Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Monday, 6 July 2015

Tips: Amalan DOA dipermudahkan bersalin

Di sebabkan setiap wall fb kita penuh dengan kes inject tahan sakit atau epidural ni.. Saya kongsikan tips malam ni untuk semua bakal-bakal ibu.. Insyaallah semoga amalan doa dipermudahkan bersalin ni membantu para bakal ibu semua...

set bersalin shaklee

Dan.. sebenarnya doa ni juga saya amalkan sedari anak pertama saya... Alhamdulillah.. segalanya Allah bantu kita saat kita perlukan Dia dan kita sentiasa mengingati Dia saat kita senang mahupun susah...

Menurut sebuah hadis sahih riwayat Tirmizi, Nabi SAW menyatakan yang bermaksud: "Sesungguhnya tiada seorang muslim pun memanjatkan doa ini dalam apa keadaan sekali pun, melainkan Allah akan memperkenankannya." (Hadis Riwayat Tirmizi dalam bab al-Da'awat no. 3505, di anggap sahih oleh al-Albani)

Hadis Nabi SAW doa Nabi Yunus a.s adalah salah satu doa yang sungguh mustajab dibacakan ketika kalian berada dalam keadaan kesusahan DITIMPA BALA atau MUSIBAH.

Allah SWT akan mengkabulkannya sebagaimana Dia mengkabulkan doa Nabi Yunus a.s seperti firmannya yang bermaksud : "Maka Kami telah memperkenankan doanya dan menyelamatkannya daripada kedukaan. Dan demikianlah Kami selamatkan orang-orang yang beriman."(Surah al-Anbiya (21)  ayat 88)

Oleh itu amalkanlah doa ini sebagai wirid harian dan bacalah doa ini sentiasa samaada dalam keadaan senang atau susah kerana betapa besarnya hikmah dan kebaikan doa yang terdapat di dalam al-Quran ini untuk menjadi amalan harian kita.

"Daripada Abu Abdillah bin Abd Rahman bahawa apabila Nabi Yunus a.s. berdoa bermunajat dengan doa :

لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ

Laa ilaaha illa anta. Subhaanaka, innii kuntu minaz dzhaalimiin

“Tiada Tuhan melainkan Engkau (ya Allah)! Maha Suci Engkau (daripada melakukan aniaya, tolongkanlah daku)! Sesungguhnya aku adalah dari orang-orang yang menganiaya diri sendiri”.(QS Al-Anbiya’ : 87).

Kadang-kala kita lupa.. akan Dia yang maha mengetahui segalanya..membantu kita walau dalam keadaan apa sekali pun kita ni... Semoga bakal-bakal ibu di luar sana jangn takut untuk merasai saat bersalin.. dan minta lah pada ALLAH SWT saat kita senang mahupun susah... Insyaallah...

Dah dapatkan SET BERSALIN & BERPANTANG? kalu belum dan mahukan penjimatan juga penggunaan yang berbaloi.. korang boleh tgk kat sini.. SET BERSALIN & BERPANTANG. Ianya sangat membantu.. saat kita berpantnag..JANGAN ambil mudah.. dan tenaga kita perlu di pulihkan dengan segera.. dan jangna risau..SET ni boleh di amalkan walaupun bayi korang ada kuning.. dalam pemerhatian kuning je.. Insyaallah.. ianya membantu mengurangkan kuning bayi anda semua...

Bagaimana nak dapatkan? Cari saya kat sini dan konsultasi serta panduan akan saya sertakan..

Saya Puan Lina
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim, 1Malaysia & Brunei
SidPRO anda 867601






2 comments:

  1. wirid yg plg mudah tapi sering dipandang remeh ...

    ReplyDelete
  2. serius...rs mcm x percaya bla sy baca psl suntikan tahan sakit tuuu

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...