Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 28 March 2015

Apa Bezanya Di Bandar & Kampung?

Zaman dulu dan sekarang tak boleh la nak di ingat2 dah... kalu dulu zaman kanak-kanak nak sangat beli itu ini.. Rm50 macam-macam boleh beli...

Sekarang?

berniaga shaklee

Nak bezakan kampung ke bandar ke... sama je tau...orang-orang kampung lagi kesian.. semua perbelanjaan di tanggung sendiri.. bezanya kalu yang rajin tu boleh la tak membeli beras... sayuran.. kecuali makanan yang asas dan kering...

Tapi amcam pula yang lain? Kalu tak ada tanah.. bekerja dengan orang pula... sama juga kan..

Kehidupan ni.. makin hari makin maju dan zaman berubah-ubah.. nak tak nak kita kena mengikut peredaran zaman ni..nak ke zaman 2020 la katakan... sehinggakan ada yang bergaji RM4k pun masih lagi tak cukup-cukup... Tapi masih nak mengeluh atau mencari penyelesaiannya?

Saya suka cara hidup seseorang ni.. dan saya kagum dengan dia.. dia seorang pensyarah.. bergelar Prof. .. bukan calang-calang kan kalu dah bergelar Prof.. Tapi kan.. bukan kewangan dia tak cukup mahupun sebaliknya.. Tapi dia nak mencari sesuatu yang lain dari yang lain.. dan dia nak kan kebebasan kewanngan untuk dia dan anak-anak dia yang semakin membesar... Alhamdulillah.. pilihan dan cara dia sangat tepat... kami di bawah naungan yang sama sebab kami sedari.. hidup makan gaji ni tak akan kemana...

Tambahan lagi kalu yang sering di buli dengan pihak atasan atau penyelia sendiri... lagi la kan.dengna masalah gaji lagi.. tempat kerja lagi... macam-macam laa...

Bekerja dengan hati tak tenang dan tak gembira mesti tak seronok...

Sebenarnya kita ada pilihan... pilihanya semua dari dan atas kita sendiri...

Macam kes saya..bertahun makan hati..lepas tu g kerja dengan tak gembira... dengan di buli lagi.. mengadap kerja yang kita dah tak seronok.. Akhirnya saya nekad dengan keputusan saya sendiri.. Alhamdulillah..

Kita kan mencari rezeki untuk kita, keluarga dan anak-anak.. Membantu suami dalam masa yang sama kita nak ada kewangan sendiri dan menguatkan kewangan keluarga.. Kalu g kerja masam.. tak happy .. kerja pun tak da mood.. buat kerja tak ikhlas.. nanti gaji yang kita dapat pun tak berkat dan barakah.. kan2..

Apapun rezeki ni Allah SWT yang tentukan.. bukan siapa-siapa.. Berpegang la pada janji ALLAH... insyaallah... D.U.I.T akan menyusul kita.. Asalkan kita pegang konsep D.U.I.T ni..

D = DOA
U = USAHA
I = IKHLAS
T = TAWAKAL

Dan yang saya suka adalah.. Buat segalanya kerana Allah Ta'ala.. Insyaallah.. kita pasti gembira... dan salah satu penyelesaian masalah kewangan walaupun dah dan masih bekerja adalah BERNIAGA... Pasti ada penyelesaiannya... Allah SWT kan ada ...

Bagaimana dan nak berniaga apa? Saya boleh bantu menyelesainkan masalah yang di belengu ni... korang boleh cari saya

Mommylina
017-5836865
kedaivitaminlina@gmail.com

Dapatkan ESP Shaklee pada HARGA PROMOSI hari ni. Hari terakhir untuk dapatkan special anda juga.. JANGAN salahkan GST lagi tau.. sebab kami suka war-warkan...
GST adalah GRAB SHAKLEE TODAY


Terima Kasih Ya Allah

Assalamualaikum... dan selamat pagi semua... Allahuakhbar... hari ni genap setahun my little princess... Tahun lepas masa ni juga saya selamat bersalin...


Dan jam ni juga my little princess menunggu 1jam ayah patah balik nak hantar baju sebab pada masa awal sebelum subuh, nurse cakap nak cek in ward dulu sebab belum ada bukaan... Tapi kuasa Allah kan..tiada siapa boleh menyangkal...

Alhamdulillah.. masa dengarazan subuh pada 28hb3 2014; dalam hati saya berkata... Ya Allah, permudahkan la urusan saya kali ni.. dan saya bersalin sebaik waktu ni.. di pagi Jumaat yang indah..

Baby shaklee

Sesungguhnya dia maha mendengar lagi maha mengetahui segala perancangan dariNya... saya bersalin sebaik suami patah balik ke rumah untuk lelapkan mata dia jap sebab sedari kul 4.30am temankan saya...

Allahuakhbar.... Terima kasih Ya Allah... dan specialnya... di bulan yang sama bulanMarch tahun lepas adalah PROMOSI ESP; sekarang masa ni juga adalah PROMOSI ESP.... kebetulan atau memang rezeki adalah kuasa Allah SWT....

Ya Allah.. terima kasih memberi peluang untuk saya menjadi ibu kepada anak2 hero dan heroin saya...semoga saya bertahan hingga melihat mereka ni berjaya dunia dan akhirat... nak mereka utamakan agama terlebih dahulu... didikan agama dunia dan akhirat... dan melihat mereka bahagia bersama keluarga bersama bila masa itu kami semua masih di bumi Mu ini Ya Allah....

 Terima kasih segalanya....

 Love more n more sharing wif mommylina

Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia (867601)
017-5836865 (boleh hubungi saya untuk membantu anda).
email (kedaivitaminlina@gmail.com)









Friday, 27 March 2015

Artis Pun JATUH CINTA Produk SHAKLEE!

Salam 1 Malaysia semua.... Produk yang baik, pasti menjadi pilihan hati semua orang.. tak perlu nereka di jadikan sebagai DUTA PRODUK pun.. tapi secara automatiknya mereka menjadi ikutan ramai..sebabnya? Produk ni terbaikkkkk sebab tu ramai peminatnyaaaa.... betul tak?

Sebenarnya mereka-mereka ni memamng dah cantik.. tapi makan priduk kesihatan semulajadi dan terbaik ni lagi la bertambah cantik luaran dan dalaman serta energy kan...

Artis dan Shaklee

Performance drink shaklee

Kelebihan Shaklee produk

Okey tak mau cakap banyak-banyak..




BUKTI ada tau.... mereka kata... dan mereka amalkan...Seronok mengamalkan produk yang terjamin SELAMAT; BERKESAN & SEMULAJADI ni tanpa kesan sampingan... seisi keluarga boleh amalkan..

Berminat nak dapatkan BARANG a.k.a PRODUK TERBAIK ni? Cari saya untuk berkongsi dengan korang betapa beruntungnya mengamalkan sertam menjaga kesihatan sedari sihat ni kan..

Mommylina a.k.a LinzShopee
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Id 867601









Assalamualaikum Jumaat!

Assalamualaikum Jumaat; penghulu si segalah hari... Allahuakhbar... sedar tak sedar.. dalam kita mengejar juga dengan kesibukkan kita setiap masa dan hari... Hari ni minggu akhir untuk di bulan March 2015... rasa macam baru je awal Januari kan...

Adakalanya kita leka.. alpa.. sedih.. gembira.. kecewa... riang... tiap kali gambaran ni berlaku kat diri kita... apa yang kita buat?

Berniaga itu sunnah
Atau ramai yang mengadu kat fb lebih banyak berbanding mengadu padaNya yang maha penyelesaian segala ketidakselesaan dalam keadaan kita?

Lepas ni.. jom kita buang segala suka duka kita dengan mengadu di fb.. kita perbanyakkan mengadu pada Dia yang maha mendengarkan... Insyaallah.. 
Salam Jumaat dan positive iti sangat indah dan sangat luar biasa...

Love sharing wif mommylina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia
(ID 867601) ; 017-5836865



Thursday, 26 March 2015

Promosi Vs Pembelian Borong Anda!

Dalam orang lain kesibukan nak membeli keperkuan harian sebab nak elak GST.. Tapi sebenarnya... tak perlulah kita membeli sampai beratus-ratus habis sehingga terganggu perbelanjaan lain...

Semua orang belum bersedia dengan perubahan ni..tapi semua orang perlu hadapinya denganapa jua keadaan..sebabnya kita akan membeli sehari demi sehari juga walaupun saat ni kita dahhabis ratus-ratu atau ribu ke untuk keperluan rumah.



Bagi saya dan kawan-kawan lain.. kalu ada PROMOSI ke.. terlajak laris pada harga yang kaw-kaw murah.. dalam Rm20 ke atas ada promosi.. kenapa di biarkan promosi tu berlalu macam tu je..sedangkan kita perlukan untuk terus hidup dan sihat...

 Betul tak?

Mana korang nak? Beli jimat atau beli borong pada harga biasa-biasa?

 Segalanya terpulang pada kewangan semua.. tapi bagi saya.. kalu hari ni beli borong keperluan rumah sebab takut GST ni... lepas selang beberapa hari saat GST bermula.. kita pada ke Mall semula dan membeli tanpa kira pun 6% tu..  sebenarnya.. kan2...

Melainkan korang borong beli untuk penggunaan 6bulan ke.. dan tak jalan2 ke Mall.. ada keteguhan hati macam tu? Sebenarnya ikut orang... Tapi bagi saya.. beli borong bila ada PROMOSI yang boleh kita amalkan lebih dari 3bulan ke atas dengan pembelian jimat.. lepas tu beli barang-barang lain juga mengikut keperluab semasa... Insyaallah..

 GST ni bagai... (Grab Shaklee Today)

Esp Shaklee

Sebanya.. barang PROMOSI terbaik dan terhangat ni bakal tamat tak lama lagi..28hb ni dahhh harga kembali normal tanpa GST pun.. percaya? Meh membeli anda pasti menang memakainya...

Berminat? Dapatkan segera di; mommylina dan konsultasi serta bimbingan akan mommylina berikan secara terus . Dan terus hubungi 017-5836865 untuk pertanyaan lanjut.

Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei





Bertuahnya Kita!

Assalamualaikum dan selamat pagi.. minggu ni semua orang ceria-ceriakan.. sebab minggu gaji... Alhamdulillah... bersyukur padaNya atas rezeki kita setiap hari.. dab bertuahnya kita sebab berada di muka bumi Allah SWT yang luas ni.. Allahuakhbar...

Berniaga Shaklee

Semoga hari-hari seterusnya kita sentiasa bersyukur saat kita susah..senang... sedih..duka... gembira..kita teruskan la bersyukur padaNya...

Jangan takbur mahupun kufur dengan nikmat Allah SWT... sebaliknya.. kita sentiasa bersyukur dan mohon hidayah kebaikan kepada Dia dan jalan terbaik untuk kita dipermudahkan segala urusan kita dunia dan akhirat....

Love sharing ; mommylina
Pengedar Shaklee Kulim (SID 867601)
017-5836865



Wednesday, 25 March 2015

Kenapa Abaikan Kesihatan?

Rata-rata kat sini semua blogger hebat dah tidur tak? Belum lagi kot.. yang anak dara..mak dara... isteri suami ada je yang lewat tidurkan.. memasing dengan aktiviti sendiri..

Melayan anak-anak menyiapkan kerja sekolah...yang sang isteri masih dengan tugasan sebagai isteri..ibu.. suami pula? Ada yang melayan tv cerita kegemaran.. bola.. or layan game C.O.C ? Ada tak ada tak?

Dalam tidur lewat ni... pernah tak terfikir tentang kesihatan dalaman kita ni yang perlu penjagaan rapi? Sedar kah kita yang kebanyakkan luaran kita nampak hebat; hakikatnya dalaman kita? Diri kita sendri pun kita tak pasti inikan pula orang-orang kesayangan kita kan?

Begitu MAHAL ke untuk kita buat persediaan awal tentang penjagaan kesihatan dalaman kita ni?

Kepentingan protin

Sedarkah kita yang lelaki lebih cenderung di serang sakit jantung dalam diam?

Masalah kesihatan
Banyak kes berlaku. Tapi ramai lagi yang masih tak ambil peduli...

Apakah duit lebih di sayangi berbanding buat pelaburan sedikit menjaga kesihatan dalaman berbanding dengan penat lelah bekerja siang dan malam untuk mencari wang?

Semoga kes-kes lalu menyedarkan kita.. dan bermula saat ni biarlah kita "paksa" orang2 kesayangan kita buat pelaburan sedikit untuk penjagaan kesihatan dalaman.. jangan terlalu pentingkan yang luaran je..sampai dalaman tak terjaga... lelaki sememangnya ego nak makan segala macam untuk kesihatan.. tapi isteri kan ada... memaksa demi penjagaan kesihatandan kesayangan kita juga kan... insyaallah.

 Jom teruskan misi menjaga kesihatan bersama seisi keluarga dan keutamaan pada diri sendiri dan orang-orang yang kita sayangi ..

Berminat nak tahu info lebih lanjut dan dapat
bantuan saya untuk penjagaan kesihatan kita semua...

Love sharing mommylina
Pengedar Shaklee Kulim (SID 867601) ;
Pos 1Malaysia & Brunei
Sebarang pertanyaan terus hubungi di 017-5836865 ; @
email (kedaivitaminlina@gmail.com)










Susu Ibu Yang MAHAL!

Allahuakhbar.. tiada yang paling berharga bagi seorang ibu bila mana dapat menyusukan anak sediri dengan susu ibu yang mahal harganya serta tiada tolak tandingnya walau mahu mencari di kedai-kedai mewah sekalipun melainkan hanya ada pada mereka yang bergelar IBU!

Tambah susu ibu

Saya dan para ibu di luar amat bertuah bila dapat menyusukan anak yang di kandung selama 9bulan dengan penuh berhati-hati; penuh kasih sayang dan sebaik di lahirkan di berikan "susu emas" pada zuriat penyambung waris kita untuk abad seterusnya....

Alangkan bertuahnya wanita yang dah berkahwin dan kini bergelar ibu dengan seikhlasnya memberikan yang terbaik untuk anak kesayangan kita dunia dan akhirat... bertuahnya anak-anak kita sebab mereka di besarkan sedari usia 1saat lahir di dunia ni sehingga 2tahun dapat menyusu susu ibu yang di gelar "emas" baru-baru ini..

Anugerah Allah SWT kepada seorang ibu termasuk saya dan para ibu di luar sana.. dan sudah semestinya kita nak memberikan anak kita yang terbaik... nak anak-anak kita ni bijak pintar berjaya dunia dan akhirat kan... berikan lah seikhlas hati kita dengan makanan yag terbaik untuk mereka sedari mereka melihat dunia ni dengan SUSU IBU.

Cabaran penyusuan susu ibu? Yaaa tak saya nafikan segala apapun kita buat pasti ada cabarannya.. sebab tu Allah SWT berikan kita peluang selama 9bulan 10hari adakalanya lebih lagi.. untuk kita bersedia mental dan fizikal agar kita tak mudah goyang dengan cabaran dalam membesarkan anak2 kita ni.. dan kita menjadi kuat dengan penyusuan susu ibu... sebab dengan penyusuan susu ibu.. percaya lah.. anak-anak kita sangat akrab dan terlalu rapa dan manjaaaaa sangat dengan kita...


 Tatkala kita penat..letih nak marah... renung anak2 kita semasa mereka tidur.. masa mereka datang menghampiri kita dengan senyuman....

Allahuakhbar.... mereka la syurga kita... ketenangan kita... segala kesulitan.. amarah kita lenyap saat kita lihat mereka datang kepada kita membawa senyuman manis... dan pastinya si kecil kita nak menyusu.. dan kita dengan tenang menyusukan mereka dan mengusap kepala..badan mereka dengan tenang.... indahkan... 

 Para ibu yang hebat... tiada alasan sebenarnys kita nak memberikan sepenuh penyusuan susu ibu kepada anak kita.. melainkan Allah SWT yang tentukan....

 Love sharing mommylina;
 Pengedar Shaklee Kulim;
SID 867601 (017-5836865)

Boleh cari saya untuk bantuan segala masalah... insyaallah.. saya sedia berkongsi ilmu untuk membawa kita menjadi wanita; isteri dan ibu serta hamba Allah yang terhebat untuk dunia dan akhirat...





Tuesday, 24 March 2015

Dengan ESP SHAKLEE Semuanya SELESAI!

Pepagi dah hot post.. kenapa tidak.. dengan ESP SHAKLEE semuanya selesai... Masalah gastrik ke..masalah parut ke.. kulit tak cantik ke.. nak putih ke.. semuanya hanya bermula dengan ESP sahaja...
kebaikan Esp

Nak lebih lagi..boleh.. tapi segalanya kena bermula dengan yang berasaskan sumber PROTIN ni baru mudah penyerapan segalannya pula..

Sedikit info;

ESP ni kan... protin non-GMO yang lengkap dengan semua Asid Amino perlu yang tak dapat di hasilkan dalam badan kita.. hanya ada dan terdapat dalam ESP ni.. Selain itu.. ianya membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolesterol normal, menggalakkan kesihatan jantung dan prostat; lagi terbaik ianya memberi pemberi tenaga semulajadi, membantu kesihatan kulit; rambut; kuku dan otot tau... bukan untuk cantik-cantik dan awet muda je kan2...

Tapi sememangnya ESP ni sememangnya sangat terkenal juga membuatkan kulit cantik berseri; anjal serta dapat memulihkan pigmentasi tau... Sebab tu ESP ni terlaris dan terhangat di pasaran...

Nak cuba produk yang terhangat ni? Boleh je terus tanya saya...

Mommylina; Pengedar Sah Shaklee Kulim & Pos 1Malaysia juga Brunei. SID 867601 ; email ( kedaivitaminlina@gmail.com ) ; Terus hubungi juga 017-5836865.





Saat Kita Perlukan Dia!

Allahuakhbar... sememangnya Dia sentiasa memberi kita ruang untuk kita terus mengingati dia...

Islam itu indah
Tak menyusahkan kita.. malah lebih dan tersangat mudah untuk kita terus mengingati Dia saat kita dalam apajua situasa dan keadaan...

Sesungguhnya Dia sangat-sangat mengasihani kita semua... malah saat kita leka mahupun alpa Dia sentiasa mengingati kita agar kita tak mudah lupa diri dan leka akan keduniaan semata-mata...

Sesungguhnya Dia sangat-sangat memberi kita banyak peluang untuk lebih dekat kepadaNya..

Allahuakhbar...Terima kasih Ya Allah kerana memudahkan segalanya untuk kami terus mengingatiMu... saat ku leka...Engkau sentiasa mengingati ku juga umatMu yang selainnya...

Alhamdulillah... Semoga kita mendapat manfaat dan boleh terus mengamalkan ni saat kita gembira.. sedih... mahupun berduka.. kaya mahupun miskin... segalanya dari Dia yang maka kaya dunia dan akhirat...

Love sharing mommylina





Pagi Bersama Cinta Hati Kita!

Assalamualaikum... salam subuh semua.... Pagi ni bersama cinta hati kita... Allah SWT...

Semoga segala urusan kita di pagi ni dan hari-hari seterusnya di permudahkan olehNYA. Alhamdulillah...

Allahuakhbar....

Doa waktu pagi

Love sharing wof mommylina.blogspot.com Mencari sesuatu untuk penjagaan kesihatan.. boleh terus tanya mommylina kat sini.. atau text di 017-5836865 / email terus di kedaivitaminlina@gmail.com juga





Monday, 23 March 2015

Dapatkan Sebelum Terlambat!

Promosi yang bakal berakhir pada 28hb ni, dan semestinya PROMOSI ini tak akan brulang pada HARGA PROMOSI masa ini. Dapatkan sebelum terlambat!

kebaikan esp shaklee

Julung kalinya dan terakhir pada harga yang semua pasti sukakannya... dan semestinya bkan harga menjadi rebutan semua, tetapi kelebihan yang terbaik dalam ESP Shaklee ni membuatkan orang dan pengemar ESP tak akan melepaskan peluang untuk simpanan stok sendiri sempena HARGA PROMOSI terbaik kali ni..

ESP ni bukan je untuk kecantikan tau.. tapi ianya mengantikan sel-sel mati dalam badan kita yang tanpa kita sedari ianya membawa cepat tua dalam badan kita tanpa pengawalan yang terbaik sekali... bagi yang kurang mengetahui dan tak suka penjagaan dalaman ni... mungkin lebih pentingkan kecantikan luaran..ianya sememangnya cepat nampak kesan sebab luaran kan..

Sedangkan badan kita perlukan lebih banyak penjagaan dari dalaman berbanding luaran... sel-sel mati dalam badan kita jika di biarkan. ianya membawa badan kita cepat kelihatan tua sedari usia kita... tapi dengna penjagaan dalaman yang di utamakan... segalanya dari kita... kan kecantikan dalaman ni lebih utama.. sebabnya.. sedari dalaman terserlah di luaran kita...

Sebab tu ramai pengguna-pengguna ESP ni yang kelihatan cantik bila dah lama mengamalkannya berbanding sebelum dan berbanding masa muda-muda mereka dulu tau.. termasuk lah saya juga...

Yang terpenting yang badan kita tak pernah perolehi adalah 9 ASID AMINO yang di perlukan dlaam badan kita juga kelengkapan sumber protin kepada badan kita sekali pun kita dah ambil daging.. sayurang tiap hari.. tetapi ianya tak dan belum lengkap sebenarnya...

Berminat nak dapatkan produk terbaik ni dan;

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

KepadaNYA Kita Meminta

Assalamualaikum..selamat pagi Isnin... Seminggu bercuti sekolah pasti hari ni ada sedikit ragam anak-anak ke sekolah kan.. dan begitu juga anak-anak kecil.. meragam mengikut masa mahupun tak.. semuanya kita hadapi dengan tenang dan bahagia... Insyaallah....

Doa Allah Makbulkan

KepadaNYA kita meminta untuk dipermudahkan segala urusan kita tanpa prasangka.. kita bukan nak minta pada sesiapa.. kita mengadu dan merayu dan memintalah hanya pada DIA yang satu... Insyaallah.. Dia maha mengetahui segalanya...

Sesungguhnya tiada makhluk lain yang boleh memakbulkan doa dan permintaan kita selain dari DIA yang maha Esa; pemberi lagi maha mengetahui segala-galanya isi hati kita... Allahuakhbar..

Insan kerdil dan hamba Allah yang mengharapkan bantuan dari Allah SWT;

Love sharing
mommylina | Pengedar Shaklee Kulim
SID 867601
017-5836865
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...