Petua Legakan Batuk Dan Buang Kahak Secara Semulajadi

Assalamualaikum dan selamat pagi... hari ni nak kongsikan 1 petua legakan batuk dan buang kahak secara semulajadi untuk anak-anak kecil kita tanpa ubat batuk.. Yang pasti saya sendiri juga amalkan dan bagi saya ianya mujarab sedari anak pertama saya dan yang kedua ni...

Alhamdulillah.. anak-anak saya tak di biasakan dengan ubat batuk.. even saya bukan la seorang doktor atau jururawat.. Tapi saya nak memberikan yang terbaik untuk anak-anak saya.. Kita tak suka ubat batuk..apatah lagi anak kecil kita kan.. dan kita sendiri tahu kesan yang tak elok akan ubat batuk ni andai di ambil secara berterusan...

Cara paling mudah... dan cepat.. dan saya suka buat yang fresh.. ada sesetengah buat banyak-banyak then esok dan hari seterusnya boleh di amalkan.. tapi saya tak.. saya suka buat hari-hari..sebab wangi juga tau..

omega guard Shaklee bantu buang kahak anak

Caranya?

Bawang putih tu kita panaskan / bakar kat api yang sedehana
Siap tu... dah nampak kekuningan @ hitam tu... 
Letakkan ke dalam sebuah mangkuk kecil &
Lenyekkan dengan garfu atau pun sudu.. dan
Letakkan minyak zaitun lagi elok.. tak pun minyak masak pun ok dah..(bau aroma pun sedap tau)

Dan.. siap... lepas tu...

Sapukan kat belakang anak, dada.. dan tapak kaki lepas tu pakaikan si manja anda dengan stokin...

Siap....

Mudahkan... tak perlu pun ubat batuk bagai... bagi saya ni paling senang dan bahan-bahan pun ada je kat rumah... boleh pakai dan amalkan kat anak.. kita pun boleh amalkan sebenarnya tau...

Dan saya ni bila dah tahu kesannya ubat batuk.. mmg tak bagi la kat anak.. saya suka bagi anak-anak ni OMEGA GUARD... bukan je untuk minda dorang... malah untuk memecahkan kahak yang anak-anak kita tak reti nak buang kan...

Biasnya saya akan bagi anak-anak saya OEMGA ni dalam sehari dan pantau dalam seminggu.. Insyaallah... sedar-sedar.. batuk anak-anak ni lega je.. Kahak tu saya tau..tak melalui muntah.. anak-anak kita ni buang melalui najis dorang.. tu yang saya dapat info dari kawan dan doktor juga...

Dan kawan-kawan.. JANGAN biarkan batuk anak-anak korang lelama tau.. sebabnya ramai yang saya tahu..akan ke paru-paru anak.. lepas tu akan admit la ke Hospital.. ni semua pasti kawna-kawan tak nak kan... Dah ada penyelesaian dan pencegahan awal.. tak salah nak berikan pada si manja kita semua kan... Mereka juga  adalah aset kita.. betul tak?

Ok-ok.. saya dah meleret panjang dah ni.. tak mau panjang sesangt.. .nanti kita sambung entry lain lagi ek.. Bagi yang nak dapatkan OMEGA ni boleh terus tanya saya.. Dan petua ni juga jangan lupa.. amalkan secara berterusan.. bukan hari ni apply.. esok terus baik..no.. ni bukan ubat ye... ubat hanya melegakan seketika..tak lama nanti ianya akan datang juga.. so baik kita mencegah secara semulajadi..dan baiknya juga secara semulajadi kan...

Ok kawan-kawan.. sebarang pertanyaan.. Terus tanya saya di sini...

Puan Lina
017-5836865
Pengedar Shaklee Kulim , 1Malaysia & Brunei
SidPRO anda 867601

4 comments:

  1. petua yang sangat berguna untuk si anak... untuk mak anak macam mana pulak ye? ade petua tak untuk hilangkan kahak bg org dewasa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. @dorsett pink sama juga.. kita boleh amalkan tips ni juga.. saya pun amalkan..dan boleh juga minum madu + air suam. mmg tu antara yang saya amalkan.. boleh cuba

      Delete
  2. memang tengah batuk nie.
    .leh cuba tips pakai bawang putih..tq :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesama.. boleh cuma madu + air suam juga... moga memberi manfaat tau

      Delete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...