Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 20 December 2014

4 Sumber Makanan TERPENTING Dalam Vitamin E

Terdapat 4 sumber makanan terpenting dalam Vitamin E, yang mana seseorang perlu mengambil makann berikut untuk sel-sel sihat dalam melawan radikal bebas, antaranya ;

  1. 1kg biji benih GANDUNM
  2. 500ml MINYAK SAFFLOWER
  3. 8kg BAYAM &
  4. 500g BADAM
Tapi persoalannya? jika anda tak nak ambil dan amalkan vitamin E yang sangat mudah nak di amalkan..buka botol.. ambil sebiji (ikut masa yang sesuai) dan telan dengan minum air... SANGGUPKAN kita nak telan dan makan berkilo-kilo dan bergram-gram dan berliter makanan semulajadi seperti si atas dalam SEHARI???

Pasti tak kan... dan penyelesaian serta jawapan untuk pengambilan makanan terpenting dalam keperluan badan kita untuk menjaga serta membina sel-sel sihat dan melawan radikal bebas adalah VITAMIN E Shaklee....


Nak pastikan vitamin E yang kita amalkan adalah selamat dan paling berkesan... adalahdiekstrak d-alpha tecopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama dan delta). Dan ianya adalah yang paling lengkap di pasaran...

Dan kita semua boleh ketahui lebih lanjut lagi manfaat vitamin E ni untuk kita semua >>klik sini<<
Testimonial Penguna vitamin E untuk cantik dan sihat >>klik sini<<

Berminat nak dapatkan sempena harga PROMOSI terbaik ni??? Beli 6 FREE 1 atau Beli 2botol less 5%

Mana satu pilihan hati?

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Friday, 19 December 2014

1 Lagi PROMOSI Terbaik Menjadi Pilihan Ramai

Sebut tentang promosi semua pasti sukakan.. tak kisah la promosi apapun, dan kat sini 1 lagi promosi terbaik menjadi pilihan ramai saya kongsikan untuk semua.. .bukan untuk wanita sahaja tau.. malah untuk semua dan baik untuk kesihatan, kecantikan dan keharmonian rumahtangga lagi uols...

Siapa yang tak nak ni kelebihan ni? pasti semua nak... bukan untuk 1 kelebihan malah banyakkkk sangat....
promosi vitamin shaklee
1 produk dengan pelbagai manfaatnya...
Kenapa saya katakan iayna menjadi pilihan ramai?

Sebabnya kita pasti nak MELINDUGI JANTUNG kita kan.. tak kira diri kita sendir, suami, mak ayah dan seisi keluarga kita...menjaga kesihatan sedari sekarang sangat lah penting. Jauhi radikal yang membahayakan dalam diam.. seperti pencemaran udara, stress dan pelbagai lagi... Radikal babas ni ada dimana-mana.

Juga salah satu ANTI-OKSIDAN yang kuat untuk kita buat perisai diri kita, bukan takut tua, tapi takkan kita nak kelihatan tua sebelum usia kita... kita perlulah menjaga kecantikan kita bukan je dengan alat solek semata-mata.. tapi biarlah kecantikan ni sedari dalaman.

Dan yang lebih penting menjaga KEINTIMAN & KEMESRAAN bersama suami isteri.. jangan biarkan ianya rumahtangga anda dingin hanya di sebabkan ketidakpuasan mahupun tiada "keinginan" untuk bersama.... noo..nooo..nooo.. dalam diam kebanyakkan ynag cantik pun ramai bercerai bukan di sebabkan lelaki ni nak cari yang lagi cantik.. TAK.. sebenarnya dalaman serta kemesraan kenalah dijaga juga..bukan hnaya pentingkan kecantikan luaran semata-mata... ingatan untuk yang dah berkahwin dan saya juga...

Dannn... inilah yang saya maksudkan untuk kita semua....

vitamin e shaklee
Berminat untuk dapatkan sempena PROMOSI HEBAT hanya di bulan Disember ini? Anda boleh terus cari saya di sini.. dan tempahan anda akan terus ke rumah anda...

Untuk ketahui lebih lanjut tentang Vitamin E Shaklee ni.. >>>klik sini<<
Testimonial untuk kesihatan dan kecantikan >>>klik sini<<<

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia


Thursday, 18 December 2014

7 Sebab, Pentingnya Vitamin C Pada Badan Kita

Tanpa kita sedari, badan kita semakin hari semakin kekurangan kolagen juga vitamin.. Tapi tak semua ambil kisah kerana menganggap ianya tak penting.. Sekarang kita ketahui 7 sebab, pentingnya vitamin C pada badan kita.. 

Pengambilan vitamin C sangat penting dalam pembentukan kolagen yang membantu meningkatkan sistem kekebalan tubuh serta membantu penyerapan zat besi ynag sangat di perlukan dalam badan kita... Dan sedarkah kita, pengambilan ni membantu kita lebih sihat dan membawa kita secara tak langsung menjaga tubuh badan kita sedari dalaman....

7 Sebab yang saya katakan penting Vitamin C ni antaranya ;-

  1. Memerangi Kanser - Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan menrangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanserdan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel  dalam badan kita.
  2. Mengekalkan Kolesterol Sihat - Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekakan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang penderahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.
  3. Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dengan masalah berkaitan mental seperti keresahan.
  4. Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan vitamin C, adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan ynag lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar...
  5. Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merahynag sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema...
  6. Membentuk Kolagen - Merangsangkan pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas, otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu menpertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
  7. Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hariuntuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
promosi hebat vitamin c sr shaklee



Dan.. kepentingan ni kita wajib grab sebaik yang boleh.. sebab promosi sehebat ni jarang-jarang di buka secara berlebihan  tau... mau tak nye.. BELI 6 FREE 1 @ BELI 2 botol ada less lagi 5%...

Berminat dapatkan dari saya kat sini?
promosi vitamin c shaklee
Dapatkan yang terbaik untuk kulit dan kesihatan kita semua...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia


Wednesday, 17 December 2014

Promosi Vitamin POPULAR Kembali Menyerang!!!

Sebut je tentang kecantikan, mesti semua orang sebut wanita dan pasti tak lupa tentang pengambilan makanan tambahan dan sekarang promosi vitamin popular kembali menyerang setelah sekian lama menyepi selepas al-kisah setahun lebih pernah mengegarkan semua orang bila SOLD OUT di sebabkan beberapa cerita...
promosi triple terhebat shaklee
Sekarang... semua orang tak lepas peluang nak rebut Vitamin C ni bila ada promosi terus je orang reramai serbu.. jangan habis sebelum dan selepas tamat promosi ni udah lah ye... mau menangis semua pengemar-pengemar dan ynag mahukan kecantikan...

Dan sempena promosi popular ni... secara automatiknya.. kita sebagai wanita dan lelaki pun ada yang suka akan kebersihan kulit dornag tau.. lagi satu bantu atasi masalah resdung juga plus sangat dan terbaik untuk kesihatan terutama sekali mereka yang kerappp sangat "auchummmm" ni..mudah sangat selsema ni.. sememangnya wajib ambil peluang untuk lebih cerah, cantik, kult lebih anjal, kolagen dan lagi.. cerah berseri-seri tau uols....

produk shaklee vitamin c

Jadi sempena promosi yang paling popular di tahun ni, pastikan korang semua jangan terlepas peluang dapatkan VITAMIN C ni secara terus dari saya dan eksklusif untuk anda sekarang.... dengna pelbagai tips akan saya kongsikan untuk anda juga...

Laaa... lagi tunggu dan berfikir... tak payah tunggu lelama.... call je terus no di bawah ni..dan dapatkan harga tersepecial untuk anda...ingat tau.. HANYA di bulan DISEMBER 2014, ini OFFERnya...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia

Siapa Bakal Juara AFF Suzuki 2014? Malaysia Vs Thailand?

Malam ni penuh stadium, penuh suara bergema di ruang tamu menantikan siapa bakal juara AFF Suzuki 2014? diantara Malaysia vs Thailand? berpeluangkan pemain Malaysia kali ini menjuarai dan merai gelaran seperti sebelum ini? Adakah harimau malaya bakal mengaummmmmmmmm sekali lagi?

harimau malaya menang
Milik siapakan PIALA ini? Malaysia or Thailand?

Dah tentu-tentu kita mendoakan kemenangan Harimau Malaya kan.. mau taknya..pastikan Malaysia mendapat sambutan lagi mengaummmmmmmmmmm selepas malam ni... dan untuk semua penyokong Malaysia a.k.a Harimau Malaya... PASTIKAN kita semua menjaga nama baik negara kita di mata masyarakat lain.. bukan sebab bola kita bergaduh sesama yang lain...

Adat menang kalah satu permainan kan... chewahhh.. saya bukan la mahir bab-bab bola ni.. tapi siapa tak nak Malaysia menang kan... sebab saya ANAK MALAYSIA... jaga tatatertib.. jangan kalu pemain kita kalah kita mengaum tak tentu hala pula ek... dan jangan salahkan pemain juga..mereka dah tentu NAK MENANG... Tapi mereka juga seperti kita.. ada perasaan dan penat mereka juga...

Apapun... kita doakan MALAYSIA MENANG di dua-dua belah tempat... go..goo...goooo .MALAYSIA.. bola...bola.. .bola.... layannnnnzzzz

Saya ANAK MALAYSIA...
mommylina | 017-5836865
SID Shaklee 867601

Tuesday, 16 December 2014

Nak Kurus Semula Macam Che Ta?

Bagi yang mempunyai impian nak kembalikan berat badan seperi sedia kala selepas bersalin ada banyak cara, salah satu cara ynag tercepat dan terbaik untuk ibu dan anak juga adalah melalui penyusuan susu ibu, yang mana sekarang menjadi trand bukan kita-kita aja tau.. tapi artis uols. .

penyusuan susu ibu
Puan Che Ta pun memilih penyusuan susu ibu.. Kita bagaimana?

 Artis kita pun sangat-sangat pentingkan penjagaan diri mereka.. .Haaaa nak tahu siapa antara mereka.. antaranya, yang terkini, Rozita Che Wan, Scha Al-Yahya, Dynas, Fasha Sandha, Ayu Raudhah malah Supermodel Malaysia yang terkenal, Amber Chia juga memilih untuk menyusukan anaknya.. Jadi kita-kita ni bagaimana? lagi nak beralasan?


Penyusuan susu ibu ni kalu buat secara betul-betul dan konsisten, sangat mudah untuk kita turunkan berat badan kita.. .dari 61kg? ke 45kg? ohhh mudah sangat-sangat... Sangat mudah kalu nak jogging tak larat kan, belum2 tentu 40minit dapat kurangkan 500kalori... Tapi hanya memalui penyusuan susu ibu... kita sah-sah dapat kurangkan @ bakar 500kalori dalam badan kita, hanya dengan penyusuan susu ibu...


Sebab tu ramai kini yang menyusukan bayi mereka sedari awal kelahiran, pasti dapat turunkan berat badan dengan cepat.. Berpadanan dengan kita juga tau... Seimbangkan penyusuan susu ibu dan cara pemakanan kita... sambil bakar lelemak dna kalori tu, sambil-sambil geram2 kat anak kan... banyak lagi manfaat dari penyusuan susu ibu ni...

Dan kalu anda antara nak juga diet dalam masa sama tak menganggu penyusuan susu ibu.. .Adalah lebih baik anda jangan  skip pengambilan air masak yang cukup dan jangna biarkan perut anda berlapar.. dan di datangkan khas juga untuk anda.. Dan ini juga adalah RAHSIA yang saya dan mereka-mereka ibu hebat amalkan.. artis juga amalkan tau..

Set penyusuan + Lecithin adalah yang sangat-sangat membantu membakar lelemak serta atasi masalah perut buncit juga atasi masalah bengkak susu... senang dan mudah je, tak payah nak fikir susah-susah atau macam-macam alasan dah lepas ni kan...

produk kurus
Salah satu kebaikan Lecitihn lagi adalah mengatasi masalah"susu bengkak"
Mahukan penyelesaian anda SEKARANG?

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=2f9fb60d8cd21c36765ffb4c04a86f35
Atau terus hubungi 017-5836865 untuk tempahan anda

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia


Bimbang Tua Sebelum Usia & Kesan Kehilangan Kolagen

Rata-rata kita ni tak semua tahu apakah punca serta bimbang tua sebelum usia kita dan adalakanya kita kelihatan berusia dari rakan-rakan sebaya kita yang tanpa kita sedari mereka menjaga dalaman mereka sedari awal muda remaja lagi... Dan sudah pasti kita bimbang bila ramai yang semakin menegur kan...

Cuba lihat gambarajah ini...
collagen powder shaklee
Adakah kita alami simptom-simptom seperti di gambarajah di atasi?
Pengambilan kolagen untuk badan kita adalah sangat penting tau... tapi tak ramai yang mengetahui akan kepentingan kolagen pada pada kita...

kesna pengurangan kolagen dalam badan kita
Graf kolagen dalam badan kita...
Sedarkah kita bahawa kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% dalam badan kita setiap tahun selepas usia 25 tahun. Dan dalam serta selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada dalam badan kita.. Jadi, semakin berusia maka  semakin berkurang kolagen dalam badan kita. Maka ini lah anrata punca kedutan sangat kelihatan pada wajah kita tanpa kita sedari...

Apakah tindakan kita? membiarkan ataupun lakukan perubahan sedari sekarang...

Ketahui peranan kolagen untuk tubuh badan kita dan testimonial anda >>klik sini<<

Lagi satu terbiak untuk anda HANYA di bulan Disember ini.. OFFER terhad utnuk anda miliki sekarang dengan setiap pembelian 3 kotak anda pasti mendapat 1 kotak lagi PERCUMA hanya di bulan ini... dan anda boleh mengamalkan sehingga stok terbaru dengna formula terbaru collagen powder selepas ini (mungkin memmakan masa setahun  kurang atau lebih)... dan penjimatan berganda anda juga...

Dapatkan sekarang untuk anda...

Anda boleh terus dapatkan produk terhanggat ini untuk ubah diri anda pula SEKARANG!
============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

Monday, 15 December 2014

5 Tips Tambah Susu Badan Dengan Cara Mudah

Khas untuk para ibu-ibu yang sangat hebat dunia dan akhirat, dapatkan 5 tips tambah susu badan dengan cara mudah kali ni... Jangan terlalu risau bila lepas bersalin tu, susu tak keluar, susu badan sedikit, puting kecil, puting tak timbul dan sebagainya.. itu adalah ALASAN dan salah satu faktor susu anda akan menjadi kurang dan terus kering dan penyusuan anda tidak akan berterusan...
penyusuan susu ibu

Tapi jangan risau hari ni, saya akan kongsikan beberapa tips bagaimana nak tambah susu badan dengan cara mudah dan ynag paling mengembirakan kita semua...

Tak perlu banyak-banyak.. nanti bebanyak kita tak amalkan juga pun kan... Dapatkan tips ni secara mudah dan yang paling mengembirakan hati kita juga....

5 tips tambah susu badan dengan cara mudah para ibu yang hebat adalah -;

1. Fikirkan POSITIVE (Susu saya cukup untuk bayi saya!)
Cara ni saya panggil Psikologi -; Yang mana digalakkan para ibu berfikiran positif dengan beranggapan bahawa susu ibu yang dihasilkan adalah mencukupi untuk bayi. Elakkan dari stress atau tekanan kerana ia akan mempengaruhi pengeluaran susu ibu.  Para ibu juga sentiasa tetapkan dalam minda yang mengatakan bahawa susu saya cukup untuk bayi saya.  Insha-Allah, ibu akan berasa lebih tenang dan tidak tertekan, seterusnya dapat meningkatkan pengeluaran susu ibu menjadi meriah dalam tak sedar....

 2. Pengambilan Air Mengikut Masa
Penting dan haruslah diingat bahawa ibu menyusu mestilah kerap meminum air kosong supaya tidak mengalami dehidrasi atau kekurangan air dalam badan. Dehidrasi (kekurangan air), boleh membuatkan susu ibu menjadi kurang.  Oleh itu, ibu menyusu haruslah meminum air masak (plain water) sekurang-kurangnya 3 liter sehari, mengikut masa ynag sesuai...

3. Pemakanan  Yang Seimbang
Jaga pemakanan ibu menyusu haruslah seimbang seperti mana yang disarankan dalam piramid kesihatan. Dan seharusnya para ibu menjaga pemakanan sedari masa pantang lagi... Juga lebihkan sayur-sayuran hijau dan buah-buahan dalam diet seharian.  Selain matlamat menyusukan bayi, para ibu haruslah menjaga kesihatan diri menjadi keutamaan, juga jangan terlalu memikirkan diet semata-mata.. Sebab secara tak langsung ibu sangat-sangat boleh turunkan berat badan dari menyusukan anak... Percaya sebelum berjaya...

4. Kekerapan Mengepam (Supply on Demand)
Bila fikirkan pengeluaran susu ibu adalah berdasarkan kepada konsep DEMAND VS SUPPLY.  Apabila para ibu semakin kerap menyusukan atau mengepam susu, otak mendapat signal untuk menghasilkan lebih banyak susu untuk bayi anda.  Mengepamlah dengan konsisten tanpa menunggu payudara bengkak/breast penuh.  Lebih kerap payudara dikosongkan, lebih banyak susu ibu yang akan terhasil.  Sebaik-baiknya mengepamlah setiap 2-3 jam sekali terutamanya semasa bayi tiada bersamapara ibu atau di awal waktu pagi saat badan kita masih segar....

5. Doa (Untuk para ibu yang sangat HEBAT)
Sentiasa dan amalkan zikir-zikir untuk menambah susu seperti Ya Maatin, selawat dan sebagainya. Dan sentiasalah berdoa supaya kita menjadi ibu yang berjaya menyusukan anak kita sehingga berumur dua tahun terutamanya setiap kali selepas solat fardu ataupun sedang menyusukan anak kita mahupun sedang mengepam..
Semoga 5 tips di atas sangat-sangat membantu para ibu untuk menambah susu badan. Selain itu, jika kita antara ibu-ibu yang menyusu bayi berasa cepat letih, tiada tenaga, selalu stress dan tertekan, saya mencadangkan agar anda mengambil suplemen tambahan bagi menampung kekurangan nutrisi di dalam tubuh badan kita, sebab BADAN KITA BUKAN KILANG dan ROBOT, tetapi kita hanya ibu dan isteri yang ada tanggungjawab untuk anak kita dan suami kita juga kerjaya kita, samaada kerja di rumah mahupun pejabat.. Suplemen berfungsi untuk memastikan tubuh kita sihat, ada tenaga, tidak stress. Barulah penyusuan dapat berlangsung dengan lancar dan kita akan terus gembira dengna penyusuan susu ibu juga gembira dengan kerja-kerja kita juga gembira dengan keluarga kita... Alhamdulillah...

set penyusuan shaklee
Ni antara set ynag membantu kita untuk terus kekal bertenaga dan ceria, biasa kita ceria susu meria anak pun sentiasa gembira.... Percaya sebelum berjaya... insyaallah

Testimonial Penyusuan Susu Ibu >>klik sini<<
Set Penyusuan Susu Ibu >>klik sini<<

Semoga ini semua membantu para ibu untuk terus berjaya dalam penyusuan dalam masa sama kita juga menjaga kesihatan kita....

Sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee, boleh terus hubungi saya.
 
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
  email ;- kedaivitaminlina@gmail.com
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

Beli 3 PERCUMA 1 - Promosi Collagen Powder

Promosi hebat dan pasti gegar terhebat bulan ni, beli 3 percuma 1 dengan promosi Collagen Powder kali ni... dan selepas ni anda pasti akan menunggu setahun lagi untuk kemunculan Collagen Powder terhebat kali ni...

promosi collagen powder shaklee

Kenapa? kenapa? kenapa? nak kena tunggu setahun lagi? lama juga.. ada apa-apa yang tak kena? haaa bagi peminat collagen macam saya.. untuk kesihatan terbaik bila dah masuk 3series ni.. pasti la mahukan penjagaan yang terbaik dalaman wajib tip-top tau...

Ni peluang anda  grab hanya di bulan ni tau..bulan depan dah TAK ADA, dan jangan cari dah ek.. kecuali anda rebut peluang kali ni... Jimat berganda la dengan OFFER kali ni...

Haa.. hampir lupa..nak bagitau, kenapa setahun lagi baru ada.. tu kemungkinan je setahun.. tapi tak pasti berapa lama, yang pastinya Pihak Shaklee nak improve formula dan tambahkan kualiti terbaik lagi makanan tambahan ni untuk kebaikan semua tau... dan yang pasti, Saintis Shaklee perlukan pemerhatian yang lebih untuk keberkesanan pada produk ni.. haa tu la pasalnya...

Rugi kita tak amalkan sedari muda-muda ni... dan jangan lupa dapatkan yang terbaik untuk tubuh badan kita, jangan sampai ianya dah terlewat baru nak memperbaiki.. dan apapun semuanya tak da istilah terlambat kalu kita nak ubah diri kita kepada yang lebih baik kan....

Ketahui apa itu COLLAGEN POWDER? >>klik sini<<


==============================================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
  email ;- kedaivitaminlina@gmail.com
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

Sunday, 14 December 2014

Perangai Pelik Saya?

Kita ni kan manusia biasa, dan kita semua pasti ada perangai memasing kan, dan perangai pelik saya? Ada pula nak mengaku.. malu la saya nanti.. yang tahu hanya suami saya kot.. dan yang pasti orang pertama tahu perangai pelik saya pasti la kecintaan saya jua dunia dan akhirat my belove mommy...

produk shaklee
Hahaha... sebenarnya saya tak da la perangai pelik pun... perangai biasa-biasa je... bukan orang yang kelakar, tapi orang yang sangat garang (kot la kan-2), adik beradik saya compom tahu betul semua ni.. haha.. saya dengan ramainye adik lelaki, dan saya yang bongsu perempuan compom perangai macam lelaki.. dan dah sah-sah la saya banyak ikut perangai abang saya yang tegas dan garang untk adik2 saya yang semuanya lelaki..

Kalu nak ikutkan... perangai.. hmmm mmg banyak la.. tapi yang paling saya perasan perangai saya rasa pelik..saya tak rasa saya ni kakak, sebab adik beradik saya lagi matang dari saya.. gaduh dengan dorang pun saya nangis dan suka mengadu kat mami saya... haha.. dan lagi satu.. 

sejak saya tinggal asrama.. saya rata-rata ramai panggil "adik" sebab kecil je.. konon-knon nak jadi polis pun tak jadi sebab rendah tak cukup kalsium.. haha... dan tapi mereka yang panggil saya "adik" tu sebenarnya saya la kakak pada mereka.. 

Tapi.... tapi..tapi.... kan, reramai mereka adik-adik saya ni..saya tak boleh lekat bila mereka panggil saya kakak.. atau nak jadikan saya kakak angkat dorang ni... sebab saya selama 20an (masa sedang belajarkan) saya tak boleh nak ada adik angkat perempuan ke lelaki... sebab saya tak suka close sebagai adik angkat perempuan ke lelaki... tak tahu kenapa... haaaaa sebab tu saya cakap saya pelik.. orang nak ada adik perempuan.. tapi saya tak boleh.. 

Dan sebenarnya saya ada kakak 2 orang.. tapi dorang Allah lebih sayang.. (al-fatihah untuk kakak-kakak saya ye kawan-kawan) 

Dan, sebab tu saya tak boleh terima kakak atau adik perempuan dengan lebih dekat dengan saya... sebab kenangan bersama-sama kakak-kakak saya susah payah mereka untuk survey hidup dengan sakit mereka (Thalassemia - kurang darah merah) .. sangat-sangat saya tak boleh lupa sehingga kini... dan saya sememangnya suka ada kakak, tapi saya lebih rapat hanya sebagai kawan dan sahabat rapat... 

Tu la saya pun rasa pelik kan, orang patut gembiran bila ada adik angkat lagi or kakak angkat lagi kan... tapi saya tak seberapa.. tapi saya sukaaaaaa yang berusia dari saya.. .saya hormat sebagai kakak dan teman... begitu juga adikkkk....

Pelik.. pelik.. pelik... kan.. tapi itu la saya...Tak la pelik sebenarnya..tapi ianya sangat menusuk di sanubari saya... sampai sekarang saat mereka, detik-detik mereka saya tak dapat di lupakan... walaupun dah berapa tahun dah berlalu... 

Terima kasih sahabat... kawan-kawan semua yang mengenali saya.. korang semua adalah yang terbaik saya saya kenali, terbaik bloggers dan readers semua... dan paling saya sukaaa sangat.. walaupun dari dna hanya kenalan alam maya..tapi kita sungguh mesra dan rapat walaupun hanya di kenalan maya kan.

==========================
Kongsikan pengalaman dan perangai kita sesama nanti ye.. 
saya mommylina  | 017-5836865 | Pengedar Shaklee Kawasan Kulim
SID Shaklee : 867601
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...