Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Friday, 18 September 2015

Salah makan waktu berpantang, PUNCA kesihatan terganggu dan badan "rosak".

Ramai yang bertanya bila jumpa saya, "eh, lina kenapa makin kurus, tak macam anak dua je ko ni.." Apa yang saya boleh buat adalah hanya senyum.. dan senyum.. .

Kenapa saya tak berisi walaupun anak dua? kenapa saya masih berat 41kg walaupun saya asyik makan dan bila lapar makan, minum lagi la tak hinggat...

RAHSIA saya? tak la rahsia dah.. sebenarnya....

set bersalin shaklee

Adalah menjadi UTAMA saya bila pantang WAJIB jaga dan sebolehnya JANGAN langgar masa pantang korang.. kenapa? once korang "langgar" masa berpantang... korang akan menyesal sampai anak ke 10 sekali pun kalu tetap tak berubah cara tu...

Antara yang manjadi masalah.. lepas 44hari je.. semua bedal makan yang biasa-biasa di makan sebelum pantang.. masa pantang pun terpaksa, dan kadang-kadang curi-curi makan,or minum ynag TAK BOLEH semasa pantang.. kan sekarang dah menyesal....

Sepatutnya 1 tahun penjagaan dalaman kita perlu di 'cover" tau.. sebabnya kita wanita ni terlalu istimewa pada kita, suami apatah lagi Dia (Allah SWT), tapi sebab nafsu.. mula la langgar pantang.. sudahnya...

Lepas pantang.. badan naik bagai di pum-pum.. lelemak tau mau buang dan degil pula tu... haha.. dan paling menyesal bila badan cepat sangat lengguh-lengguh dan urat segala sendi cepat masuk angin...

Sayang kan badan kita "rosak" sedari anak pertama lagi... patutnya kontrol nafsu dan penjagaan badan...

Tapi tak pa.. Bagi saya, setiap masalah ada penyelesainnya kan... dan SET BERPANTANG ini betul-betul buat korang rasai apa yang saya rasai sedari mengenali ini....

tambah susu badan

Lepas ni, jangan menyesal pula sebab tak amalkan apa yang terbaik untuk badan kita tau... Semoga ianya memberi manfaat kepada kita WANITA dan IBU...

Saya pernah rasai sakit urat dan sakit sendi dan paling sedih bila kita ibu, isteri nak buat yang terbaik untuk suami dan anak-anak kita, tapi kita tak sihat dan tak boleh lakukan apa ynag sepatutnya hanya kerana kita "tak jaga badan kita".. Dan Allah SWT maha mengetahui segalanya.. Alhamdulillah.. niat menyusukan anak hero saya masa tu dalam apa juga keadaan tercapai juga 2tahun..

Janji kita kuat, segalanya pasti.. hebatkan WANITA...

Berminat untuk ketahui lebih lanjut? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...
 
Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email : kedaivitaminlina@gmail.com


No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...