Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Friday, 13 March 2015

Dulu Biasa-Biasa; Sekarang CANTIK Lagi!

Betul kata orang, tak nak berubah itu adalah dari diri kita sendiri, tapi sekali wanita dan ibu ni melakukan perubahan, yang mana dulu biasa-biasa je, sekarang cantik lagi cerah berseri lagi...

Siapa kata wanita hanya boleh jaga anak dan tak perlukan kecantikan ni sebab duduk rumah je?

Oh tidak!

Zaman dah berubah.. wanita yang kat rumah lagi perlukan kecantikan dalaman dan luaran untuk memikan mr.suami dan bukan untuk suami je.. tapi untuk menghargai diri sendiri.

Sebelum minta hargai dari suami dan orang sekeliling.. hargailah diri sendiri dulu.. ya suami adalah keutamaan, tetapi selain suami diri sendiri perlukan pujian tau... sebab dengna hargai diri sendiri.. secara automatiknya suami akan hargai kita lebih dari biasa-biasa tau.. sila haribulan... suami tak lepaskan kita gerak sorang-sorang even ke pasar sekali pun.. sebabnya???

Haaa... kornag baca komen-komen dan testimonial kawan-kawan saya kat sini... lepas ni turn korang pula berubah secara sihat melalui penangan ni tau...

harga esp shaklee
Korang nak tak jadi macam ni?

Cantik dan berseri bersama ESP Shaklee
Dulu kulit kusam, sekarang? Berseri tak?
Semua ni kalu kita tak berusaha nak dapatkannya... maan nak datang sendiri kan? nak tunggu suami puji atau suami bagi modal dulu? jangan harap sangatla kan.. .sebab sememangnya suami dah bagi kita budget untuk kita sendiri "mulakan" misi nak cantik berseri sedari dalaman khas untuk diri sendiri seterusnya suami.

Cukup untuk 2 testimonial pagi ni tau... Petang dan malam kita kongsi lagi testimonial kita dan kawan-kawan kita ye...

Nak mencuba ESP Shaklee yang tengah HOT dan terlaris ni??? Boleh.. saya sedia membantu korang...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.



Thursday, 12 March 2015

Motivasi Pagi; Jangan Tidur Sebaik SUBUH!

Kenapa Tidak Boleh Tidur Selepas Subuh ?
Tidur lepas subuh, bagi pandangan orang soleh.

elak tidur lepas subuh

Sedikit perkongsian untuk di kongsikan bersama dan semoga selepas ni ianya membawa perubahan kepada kita, baik kita ynag muda ni mahupun yang lebih dewasa daripada kita... Allahuakhbar..
.
Sebelum ni, aku sempat berjumpa dengan seorang soleh. Hatinya itu terlekatnya ilmu basyirah yg tinggi iaitu ilmu firasat yg sangat kuat.

Jadi sesiapa yg dekat dengannya, hati hati.Ape yg terlintas di hati dan fikiran, pastikan niatkan perkara yg baik.

Aku perbetulkan niat, adab aku, tingkah laku bila tiap kali berdepan dengan beliau ni.
Diberi peluang, aku terus bertanya.

"ustaz,macam mana nak buat supaya tak tidur lepas subuh?"
Dia menjawabkan,"tak pernah wujud istilah tidur lepas subuh".
Ohhh,"jadi ustaz, ape hukum tidur lepas subuh?"
"Kau nak aku jawab dalam mazhab kau atau mazhab aku? Dia mengatakan lagi.
Aku bisik dalam hati"ada byk mazhab ke dia ni?".
"Jangan kau nak menyatakan perkara yg kau tak boleh sorokkan dengan aku"
"Astaghfirullah, dia membaca lintasan hati aku"..."maaf ustaz".
Aku ckp dekat dia,"dua dua mazhab lah ustz".
Dia kata, kalau dengan cara hidup kau, cara amalan kau, mazhab kau, kau teruskanlah tidur lepas subuh dan jadilah kau seperti anjing mati.Aku nak menangis.
"Tapi kalau dalam mazhab aku, cara aku, amalan yg aku tau, orang yg mcm ni dia jatuh KUFUR!"
Aku senyap."kenapa ustaz?"
dia menjawab,orang yang mcm ni SOMBONG dengan Allah.Dia berlagak depan Allah!.Dia menolak pemberian Allah!.Bagaimana dia boleh tidur sedangkan Allah itu menurunkan rezekinya, rahmatnya setiap pagi selepas terbit fajar, tapi dia boleh tidurrr.
Umpama mcm kalau kau seorang yg jutawan, bawa duit yg berjuta juta berjumpa dengan seorang miskin papa kedana setiap hari. Tetapi ape yg dilakukan oleh fakir tadi kepada kau? Dia tidur dan tak mempedulikan langsung duit kau sedangkan dia miskin.Jadi ape yg ada pada fikiran kau?
Mesti kau akan kata"dia ni dah lah miskin nak mampus, sombong plak tu".
Aku tersentak.
Dia berkata lagi "org yang tidur lepas subuh dan lepastu bangun, ada hati lagi nak dhuha, Allahuakbar.Orang mcmni lagi tak malu depan Allah.Tadi dia tolak pemberian Allah.Sekarang mahu tarik semula rezeki dan rahmat Allah.
Sesungguhnya manusia itu jahil.Sepatutnya org ini perlu bertaubat dulu sebelum nak solat dhuha".

Allahuakbar.

Bila duduk dengan org yg setiap masa takutkan Allah, baru sedar mcm mana amalan kita selama ni.Betapa hinanya fikiran aku selama ni.Jauh beza nak banding amalan kita yg tak tau Allah terima ke tak.Tapi hidup setiap hari mcm tak rasa byk dosa.Allahhh.kita ni byk dosa, bukan setakat byk dosa bahkan bermandikan dosa.

Dia kata lagi "orang yg riak kalau bertaubat Allah ampunkan.Kalau orang yg sombong apa kau rasa Allah nak ampunkan sedangkan itu adalah sifat iblis!

Allahuakbar..

Aku tanya tentang tidur lepas subuh je dah rasa mcm nak ke neraka. Belum tanya hal lain lagi.

Dia kata lagi "ramai orang muda kata perlu tidur lepas subuh sbb tak cukup tidur malam tadi sbb main futsal lah, jalan jalan dan apa kau tak pernah fikir siang dan malam itu adalah sunnatullah?"...
"Allah dah kata dlm Al quran siang aku jadikan utk kau bekerja, malam utk kau berehat.Kalau sunnatullah kau ubah ikut kepala otak kau sendiri, sbb itulah hidup kau tunggang langgang.Kau siapa? Nak ubah sunnatullah!

"Allahuakbar, jauhnya beza pemikiran kita dengan orang yg takut dengan Allah.Orang yg dekat dengan Allah.Hidup mmg kena pandu Al quran dan hadis.

Tapi, carilah orang yg boleh memperjelaskan lagi ape yg ada dlm al quran dan hadis itu.

Janganlah asyik meminta dalil dari org itu org ini dan memproses dengan kepala sendiri.Ada org bawa Al quran ke huku ke hilir.

Tak salah, tapi carilah panduannya dengan baik supaya tak tersalah tafsir hukum ikut nafsu.

Idris al Marbawi pun ada menukilkan dlm bahrul madzi, dia mengatakan siapa yg melakukan sesuatu yg sia sia di malam hari sehingga terlewat subuh keesokannya, maka keseluruhannya malam tadi telah menjadi haram.

Jangan memandang haram itu seperti biasa.Umpamakanlah malam yg haram itu seperti engkau memakan daging Khinzir.
Seperti engkau meminum arak. Barulah rasa haramnya itu.

Pakar motivasi kata, cerminlah diri sendiri lihat kesalahan.

Tapi bagi ulama', nak cermin diri pergilah cari orang yg soleh, ulama', auliya', Ahlullah.

Baru kita tau perbuatan kita dari bangun tidur, sehingga kita tidur semula itu rupanya byk mendatangkan murka Allah.

Kita sendiri tau antara org yg Allah tak berckp dgn mereka di akhirat adalah org yg miskin tapi sombong tak bersyukur.

Kita ni miskin, miskin amalan. Janganlah kita sombong depan Allah.

Nabi dah kata:

احفظ الله،يحفظك
Jagalah Allah, Allah akan menjagamu.

Jangan rasa setiap amalan kita itu seperti diterima Allah.Takutlah Allah.Jagalah adab dengan Allah.Jadilah org yg tak sombong dengan Allah, in shaa Allah kita akan tiada masalah untuk bergaul dengan sesama manusia.
Semoga dgn Asbab kita melihat pintu rahmat Allah itu sangat luas akan menjadikan kita ini menghargai org lain.Prihatin antara satu sama lain.

Bukannya memandang diri sendiri mulia dengan amalan yg kita rasa seperti lebih baik berbanding org lain.Sebab itulah punca hati ini su'zon.

Allah dah kata, jangan lah kita bersangka kerana kebanyakkn dari dzon itu adalah sangka buruk.
Ulama' sufi kata sebelum nak su'zon, kita perlu berhusnudzon 70 kali terhadap seseorang itu.

Nampak tak disitu betapa ulama' mendisplinkan hati sebelum menghukum org lain.
Supaya apa, supaya hati kita ni letih nak bersu'dzon dan sbb itu diletakkan syarat perlu 70 kali supaya kita melupakan keburukkan org lain.
Sedikit perkongsian. Semoga boleh menjadi resepi utk tidak tidur lepas subuh..

Astaghfirullahh...
Sumber : kisah ini dipanjangkan oleh seorang sahabat..

Tuesday, 10 March 2015

Ubat Atasi Masalah SEMBELIT?

Sembelit sangat menyeksakan bagi yang mengalaminya, bukan mudah tau nak atasi masalah sembelit ni silap haribulan boleh buasir pula kalu tak kena gayanya... Sembelit lagi, buasir pula... Oh tidak!!!

herbalax

Ramai yang mengalami masalah sembelit ni sebenarnya dari gaya hidup kita dan cara pemakanan kita, dan paling sering mereka yang mengalami masalah sembelit ni adalah wanita yang sedang dalam peringkat fasa awal kehamilan, mereka yang baru lepas bersalin juga mereka yang makan tak seimbang; contohnya tak makan sayuran, tak makan buahan apatah lagi mereka yang kurang minum air masak, ni juga adalah punca sembelit berlaku.

Dan Ini adalah ynag paling mudah untuk semua amalkan dan bukan saya je mengemarinya.. malah mereka yang sedang dalam proses nak turunkan berat badan, mereka yang penitngkan kesihatan dan masyaratkat cina sangat suka tau HERBALAX ni.. kenapa? Sebabnya ianya sangat berkesan dan senang serta mudah di amalkan.
herbalax shaklee

HERBALAX ni juga sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa yang panjang.

Selain itu, manfaat utamanya adalah;

  • Pembersihan Najis yang TERSEKAT.
  • Merangsangkan usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.
  • Membantu MASALAH SEMBELIT
  • Tindakan pembersihannya ynag lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus dan secara langsungnya membantu masalah sembelit.
  • MENGEMPISKAN PERUT
  • Ianya membantu mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai di ambil seperti biasa atau di campurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba. ( ni sebabnya masyarakat cina mengemari HERBALAX).
Lagi tentang masalah SEMBELIT korang? Untuk wanita hamil dan sedang dalam pantang (lepas bersalin), apa yang sangat sesuai adalah OSTEMATRIK; untuk kes ni boleh klik sini bacaan seterusnya ^__^

Selesaikan masalah anda sebelum ianya menjadi lebih terus lagi.. Masalah USUS ni jangan di pandang mudah, Bagaimana ianya membantu mengatasi masalah anda?

Dapatkan terus dari saya untuk bantuan anda!

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...