Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 3 January 2015

Testimonial Awet Muda Remaja!

Nak tak korang dapat gelaran, awet muda? usia dah nak masuk 40an, tapi kalu di bandingkan dengan kawan-kawan seusia korang.. korang lagi nampak muda remaja berbanding kenkawan lain?

collagen powder shaklee

Kenapa? penting sangat ke awet muda ni?

Waaa.. korang... lelaki di usia 40an, bukan semakin "tua" tau.. tapi semakin "nak muda".. haaa... hati-hati.. kita yang bergelar isteri ni.. nak ke nampak lebih tua dari mr.suami kita?

Sungguhpun kita surirumah sepenuh masa... Tak semestinya tak perlu bercantik-cantik dan bersolek-solek bagai kan.. tapi yela nama pun suri rumahtangga tapi tak kan nak bersolek bagai macam nak ke majlis kenduri kawin orang-2 orang terover pula macam nak g kerja la pulakkk ye...

Cara yang saya nak kongsikan sangat mudah... tak perlu la nak make-up bagai.. simple-simple je..tapi nampak serinya.. dan nampak lebih muda remaja dan ceria serta cergas sentiasa.. .tak la muka kusammm, tak ceria dan pakai pun bedak sejuk saat suami g kerja dan saat suami balik kerja....

Alasan TAK SEMPAT... hmmm memang salah kita la kalu suami semakin hari semakin tak sayanggggg... 

Sure la kita nak suami semakin hari semakin sayangggg dan jeles akan perubahan diri kita sedari hari ke sehari bukan makin nampak berusia.. tapi lagi nampak awet muda... kan-2... baru suami pun berkata dalam hati.. "aku bangga la ngn isteri aku ni, makin hari makin mantap dan cantik laaa pulakssss"... nak tak korang kali suami kita puji kita macam tu?

Nak petua???? bagi saya mudahhh sangatt.... kita JAGA PEMAKANAN kita... sedari sekarang kalu belum bermula... kalu yang dah bermula sedari tahun-tahun lepas .. TAHNIAH untuk diri korang... 

Bagi saya pemakanan yang kita ambil sangat mempengaruhi kita.. kalu tak jaga pemakanan, amacam dengan dalaman kita? badan kita ni sedari kecil hingga dewasa perlukan makanan yang sihat dan bermanfaat pada tubuh badan kita... apatah lagi yang melibatkan kolagen dalam badan kita... lagi penting.. dulu masa muda remaja.. kulit tegang bagai.. tapi bila dah kawin.. biarkan tanpa penjagaan yang rapi?

Alasan.. "Takpa, aku dah kawin... " 

Oh noooo.. ni sangat bahaya tau.. sebab semakin hari kolagen dalam badan kita bukan makin bertambah.. tapi semakin berkurangan, tanpa kita sedari ianya mempengaruhi diri kita... sebab tu sangat penting penjagaan kesihatan kita sedari dalaman, bukan luaran semata-mata... Jaga pemakanan dengan pengambilan makanan tambahan yang terbaik dan kesan jangka masa panjang untuk di usia depan...

testimonial awet muda
Nak sorang ke lebih? usia?

Ni yang saya kenal.. kakak ni sememangnya jaga diri sedari awal lagi.. .awet muda tau... dia ni, kalu korang tak kenal..compom kata anak baru sorang, tak pa la... haaaaa. salah tu..ni antara TESTIMONIAL AWET MUDA REMAJA tau....

Kakak ni, saya kenal sedari tahun 2012 tak salah saya.. mulanya dia selalu cakap, badan dia berisi dan muka "chubby" laaa.. tapi kakak ni sangatttt positive... seeee.... sekarang???

Kulit dia??? hmmm sangat lembut.. dan ni.. jangan cakap dia pakai make-up bagai ek.. dia hanya pakai bedak sapu je dan lipstik... simple kan???

Wanita sebenarnya dah di lahirkan cantikkkk .. tapi bila dah besar. kita sendiri kena menjaga "kecantikan" kita ni sedari awal.. bukan dah tua baru nak muda remaja balik... tapi biarlah usia dan sifat kita semakin dewasa... tapi... muka tetap maintain AWET MUDA... walaupun dah anak ramai... kan2...

Wanita.. tak salah nak bercantik... bercantiklah seadanya.. tapi jangan terlalu "cantik" di luar.. biarlah ianya bersederhana.. .dan terlebih cantik untuk suami sangattt penting....

Jangan menyesal saat mr.suami kata "dah terlewat"..... Ubah lah dan sayangi diri kita wanita.. dan hargailah kecantikan dalaman kita terlebih dahulu.. sebab bila kita menjaga kecantikan dalaman kita.. pasti luaran akan terserlah.. YAKIN PADA DIRI SENDIRI...

Semoga perkongsian ni sangat membantu kita wanita dan isteri untuk terus memikat suami kita... Jangan sesekali putus asa, hargai diri sendiri baru orang lain akan hargai kita... percayalah....
===============================================

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Segalanya Kerana DIA!

sayang Allah 

Melangkah di minggu pertama tahun baru ni, semua azam telah terbina, buka saya je tapi korang pun pasti dah berazam nak itu nak ini kan.. tapi bagaimana nak penuhi impian dan azam kita ni.. kita sering lupa akan kekuasaan Dia.. sebab tanpa Dia kita tiada apa-apa, dan segalanya kerana DIA..

Betul tak?
berubah menjadi baik

Pernah tak kita terfikir nak berubah tapi..... (ada lagi persoalan kan).. Sedangkan masa tak menunggu kita, apa yang kita fikirkan baik.. terus la lakukan tanpa bertangguh... dan buatlah dengan hati yang ikhlas bukan terikut-ikut dengan keadaan orang lain...

Semoga perubahan kita untuk menjadi lebih baik dan kerana Allah S.W.T berterusan tanpa "hasutan" siapa-siapa....

Dan saya bukan la seorang Ustazah untuk mengajak orang untuk berubah.. Tapi saya hanyalah hamba Allah S.W.T  yang mahu kita berubah kearah kebaikan, dan demi masa.. masa tak menunggu kita, tapi kita lah yang perlu menjadikan masa itu amat berharga kepada kita...

Insyaallah, selagi kita berpegang teguh pada niat kita.. kita sentiasa terus mendapat keredhaan dariNya..

Amin...

Sayang
mommylina untuk AGAMA ISLAM & Kerana Allah Ta'ala...

Friday, 2 January 2015

Atasi Masalah KEPUTIHAN Anda!

Masalah keputihan antara masalah wanita kebanyakannya, bagaimana nak atasi masalah keputihan anda yang sedang mengalami ni secara semulajadi tanpa perlu rawatan "ubat"...

Keputihan ni adalah antara yang sangat merimaskan dan menganggu aktiviti harian wanita serta pasti menjadi masalah "kelamin" suami isteri... JANGAN ambil mudah atau abaikan masalah ni wahai wanita....

Dan masalah ni juga pasti menjadi teruk jika anda biarkan...

atasi masalah keputihan

Dan bukan sekadar masalah "kelamin" tapi wanita perlu ingat.. dalam wanita sangat penting!!!

atasi masalah keputihan dengan alfalfa shaklee
Dan, saya juga tak perlu panjangkan cerita kata sini... bagaimana nak atasi masalah keputihan anda? Semoga testimonial dari orang lain juga sangat meyakinkan anda.. dan seterusnya membantu masalah anda, juga.. saya pasti suami semakin sayanggggggg... dan... ianya membantu pelbagai lagi masalah anda... Tapi untuk dapatkan ni.. sila hubungi saya terlebih dahulu untuk saya konsultant kan anda dahulu.. sebab anda sangat penting bagi kami konsultant....

testimonial alfalfa complex shaklee

Berminat nak dapatkan SEMPENA PROMOSI ini??? Terus cari saya di sini.. dan PENTING dapatkan terlebih dahulu konsultant khas untuk anda... Dan AWAS masalah KEPUTIHAN sangat merabahaya...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Saya JATUH CINTA!

Saat saya kenal dan berkesan dalam diri saya, terus saya JATUH CINTA, mungkin bagi orang lain, "ala kesan lambat la, saya nak yang cepat," Tapi bagi saya itu adalah pemilihan yang salah.

kesan terbaik shaklee

Kesan yang cepat pasti ada kesan sampingan yang sangat memudaratkan saat kita tinggalkan dan tak amalkan selepas itu... Dan kesan yang cepat sangat buat kita teruja, tapi kesan sampingan di saat kita dah berusia kelak pasti kita akan berkata

"menyesal guna XXXX ni dulu... tgk sekarang apa dah jadi..."

Saya tak katakan semua, tapi pengalaman saya membuatkan saya serik dengan "kesan cepat" ni.. Saya pernah amalkan produk muka ni, untuk hilangkan masalah jerawat dan parut jerawat saya... Betul dapat kesan dalam seminggu.. tapi, kulit saya menipis dan kemerahan..Bila keluar dan kena cahaya matahari dan berpeluh ianya amat pedih..

Kononnya, bagus tu.. sebab kulit dah mengelupas kita kesan yang baik.. perhhh... azab nya kita je yang menanggungnya... tapi bila dah selalu guna dan amalkan, lelama kesan tu rasa kurang. lepas tu lagi mengerikan...

Bila dah tak de kesan, muka pun dah rasa pedih je kalu nak basuh muka, terkena matahari dan berpeluh.. sudahnya nak berhenti la kan.. .sebab da rasa tak berkesan dan nak cuba yang biasa-biasa....

Akhirnya, muka naik ruam yang sangat teruk dan kusam lagi sembam, hilang seri wajah remaja saya tau.. tersangattt sayang kulit muka bila terlalu banyak terhakis sail sebab "NAK CEPAT"... .terpaksa ke klinik dan dapatkan  rawatan skin care... hambikkkkk ..kulit semakin nipis.. dan masa tu oktor bagitau sib baik saya berhenti awal..kalu tak.. kulit saya lagiii teruk masa akan datang...

Sudahnya saya serik nak amalkan apa-apa... tapi akhirnya saya terjatuh cinta dengan SET KESIHATAN OPTIMUM Shaklee bila saya ada masalah penyusuan selepa melahirkan anak pertama saya pada tahun 2011.. dah sehingga kini.. ianya sangat terkesan di hati saya.. buka je dapat atasi masalah penyusuan saya.. malah sangat membantu menyelesaikan masalah kulit sensetif dan alahan makanan saya sehingga kini..

Bila belajar tentang ilmu ni, baru saya tahu.. kesan lambat iaitu sesari 21 -90 hari adalah lebih baik dari kesan yang entah apa2.. Alhamdulillah.. perkongsian saya ni bukan nak salahkan mana-mana pihak. tapi biarlah kita memilih sesuatu produk itu berasaskan kepada "kesan" berapa lama ynag badna kita perlukan.. bukan nak cepat je tapi "kesan sanmpingannya" amat memburukan juga menyusahkan kita di masa akan datang...

Set Penyusuan
Set Kecantikan Dalaman dan Luaran

Antara yang sangat membantu saya... bukan je untuk kecantikan semata-mata, tapi hargailah diri kita dengna menjaga kesihatan kita sedari awal ni, bukan bila dah sakit baru kita mengelabah mencari penawar dan ubatnya... Allah bagi kita banyak peluang.. jangan sesiakan peluang yang Dia dah bagi juga..

Sihat SEBELUM Sakit... kan ... semoga kita lebih sayangkan kesihatan kita dari wang ringgit kita...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.



Wednesday, 31 December 2014

Alhamdulillah, Terima Kasih Ya Allah...

Hari ni seharian saya tak on blog apatah lagi blog walking.. oh no... tak boleh jadi ni... jap lagi saya blogwalking dan kacau kawan-kawan blog saya semua ek...

pengedar shaklee kulim

Sebab hari ni adalah HARI CLOSING kami semua... Shaklee CLOSING... semua pakat-pakat sibuk dengan pencapaian dna slaing membantu sesama kami dalam team kami.. .dan team saya dah tentu-tentu semua pakat nak FREEDOM MONEY dan nak lebih income bermula JANUARY 2015....

Alhamdulillah.. selagi kita berusaha selagi itu ALLAH S.W.T akan sentiasa tolong kita... saya percaya..Allah bersama-sama dengan orang yang tak pernah kenal putus asa dan tak pernah kenal erti berALASAN dan KALAU-KALAU ni..

Nak senang tak perlu susahkan diri.. tapi buatlah yang terbiak kepada ALLAH.. jaga ALLAh.. ALLAH pasti menjaga kita... insyaallah...

Lagi beberapa minit untuk closing bulan ni.. terahkir di bulan DISEMBER 2014.. semoga bertemu lagi di hari baru dan tahun baru untuk semua.... 

Alhamdulillah.. penutup bulan yang memberi 1001 makna untuk kita semua... 

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Tuesday, 30 December 2014

Motivasi :- Saya BOLEH! Anda BOLEH! Kita PASTI BOLEH

Setiap kita boleh mencari dan mendapatkan kehidupan yang lebih baik.. Apatah lagi MELAYU yang boleh buat mengikut Sunnah Rasulullah S.A.W untuk mendapatkan yang lebih baik dan membantu orang saat mereka perlukan...
perniagaan online berjaya

"Islam mengajar umatnya supaya banyak bersabar di dalam semua keadaan sama ada ketika senang atau pun susah, kerana ia merupakan pengukur darjat keimanan seseorang. Allah sentiasa memberi pertolongan kepada orang yang sentiasa sabar dan benar dalam bertindak."

Tak kisah pertolongan apa pun.. Allah S.W.T sangat-sangat Maha mendengar lagi Maha mengetahui segala yang tersirat dan tersurat....
berniaga online shaklee
Berusaha selagi BOLEH, jangan sesekali PUTUS ASA di saat KEJAYAAN itu bakal MILIK ANDA!

Kita perlu kuat... bukan goyang saat orang lain goyang.. mungkin lebih ramai lagi yang perlukan kita saat orang lain goyang dan mengambil keputusan untuk "berhenti' dari terus membantu orang lain saat  di perlukan.... Percaya pada diri kita sendiri, JANGAN mudah goyang dengan kabar angin orang lain... Belum tentu orang yang menyebarkan itu adalah benar... Sebaliknya mengambil kesempatan sahaja...

perniagaan internet shaklee
BERANI untuk bina IMPIAN anda? SAYA BERANI!!! anda PASTI BERANI juga...
Belajar untuk terus tabah dan kuat demi impian kita, keluarga kita, orang lain di luar sana (saudara-saudari kita), dan yang lebih penting adalah KERANA ALLAH S.W.T ... insyaallah, hati kita kuat dan tabah..

"Maha Suci Allah Yang di tangan-Nya lah segala kerajaan, dan Dia Maha Kuasa atas segala sesuatu,"

Percaya pada Dia yang Maha Esa... Diri sendiri... Saya BOLEH! Anda BOLEH! Kita PASTI BOLEH!

berniaga shaklee
Insyaallah.. sesuatu itu.. .buatlah & Niatlah KERANA ALLAH S.W.T,

Saya juga seperti anda semua.. bermula seperti bayi yang tak kenal apa-apa....Tapi tetap berusaha.

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Monday, 29 December 2014

Kenapa Perlu Berikan Vitamin C Kepada Suami Kita!!!

Haa pagi nak kongsikan kenapa perlu berikan Vitamin C kepada suami kita, bukan untuk kita wanita je tau yang nak cantik la dan awet muda la nak cerah la.. Sememangnya suami kita tak nak cantik (hensom) tak nak awet muda (sebab dorang perasan muda) haha, dan semestinya dorang tak nak cerah (sebab kalu cerah tak macho la kan) ... hahaha...


Tapi sebenarnya banyak lagi kelebihan Vitamin C ni untuk para suami kita tau...

Saya, wajibkan suami saya ambil vitamin C ni bila-2 masa je dia nak amalkan, janji dalam sehari tu dia ambil dan telan.. Kenapa?

Sebabnya saya sayangkan suami saya, dan saya nak suami saya sihat macam saya jaga kesihatan saya juga... Vitamin C ni sebenarnya tersangat bagus untuk MENINGKATKAN SISTEM IMUN kita dalam badan...

Yang mana, vitamin C membnatu menbina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi ynag lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta asthma. Selain itu juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema, jadinya tak perlulah paksa-paksa suami kita makan ubat tika dorang tengah selsema bagaikan...

Dan sememangnya suami saya TAK SUKA MAKAN UBAT sedari kecil walaupun deman. ni cerita dari mak mentua la info kat saya, dan sekarang pun ikut la dekat anak hero kami yang sulung.. TAK SUKA UBAT.. sudahnya.. Vitamin C SR untuk suami saya, Vitamin C Chew untuk anak hero saya...

Selain untuk sistem imun, kalu suami korang seorang yang perokok la kan.. macam la mr.suami saya... sangat bagus tau bagi Vitamin C ni.. sebabnya...

1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin C dalam badan seseorang

Haa sebab tu la WAJIB kita "paksa" mr.suami kita ambil Vitamin C SR ni sebiji sehari pun jadilah.. saya percaya.. kornag semua pasti terlalu sayangkan suami korang kan.. macam tu juga saya... memula kita "paksa" la.. tapi akan menjadi kebiasaan mereka bila dah tiap2 hari kita sua terus kat dorang.. jangan fikir "ala bosan la, nak di layan macam budak2 pula nak suap vitamin ni bagai... " 

Oh no... jangan tau... suami kita laaa yang paling manja.. even dorang cakap "hmm tak payah la.. ayang je la makan, abang ok je ni, tak perlu semua ni.. ".. no..no...no... jangan putus asa... bagi je.. kita ambil dorang pun wajib ambil.. baru 2-2 sihat dan ceria kan... 


Sayang suami? berikan mereka secara "paksa" pun tak pa.. janji mereka sihat dan ceriakan... 

Dapatkan sempena OFFER berbaki 3 hari bermula ari ini..BELI 6 PERCUMA 1 @ BELI 2 Botol LESS 5% khas untuk anda dan suami anda serta seisi keluarga....

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Calon Suami?

Assalamualaikum dan selamat pagi Isnin...

Semoga pagi ni lebih baik dari sebelum-sebelum ni... 

Topik awal pagi ni, khas untuk yang masih bujang je tau, bagaimana pilihan calon suami korang

calon suami terbaik

Sesungguhnya, bukan mudah unutk kita kenal hati budi seseorang.. walaupun dah bertahun bercinta, atau kenal... tapi seandainya kita tak tahu nak uruskan.. dan ego sesama sendiri... bila dah berkahwin pun..masti mendatangkan penceraian.. yang mana semua tak suka bukan.... 

Jadi.. pilihan suami korang?

Lelaki yang baik takkan pernah memaksa wanita melakukan sesuatu yang boleh mendatangkan murka Allah. Bijak membuat pilihan, lelaki bagaimana yang bakal dijadikan imam keluargamu wahai wanita.


Semoga pencarian dan jodoh yang korang cari mendapat keredhaan Allah S.W.T.. dan ikhlaskan la sesama pasangan anda... JANGAN ada rahsia selepas perkahwinan... 

Salam ceria pagi... untuk yang sedang mencari JODOH... bersabarlah.. dan berusahalah... sebab Allah S.W.T menciptakan semua hambanya adalah berpasang-pasangan.. berdoalah dan minta petunjuk dari Dia yang Maha mengetahui segala ynag tersurat dan tersirat...

Insyaallah... 


Sunday, 28 December 2014

Kenapa Perlu Epidural?

Apakah yang di maksudkan Epidural? Kenapa perlu Epidural? Berkesankan untuk para ibu yang hendak bersalin dan melakukan epidural dan bagaimana pula yang tidak melakukan epidural?

Epidural ni sebenarnya adalah satu jenis suntikan dan salah satu cara penahan sakit bagi ibu-ibu yang nak bersalin.

Caranya adalah seperti berikut ;-

bersalin





Lihat pun dah rasa menyakitkan.. Tapi ada yang sanggup demi untuk menahan dari rasa sakit ketika bersalin.

Juga bila berlakunya proses epidural ni, hujung jarum yang bengkok akan dicucuk antara dua vertebrae dan jarum itu akan masuk ke dalam ruang di luar lapisan pelindung yang mengelilingi tulang belakang anda yang dinamakan ruang epidura. Selepas itu, kateter halus itu akan dilekatkan pada belakang dan pada bahu anda.

Dan Pakar bius akan menyuntik anestetik lokal (sama seperti apa yang dilakukan oleh doktor gigi untuk proses membius) ke dalam kateter untuk mengebaskan bahagian bawah abdomen anda. Kaki anda juga akan berasa kebas. Dan anda tidak lagi merasakan sebarang kontraksi dalam dan semasa proses bersalin..

Jadi bagi saya, pengalaman bersalin 2 orang anak saya.. walaupun masa anak pertama yang sememangnya kita semua pasti tiada pengalaman, tapi TIDAK menggunakan epidural ni.. dan sememangnya sakit bersalin tu pasti kita rasai.. dan itu lah yang di kurniakan kepada para bakal-bakal ibu untuk merasai setiap saat untuk proses bersalin dan menjadi kenangan bila di usia tua nanti...

Tapi bagi yang perlalu serta mengalami perasaan takut tu.. anda boleh memilih cara ini seandainya anda takut untuk proses bersalin "tingkap"

Kita ada pilihan, tapi ana saya juga di beri pilihan, biarlah bersalin cara normal dan merasai sakit tu yang boleh menghapus dosa-dosa kecil kita sepanjang hayat kita sebelum ini... Alhamdulillah.. TAHNIAH para ibu dan isteri juga wanita hebat....

Sebab saya juga ngeri tgk jarum-jarum even ambil darah je pun.. inikan pula jarum utnuk epidural? panjang dan mengerikan tak?
 sakit bersalin

See jarumnya.. panjang kan.. Tapi bagi yang tiada pilihan nak merasai epidural ni.. ikut pada anda sendiri.. Bagi saya.. ianya bergantung pada keadaan kita saat nak bersalin tu... nasihat dari doktor yang menjalankan tugas dan melihat keadaan kita adalah penting...

Apapun, kita adalah wanita yang hebat kan...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Semoga Kita Berubah!!!

Apabila terjadinya sesuatu yang kita tak duga.. Pastinya ada PERINGATAN untuk kita daripada DIA  yang Maha ESA, lagi Maha MENGETAHUI.... semoga kita BERUBAH!!!

motivasi pagi

Sesungguhnya... kita hanya insan biasa.. ynag penuh dengan "kelongaran" dalam diri kita... Tapi apa salahnya kita berusaha berubah kepada yang lebih baik mengikut keredaan allah S.W.T..

Berubahlah kita kepada yang lebih baik.. untuk kaum hawa... Longgarkan lah pakaian kita sehingga tidak melihatkan susuk tubuh kita, labuhkan lah tudung kita.. dan jagai lah solat kita..

Wanita sangat senang masuk syurga terutamanya isteri.. .Tapi wanita dan isteri jugalah yang terlalu banyak menjadi penghuni dan ahli-ahli neraka ynag pastinya kita semua tak nak dan tak dapat bayangkan akan seksanya didalamnya...

peringatan Allah

Ya Allah..
Ampunilah kami.. yang sangat lemah dan terlalu alpa ini...
Semoga kita di beri hidayah yang terbaik dalam kehidupan kita kali ini...

“Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: “Kami telah beriman”, sedang mereka tidak diuji lagi?. Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.” (QS al-‘Ankabuut [29]: 2-3)

Terima kasih Ya Allah kerana begitu sangat menyayangi kami tika saat kami sedang alpa, dan terus mengingati kami....

Terima kasih Ya Allah...

Saya bukan siapa-siapa, bukan Ustazah bukan pula motivator... Tapi tak salah untuk kita saling mengingati sesama kita untuk kebaikan kita dunia dan akhiratkan...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...