Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 10 January 2015

Begitu Berharganya KESIHATAN Kita!

Ramai yang kata, mahal pula.. Eh.. owww begitu harganya. waa.. boleh tahan harganya..

TAPI, tak ramai yang tanya apa KHASIAT yang kita akan dapat bila amalkan barang terbaik dari Shaklee ni iaitu VIVIX.. Tak semua orang akan bertanya macam tu, betul kan?

Tapi bila nak beli yang untuk kelihatan CANTIK luaran tu, tak pula komplen MAHAL! ok set bayarrrrrrrr...

Sedarkah kita, merawat lebih banyak kos dari mencegah?

Sedarkah kita, bermula barang mahal ni lah kita sangat-sangat hargai kesihatan kita bukan untuk masa ni je, tapi masa akan datang juga amat PENTING!

Jangan kisahkan HARGA kalu kita KISAHkan KESIHATAN kita terlebih dahulu...

Kenapa VIVIX? 

Vivix adalah Botanical Beverage Mix melambangkan penemuan revolusioner dalam bidang khasiat pemakanan polifenol.

Vivix® mengandungi ramuan botani Shaklee yang tersendiri iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan fitokimia berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan melambatkan penuaaan sel.

Promosi Vivix Shaklee

JANGAN kisahkan HARGA, kisahkan KESIHATAN adalah salah satu kepuasa sebenar kita. Apatah lagi bila kesihatan tu kita sangat sayangi macam kita sayang mak ayah kita yang dah lahirkan kita, sekolahkan kita dan berdoakan untuk kita hingga kita berjaya kini...

Tak salahkan hadiahkan untuk insan-insan kesayangan kita kali ni...

Sempena OFFER ni lagi lahh jimat.. Beli 1 untuk mak beli satu untuk ayah, dah dapat 5% LESS lagi!

Berminat?

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Mencari Vitamin Terbaik Di Kulim?

Alhamdulillah, perkongsian lagi di petang hari ni..

Orang lain sibuk bercuti bersama keluarga, saya dan kedai saya sentiasa beroperasi 24jam, bezanya saya melayan anak-anak juga dan sentiasa bersama keluarga kesayangan saya ni.

Tapi tempahan anda di waktu-waktu yang kita janjikan, insyaallah akan di segerakan.. Tempahan dan pertanyaan akan di balas mengikut masa kita semua...

pengedar shaklee kulim

Jika anda yang sedang bercuti di kulim, atau menetap di kawasa Kulim, dan mahukan vitamin Shaklee ni terus kepada anda, saya tiada masalah.. Cuma kita set kan "pertemuan" kita (appointment) terlebih dahulu bagi memudahkan kedua belah pihak kan...

Dan untuk anda yang berminat untuk menjadi ahli dan terus dapatkan HARGA JIMAT terus kepada anda juga, tiada masalah.. Terus je hubungi saya untuk kita aturkan pertemuan  dan temujanji kita....

Saya juga nak membantu anda lebih mendekati dan kenali produk Shaklee lebih dekat kepada anda, sangat-sangat saya alu-alukan untuk terus text saya bagi membantu anda secara dekat... Insyaallah..

Seperti hasrat Shaklee, begitu juga niat saya untuk terus membantu dan membantu...

"Shaklee berhasrat untuk mendekati dan mempertingkatkan kehidupan mereka yang kurang bernasib baik di samping menyebarkan kesedaran dalam kalangan masyarakat mengenai pentingnya keharmonian persekitaran dan kehidupan yang sihat."

Untuk sebarang pertanyaan lanjut boleh terus cari saya di sini...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

COD Di Kulim dan Pos Seluruh Malaysia, Brunei dan Luar Negara juga...

Salam sayang untuk semua
mommylina

Kalau Aku Kaya!

Kejap je masa berlalu, hari ni dah hari Sabtu minggu kedua rupanya.. Allahuakhbar... sedar tak sedar kita dah pun berada di minggu kedua tahun 2015.

Azam kita pun mengikut rentak dan alunan kita kan... Alunan dan rentak kita rancak ke sebaliknya adalah dari kita sendiri... dan persoalan di Sabtu pagi ni... 

jutawan malaysia

Kalau Aku Kaya!
Miliki wang sebanyak RM1Juta? 
Apa yang akan kita buat dengan wang sebanyak itu?

Persoalan ni ramai dan mungkin tak semua tahu nak berbelanja bila tertiba dapat wang sebanyak itu dalam satu-satu masa kan... 

Saya? Apa yang saya buat dengan RM1Juta? 

Sebahagian 50/50 adalah dunia dan akhirat saya... 

RM500 Ribu adalah untuk bekalan akhirat saya 
- Zakat
- Sedekah
- Fakir miskin
- Anak-anak yatim 
- Dirikan surau-surau dan memperbaiki masjid-masjid

RM500 Ribu selebihnya saya akan buat ....

- RM100 Ribu  (modal perniagaan baru saya)
RM100 Ribu (Bantu sedara-mara "mualaf" saya di kampung, keluarga)
RM200 Ribu (Langsaikan hutang-piutang kereta, rumah, pinjaman peribadan dan sebagainya)
RM100 Ribu (Untuk simpanan saya, suami dan anak-anak)

Insyaallah... ini juga adalah termasuk dalam 101 impian saya bermula awal tahun 2015.

Kita semua boleh berimpian.. tapi kita kena tanya diri kita sendiri, apakah kita buat untuk mencapai impian kita tu, kalu kita asyik salahkan diri sendiri dan asyik nak menjatuhkan orang lain yang sedang membina impian mereka bersama semangat mereka?

Adakah kita nak rugikan masa kita tanpa berbuat apa-apa?

Kata orang, nak kaya BERNIAGA lah... Berniaga la secara ikhlas dan jujur.. Jangan hnaya nak pentingkan untung semata-mata... tapi berniat la berniaga kerana Allah S.W.T 

Untuk kawan-kawan semua.. Doakan saya berjaya dunia dan akhirat. Amin.. dan saya doakan juga kawan-kawan berjaya dunia dan akhirat... Tak salah kita saling mengingatikan...

Love, 
mommylina suka membantu 
kaya dan berjaya impian kita semua... doakan saya dan anda juga yaaaa.


Friday, 9 January 2015

Multivitmin Anak-Anak Kini KEMBALI - VitaLea Chew -

Sekembali barang terbaik untuk anak-anak... bukan jajan, bukan makanan ringan... tapi makanan tambahan khas untuk anak-anak kita semua....

Kenapa begitu lama tak muncul multivitamin ni? Sebabnya... Shaklee sangat pentingkan pemakanan serta nutrisi yang terbaik.. jadi.. improve formula sesuai dengan anak-anak zaman laaa ni tau...

vitalea chew anak-anak
Apa pula yang best nya multivitamin ni sehinggakan begitu ramai yang menanti kemunculan Vitalea Chew ...

multivitamin anak-anak sihat
Untuk anak-anak yang dah bersekolah... ni nak masuk sekolah semula..sangat sesuai di bekalkan utnuk anak-anak kita semula tau...

Para ibubapa, janganlah berkira sangat tentang kesihatan anak-anak ni.. Part harga? tak nak la kan berkira dengan anak-anak, kalu anak sihat kita yang gembira nak buat kerja pun senang hati... Tapi kalu anak-anak tak sihat. .time tu tak pula berkira nak g klinik memahal semata-mata nak UBAT cepat sembuh untuk si anak yang sedang sakit kan? Betul tak?

Jadi.. Tak salah kita memberikan makanan tambahan untuk anak-anak kita ni bermula sekarang..

Sempena OFFER bulan ni.. Beli 3 DAPAT 4 botol sekali pembelian... Lagi JIMAT!

vitalea chew offer
Berminat?

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Apa Sudah Jadi!

Bila si abang mula membebel... Ibu tgk ni apa sudah jadi!

i love ibu

Memarahi si adik yang sedang sepahkan biskut si abang yang  menarik perhatian si adik...

Kelakar dua beradik ni, orang lain cakap tgk apa dah jadi ni.... si abang pula apa sudah jadi!

Ibu dengan selamba je cakap... Salah abang kan letak merata bekas biskut abang tu, dah tau adik suka semua barang-barang abang.. kenapa letak merata lagi...

Pada saya mereka ni adalah satu cabaran saya, saat si adik bangun si abang nak tidur.. .saat si adik nak tidur si abang nak bangun dan sebagainya nak makan, nak susu nak minum..segalanya la...

Tapi kalu kita tak mampu nak menjaga, Allah S.W.T tak akan bagi kat kitakan... Sebab tu saya sedaya upaya untuk terus melayan mereka ni... Kadang tu "tertewas" juga dengan mereka ni saat saya "jiawa kacau".. hahah.. adat la kan... kita sebagai ibu bukan ROBOT pun.. tapi cepat-cepat saya sedar dan mohon maaf pada mereka ni.. daaaa paa lagi..ke toilet dan ambil air sembayang relex bawa dorang bermain... elok semula "jiwa kacau" tak lama... 5minit je...

Lepas tu saya PASTI akan telan B-COMPLEX 5biji paling banyak sekali telan.. kenapa??? sebab saya tak nak stress menguasai diri dan mula la "anti-penuaan" merebakkkk .. Oh no... .hahaha

Tapi banyakkan saya akan melayan mereka ni sampai la mereka penat dan melayan mainan masing-masing..suami jenis kerja luar.. saya la "ayah" dan "ibu" mereka saat suami keluar bekerja...

Nak tgk gaya si adik mengambil biskut kepunyaan abang dia?

jana pendapatan dari rumah

Sudah la mata bolat... usha line pula ok ke tak nak capai bekas biskut abang nye ni...

Alhamdulillah... mereka adalah nyawa dan pewaris saya dunia dan akhirat....

Anak-anak mommylina
#babyshaklee
#PengedarShakleeKulim

Thursday, 8 January 2015

5 Sebab Punca Demam Terjadi?

Demam? Paling tak suka bila kita seorang ibu demamkan.. Sebab bila ibu demam, semua kerja tak jadi dan anak-anak serta suami pasti tak terurus.

demam

Setuju tak wahai pembaca semua? Kalu anak-anak demam, suami demam, isteri tak tidur satu malam pun boleh lagi.. sehinggakan mereka tak hiraukan keadaan diri mereka sendiri sebab nak menjaga insan-insan tersayang mereka ni.. Saya la antara yang paling tak suka demam.. Tanpa saya, anak-anak dan suami dah tentu tak senang duduk... 

Demam ni sebenarnya tak kira usia... tak kira tempat. sedang seronok-seronok.. tup-tup, jap lagi terus rasa badan tak sihat dan malam terus naik demam... Semua ni adat. Tapi perlu kita tahu apa punca... 

Saya kongsikan untuk kita menjaga dan lebih prihati selepas ni... Antaranya... 

5 sebab punca demam terjadi?

1. Jangkitan bakteria / Virus
- Ni lagi la kita tak boleh lihat, virus serta bakteria sangat kecil, lagi kecil dari semut... Amalkan cara hidup sihat dan pastikan sekeliling kita sentiasa bersih dan selamat.. Terutamanya anak-anak kecil. 
- Pastikan mendapat rawatan selanjutnya sekirannya demam terlalu lama atau pun berpanjangan.... Jangan sesekali abaikan rasa demam ni, walaupun hanya pening kepala...

2. Terkena Hujan
- Sesetengah kita tak peduli kan saat hujan renyai-renyai.. main redah je.. Sebenarnya ianya buat kita demam juga jika antibodi tak kuat dan apatah lagi bagi isteri yang baru 2 bulan lepas bersalin, naik kerja.. terkena hujan.. lagi la teruk, pasti terus demam dan bayi juga turut sama demam... Hanya kerana hujan kan..
- Sebab tu kita moden-moden ni, tak percaya kononnya, lepas kena hujan perlu mandi dengan segera.. Tapi ada yang buat tak tau.. kalu antibodi kuat, nasib la tak demam, tapi sebaliknya? mau demam juga kan....

3. Terkena Gigitan Nyamuk
-Nyamuk? kalu nyamuk biasa mungkin tak la teruk, tapi bayangkan kalu nyamuk yang bawa sakit.. pasti terjadi demam kan.. seandainya terkena gigitan nyamuk, dan luka berlaku serta badan suam-suam lepas beberapa hari, sila dapatkan RAWATAN doktor secara SEGERA!
- Hasil kesan gigit nyamuk temui dalam darah demam pelik. Juga bila badan jadi sakit, lemah lesu tidak sihat hampir parah, sila JANGAN bertangguh!

4. Saat Rindu
- Eh, saat rindu boleh demam? 
- Boleh!
- Bukan anak-anak kecil je tau rindu terus demam-demam ni, kita-kita yang dewasa pun boleh jadi tau.. percaya tak? cuba anak demam, pasti anda merindui seseorang kan... ^_^
- Anak kecil apatah lagi... Mereka tak tahu nak meluahkan, dengan demam, mereka menyatakan rindu pada ibu or ayah mereka... yang mereka rapat dan terlalu akrab... 

5. Saat Anak Kecil Nak Tumbuh Gigi
- Haaa, ni PASTI!
- Betul tak? bila ada anak kecil baru saya tahu..sedari anak pertama, pelik juga kenapa demam? rupanyaaa.. anak nak pandai sesuatu atau nak tumbuh gigi... 
-Sedangkan kita yang dewasa ni pun kalu nak tumbuh gigi bongsu pun boleh demam, alangkah pula anak kecil kan... 

Kesimpulannya? 

Demam ni sebenarnya UJIAN dari Dia yang Maha Esa... Kalu kita tak sakit tak demam, kita jadi lupa diri.. tak la juga.. sebenarnya, demam penghapus dosa-dosa kecil kita sesama insan dan secara tak sengaja dosa kita kepada-Nya... 

Demam ni juga adakalanya baik, sebab kita boleh rehat seketika dari fikirkan kerja dan segalanya... Allah nak kita rehat.. Tapi saya sebolehnya tak suka demam, sebab demam nanti buat semua kerja saya stuck.. anak-anak lagi kan... 

Alhamdulillah... Sedari bersalin anak kedua saya dah kurang demam, jarang sekali la.. anak-anak pun alhamdulillah... Sebab saya sangat pentingkan kesihatan mereka.. Mereka demam ke sakit ke, saya rela ambil sakit mereka.. .tak sanggup... betul kan para ibu.. ibu adalah naluri termahal seorang ibu!

Hargai lah diri kita saat SIHAT, Jaga KESIHATAN.. sebab KESIHATAN ni amat bermakna dari nilai RM kita yang kita agung-agungkan tu.. Tapi sekali Allah nak uji. kan mahal lagi merawat ni dari mencegah... 

Hargai diri.. Utamakan DIA saat kita sihat mahupun sebaliknya... Utamakan Dia adalah satu anugerah termahal kita di dunia ni untuk bekalan akhirat jua...

Sharing info sihat mommylina untuk semua... 

Sayang korang.. korang sayang kesihatan korang tau.. Sekarang ni musim hujan.. kita jaga la diri sesama kita.


Hati Wanita Menangis!

Sebenarnya, walaupun kita dah kawin 10 tahun sekali pun, bagi isteri dan wanita. perasan tu tetap sama seperti baru hari pertama kawin.. Tapi untuk para suami, hargai la isteri anda sendiri, jangan di sebabkan keadaan yang perlu di pertikaikan menjadi hati wanita menangis dan diam 1000 bahasa..

hati wanita

Hati wanita sangat tabah.. Allah S.W.T ciptakan sangat kuat dan setabah diri mereka sendiri.. Isteri yang bekerjaya ke tak, mereka mengalas 1001 tanggungjawab juga.

Kenapa perlu hati wanita menangis? bila hati wanita tak menangis mereka lebih tertekan... 

Wanita menangis dalam pelbagai cara... menangis sebab gembira, menangis sebab sedih dan menangis sebab terluka dalam diam...

Tapi hati wanita sangat tabah dan kuat.. walaupun hati wanita terluka, segala kerja dan tanggungjawab mereka tetap laksanakan.. lelaki atau suami sanggup lakukan kerja-kerja isteri?

Saat tengah memandu anak kecil meragam.. isteri atau wanita dodoikan sebelah tangan, dan sebelah tangan lagi tengah drive... suami berani?

Mungkin ada, tapi tak semua... Hargailah isteri dan wanita yang hadir dalam hidup anda wahai suami-suami di luar sana... 

Bila hati wanita berbicara... tak semua orang mampu dan faham apa yang tersirat di hati seorang isteri..

Sekadar renungan bersama.. tak nak la kita terabaikan tanggungjawab semata-mata hal yang tak pentingkan

Berkongsi ilmu dan pandangan untuk semua orang...

air mata


Wednesday, 7 January 2015

Testimonial Set Mengandung PENTING Para Ibu.

Ramai yang bertanya, apa yang penting perlu di ambil sepanjang mengandung ni? Sebenarnya banyakkkk .. Tapi ikut keperluan bakal-bakal ibu juga... Bagi saya yang paling penting dan sangat perlu di jaga adalah... Asid Folic, Hb (tekanan darah), Protien juga Kalsium...

Tapi tak semua orang ambil berat akan ni.. betul tak? apatah lagi nak pilih mana yang ok dan mana tak ok.. sumber yang secara semulajadi mahupun yang organic atau sebahagiannya dari bahan kimia...

Antara kata-kata DOKTOR HAMID ARSHAT

testimonial set hamil Shaklee

Testimonial yang mengembirakan hati bakal-bakal ibu dan juga berbeza dengan anak pertama dan anak seterusnya setelah bermula dengan Set Mengandung Shaklee ....

Testimonial Shaklee
Bukan je boleh di amalkan masa hamil, tapi juga untuk kesihatan, masa berpantang tapi juga semasa  proses penyusuan susu ibu, bayi kita sangat perlukan nutrisi sama seperti mereka dalam kandungan kita....

produk shaklee

Pencerahan daripada doktor dan terbaik sebab ianya dari bahan-bahan semulajadi.. even doktor pun kata ok.. apatah lagi kita yang mengamalkannya untuk diri kita dan juga untuk bayi dalam kandungan kita kan...

testimonial
Antara KELEBIHAN SET IBU HAMIL ni... Khas untuk para ibu-ibu semua...
Set HAMIL Shaklee juga...
Alhamdulillah.. Set ni bukan untuk para ibu yang sedang hamil je tau.. malah bagus juga untuk para isteri yang sedang merancang untuk hamil... Insyaallah, WANITA adalah insan teristimewa yang di ciptakan oleh ALLAH untuk terus menambahkan umatNya di muka bumi ini..

Pilihan adalah dari diri kita sendiri, sama ada mahu yang terbaik untuk diri kita ataupun hnaya semasa hamil ataupun terus amalkan sedari hmail, berpantang dan penyusuan seterusnya untuk kesihatan kita adalah hak kita, siapa tak sayang diri sendiri kan... Apatah lagi badan kita isteri ni nak pakai lama.. .betulkan apa yang perlu selepas bersalin... 

Berminat untuk dapatkan info lanjut tentang SET HAMIL @ SET MENGNADUNG ini?

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Tuesday, 6 January 2015

Tanda ALLAH S.W.T Menyayangi UmatNya...

Terima kasih Ya Allah... Sesungguhnya kami hanya hamba Mu yang sangat lemah dan mudah alpa tanpa peringatanMu... Segala apa yang kita terima, bersyukur mahupun sebaliknya.. Itu semua dari diri kita sendiri... Percaya tak.. apa pun yang kita terima, rasai kesenangan mahupun sebaliknya.. itu tandanya Allah S.W.T sangat-sangat menyayangi kita semua....

Allah S.W.T sayangkan hambaNya

Kita ni sering dan adakalanya terlalu alpa dengan sedikit "kesenangan" yang Allah S.W.T berikan...

Sebab tu Allah S.W.T, memberi sedikit peringatan kepada semua hamba-hambaNya untuk terus bersyukur dan JANGAN sesekali melupai DIA yang Maha Esa...

Akhir tahun 2014 (Disember) sekali lagi Malaysia menjadi tumpuan, kali ini antara yang paling teruk selepas Tsunami (Disember 2004) berlaku antara Indonesia, Malaysia dan jiran-jiran seNegara dengan kita semua...kenapa semua ni? pernah tak kita terfikir bahawa ALLAH nak kita ni sentiasa beringat dan ubah diri kita kepada ynag lebih baik dan mengutamakan DIA terlebih dahulu... 

Dan kali ni Malaysia antara yang paling teruk di landa BANJIR (#bah2014), antara yang paling teruk adalah KELANTAN, TERENGGANU dan PAHANG.

3 negeri ni, antara yang tersangat memberi kesan, apa yang saya nak katakan.. Pasti semua dah tahu.. Paling teruk dan paling menjadi sejarah untuk semua... 

Dan mangsa-mangsa banjir pada hari kejadian semua mendapat perhatian serta sumbangan... dan selepas keadaan reda.. misi bantuan semakin berkurangan dan senyap... jadilah setiap keluarga ini "terpaksa" membina hidup baru dengan baki-baki bantuan yang ada sebelum ini.. Sedangkan... 

Semua keluarga yang terlibat selepas banjir reda tersangat perlukan lagi sokongan serta bantuan untuk membina hidup baru selepas mengalami kejadian teruk banjir ini... 

Apapun, kita hanya manusia biasa... yang mana kita boleh bantu seikhlas kita, kita bantu.. jangan di "paksa-paksa" untuk membantu.. membantu ini biarlah seikhlas hati kita.. .insyaallah... 

Sedikit saya selitkan... peringatan Allah S.W.T sangat "hebat", kita hanya hambaNya di dunia yang hanya sementara ni, jangan la terlalu pentingkan diri sendiri dan suka mengkhianati orang lain yang nak membantu secara suka-rela.. jangan hanya di sebabkan nak "popular" semua benda-benda tak betul terus di viralkan.. Ingatlah... Allah sentiasa ada dekattttt sangat dengan kita semua.. saat ni pun Allah melihat apa yang saya sampaikan serta luahkan.. betul kan... 

Banjir ni, mana-mana pun boleh berlaku.. Ketabahan mereka yang menghadapi keadaan banjir ni kita doakan untuk terus tabah dan kita terus membantu tanpa mengira fahaman politik ke.. bangsa ke... sebab Allah S.W.T pun tak mengira kepada siapa dia nak "ingatkan" .. .

Bersama-sama lah kita pertama-tama INGAT ALLAH S.W.T setiap detik.. saat dan masa... utamakan PERINTAH ALLAH terlebih dahulu bukan kerana perintah siapa-siapa....

terima kasih Allah


Sayang hamba (mommylina) yang sentiasa perlukan Mu Ya Allah....

Monday, 5 January 2015

Resolusi 2015 Saya???

Setiap kali akhir tahun dan awal tahun pasti kita ada impian dan azam serta target untuk di kecapi bukan? Contohnya resolusi kita apa setiap tahun? dan untuk resolusi 2015 saya dan anda pula bagaimana? apa ynag kita mahu sepanjang tahun ni berjalan dengan sempurna? baik serta lancar mengikut apa yang kita kehendaki? atau resolusi tu hanya di awal tahun dan hari-hari seterusnya? menyepi? tanpa sebab?

resolusi 2015

Bagi saya, tahun ni tersangat banyak perlu saya buat... dan yang paling saya nak dan akan terus terpahat di hati saya adalah... apa yang saya lakukan setiap hari adalah .................

Kerana ALLAH S.W.T 
dan 
YAKIN dengan ALLAH S.W.T

Insyaallah, kita buat dan sentiasa mengutamakan DIA.. segalanya pasti menjadi tenang.. lancar dan bersemangat setiap hari.. bila kita gelisah.. marah.. tak tenang.. cari lah AL-QURAN dan dengar lah setiap "lirik-lirik" yang terdapat dalam bacaan Al-Quran yang penuh dengan rahsia ALLAH S.W.T

Semoga apa yang kita rancangkan pada tahun 2015 ini menjadi lebih baik dan berjalan dengan tenang dan dapat mencapai secara keseluruhannya.. amin... 

Begitu juga dengan 101 impian saya bermula dari 01.01.2015 yang lepas... 

Alhamdulillah.... Terima Kasih ... Ya Allah...

Sayang 
mommylina 2015

Sunday, 4 January 2015

Kesan Berfikiran POSITIVE!

Sayangkan diri sendiri, ubahlah dari yang negative kepada positive dan kesan berfikiran positive ni sangat membawa kebaikan kepada kita... Jangan suka sangat 'judge" orang lain, tanpa kita tahu sebabnya dan mudah sangat salahkan orang lain tanpa tahu hujung pangkalnya...

kejayaan shaklee saya

Berfikiran positive pada semua yang ada di sekeliling kita, bukan saja membawa kita kepada kegembiraan dan kebahagian malah hidup kita lebih tenang dan kita terasa sangattt lapang dada.. percaya lah...

Buat apa nak ambil "port" akan sesuatu ynag negative.. lepas tu kita pula tension tak tentu hal nak cari jawapan dari yang negative tu kan...

Korang pernah rasa tak... bila korang ambil "port" yang negative ni.. terlalu banyak kesan negative yang korang akan lalui sepanjang hari tu... Tapi bila korang ubah "port" yang negative tu kepada positive tu.. korang akan rasa lapangggg sangat dan sering tersenyum...

Pernah buat tak? kalu belum.. mulai hari dengan positive segalanya...

Tapi bila ada yang negative tu korang "hidden" je... dan abaikan... "buang" jejauh.. dan terus tukar.. positive..

Saya percaya... pasti ada kelainannya...

Jom kita lepas ni.. ada je negative.. buang terus dalam minda kita. .dan tukarkan kepada yg POSITIVE..

Berani sahut cabaran?  kesna berfikiran positive ni tak mendatangkan kebaikan pada saya pun kalu korang buat dan teruskan positive... Tapi ianya memberi kesan kepada kehidupan korang dan keadaan sekeliling korang juga... kalu korang rasa susah... maka susahlah jadinya.. tapi bila kita fikirkan mudah.. maka mmudah lah ia... Insyaallah...
islam ini indah

Sesungguhnya Allah S.W.T tak suka orang yang suka berputus asa... jom kita usahakan yg lebih baik...

Saya NAK kita semua lebih baik dan sentiasa mengingati DIA saat kita gembira mahupun sedih, senang mahupun susah..

Insyaallah... 2015 membawa 1001 kebaikan kepada kita semua...

Doa untuk kita semua mencapai apa yang kita impikan dan azamkan... amin....

Sayang korang... sayang mommylina...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...