


Kalu yang mana sebelum ni kurang minum air masak semasa bersenam.. workout ke.. dalma rumah sekali pun.. mulakan sedari sekarang dengna AIR MASAK... Bertambah pula sekarang musim panas dan bahayanya kekurangan air masak dalam badan kita boleh menyebabkan kita cepat penat, rasa badan kerap selesam batuk dan sebagainya...

Anak-anak kita yang bersekolah wajibkan mereka membawa air masak setiap hari.. jangan biarkan mereka ke sekolah tanpa bekalan air masak... apatah lagi anak-anak yang bersekolah pagi ke petang...

Jom SIHAT BERSAMA!

Tak kisah la korang jenis yang workout ke tak ke... mulai sekarang. lebihkan air masak dari air manis... nak JIMAT? boleh je bawa air masak ni dari rumah... Tak perlu la beli sebotol2 kat kedai kan... Lagi puas hati nak minum.. sebabnya korang bawa sendiri...

Dan paling saya suka add minuman ni dalam air masak saya... bagi mengelakkan DHYDRATE AIR dalam badan...
performance drink shaklee
Kelebihan PERFORMANCE DRINK
Penyahhidratan merupakan faktor utama yang sering mengakibatkan kelesuan dan menjejaskan prestasi atlet. Shaklee Performance® terbukti secara klinikal mampu menghidratkan tubuh dengan lebih berkesan berbanding air. Di samping itu, Performance mengandungi lebih banyak elektrolit dan membekalkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman penghidratan terkemuka.

Rumusan elektrolit proprietari OPTI-LTYE™ dengan campuran unik karbohidrat kami bertindak pantas untuk memberikan tenaga serta-merta yang berkekalan serta merangsang penghidratan optimum.

[Terbukti secara Klinikal]

    *** Ujian makmal terhadap atlet cemerlang menunjukkan bahawa Performance Shaklee membekalkan spektrum elektrolit yang menyeluruh, termasuk kalsium dan magnesium (ciri unik yang tidak dimiliki oleh jenama terkemuka)

[Ambil yang Terbaik, Serlahkan yang Terbaik]

    *** Dengan formula yang terbukti secara klinikal dapat meningkatkan prestasi anda, membantu anda menjalani latihan lebih lama dan mengembalikan tenaga dengan lebih cepat, Shaklee Sports Nutrition adalah pilihan bijak untuk memberikan apa yang tubuh anda perlukan sebelum, semasa dan selepas latihan.

Sebab tu bila ada kawan2 ynag sukar minum air masak ni.. saya pasti syorkan ni... ni satu family boleh amalkan tau...

Berminat nak dapatkan minuman berkhasiat ni?
Terus cari saya di sini dan dapatkan konsultasi anda bersama saya...

Mommylina / Linz
017-5836865 
[Pengedar Sah Shaklee 867601]
Bergerak aktif dan pantas di kawan Kulim juga seluruh Malaysia dan Brunei


Workout & Air Masak!

by on April 13, 2015
Petang-petang gini.. korang rasa nak joging tak? Ada niat nak joging lepas masa kerja? atau ke gym ke lepas waktu Isyak? Sedikit perkongsi...
Ketam masak lemak cili api salah satu makanan dan masakan kegemaran saya... korang bagaimana?

Tak kira la ketam ke.. ayam ke.. udang ke.. tulang ikan masin ke... kalu dengan masak lemak cili apa ni.. kalu boleh mau saja di hirup-hirup sup tu... sedapppp..

Ketam masak cili api

Ni dia laaa.. baru ni masak wif cinta hati yang baru balik dari kerja... perh... sedop bak hang.. ^__^

Saya pun tak tahu..kenapa saya suka sangat makanan ni..bukan sebab ketam.. tapi tak kisah la kalu bukan ketam sekali pun.. janji masak lemak cili api.. pasti terbaik.. ni sekali ngn nenas.. lagiiii sedappp.. sampai bertambah2 nasinye... siap letsk kicap manis lagi..sebabnya... pedas daaa...

Esoknya... dengan kuah ni saya suka makan cicah dengan bread... perh... sedap.. korang pernah cuba tak? Makan ngn roti? Try la sedap tau...

Resepi masak lemak cili api ni tak perlu kot saya terangkan.. semua kawan2 mesti da tau.. orang kata.. masak campak2 itu lagiiii sedap.. janji ada bahan-bahanya.. macam...

Cili api; kunyit; serai; santan; --> ni antara bahan UTAMA..lain2 tu dari korang ikut nak letak apa.. hihi.. janji sedap kan2...

Nak makan dan masak apa lunch ni.. haaa try la masak lemak cili api.. dari lunch..boleh bawa ke dinner... save masa kan2...janji perut kita..suami dan anak2 kenyang.. betul tak..

Lepas lunch... kita pekena LECITHIN & ALFALFA ye... malam jap lagi terus detox usus kita untuk sepanjang minggu ni juga jom... Sebab tu la berat badan mommylina anak dua ni sampai sekarang 43kg sahaja...

Set budget kurus shaklee

Love sharing wif mommylina
Pengedar Shaklee Kulim ID 867601
017-5836865 💙✌









Masakan Kegemaran Saya!

by on April 10, 2015
Ketam masak lemak cili api salah satu makanan dan masakan kegemaran saya... korang bagaimana? Tak kira la ketam ke.. ayam ke.. udang ke.. ...
Assalamualaikum dunia!

Jumaat datang kembali... mengingatkan kita akan masa berlalu tak akan berulang.. segala kesilapan kita.. kealpaan kita tak mungkin kita dapat kembali ke masa dan saat tu dan perbetulkan semula..


Motivasi pagi

Tapi Allah SWT sentiasa memberikan kita peluang untuk terus dan terus bertaubat tanpa jemu...

Adakalanya Allah SWT mengingatkan kita secara "cash" akan kealpaan dan kesilapan kita... adakalanya kita langsung tak sedar2 sehingga la orang lain menyedarkan kita...

Saya ni tak la baik mana pun.. tetapi saya berusaha memperbaiki kesilapan saya menjadi yang lebih baik dan sentiasa mengutamakan Allah dalam segala hal.. mengingati DIA saat kita senang.. gembira... bahagia... dan sebaliknya..




Allahuakhbar... jom kita sesama perbaiki diri kita menjadi yang lebih baik sedari hari ke hari...Insyaallah...


Love sharing wif mommylina
Pengedar Shaklee Kulim ID 867601
017-5836865


Assalamualaikum pagi Isnin semua... ceriakan hari kita dengan semyuman dan keikhlasan semua... Kerja ataupun tak kita sentiasa dengan senyuman dan bergembira...

Wanita dan kecantikan sangat rapat kan... walaupun kita surirumah sekali pun pasti kita nak cantik bukan? Jangan la yang kerja je bercantik-cantikkan..di rumah alahai.. selekeh pula... oh no....




Tapi pendapat saya, pilih la produk yang SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI.. Jangan sebab nak cepat cantik sampai mengadai nyawa tanpa di sedari....

Cerah wajah

Berhati-hati memilih PRODUK KECANTIKAN kita sekarang...

Love more sharing wif mommylina
Pengedar Shaklee Kulim ID 867601
017-5836865 dapatkan nasihat untuk anda!






Pagi Isnin... jangan la moody kan.. sebab setiap kerjaya kita.. adalah rezeki kita untuk diri kita... keluarga... anak-anal kita juga...

Alhamdulillah.. moga hari ni, esok dan seterusnya semuanya berjalan dengan lancar.. baik dan sempurna dan kita di murahkan rezeki dari dia yang maha pemurah lagi maha adil dan pemberi...


Insyaallah..

  Ya Allah; murahkan la rezeki ku... anak-anakku.. keluargaku..jua kawan2 seperjuanganku.. anak2 didik Shaklee ku.. dan hambamu, saudara2 ku sekalian... Alhamdulillah... amin....

Love sharing wif mommylina
Pengedar Shaklee Kulim ID 867601

Assalamualaikum dan selamat pagi...

Semakin hari kita rasa semakin tersepit dengan keadaan semasa dan peredaran zaman? Rata-rata ramai yang bersuara...

Yang KAYA SEMAKIN KAYA... dan sebaliknya yang MISKIN SEMAKIN MISKIN DAN TERSEPIT...

Betul juga kan... tapi bila kita terus je membebel dan terus je saling salah kiri kanan kita... Keadaan kita tak akan pernah berubah.... sedangkan REZEKI ni bukan manusia yang tentukan sebaliknya ALLAH SWT yang menentukan kepada setiap hambaNya... mana yang berusaha pasti mendapat samaada masa ni atau masa yang Dia tentukan...

Mungkin ramai yang KAYA & alpa tu ALLAH SWT sedang menguji hamba-hambaNya... saat mereka senang dan sebaliknya... Allah sentiasa melihat... dan bila Allah berkata KUNFAYAKUN... Maka segala yang ada pada si kaya dan alpa tu boleh terus lesap dalam sekelip mata...

Jadi kenapa kita nak merungut? Apa kata kita ubah cara kita... ubah untuk mencari rezeki ALLAH SWT yang sangat banyak di bumi ini... Insyaallah... Allah maha mengetahui segalanya...





Jom kita SOLAT DHUHA mohon keberkatan rezeki dan kita sentiasa mengingatiNya...



Sharing more wif mommylina
Pengedar Shaklee Kulim 867601
017-5836865
kedaivitaminlina@gmail.com






Jom Solat DHUHA!

by on April 01, 2015
Assalamualaikum dan selamat pagi... Semakin hari kita rasa semakin tersepit dengan keadaan semasa dan peredaran zaman? Rata-rata ramai yan...