Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Wednesday, 3 June 2015

BAHAYA Pemakanan Awal Pada Bayi Bawah 6Bulan!

Ramai antara kita yang kurang jelas akan kenapa  bayi seawal usia di bawah 6bulan TAK BOLEH di beri makanan lain selain SUSU IBU.

Tapi ada antara kita yang mahir dan ada juga yang "terlebih mahir" sebabnya mereka lebih tahu dan faham akan bayi mereka..

Tak salah kita nak beri makan pada anak kita, tapi sila kenalpasti terlebih dahulu samaada anak kita nak makanan "nasi" atau pun perlukan susu ibu yang lebih berkhasiat dan lebih pekat dan lebih baik sebenarnya dari "nasi" yang kita dok kata; "anak saya lapar, tak kenyang la.."

susuibu

Sebenarnya keperluan bayi untuk rasa kenyang tak la banyak mana pun..Tapi kalu dah susu ibu kurang zat dan kurang pekat juga kurang protien dan segalanya.. Mestilah ibu rasa penat dok anak nak menyusu dan melekat je.. Cuba kalu ikut gambarajah ni.. Mesti kita akan mudah faham keperluan bayi kita...

susuibu

Kenapa nak sangat bagi bayi makan"moi" ; "air beras" ; "bubur lembut" ; "nasi lembut" dan macam-macam lagi laa...

Ye tak di nafikan dulu kita kecik2 lagi dah kena bagi "nasi" dari mak kita kan.. .Tapi BEZAKAN dulu dan sekarang cara pemakanan kita dengan zaman mak ayah kita.. bagaimana persekitaran dulu dan sekarang.. cara penjagaan pemakanan dulu dan sekarang?

Sangat jauh berbeza tau.. kita sendiri dapat rasakan.. betul tak?

Tak salah bayi tu tgk kita makan.. mengunyah sedikit-sedikit.. tu tandanya dia ada kehendahk juga.. tapi kita sebagai ibu perlu bersabar.. dan pastikan memberikan yang terbaik pada anak-anak kita...

Nak ke andai kita tersalah bagi makanan pada anak kita.. bayi nak.. kita bagi .. nak lagi kita bagi.. sampai kita tak sedari usus dan perut bayi kita ruang dia bagaimana kan...

Pernah terbaca kes bayi berusia beberapa bulan di beri nestum dan perut / usus bayi tersebut pecah akibat terlebih di beri pemakanan awal usia... sudah nya? mak bayi tu menyesal pun tak berguna ...



duniasusuibu

Perkongsian ni saya tak nak para ibu di luar sana pun mengalami benda yang sama.. Sesama la kita berkongsi ilmu dan manfaat yang terbaik untuk anak-anak kita...

Nak bayi kita kenyang.. para ibu kena la kenyang juga.. Jangan sebabkan nak kurus la jaga badan la terlalu sibuk sampai lupa nak makan la..lepas tu mengamuk kat anak sebab nak "mengempeng" je.. sedangkan dah tau diri tu menyusukan anak, beri la masa untuk jaga kesihatan dan penuhi keperluan zat dan protin dalam badan untuk di kongsi bersama dengan anak kan...

Bila kita kenyang.. bayi kenyang... kita pun gembira.. dan penghasilan susu ibu lagi meriah tau... sebab tu. .saya sukaaa tersangat SET PENYUSUAN ni.. bukan ibu je dapat..malah bayi pun dapat.. dapat apa? apat kenyang la.. sebabnya sumber protin juga zat dan mineral serta kalsium yang bayi kita perlukan lengkap tanpa kita nak mengamuk-gamuk dan tention kan....

SET PENYUSUAN LENGKAP
Mommylina peduli dan mommylina kongsikan apa yang terbaik.. cukup sekali je saya kena.. korang jangan dah buat kesilapan yang saya buat.. mengamuk sendiri bila anak tak kenyang dan stress bila susu badan tak cukup buat stok masa dulu-dulu la sebelum saya kenal produk cinta hati saya ni.. .sekarang.. dengan anak ke-dua saya..100% produk ni. Alhamdulillah.. ianya terbaik dari yang pertama...

Nak dapatkan apa yang saya amalkan ni?

Cari saya Pn.Lina
Boleh call/ Whatsapp saya 017.583.6865
Pengedar Shaklee Kulim / 1Malaysia termasuk Brunei
SIDPro anda 867601


No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...