Bila Anak Demam!

Saat paling merisaukan untuk ibu-ibu adalah bila anak-anak demam; adalah saat yang cuak juga bagi saya. Bila suami kerja luar dan saya bersama anak-anak je kat rumah sangat laaaa tak tidur malam saya dibuatnya.

Masa anak demam saya pasti tak senang duduk, orang cakap nak pandai dan banyak akai. Tu tak di nafikan tapi memalam risau juga kan, paling kurang cool fever adalah peneman setia.

Cool fever

Dan nak tau, masa anak pertama saya suka letak cool fever kat dahi si abang. Tapi sekian lama ada post yang mengatakan tak elok letak kat dahi.

Betul ke tak elok?

Apa pula sebabnya; ada yang kaitkan dengan minda anak-anak kan; nanti ada blog or fb yang berkaitan tu saya share lagi kat sini ek.

 Tapi nak cerita tentang kerisauan hati saat anak demam ni; saya lebih rela mereka selsema dari demam.. kenapa? Sebab selsema ni ada je "ubat" nye.. tak la risau sangat. Tapi kalu demam; kita kena lebih berjaga sama ada mereka tidur lena atau sebaliknya demam dorang perlu di pantau...

Apa pilihan kita sebagai ibu nak pastikan anak-anak sihat adalah penjagaan kesihatan mereka. Demam atau selsema mereka sangat perlukan perhatian kita kan.

Setiap hari kasih sayang untuk anak-anak; wang ringgit kita boleh cari, tapi kesihatan mereka tiada nilainya.

Curahan kasih sayang mommylina untuk anak-anak; dan saya pasti ibu-ibu di luar sana juga seperti sayakan.. Tak tidur lena saat anak2 tak sihat kan.

Anak-anak bijak kena la banyak akai kan.. Alhamdulillah

Love sharing; mommylina (017-5836865)














No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...