Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Wednesday, 19 August 2015

Membebel ibu bersebab, tapi bila ibu berhenti membebel ini la jadinya...

Masih terkejut dengan kes anak hero ku minggu lepas... bagi saya, membebel seorang ibu bersebab, tapi bila ibu berhenti membebel ini la jadinya...

Hero dan heroin ku ini punya kerja yang tersangat la bijak dan bila sel-sel otak mereka bergabung... ibu pun boleh pening dan "surrender" kot... hahaha


Ni kesnya... Bila saya kata kat anak-anak, jangan lari nanti jatuh.. haa.. kan masin mulut seorang ibu ni kan.. betul tak? sebenarnya.. saya selalu membebel kat anak-anak saya, sebab mereka ni aktif dan lasak.. saya tak sekat apa ynag mereka nak buat..sepahkan rumah.. nak selerakkan mainan.. tapi jangan main panjat-panjat dan lari-lari tu je sayaa akan membebel...

Tapi.. bila saya berhenti membebel.. ni la hal nya... kes ni berlalu masa maghrib.. masa ibu dah penat bebel.. "jangan panjat.. jangan lari... "

Sudahnya.. tak sampai 5minit habis azan maghrib masa tu...

Hanya Allah SWT je yang tahu.. bila nampak keadaan tangan hero ku ini...

Mulanya saya buat tak tau je.. ingatkan si abg ni memain nangis saja-saja tarik perhatian sebab si adiknya menang nak sayang ibu la kononnya.. sekali...

Berderau jatung dan darah saya ... lengan tu nampak bengkok... terus ambil kain dan buat apa ynag patut.. as long as asas kecemasan tu tak biarkan tangan hero saya ni terkulai...

Ambil lampin si adik dan buat kan kat tangan si abangnya...


Ingatkan tak patah.. sekali pegi klinik biasa je masa tu nak x-ray.. rupanya PATAH!

Lari la lagi ke Hospital Kerajaan bahagian kecemasan.. yang tau sah-sah ramai orang waktu weekend masa tu... dari kul 9 kat Hospital.. sudahnya kul 12.30am.. Perh.. satu dugaan yang boleh mencabar juga.. Tapi Alhamdulillah, Allah kan maha adil..Dia permudahkan urusan saya dan anak-anak, sebab Allah sangat-sangat mengetahui yang masa tu suami kerja outstation...

Dan yang melegakan juga.. doktor katakan tulang anak-anak ni mudah baik dan cepat baik.. Insyaallah... lega juga saya mendengarnya..sib baik la masa kecemasan ni ada kawan suami isteri ni bantu.. kalu tak .. memang saya tak menang tangan la..

Terima Kasih Ya Allah...

Sebab tu la, kita sebagai ibu ni membebel tak salah pun untuk kebaikan mereka kan... betul tak ? tapi ni cara saya.. paling saya jagai mereka.. tak nak mereka ni jatuh.. once bila dah penat bercakap tu.. hmm ni la...

Pengalaman untuk saya dan si abang ni.. saya coretkan kat sini.. untuk anak teruna saya ni membaca bila suatu saat dan masa nanti saya dah tiada ke kat dunia ni... atau nak mengingatkan mereka akan kisah mereka kecik-kecik.. saya akan showing tulisan ni untuk mereka...

Notatangan ibu - ibu sayang anak-anak ibu.. ibu sayang abang dan adik.. dan tiada lebih berharga dari kesihatan dan kecerian anak-anak ibu ni..sekali pun nyawa ibu untuk anak-anak ibu....

Coretan ibu mommylina
Masa kejadian 7.30pm / 15/8/2015
Rumah & Bilik Abang Berlari dengan adik nak peluk ibu dan mengatakan sayang ibu..sambil lelompat dari katil...
Siapa ibu yang tak sayang anugerah yang Allah SWT bagi kan...  Terima Kasih Ya Allah...

8 comments:

  1. Selamat Pagi...
    Singgah sini...
    Semoga kembali sihat..cepat baik yea...
    dgr kata ibu lepas nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pagi.. tu la
      anak-anak ni kita bebel jap diam jap
      lepas tu buat lagi..
      now dah kena
      senyap ..thanks... amin.. hero yang kuat

      Delete
  2. ma sya Allah..moga yang patah tu segera bercantumlah..amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah.
      tq..
      semalam p refer pakar lagi

      doktor cakap dia kuat.. sebab tangan boleh gerak. cuma tulang je belum ok..
      insyaallah.

      Delete
  3. seorang ibu membebel sebab terlalu sayangkan anakny..bukan saje2 nak membebel...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kan...
      nyawa kita macam melayang da tgk masa hari tu...

      Delete
  4. assalamualaikum
    singgah ptg
    hari ini bz sangat x sempat nak BW

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam cikpuan
      moga kita terus success
      amin...

      Delete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...