Bila Dan Masa Yang Sesuai Untuk Pengambilan VITAMIN Anda?

Sepanjang masa ni ramai yang bertanya bila dan masa yang sesuai untuk pengambilan vitamin yang ramai amalkan.. Tak kisah la vitmain ke ubat, ianya adalah berbeza.. ada yang cakap macam ni, macam tu..

Tapi setiap leader atau SID pastinya memberikan cara yang berlainan.. lagi teruk bila SID tu cakap.. ikut pada botol tu.. waaa.. sedap je kan.. lepuk kan SID yang macam tu tau..

Korang nak tau bila dan masa yang sesuai? Lihat gambarajah ni... faham tak?



Bila masa terbaik ambil vitamin? Semua orang nak tahu kan, gambarajah ni korang rasa bagaimana?

Yang sebenarnya, kalau betul-betul nak terbaik, kena ikut timing body masing-masing.. kenapa?

Sebabnya... kadar serapan badan kita semua berbeza-beza.. ia bergantung pada metabolisma, diet dan keperluan dalam badan kita.

Tapi kalau kita nak guna rules tu, memang jenuh la kan. Nak kena buat test bagai, entah apa test pun tak tahu...

Jadi kita boleh gunapakai general rules ni. Tengok gambar yang saya attach. Bole guna rajah ni utk buat jadual pemakanan masing-masing. Jangan risau sbb vitamin bukan ubat, kita boleh makan bebila je, takde masalah.

Macam kita makan... takde pun timing bila kita kena makan nasi, makan buah, minum air kan? Macamana kalau jadual selama ni langsung tak sama macam rajah ni? Kena tukar ke?

Tak perlu kalau dah dapat rasa kesannya... kalau tak dapat rasa, boleh korang cuba-cuba tukar cara pengambilan vitamin korang. Mungkin timing sebelum ni tak kena dgn badan kita korang kan..

Tak perlu risau.. janji korang JANGAN makan vitamin ni dengan minuman berkafien.. itu kalu tak da kesan bukan salah timing . tapi salah korang yang p ambil dengan kafien tu kenapa... kan-kan...

Okey-2 tak mau panjang lebar bab pemakanan vitmain ni.. nak korang di bantu dan senang saya guide korang... be my customer first.. pasti korang saya dahulu kan.. apatah lagi cara pengambilan ni meresap kat korang terus tau.. Insyaallah...

Korang boleh terus cari saya;

Pn.Lina
SIDPro anda 867601
017.5836865
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia dan Brunei

1 comment:

  1. nak mkn vitamin pun kena ikut masa juga rupanya ...

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...