Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Thursday, 15 January 2015

Bahaya AIR MASAK Bagi Bayi Kurang 6 Bulan!

Ramai antara kita pasti teruja saat kelahiran bayi kita kan.. Tapi ramai juga yang sangat stress bila nak bagi susu badan, tapi bayi anda lagi kerap "melekat" kat anda dan anda menjadi stress dan penat seterusnya berfikir memberi susu formula kepada bayi anda..

atasi masalah susu kurang

Apa tah lagi, ramai je yang nak memberi AIR MASAK kepada bayi anda saat umur kurang dari 6 bulan!

Kenapa nak beri air masak? perlu ke? bayi tak kenyang ke atau kita ynag kurang ilmu penyusuan? ke kita mudah penat dan cepat sangat putus asa dengan ragam bayi anda saat dan sedari awal kelahiran dan pantang lagi?
Pelukan yang di berikan sangat mendamaikan bayi anda. Bukannya AIR MASAK!

Jangan la begitu... Sebenarnya, bayi yang baru je lari ni, dia "melekat" tu sebenarnya nak pelukan dan dakapan dari kita sebenarnya.. mereka kat dunia baru dan cerah ni.. mereka tersangat-sangat perlukan dakapan kita.. bukan mereka nak "melekat" je sebenarnya tu.. malah mereka sangat perlukan perlindungan dari kita untuk membina keyakinan mereka dari sehari ke sehari...

Kenapa BAHAYA AIR MASAK bagi bayi ni???

  1. Amalan memberikan air kepada bayi sebenarnya boleh mendedehkan bayi kepada pelbagai risiko termasuklah merencatkan tumbesaran dan akal mereka, juga mengancam nyawa serta mengakibatkan sawan tarik. (Jangan nak bezakan penjagaan mak ayah kita zaman 80an zaman 90an tau).
  2. Tumbesaran bayi yang di berikan air akan terencat kerena perutnya ynag kecil itu sepatutnya diisi dengna SUSU IBU yang kaya dengan pelbagai khasiat BUKANNYA air masak yang kosong khasiatnya pada bayi!
  3. Air boleh menjadi pembawa kuman kerana pencemaran boleh berlaku pada pelbagai peringkat sama ada sumber air atau bekas yang tidak bersih. Ini akan mendedahkan bayi kepada cirit-birit.
  4. Air akan menghakis salutan pelindungan penyakit yang di hasilkan oleh SUSU IBU dan ini akan mendedahkan bayi kepada pelbagai penyakit.
  5. Bayi yang menghidap juandis, air yang terlalu banyak boleh merencatkan akal manakal bagi yang berusia di bawah lima minggu, air yang terlalu banyak akan mencairkan garam di dalam darah, yang mengakibatkan suhu badan yang rendah, kembung atau sawan tarik.

Mungkin ramai yang tak pasti dah tak kisah.. Tapi cuba lihat anak yang kurang kita berikan SUSU IBU dan di lebihkan memberi SUSU FORMULA saat mereka di bawah atau kurang dari 6bulan lagi... antibodi mereka sangat lemah dan mudah mendapat sakit seperti batuk dan selsema... Bayi seawal ni diberikan pula ubat batuk dan ubat selsema... Allahuakhbar..

Sedangkan Allah S.W.T dah berikan khasiat serta antibodi ORIGINAL lagi dari seorang ibu untuk mencurahkan dan memberikan HAK anak-anak sebaiknya...

Jadi, berikanlah yang terbaik pada anak-anak kita sedari awal kelahiran mereka... sebab saat mereka membesar selepas itu sangat cepat dan kita akan merindui saat-saat kenangan semasa mereka kecil apatah lagi bau syurga ketika mereka baru lahir ke dunia  ini...

Sesungguhnya, tak salah kita berkorban sedikit masa untuk memberikan pada mereka apa yang terbaik.. Insyaallah.. kepuasa kita adalah kebaikan untuk mereka juga....

Masih lagi mengalami masalah SUSU IBU ? Dan mahukan tips penyelesaian masalah anda?

Saya di sini membantu anda!

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

3 comments:

  1. Baru tau pasal air masak tu tak bagus utk baby....

    ReplyDelete
  2. Tapi bagi mereka yang tak ade susu keluar, mereka akan bagi fm gak kat anak.. ( I am a breast fed mum)

    ReplyDelete
  3. Ya Allah kak tima kasih berkongsi
    susah tau nak yakinkan mak ayah saya dan juga mak mertua pasai bg air masak ni.
    tak tahu mcm mna nak ckp ibarat diluah mati emak ditelan mati bapa..

    sbb saya mmg tak bagi

    bila smbg dgn biras bru rasa lega.

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...