Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Friday, 29 May 2015

Contohi Sikap Rajin SEMUT; Tapi JANGAN Termakan SEMUT Pula!

Salam JUMAAT! Penghulu segala hari di pagi ni.. Alhamdulillah, masih di beri kesempatan dari Dia untuk kita terus mingingati Dia; sang pencipta kita...

sikap rajin semut

Alhamdulillah...

Dan hari ni juga ada para cikgu dan anak-anak dah mula cuti sekolah kan.. tapi bagi sesetengah tempat belum lagi... so chill dan relex ye...

Walaupun bercuti kebanyakannya para cikgu tak cuti betul tak? masih ada yang ke sekolah, masih ada yang buat kelas gantian dan sebagainya... Almaklum la, tugas cikgu ni besar... setiap kita yang hidup ni punyai peranan tersendiri.. masing-masing ada kerjaya tersendiri kan...

Malas? moody? kenapa pula? Tapi saya YAKIN 100% Hari Jumaat lah paling gembira sekali bagi semua yang bekerja betul tak?

Kenapa lagi???

Hahahaha.. dah tahu bertanya pula kan...

Tapi mai tang hari isnin? terus 0.1% ke mood gembira dan teruja nak g kerja kan2? betui dak???

Haaa senyum-senyum tu betul la kan....

Tak baik tau... apa kata kita tukar.. Isnin adalah paling ceria sekali.. mai tang hari Jumaat adalah hari yang bahagia sekali sebab para suami a.k.a lelaki ke masjid nak solat Jumaat.. para wanita boleh rest lama sedikit boleh la berzikir, boleh la pum sstok ebm lama skit.. boleh la baca-baca ruangan komen blog ke.. lama kan.. tapi hari biasa mana ada rest lama.. sejam je kan.. haaa kan bahagia tu..

Lepas tu sambil2 zikir dalam hati tenang-tenang.. kan... perbanyakkan pahala di hari Jumaat kan indah...

Macam sang SEMUT mana kita hari dia bekerja... sedari awal kita bangun pagi.. lewat tidur pun sang-sang semut masih lagi bekerja tanpa mengira masa, kerjasama pula tu... sebari selari lagi...

Cuba sentuh masa semut-semut buat kerja.. terputus satu jalna.. sang semut ni berusaha lagi tau mencari rezeki untuk di simpan di sarang mereka saat masih sihat.. masih bergas.. masih kuat.. sebelum "banjir" melanda mereka... kan-2..

Perasan tak?

Tapi INGAT, kita JANGAN sampai pula termakan atau terminum sang semut walaupun seekor dari mereka... kalu tak... orang otai dulu-dulu cakap... NANTI JADI PELUPA!

Mudah pelupa dan sebagainya... Macam abang ipar saya.. lalat ke dia boleh lagi sedok dan buang lalat tu...Tapi kalu SANG SEMUT, abang ipar sanggup lagi buang air kesukaan dia tu dan minta lain atau bancuh lain..

Kenapa? Sebab kesannya tak baik pada kita.. MUDAH PELUPA!

Tapi bagi yang tak tersengaja dan tak terperasan "ter" minum pula air yang ada semut.... sedang-sedang syok minum.. last nak seteguk lagi tu ada semut... Adussssss.. .mesti kita rasa tak syok kan.. rasa semacam terus... perasan tak???

Saya mesti kalu dah tau macam tu mesti tak best... apa lagi.. saya sekarang dah memang cukup berhati-hati..kalu bancuh susu anak saya pun.dah siap ni bancuh2 tengah nak letak / add on air masak je lagi.. tgk2 ada semut.. saya buang je susu anak saya tu then bancuh lain.. bukan sebab kenapa... tapi mengingatkan kesan tu. tak baik untuk anak-anak kita... sebab kita pastilah nak yang terbaik untuk anak-anak kita kan..
omega shaklee
Lepas tu saya mesti suh anak saya makan OMEGA untuk menguatkan lagi ingatan mereka. dan nak yang terbaik dan fokus dalam apa yang dia pelajari.. Anak-anak adalah pelaburan kita sedari sekarang...
lecithin shaklee
Dan saya juga suami.. apa lagi LECITHIN ni saya mesti ambil.. bukan la nak kurus pun.dah memang kurus pun dalam 43kg je... tapi kan wanita ni lepas bersalin banyak urat-urat dan tenaga habis apatah lagi 20tualng patah lepas bersalin... Tanpa penjagaan yang beetul wanita a.k.a ibu ni mesti lebih tua dari usianya kan.. dan pelupa tu lagi la... cuba para suami tgk mesti ada je lupa kan.. itu la ini la.. para suami jangan la marah isteri korang.. bagi la hadiah LECITHIN ke.. OMEGA kongsi ngan anak ke.. lagi bagus.. dapat pahala...

Mesti para isteri tersangat bahagia dan gembira.. dan buat kerja serajin sang semut kan-kan ...

Tapi betul; contohi lah sang semut bekerja, rajin dan bersatu hati juga bekerjasama... Tapi jangan "ter" makan sang semut pula... kalu termakan..cepat-cepat telan LECITHIN atau OMEGA, dapat menguatkan ingatan lagi dapat menguruskan serta membantu membuang lemak berlebihan dalam badan tau...

Bagaimana nak dapatkan?

Call je Pn.Lina
017.583.6865
Pengedar Shaklee Kulim & Seluruh Malaysia; termasuk Brunei & Indonesia
SIDPro 867601

Berbicara hati ibu dan berkongsi ilmu kebaikan dunia dan akhirat.. Alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...