Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Friday, 16 January 2015

Testimonial Sendiri; Berkira Untuk Menjaga KESIHATAN?

Mungkin ada di antara kita ni terfikir, ala masih muda, buat apa nak jaga kesihatan.. "akukan sihat!"

Tapi tak ramai yang tahu, sekarang ni macam-macam sakit "muncul" saat kita fikir kita ni sihat walafiat.

Begitu juga saya satu ketika dulu.. sekali bangun pagi tetiba sebelah muka tak boleh bergerak dan terasa kebas.. Teru melihat cermin, Allahuakhbar! Hanya Allah yang tahu betapa saat itu saya nak menangis pun tak berguna dah.

Ye saya dulu sangat tak suka ubatan mahupun jamu ke mahupun vitamin ke.. Tapi setelah saya lalui saat itu, terus terang saya katakan; KESIHATAN LEBIH MAHAL dari WANG RINGGIT!

Ya betul..percaya lah.. saya lalui semua ni hampir 2bulan.. dari muka halus bagai.. sampai saya terpaksa telah ubat steriod untuk pulih.. Tapi saya lebihkan pengambilan VIVIX, COLAGEN dan NUTRIFERON. Saat dulu saya katakan ini semua MAHAL! Tapi automatik saya kira murah sebab KESIHATAN dan untuk pulih saya lagi mahal!

Saya akui nak bergambar masa tu sangat malu, dengan suami saya pun malu tau... tidur pun terpaksa memakai penutu mata tu, sampai anak nak kaco saya elakkan apatah lagi nak bergurau dengan anak tiada mood langsung sebab "sakit balpalsy" saya masa itu.

Alhamdulillah, Allah sangat-sangat masih menyayangi saya dan menyedarkan saya betapa penjagaan kesihatna ini sangat PENTING! dari segalanya... Saat itu saya tersedar.. bagaimana la orang yang terkena stroke tiba-tiba kan.. .itu baru mini stroke, yang stroke sampai tak boleh bergerak tu bagaiamana la agaknya mereka nak hadapi semua tu...

Sampai sekarang saya TAK AKAN lupa saat saya lalui semua tu.. dan saya nak kawan-kawan semua, HARGAILAH KESIHATAN saat sihat.. Jangan terlalu berkira untuk buat pelaburan kesihatan! Bukan nak membangga diri, tapi saya rela tak membeli baju memahal semata-mata nak beli produk kesihatan untuk diri saya, suami dan anak-anak juga keluarga saya.

Cukuplah apa yang saya lalui semua tu.. Nak senyum orang pun payah tau.. kalu ada la baju mahal-mahal, tudung memahal bagai.. apa gunanya jugakan kalu tu saat kita sakit ianya langsung tak membantu kita KECUALI makanan kesihatan dna produk kesihatan serta ubat yang terpaksa korang ambil untuk pulih seperti sediakala....

Pesanan saya usah lah berkira nak jaga kesihatan.. Sakit ni tka kira masa nak datang.. Bila Allah kata "Jadilah, maka jadilah ia".. Tapi sekurang-kurangnya kita berusaha untuk mencegah dan merawatkan...

Saya tiada gambar langsung saat saya kena "balpalsy" masa tu.. Tapi boelh korang bayangkan saat ni, kalu saat korang bangun pagi.. tetiba jadi macam ni!

sakit bell's palsy
Keadaan di mana sebelah muka menjadi senget kebawah.

Saat ini, anda korang pentingkan KESIHATAN, hargai la kesihatan sedari sekarang, ubah cara pemakanan kita dan amalkan hidup secara sihat... sebelum terlambat untuk kita menjaga kesihatan sedari sekarang!

Antara lagi yang saya kongsikan TESTIMONIAL mereka yang dari sakit kanser juga diabetis juga stroke kini, sihat dan boleh lakukan aktiviti harian seperti orang lain...

testimonial vivix shaklee
Percaya pada apa yang kita YAKIN dan AMALKAN

testimonial vivix shaklee
Anda antara yang menghidap DIABETIS?

testimonial vivix shaklee
Mungkin bagi anda yang belum mengalami saat "genting" mengalami sakit yang sukar di jangka, akan berkata, nanti la.. Tapi bagaimana dengan orang kesayangan kita.. Mak ayah? pernah tak kita terfikir kepayahan mereka saat membesarkan kita? kesusahan mereka lalui tanpa kita ketahui?

Tak terfikir ke kita nak bagi mak ayah kita saat mereka sihat ni? ke nak bagi mereka saat mereka dah sakit? bayangkan keadaan mereka terlantar tanpa kita memberi kesihatan pada mereka saat mereka sihat???

Mami saya selalu berkata, tak pa la, ada lagi "ubat" yang lina bagi ni.. kalu nak pakai duit tak pa la dulu, kami mesti perlu duit kan... TAPI saya akan berkata, mami.. duit saya boleh cari, tapi nak ganti balik susah payah mami besarkan kami tiada gantinya... biar saya puas hati memberi dna menjaga kesihatan mami saat mami sihat ni.. benda mahal pun kalu tak kita berikan pada orang kita sayang tak guna juga."

Mami saya hanya tersenyum di kejauhan saat saya cakap macam ni.. Alhamdulillah... kita berikan yang kita mampu untuk orang-orang kesayangan kita.. Insyaallah


Dapatkan HARGA PROMOSI VIVIX Sekarang! Hanya di sini Sah sehingga 31.1.2015- Lagi JIMAT!

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Suami Tak Suka Dipaksa?

Gaduh suami isteri bila ada je yang tak kena, tapi suami cepat cool, isteri pula terlebih-lebih lama majuknya kan...

Tapi suami tak suka di paksa, isteri pula suka memaksa adalakanya? betul ke?

Kenapa dan apa yang si isteri ni paksa sehinggakan adakalanya si isteri merajuk, muncung je...

tips kebahagian suami isteri

Perasan tak, kadang tu suami kita kata, tak nak la ayang... .yang si isteri... apa la abang ni, telan je la susah sangat ke? kan untuk kesihatan abang juga....

Sebenarnya si isteri terlalu sayang kan suami nya.. siapa la nak suami sakit dan tak larat nak membantu-bantu kat rumah dan bermain dengan anak-anak kita kan..

Tak adil la kalu isteri je yang jaga kesihatan, suami pula tak nak dan tak suka makan vitamin ke bagai.. ubat? jauh la sekali kan... Tapi sebab kisah, kasih sayang yang teramat tu membuatkan si isteri tak kira, marah ke gaduh ke, tak kira la janji suami aku sihat.

"Aku tak nak suami aku ni tak sihat.. aku pula semakin sihat dan semakin awet muda... " waaa sampai gitu kan.. Berbangga la mr.suami dapat isteri yang awet muda dan sihat kan.. Tapi isteri pula rela di marah demi menjaga kesihatan mr.suami...

Sebab tak kala suami tak sihat dan terlantar sakit.. pasti kita akan rasa bersalah.. ikuti video ni ,saat pada awalnya TAK SUKA makan vitamin.. finaly dia adalah orang kuat dan pengemar vitamin sebabkan masalah kesihatan yang melanda diri dia sendiri...

Testimoni : Lelaki dan vitamin


Saya pun sukaa sangat paksa suami saya makan vitamin ni, sebab tanpa saya yang paksa siapa lagi kan? tak kan mak ayah dia pula kan...

Sayang suami tak? dah tentu-tentu la kan? siapa tak sayang tulang rusuk kita sesama kan?

Kalau sayang suami, PAKSA mereka dengan cara apap un.. jangan sampai kita tak membantu mereka..sedangkan mereka sebenarnya sukakan cabaran.. macam mr.lelaki kat video ni.. dah nak lumpuh baru nak mencari vitamin kan? bahaya tu..kalu terlewat amcam? tak kan dah lumpuh ???

Sebab tu, biasa kita paksa jangan tak mencuba langsung.. Harga? jangan la berkira sangat dengan kesihatan yang Allah S.W.T ni berikan kat kita semua kan.. Berusaha kan lebih baik.. dari merawat...

Berminat?

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Thursday, 15 January 2015

Bahaya AIR MASAK Bagi Bayi Kurang 6 Bulan!

Ramai antara kita pasti teruja saat kelahiran bayi kita kan.. Tapi ramai juga yang sangat stress bila nak bagi susu badan, tapi bayi anda lagi kerap "melekat" kat anda dan anda menjadi stress dan penat seterusnya berfikir memberi susu formula kepada bayi anda..

atasi masalah susu kurang

Apa tah lagi, ramai je yang nak memberi AIR MASAK kepada bayi anda saat umur kurang dari 6 bulan!

Kenapa nak beri air masak? perlu ke? bayi tak kenyang ke atau kita ynag kurang ilmu penyusuan? ke kita mudah penat dan cepat sangat putus asa dengan ragam bayi anda saat dan sedari awal kelahiran dan pantang lagi?
Pelukan yang di berikan sangat mendamaikan bayi anda. Bukannya AIR MASAK!

Jangan la begitu... Sebenarnya, bayi yang baru je lari ni, dia "melekat" tu sebenarnya nak pelukan dan dakapan dari kita sebenarnya.. mereka kat dunia baru dan cerah ni.. mereka tersangat-sangat perlukan dakapan kita.. bukan mereka nak "melekat" je sebenarnya tu.. malah mereka sangat perlukan perlindungan dari kita untuk membina keyakinan mereka dari sehari ke sehari...

Kenapa BAHAYA AIR MASAK bagi bayi ni???

  1. Amalan memberikan air kepada bayi sebenarnya boleh mendedehkan bayi kepada pelbagai risiko termasuklah merencatkan tumbesaran dan akal mereka, juga mengancam nyawa serta mengakibatkan sawan tarik. (Jangan nak bezakan penjagaan mak ayah kita zaman 80an zaman 90an tau).
  2. Tumbesaran bayi yang di berikan air akan terencat kerena perutnya ynag kecil itu sepatutnya diisi dengna SUSU IBU yang kaya dengan pelbagai khasiat BUKANNYA air masak yang kosong khasiatnya pada bayi!
  3. Air boleh menjadi pembawa kuman kerana pencemaran boleh berlaku pada pelbagai peringkat sama ada sumber air atau bekas yang tidak bersih. Ini akan mendedahkan bayi kepada cirit-birit.
  4. Air akan menghakis salutan pelindungan penyakit yang di hasilkan oleh SUSU IBU dan ini akan mendedahkan bayi kepada pelbagai penyakit.
  5. Bayi yang menghidap juandis, air yang terlalu banyak boleh merencatkan akal manakal bagi yang berusia di bawah lima minggu, air yang terlalu banyak akan mencairkan garam di dalam darah, yang mengakibatkan suhu badan yang rendah, kembung atau sawan tarik.

Mungkin ramai yang tak pasti dah tak kisah.. Tapi cuba lihat anak yang kurang kita berikan SUSU IBU dan di lebihkan memberi SUSU FORMULA saat mereka di bawah atau kurang dari 6bulan lagi... antibodi mereka sangat lemah dan mudah mendapat sakit seperti batuk dan selsema... Bayi seawal ni diberikan pula ubat batuk dan ubat selsema... Allahuakhbar..

Sedangkan Allah S.W.T dah berikan khasiat serta antibodi ORIGINAL lagi dari seorang ibu untuk mencurahkan dan memberikan HAK anak-anak sebaiknya...

Jadi, berikanlah yang terbaik pada anak-anak kita sedari awal kelahiran mereka... sebab saat mereka membesar selepas itu sangat cepat dan kita akan merindui saat-saat kenangan semasa mereka kecil apatah lagi bau syurga ketika mereka baru lahir ke dunia  ini...

Sesungguhnya, tak salah kita berkorban sedikit masa untuk memberikan pada mereka apa yang terbaik.. Insyaallah.. kepuasa kita adalah kebaikan untuk mereka juga....

Masih lagi mengalami masalah SUSU IBU ? Dan mahukan tips penyelesaian masalah anda?

Saya di sini membantu anda!

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Bagaimana Kesan Selepas Rawatan Akupuntur?

Siapa pernah buat? bagaimana kesan selepas rawatan akupuntur? ada kesan yang seperti yang di inginkan atau sebaliknya?

Saya teringin nak buat.. Tapi... Lihat je jarum ni, terasa bagai dah ngilu-ngilu kat badan saya....

rawatan traditional




Mau menangis kot kalu saya "paksa" diri nak mencuba sesuatu yang saya tak pernah buat... tapi saya teringin nak buat.

Apa pendapat korang yang pernah buat cara rawatan ni?

Sedangkan saat hamil dua anak-anak saya, kalu nak cek darah ke, nak ambil darah untuk test ke... mau saya pejam-pejam mata.. sedangkan sakit tu macam di gigit semut kecil je pun... kita lagi besar dari sang semut kan....

Tapi.. tgk ni.. jarum dia..mak aiiii... panjang giler.. tu yang nak tanya pendapat kawan-kawan bloggers kot-kot ada pengalaman buat masa sebelum-sebelum ni ke...

Teringin nak buat.. TAPI takut tgk jarum-jarum tu yang panjang... huaaaaaaaaa.. penakutnya...


Share la ngn mommylina... sayang korang... ;)


Wednesday, 14 January 2015

Jamu Vs Alfalfa, Mana PILIHAN?

Malam ni kes hot sedikit la ek.. bukan apa, nak kasi gegar sedikit lepas kes keroPOP hari tu kan... Wanita mesti arif bab ni. Antara jamu vs Alfalfa, mana yang di pilih?

Saya? kalu tanya kat saya dah sah-sah saya pilih ALFALFA!

Kenapa? (Bukan sebab saya Pengedar Shaklee je tau) Tai kesan yang dapat saya bezakan dan rasai sendiri.

Awal sebelum saya kenal Shaklee, saya sememangnya pelik, kenapa orang lama-lama, dan kebanyakkan kaka tempat saya kerja ni sukaaa sangat jamu-jamuan ni.. Baunya hmmm sanggup di telan.. untuk jaga dalaman.. Dan selepas bersalin saat belum kenal Shaklee, saya pun "terpaksa" la telan jamu ni untuk mengembalikan "alighment" kewanitaan kan...

Tapi... kesan? saya tak rasa langung.. apatah lagi ianya sangat menganggu penyusuan susu ibu dan bayi tak serasi.. "panas" kot.. pas tu suami kata makan je jamu tu? maksudnya??? Tiada kesan la tu.. Tapi semenangnya saya tak rasa kesannya... cuma yang saya lihat anak saya cirit-birit dan ruam...

Bila saya stop.. semua ok kembali untuk anak hero saya..dan masalah penyusuan pun kembali mengembirakan... dan saat ni saya kenal Shaklee.. (Set Penyusuan Shaklee).

Alhamdulillah.., sangat terbaikkkkk... Antara yang ada dalam Set Penyusuan ni adalah

ALFALFA
B-COMPLEX
VITALEA
VITA C

Ni antara yang paling asas masa saya amalkan.. Dann.. .keterujaan saya bila Alfalfa ni mendapat kebaikan untuk kesihatan saya dan penyelesaian masalah penyusuan susu ibu... dan kebas-kebas serta "alighment" kewanitaan sangat memberikan keselesaan untuk saya.. .buka saya je.. malah semua orang memberikan JAWAPAN yang sama...

Testimonial? Haaa hadooo

promosi ALFALFA
Rahsia ALFALFA

masalah keputihan

Bagi wanita ynag pentingkan penjagaan dalaman, ni adalah PENYELESAIAN untuk kita semua.. Bukan untuk kecantikan luaran je tau yang di jaga.. Tetapi dalaman untuk menjaga hati mr.suami kita kan...

Insyaallah, perkongsian untuk kita sesama wanita.. siapa lagi nak tolong diri kita sendiri selain kita!

Berminat? Dapatkan HARGA PROMOSI Sekarang! Hanya di sini Sah sehingga 31.1.2015

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Aku Di Sini!

Di sini adalah tempat saya untuk mencerotkan pelbagai cerita dan kisah tentnag apa yang saya suka kongsikan.. Tempat ni adalah ruangan untuk saya terus berkongsi kebaikan dan terus menyampaika sesuatu yang memberi manfaat kepada semua...

pengedar shaklee kulim

Dan sini juga adalah tempat saya menambah kenalan baru serta mempelajari pelbagai ilmu dan kisah-kisah menarik dari kenkawan bloger saya...

Dulu, saya adalah seorang yang tak reti nak berblog, apatah lagi blogwalking ni.. Tapi bila minat ni melebih segalanya... masa tu terus ada untuk saya menceritakan pelbagai kisah dan ilmu...

Takkan kita ni tak reti langsung kan.. .sedangkan anak-anak muda seusia 15tahun dah pandai berblogwalking dan berblog... apatah lagi kita ni. yang dah lepas belajar, masuk keluar U dan kini bergelar ibu kepada anak-anak kitakan... .

Alhamdulillah... AKU DI SINI untuk menceritakan kisah-kisah semalam.. hari ni dan seterusnya... untuk membawa lebih ramai lagi menjaga kesihatan juga untuk menambah kenalan.. dan yang paling menarik.. saya pandai buat KEK COKLAT dari blog .. Haaa magic kan blog ni..boleh pula kita jadi chef untuk keluarga kita....

Mahu tahu tentang Shaklee? Masalah Penyusuan Susu Ibu? Masalah Jerawat? pernah alami satu keadaan sakit balpalsy dan kesihatan? adalah pengalaman saya sendiri... dan selebih nya saya rasai bila mengamalkan secara konsisten akan vitamin ni, dah usia semakin bertambah.. makanya... vitamin tambahan sangat di perlukan dalam badan kita ni...

Saya di sini untuk membantu anda!

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Tuesday, 13 January 2015

Santai Orang-Orang Senang!

Bila berbicara kena la pada gayanya, ramai orang suka santai, macam santai orang-orang senang gitu... Terutamanya kita-kita ni yang di kategorikan orang-orang melayu...

berniaga shaklee

Mementang duduk kat Negeri, Negara sendiri... semua nak senang-senang dan mudah kan.. macam petik buah delima je, makan manis, masam buang...

Tapi tidak macam kaum lain.. Mereka berusaha sedaya upaya untuk memajukan diri mereka ... kenapa dengan kita tak boleh?

Orang lain kan, kalu tgk orang lain maju dorng pasti nak tahu bagaimana ORANG ITU BOLEH BERJAYA.. Tapi kan sesetengah orang-orang kita yang nak santai orang-orang senang ni... nampak je orang lain maju dan lakukan tranformasi untuk diri mereka dan keluarga mereka... mula la mengata dan berusaha nak jatuhkan orang yang nak bersemangat tu...

Kenapa ek?

Haruskah ada cemburu seperti itu pada orang yang nak berjaya dan dah berjaya?

Kalu tak nak ikut cara tu, duduk diam-diam dan biar la mereka ynag terus berusaha nak berubah pada kebaikan tu membantu pada yang memerlukan dan mahukan perubahan itu..

Sedangkan Nabi Muhammad S.AW pun berniaga.. inikan kita manuisa biasa-biasa....

Apapun, cari lah yang halal dan barakah.. Insyaallah.. hidup kita tenang dan aman bahagia..

Berbahagia untuk mereka yang tak pernah kenal erti putus asa... Insyaallah kita semua  
BOLEH BERJAYA!

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Tips Penyusuan :- 9 Faedah Susu Ibu Untuk Bayi Kita!

Penyusuan susu ibu? Pasti semua dah tahu dan ada yang lebih arif kan.. Alhamdulillah saya melalui 1 tahap penyusuan susu ibu yang mencabar juga untuk anak pertama saat itu, ilmu kurang di dada masa awal kelahiran anak pertama saya.

tips penyusuan susu ibu

Dan setelah mengetahui lebih banyak info tentang penyusuan susu ibu ni, akhirnya saya BERJAYA susu kan hero saya sehingga 2 tahun dna sepanjang itu juga saya masih bergelar pekerja yang makan gaji.

Sekarang hampir 10 bulan saya masih lagi dengan puteri saya, anak kedua saya dalam penyusuan susu ibu secara eksklusif dan banyaknya masa saya bersama anak-anak saya sebab saya kini bergelar surirumah sepenuh masa tapi berpendapatan juga tau... Bukan "orang rumah" yang hanya jaga anak-anak semata.. Tapi saya juga bekerja dari rumah..ini adalah pilihan saya...

Opss.. .ok2 teruskan dengan tajuk kita.. Antara FAEDAH-FAEDAH dari penyusuan susu ibu ni untuk anak-anak kita adalah...

9 Faedah saya kongsikan untuk semua ;-
  1.  Mengandungi bahan pencegah penyakit (antibodi)
  2.  Mempunyai komposisi yang mencukupi dan suhu yang sesuai
  3.  Mengelakkan dari KURANG ZAT makanan dan cirit-birit serta penyakit saluran pernafasan
  4.  Mengurangkan RISIKO kepada alahan.
  5.  Perkembangan daya intelek yang lebih baik (OQ tinggi)
  6.  Kurang masalah pergigian dan ortodontik
  7.  Mengurangkan penyakit kencing manis, pneumonia dan jangkitan teling pada kanak-kanak.
  8. Menggalakkan tumbesaran.
  9. Penghadaman yang mudah 
Haaa... perasan tak?

Semua faedah ni bukan untuk bayi kita je tau.. TAPI untuk kita juga...bagi pendapat saya la kan, naak-anak masa kecil ni tersangat perlukan antibodi yang kuat... Pada para ibu. berusaha la untuk memberikan susu ibu kepada bayi anda walau sesukar mana pun anda rasa.. Sebab ianya pasti akan memberi 1001 kebaikan untuk anak anda.

Ramai para ibu mengeluh anak cepat nak demam, anak selsema saat kecil lagi, tak lama tu terpaksa bawa ke klinik untuk ambil antibiotik dan ubat batuk, ubat selsema segalakan.. kos juga tu kalu nak di fikirkan...

Tapi tanpa kita sedari, sebenarnya bayi anda tak perlukan ubatan semua tu, memadai kita buat pemeriksaan doktor dan bertanya pendapat doktor... Sebaliknya anak-anak kita perlukan DAKAPAN KASIH SAYANG dari kita yang bergelar ibu.

Bagaimana?

Senang dan mudah je.. berikan SUSU IBU, dalam masa sama kita dpaat mendakap mereka dan dalam masa sama kita berpeluang untuk berZIKIR dan berdoa mohon padaNYA berikan kesihatan yang baik-baik untuk anak kita.. SANGAT MUDAH kan!

Sebab tu, bila ramai kata malas! tak ada masa! tu semua ALASAN!

Ramai yang sanggup membeli susu yang mahal-mahal untuk bayi anda, tapi tak sanggup nak beli MAKANAN TAMBAHAN untuk diri sendiri seterusnya memberi 1001 manfaat pada bayi anda sendiri...

Percaya dan betul kan?

Sebagai perkongsian untuk semua dan mengharap para ibu muda memberikan 100% susu ibu kepada bayi anda tanpa merasa dan mencipta 101 alasan pula selepas ini...

Nak tahu lebih lanjut akan RAHSIA penyusuan susu ibu kepada bayi anda? Saya sedia berkongsi ilmu....

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Monday, 12 January 2015

Tips Nak Berfikiran POSITIVE?

Selamat petang semua.. 

Petang ni nak share satu tips untuk kita sentiasa dan terus berfikiran positive dan merubah cara kita dari ynag kuat sangat negative ni kan... Melayu kuat dengan negative betul ke atau atau sekadar sembang kosong?

Okey tips ni saya dapat dari mereka-mereka yang berpengalaman dan mereka dna saya juga rasai sendiri tau... Saat saya tak amalkan.. rasa aura negative tu mudah sangat melekat.. tapi kalu saya terus konsisten..

Aik, magic pula... Jom baca sini-- >

SET UTK PEMIKIRAN POSITIF (SMP)

Sangat baik tau berfikiran POSITIVE ni.. Haa jangan tak tau. SET unutk terus positive pun ada tau kat Shaklee ni...

Barangsiapa NAK ubah diri jd lebih positif, pastikan KONSISTEN amik set ni:-

1. LECITHIN
2. OMEGA GUARD
3. B COMPLEX
4. PERFORMANCE DRINK

Bagaimana set ni berperanan utk jana pemikiran POSITIVE?

Dalam otak kita ada neurotransmitter, yakni bahan kimia dalam otak yg kerjanya menghantar infomasi ke dalam sel saraf kita.

Neurotransmitter ni macam posmen. Apa jadi kalau posmen tak bekerja? Surat/parcel tak sampai...

Orang POSITIVE - neurotransmitter bagus - posmen kerja dgn efisen, semua surat sampai

Orang NEGATIVE - neurotransmitter tak bagus - surat tak sampai lah, salah alamat lah... Sbb tu kadang2 orang cakap lain tp org negatif terus fikir lain.

Orang GILA - neurotransmitter tak balance - posmen blur. waze rosak agaknya.

Jadinya, SMP ni bertugas untuk:-

Lecithin - membina neurotransmitter (tempat kelahiran posmen)

BComplex - mencantikkan neurotransmitter (tempat latihan posmen)

PD - memastikn kelancaran perjalanan neurotransmitter (motor, waze)

Omega - mengawal selia fungsi otak, 2/3 dr otak terdiri drp lemak.(penghulu kampung)

Jadi sesiapa nak ubah diri kepada POSITIVE ni..boleh bermula sekarang..ni bukan untuk positive je..Malah terlalu banyakkkk lagi KELEBIHAN yang kita akan perolehi...

Kalu nak teruskan negative tu... terpulang... bagi saya.. positive membawa kita pergi lebih jauh lagi dan kita boleh gembirakan hati kita juga... Tapi negative ni membawa kita terus pada keadaan yang tak akan kemana-mana malah terlalu sangat di kelilingi masalah dan lagi saya tak suka adalah cepat tua la pulaaa... dah sukaaa sangat fikir yang negative kan-kan... ^__^

Ayuh.. .kita ubah diri kita kepada ynag mengembirakan dan menceriakan serta jalani hidup sihat sejahtera kawan-kawan....

Berminat nak tahu lebih lanjut? cari saya kat sini-->

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.
  

Testimonial Dapat Atasi MASALAH JERAWAT!

Fuh! berpeluh-peluh ni nak story yang berita seronok dapat selesaikan masalah orang yang berjerawat halus dan tumbuh ikut dan je, sememangnya merimaskan betul tak?

Dan masalah jerawat ni, saya juga sedari remaja juga alami. Tapi tetiba bila menyusukan anak, automatik JERAWAT tak timbul-timbul dah.. haha.. ok sambung ceirta kawan ni...

Mulanya kawan ni tak perasan yang jerawat dia dah tak da, tapi bila bila lelama.. Eh.. orang lain pula tergus muka makin seri-seri... waaa.. mau tak kembang semangkuk kan...

vitamin e shaklee

Alhamdulillah, selain dapat atasi masalah kulit ni, banyak vitamin Shaklee yang sangat membantu dari segi kesihatan dan kegimbaraan orang lain juga tau... 

Antaranya; 

testimonial set kecantikan shaklee

Alhamdulillah, membantu orang lain gembira adalah tujuan saya juga.. orang lain gembira saya juga gembira.

Kadang-kala kita tak sedar yang rasai perubahan itu, tetapi orang lain pasti merasai dan melihata perubahan itu andai kita amalkan seikhlas hati kita dan kita niatkan untuk amalkan sesuatu tu untuk kesihatan dan kecantikan kita sendiri dan dah tentu-tentu kalu dah kawin ni untuk suami kan... Insyaallah...

Saya sedia membantu lebih ramai lagi yang nak bantu diri sendiri... 

Berminat dan tahu lebih tentang ini? 

Jangan segan silu --> Cari saya
Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.



Kulit Cantik Berseri-Seri?

Zaman sekarang, kalu tak cantik dan seri-seri mau laki komplen? wanita dan kulit cantik berseri-seri adalah keserasian bagai isi dengan kuku?

Eh betul ke?

Bagaimana pula nak tau suami komplen? atau tak? haa kena la tanya mr.suami memasing.. Tapi kena tanya saat santai-santai je tau, JANGAN tanya masa suami belik je kerja terus di tanya.. memang mau kena marah lagi la... 

Hahaha... sebenarnya, wanita dan kecantikan ni sangat serasi, tak kisah la nak perabis duit berapa pun, tapi mesti mahu kelihatan cantik-cantik...

Cantik-cantik untuk suami tak pa, dan yang remaja, berpadah tua kalu nak bercantik tu, jangan p kaco suami orang pulak ye.. .cari yang bujang sudahhhhh... tu hak korang.. jangan gnaggu hak orang lain kalu hak korang tak nak di ganggu juga... 

Opss terpesanan pula.. Tapi betullah.. Untuk kita yang dah berkahwin ni, bukan kecantikan luaran je suami pentingkan.. sebenarnya kecantikan sedari "dalaman" itu sangat penting... 

Artis-artis yang bercerai-berai tu semua cantik-cantik kan. Tapi kenapa bercerai.. tak cukup cantik lagi ke?

Sebenarnya lelaki ni bukan nak cantik luaran... Tapi dalaman... Percayalah... (ni bagi yang dah kawin ek)

Jagailah kecantikan dalaman kita dan kecantikan luaran PASTI terserlah... 

Dan ini antara yang saya sukaaa sangat kongsikan.. sebab ni adalah penjagaan sedari dalaman kita, dan terpancar seri-seri kat luaran kita... 

dulu kusam kini berseri-seri

Ni belum add on ALFALFA lagi untuk lagi power.... kalu add on ALFALFA mau (mr.suami) senyum je, tak percaya? amalkan secara konsisten... Mr.suami kita tak akan komen, tapi akan senyum je... trust u self

Apapun, selain untuk kecantikan, set ni juga adalah untuk menjaga kesihatan kita sedari muda-muda ni... (eh muda lagi ek) opcoz la kita kena fikirkan sentiasa muda dan matang kan... baru orang lihat kita ada aura yang tersendiri..


Jagailah diri kita sendiri, orang kesayangan kita pasti hargai dengan diri kita juga... Insyaallah...

Berminat? 

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Jaga MARUAH Kita!

Semalam ada satu lama ni bercerita tentang anak-anak muda gila K-Pop ni macam seronok pula di peluk bagai oleh mereka-mereka yang di gilai ramai oleh anak-anak muda remaja ni. Sampai sanggup di peluk cium! Oh nooo..

maruah wanita islam


Mulanya saya terlihat tu ingatkan edit ke atau sesaja je nak caro viral blog.. rupanya betul ek.. saya ni bukan la nak mengaibkan memana pihak pun. Tapi saya juga wanita, pernah remaja, pernah duduk jauh dari keluarga apatah lagi untuk ibubapa yang tersangat jauh di Sabah dna masa tu saya belajar kat Pulau Pinang.

Jauh dari keluarga TAPI pesanan mami saya ingat sampai saya dah kawin sekarang ni.

Pesanan mami saya "ingat, maruah kamu ada sekali je, kamu ada satu je kesucian yang perlu di jaga." Jangan kerana kelalai dan seronok tu semua tergadai.

Alhamdulillah, bersyukur sangat saya dapat peringatan itu, dan dapat bergaul dengan kawan-kawan yang sangat prihatin akan saya yang jauh dari keluarga. Saat saya alpa mereka kawan-kawan juga yang ingatkan saya...

Dann ya seingat saya sampai sekarang... zaman saya 2002 tu popular cerita METEOR GARDEN, pelakon-pelakon ni sangattt la di gilai ramai.. mau tak.. ada rupa buat remaja tergila-gila kan pelakon2 ni.. Tapi ye la orang kata sekarang.. zaman dah beralih.. dulu tak mampu nak p konsert-konsert bagai.. tgk tv dan cerita masa tu pun ikhsan dari kawan yang beli CD dan kongsikan bersama kami di asrama tgk reramai...

Tapi tak la terfikir mau di peluk cium macam tu je... Tak malu ke? tak rasa maruah tu tergadai ke? amcam la kalu bakal-bakal suami nampak dan berkata, Eh, kiranya bukan saya la orang pertama yang cium kami dan peluk kamu saat kita dah SAH BERKAHWIN ni???

Tak ke haru lagi naya diri sendiri?

Mana MARUAH kita sebagai umat ISLAM?

Tak rasa BERSALAH pada diri sendiri? ibu bapa? kaum keluarga ynag melihat keadaan itu?

Apa nak di banggakan kumpulan K-POP tu peluk? dapat apa????

Dapat DOSA lagi adalah.. Allahuakhbar.. mau marah, tapi saya tak kenal anda siapa... Semoga kita sentiasa mendekatkan diri kita kepada DIA yang mencipta kita.. yang perlu kita agung-agungkan adaalah ALLAH bukan kumpulan K-POP, yang kita nak di peluk kasih sayang adalah dari DIA.. pelukan rahmat dan hidayah dari dia yang mencipta kita dan menjadikan kita terus hidup di dunia yang semuanya SEMENTARA ni sahaja...

Ayuhlah adik-adik.. jangan terlalu taksub dengan pelakon luar ni sampai TERGADAI MARUAH kita. Kita beragama ISLAM ada adab dan maruah juga... Jagailah apa yang kita ada ni.. bukan untuk di gadai!

Sangat sedih bila lihat gambar-gambar tu semua....

Sharing, dan sayang mommylina
(maafkan penulisan saya kalu keterlaluan)


Sunday, 11 January 2015

4 Resepi Utama Dalam Vivix!

Bukan masakan je tau ada "resepi" dalam Vivix pun terdapat ramuan yang PASTI tiada dalam negara kita kalu nak beli satu persatu... Antaranya,

vivix shaklee
4 Ramuan UTAMA dalam VIVIX

Dah di umumkan sedari awal.. Produk Shaklee sememangnya TIADA TANDINGAN... kenapa? Anda rasai dahulu, dan beri testimonial anda kepada kami untuk buktikan KESIHATAN adalah LEBIH UTAMA dari wang ringgi... Setuju?


Bagi saya, duit kita boleh cari bila-bila masa saat kita sihat, tapi KESIHATAN kita tak boleh di beli atau di cari saat kita dah jatuh sakit, setuju?

Tak salah kita laburkan duit kita sedikit untuk menjaga kesihatan kita atau berikan kepada mak ayah kita untuk mereka rasai kelebihan untuk melakukan aktiviti sepeti bersolat jemaah kat masjid, solat Tahajjud di awal waktu pagi.. dan mengaji lebih lama kan... kita beri mereka kesihatan, kita juga dapat pahala.. betul tak?

Hargailah kesihatan kita saat kita sihat ni, jangan tunggu sakit baru nak merawat.. itu lagi makan kos!

Jom jaga kesihatan kita...

Berminat nak dapatkan OFFER ni sah sehingga 31 JANUARY 2015 ini sahaja tau.

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Diabetis MENYERANG Tak Kira Usia!

Betul, sakit ni tak kira usia tua atau muda. Jadi yang muda remaja lagi ke, muda dah berkahwin ke atau sebaliknya, JANGAN fikir anda tak mudah di serang sakit ye.. Apatah lagi sakit DIABETIS!

Sakit diabetis menyerang tak kira usia, tapi menyerang melalui cara pemakanan anda sedari awal usia lagi.. Yela sekarang kan zaman makanan segera, lagi-lagi segala benda semua boleh di hantar.. CALL je, pasti jawapan ynag di terima; "ok cik, kami terima pesanan, lagi 15minit order cik akan sampai." 

Senang je kan, sedap pula tu, tak kita tak sedar kalori, kolesterol yang masuk dan terus masuk dalam badan kita.. Dah kenyang, ada masa lagi ni, tidur jap la.. "tidurrrrrr laaa atas meja buat peta dunia sat"....

Lepas tu? bangun jap je ke tandas dan solat jap.. duduk la sambung kerja semula sampai waktu saat pulang kerja...

Bersenam? Harapppppppppppppppppppp.... haha... sebab tu kita yang muda-muda ni lebih kena jaga kesihatan tau berbanding mak ayah kita kat kampung tu.. Setuju???

Sib baik la kawan kami ni cepat bertindak.. .kalu tak.. tak pasal-pasal suami dia "potong kaki" ke... atau terlantar sat sebab KESAN DIABETIS ni tau...
diabetis dan vivix shaklee

Jangan ambil mudah masalah kesihatan terutamanya DIABETIS ni. tersangat BAHAYA wahai para kawan-kawan semua.. "paksa" diri untuk laburkan sedikit gaji kita untuk jaga kesihatan kita sedari sekarang, jangan dah lambat baru nak menyesal kan....

Dan saya tahu, lelaki ni sangat dan tersangat payah nak konsisten makan vitamin ke ataupun jaga kesihatan... tapi bila si awek atau si isteri sayangkan suami, PAKSA la mereka untuk konsisten, tak salah kita suap kat suami kita saban hari demi menjaga kesihatan mereka... Sebab mereka kan manjaaaaaaa....

Part harga? Jangan kedekut tau.. kalu dah sakit lagi mahal... beli sempena PROMOSI ni kita pasti jimat berganda...

Dapatkan dari saya untuk konsultasi anda secara berterusan!

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Masih Nak Menunda?

Pagi ni, hanya gambar berbicara....

5 waktu solat

Assalamualaikum & Selamat Pagi Ahad..

Share wif love,
mommylina
#PengedarShakleeKulim
#SIDPro
ID Shaklee 867601

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...