Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 13 December 2014

Pilih Perniagaan Yang Flexible!

Zaman sekarang ni kita dah tak boleh mengharapkan gaji bulan kita semata-mata, melainkan kita berada pada jawatan tinggi, mahupun menteri atau pun sememangnya anak orang kaya raya, 7 keturunan pun harta tak habis-habis kan...

berniaga shaklee

Tapi kita yang kerja biasa-biasa je, cukup makan setiap hari dari bulan ke bulan, tak kan nak terus berkeadaan sebegitu kan.. Kita ada impian, ada "anggan-anggan' nak mejadi seperti mereka yang "bebas kewangan" berbelanja semua orang dan bersedekah tak kita tempat dan masa... betul kan..

Macam lirik lagu ni... pasti semua tahu lirik ni....

Aku nak gaya hidup aku berubah
Alangkah indah kalau dah tak susah
Jadi pemilik bukan sewa rumah
Makan tak habis minum tak sudah
Bil api air semua bayar awal
Tulis cek selamba tak risau batal
Masuk dalam bank semua melopong
Dalam akaun ada banyak 0 0 0 0 0 

Kan seronok betul tak... Tapi tak semua boleh buat tanpa berusaha yang gigih dan berhati kental dengan mental yang kuat untuk menceburi bidang perniagaan... dan untuk AKU KAYA dan NAK HIDUP BERUBAH... pilihan yang terbaik adalah berniaga... sedangkan Rasulullah S.A.W pun berniaga dan berusaha tanpa henti-henti sehingga baginda terkenal dan berjaya., memohon dan meminta pertolongan Allah S.W.T untuk di permudahkan segala urusan... tu nabi.. kita manusia biasa? ada ke kita mohon dari DIA? atau sering salahkan keadaan?

Dan sememangnya kita manusia yang biasa-biasa sahaja, tapi berfikir banyak kali dan saling salahkan orang sekeliling tanpa berusaha terlebih dahulu.. korang percaya ke sistem yang masuk duit hari ni.. korang tunggu dua tiga hari, minggu dan bulan.. korang cek akaun..pasti jumlah ada berkali-kali ganda dapat... dan korang diam goyang kaki je? percaya? maaf la saya tak percaya.. sebab saya percaya bila KITA BERUSAHA untuk berjaya.. harungi cabaran demi kejayaan kita itu baru di namakan berniaga.. dan 9/10 punca rezeki adalah dari BERNIAGA, betul kan....

Sebab tu saya berada di sini dan pilih yang ni seterusnya berusaha bila kita ada hala tuju yang tepat.


Tak perlu modal beribu-ribu ringgit.. Tapi perlukan berkongsi manfaat dan usaha yang beribu-ribu lemon, tanpa sebarang ALASAN dan jangan sesekali mencipta ALASAN itu...

=======================================

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin


Bagaimana Kita Ditahun 2015?

Lagi beberapa minggu atau hari kita je lagi kita akan melangkah di ditahun baru. tapi bagaimana kita ditahun 2015?

berniaga shaklee vs bekerja

Apakah yang kita perlu lakukan, berharap gaji yang sedia ada atau berubah ke penyelesaian yang mengembirakan dan menyeronokkan tanpa rasa stress..


==========================
Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Pendapat Anda?

Hari tanpa menulis panjang lebar.. Tapi apa huraian dan pendapat anda?

 pilih shaklee

 =======================================================

berniaga shaklee

=================================================

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Friday, 12 December 2014

Apakah Vitamin E Terbaik Sebagai Anti-Oksidan & Mencegah Kanser?

Ramai yang bertanya apakan vitamin E terbaik sebagai anti-oksidan dan mencegah kanser daripada terus melular dalam badan kita? kanser ni banyak kategori.. yang paling dekat adalah kanser prostat dan kanser payudara... Semua faktor ni di sebabkan dari pemakanan kita seharian yang tanpa kita sedari badan kita menjadi mangsa... apatah lagi radikal bebas yang berluasa sekarang ni kan...

vitamin e shaklee

Untuk pertanyaan apakah vitamin E terbaik pengambilan untuk cegah radikal bebas ni, doktor serta pakar nutrisi sendiri maklumkan bahawa pengambilan VITAMIN E secara konsisten mampu membawa kita kepada kesihatan yang lebih baik. Akan tetapi pemilihan VITAMIN E perlulah betul dan tepat... sebab dalam pasaran pun terdapat banyak jenis vitamin E, samada anda nak yang mengikut kos anda ataupun mementingkan kualiti sesuatu produk itu...

Vitamin E yang terbaik adalah yang di ekstrak d-alpha tecopherly, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabungkan dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama & delta). Dan inilah vitmain E yang terbaik di pasaran.. Juga mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Penting juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat serta raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

Tapi adakah kita mengambilan Vitamin E dengan cukup dalam sehari? 

Sebab untuk tubuh kita dengan cuaca, persekitaran kita juga cara amalan pemakanan kita.. Pengambilan 400IU vitamin E ini.. seseorang perlu mengambil makana berikut untuk sel-sel yang sihat bagi melawan radikal bebas.. 

Atau pilihan anda, yang mana anda tak nak vitamin E ni yang mudah je nak telan.. Anda boleh amalkan 1kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam dan 500g badam... Adakah kita mampu nak telan semua tu dalam SEHARI? pasti jawapan kita mustahil dan tidak kan... Jadinya cara mudah anda adalah Vitamin E 400IU Shaklee adalah yang terbaik apatah lagi selenium yang tinggi anti-oksidan serta mencegah kanser

Dan pengambilan Vitamin E secara konsisten boleh membantu kita untuk menjaga sel-sel dalam badan kita juga dan DNA daripada rosak yang mana kerosakan ini boleh mengundang kepada kanser.  Kita sudah pasti tak nak kesihatan kita terganggu akibat kelalaian kita sendiri kan... 

Kelebihan lagi bila kita amalkan vitamin E ni.. bukan je anti penuaan, malah untuk kecantikan dalaman, kesihatan jantung, memperbaiki parut lama menjadi pudar dan hilang tanpa kita sedari.. muka yang lemau, tak berseri, pasti berubah menjadi berseri-seri dan ceria...

Pilihan saya adalah kualiti produk dan keberkesanannya.. bukan pada harga.. Tapi sebenarnya anda jimat sangat sekali membeli tahan 4 bulan... Jimat ke terlebih jimat? dan ini pilihan utama saya.. anda?

vitamin e
Lakukan perubahan bersama saya dan anda pasti merasai apa yang telah kami rasai juga....
==========================
Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin


7 Penyebab Kenapa Saya Pilih Shaklee

Assalamualaikum dan salam Jumaat semua...

7 sebab kenapa saya pilih shaklee

Saya berkenalan dengan Shaklee pada tahun 2011, masa tu belum terkenal lagi pun, sekarang tak perlu kata lagi la, ke mana saja sebut tentang Shkalee semua orang dah kenal, Shaklee adalah makanan tambahan untuk pelbagai kelebihan..Tak perlu cerita banyak-banyak da...search je.. Shaklee pasti berjela-jela kit temui.. kini menjadi tranding dan fenomena terhangat.

7 PENYEBAB KENAPA SAYA PILIH SHAKLEE?

Pelbagai kebaikan dari vitamin

1. Sebab penjenaman PERTAMA dan pengeluar Vitamin yang pertama di dunia!

Mungkin ramai yang tak tahu, tapi lepas ni semua pasti akan mengetahu.. Shaklee adalah pengeluar vitamin yang pertama di dunia, dan sekarang terlaris dengan keberkesanan produknya serta antara yang termurah jika di bandingkan dengan vitamin-vitamin lain jika anda ketahui dan menjadi ahli Shaklee..

2. Kesan yang terbaik dan serta manfaat untuk semua

Kalu kesan tak terbaik, pasti Shaklee tak naik dan terkenal seperti sekarangkan. Saya suka dan jatuh cinta dengan Shaklee pada awalnya Set Penyusuan, seperti B-Complex, ESP, Vita-Lea, Vita C dan Ostematrik dan Alfalfa, kesan bukan je pada penyusuan susu ibu tau, malah kesihatan badan, serta kesihatan kulit semakin menjadi baik lagi..

3. Macam-macam produk vitamin ada

Bila dah jatuh cinta dengan produk ni, berkongsi pula dengan keluarga pasti semua suka sebab bukan untuk kita-kita je, tapi untuk mak ayah untuk anak-anak dan kira seisi keluarga lah.. dengan pelbagai vitamin dan manfaat untuk semua, siapa yang tak sukakan.. Selain tu Shaklee jua ada Set Home Care, Set Get Clean Water Pitcher, Skin Care (untuk luaran) dan Hair Care... best tau..sekali amalkan, pasti nak cuba macam-macam lagi...

4. "Sentiasa Selamat, Berkesan dan Semulajadi.." 

Ini lagi la menarik minat saya dan anda juga.. ini adalah tag line dari Shaklee, sebab kalu pergi memana farmasi ke apa pun, anda pasti tak jumpa Shaklee produk di jual. (kecuali mereka yang melangar PnR dan meletak kat kiosk-2 mereka), Shaklee amat-amat pentingkan produk tau, sebab tu tiada di farmasi Malaysia.. Malahan kalu anda amalkan, pasti tiada kesan sampingan..

Contohnya, bila amalkan SET KURUS, lepas dapat berat badan ideal, anda tak nak dah amalkan set-set yang ada.. ianya tidak mengembalikan badan anda gedempol semula.. Tapi anda kena la menjaga pemakanan dan kesihatan seterusnya ye

Dari segi pemasaran dan perniagaan pula

5. Sistem pemasaran yang adil dan yang PERTAMA mengamalkan sistem MLM.

Ramai yang salah sangka, MLM ni orang atas dok diam, orang bawah pulun buat kerja.. Tu SALAH! dalam Shaklee kita berusaha lebih, kita yang dapat manfaatnya... andai anda adalah downline, anda tak berusaha, coach kita tak memaksa pun.. Tiada  istilah paksaan tapi sangat rugi kalu kita tak berusaha lebih untuk meraih kelebihan yang Shaklee tawarkan.

6. Perniagaan yang flexible (Kerja dari rumah boleh, berkerja dan berniaga juga boleh).

Shaklee membenarkan perniagaan secara online dan offline, sebab tu saya katakan ianya sangat flexible untuk semua. Surirumah pun boleh buat dan jana pendapatan yang lebih baik bersama anak-anak sedari ruamh. .apatah lagi mereka yang sedang bekerja dan mahukan pendapatan sampingan.. Sedangkan pelajar U pun boleh buat... ni kan pula kita kan...

7. Salah satu perniagaan yang bermentor dan mengutamakan amalan rohani dunia dan akhirat...

Saya suka sangat bab ni, dulu saya solat pun hujung-hujung waktu.. tapi bila lelama dalam dunia perniagaan ni, saya rasa banyak benda berubah dalam diri saya, selain dari bekerja kini menjadi surirumah tangga sepenuh masa bersama anak-anak dan tetap menjana pendapatan lebih dari zaman saya bekerja.. kini, amalan untuk akhirat di lipat gandakan...

Alhamdulillah.. berniaga ni kan sunnah.. Tapi berniaga la untuk membantu lebih ramai orang lain juga menjadi lebih baik... Insyaallah.. apa yang baik kita kongsikan.. Apa yang buruk kita elakkan.. selain berniaga, ilmu juga kita dapat sebab dengan ilmu kita boleh bantu orang lain juga...

Ni la antara sebab kenapa saya memilih Shaklee dan bukan yang lain-lain.. yang saya pada awalnya bukan la peniaga dan belajar dalam bidang perniagaan pun.. Tapi sejak berkenalan dengan Shaklee pelbagai kelebihan dalam diri kita ni kita boleh asah dan dapat membantu orang lain dengan lebih baik lagi...
 berniaga shaklee 
Besar terima kasih saya pada Mu Ya Allah, kerana pertemukan saya dengan yang sekarang dan kawan-kawan yang sangat positive dan sangat mengutamakan silaturahim... dan terima kasih juga kepada kawan-kawan mommylina yang sentiasa dan terus memberi sokongan sesama kita... Alhamdullilah..

===============================================
Salam perkenalan dan salam ukhwah dari mommylina untuk semua bloggers dan reader

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin


Thursday, 11 December 2014

Kenapa Shaklee Menjadi Pilihan Saya Dan Keluarga?

Selamat petang semua, saya dulu agak cerewet, tapi kenapa Shaklee menjadi pilihan saya dan keluarga?  Sedangkan sedari remaja dan bujang-bujang dulu sampai la saya bersalin anak pertama saya tak pernah langsung amalkan makanan tambahan ke jamu ke.. ubat apatah lagi.. bila dah kronik baru mencari.. dan kini.. tanpa makana tambahan dari Shaklee ni saya rasa tak best..sebab salah satu jua saya perlukan makana tambahan ni adalah faktor usia dan alam sekitar kita masa kini...

shaklee
Saya berkenalan dengan Shaklee pada tahun 2011, lepas 2 bulan bersalin, dan masa tu dah masuk kerja dah pun.. bila ada  masalah penyusuan susu ibu, masa tu nak buat stok ebm, risau anak tak cukup susu kat rumah pengasuh, saya bertanyakan pada biras saya.. dan diapun perkenalan kan saya pada kawan dia yang sememangnya aktif amalkan Shaklee untuk penyusuan..

Alhamdulillah.. masa tu saya tekad amalkan untuk anak saya, yela kan sedari tka pernah makan vitamin pun, apatah lagi masa pantang si abang ni langsung tak boleh makan jamu ke bagai, sebab kuning dia sangat lambat turun. mau 1 bulan baru free dari kuning.. masa tu dah nak habis pantang dah pun.. badna tak usah cakap la.. sengal-sengal sendi segala bagai.. tapi diam kan je, sebab merasa masih muda kan...

shaklee

Tapi bila dah masuk kerja masa tu kerja lagi, sedari awal pagi dah bangun dan balik kerja 6pm baru sampai ke rumah, masak lagi.. nak layan anak opcoz la kan..lepas kan rindu.. susu kan anak lagi.. .tidur pun lintang pukang jadinya... baru masa tu badan terasa sakit yang amat.. mau tak nya..belum 100hari dah bedal makan laksa dan minum air kelapa.. lagi bertambah-tambah la sakit badan...

Dan di sini lah bermula saya saya dan vitamin, dan vitmain yang pertama saya amalkan jua adalah SHAKLEE, masa amalkan tu tak tau Shaklee ni dah lama bertapak dan Shaklee adalah pengeluar vitamin yang pertama di dunia... sini saya sangat-sangat bersyukur, sebab pertmaa kali kenal dan amalkan vitamin, sememangnya terus pilihan yang tepat.. sebab vitamin ni bukan yang tumbuh bagai cendawan... ada baru yang lama di tinggalkan...

Mula amalkan Set Penyusuan.. bila dah rasa kesannya pada penyusuan, dan si anak  hero saya ni tak la kerap sangat menyusu dah di tengah malam, tidur saya pun lena.. bangun pagi-pagi sangat segar dan tak lengguh-lengguh badan... terus saya amalkan sampai lah sekarang... rasa-rasanya... vitamin tambahan lain saya tak amalkan dah, sebab dah dapat sesuatu yang sangat lain dari yang lain.. macma saya minum ESP utnuk tambah susu juga.. tapi yang best nya juga.. masalah jerawat, alalah saya yang alah pada daging dan seafood juga selesai.. apatah lagi masalah kulit muka saya yang pantang berubah cuaca.. kompom "cendawan" tumbuh sana sini.. Tapi sejak saya amalkan Shaklee dari bulan 06/2011.. apa yang saya alahan tu semua hilang serta merta tanpa saya sedari..

shaklee kulim
Bila dah nampak kesan ni.. sememangnya tak pandang lain dah.. Alhamdulillah sangat.. saya bukan setakat puji apa yang saya amalkan dan menjadi sebahagian dari perniagaan saya sekarang... Tapi ianya sebab bersifat SEMULAJADI, BERKESAN & SELAMAT untuk di amalkan seisi keluarga.. sehinggakan sampai sekarang saya, anak-anak dan suami serta mami juga adik beradik saya amakan ni.. dan ianya sangat berkesan...

Pemilihan produk sangat lah penting, sebab ianya menjadi amalkan kita, dan yang penting ianya selamat tanpa kesan sampingan yang boleh memudaratkan diri kita sendiri.. Alhamdulillah.. sehingga kini, saya dan anak kedua saya yang berusia 9bulan ni, berkongsi nutrisi yang sama sedari dia dalam rahim lagi.. dan sangat berbeza masa anak pertama dan anak kedua saya ni.. dulu si abang kulit sensetif.. dan alhamdulillah.. si adik sangat-sangat rare untuk semua... kebaikannya banyak bila kita memilih ynag terbaik untuk diri kita dan keluarga kita .. Sebab tu saya PILIH jenama SHAKLEE untuk keluarga saya sebab ianya salah satu produk yang pertama di dunia yang bersifat semulajadi dan sangat-sangat pentingkan kualiti produk dan bukan senang nak memilih produk kesihatan di masa dan zaman kini...

Pilihan adalah dari kita sendiri.. keyakinan untuk mengamalkan nya juga sangat pentingg... bukan hanya amalkan untuk jangan masa yang pendek.. tapi untuk jangka masa yang panjang dan sebabkan badan kita ni bukan nak pakai sebulan dua... tapi bertahun untuk melihat anak-anak kita membesar dan berjaya dunia dan akhirat.. insyaallah...

Sebab tu saya sangat sukakan apa yang saya amalkan... pasti anda juga merasai apa yang saya rasai... apatah lagi dapat menyusukan anak-anak kita sepenuhnya dengan tenang dan gembira sehingga 2 tahun.. demi memberikan HAK mereka jua...
===========================================

Mahukan perubahan dan kebaikan di kongsi bersama... semoga ianya juga memberi manfaat pada kita
Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Wednesday, 10 December 2014

Perlu Ke Cari "Side Income" Zaman Sekarang?

Ramai yang bertanya, perlu ke cari 'side income" zaman sekarang? Tapi rata-rata kita sekarang ni ramai yang buat perniagaan secara online kan.. ada yang menarik perhatian saya, seorang yang bergelar PROF masih lagi buat side income.. apa gaji mereka tak cukup ke?

Sebenarnya ianya bukan tak cukup, tapi mencari kepuasan dalam kehidupan, mana yang lebih flexible dan membuat secara minat tanpa paksaan...

kerjaya shaklee

Dan bagi pendapat saya sendiri yang pernah bergelar PEKERJA kalu setakat gaji RM2500.00 nak di bangakan baik lupakan je la ek..apa tah lagi di tahun hadapan pelbagai ragam para peniaga akan kita saksikan...

ubah masa depan dengan berniaga

Macam ni di kira cukup? kerja kerajaan pun belum tentu mempunyai masa depan yang cukup baik menampung keperluan hidup di masa akan datang, apatah lagi yang bekerja swasta.. Bukan tak berjimat, tapi dah semua keperluan memerlukan perbelanjaan... sebab tu terima gaji je orang pasti tongkat dahi..

kehidupan berasaskan duit
Begini ke yang kita nak, sebelum dan selepas terima gaji setiap bulan? mengharapkan gaji ynag kita bangakan tipa bulan, memadai ke? Cuba kita lihat pada kiraan secara kasar ni... dan rata-rata semua orang pasti ada keperluan ini bukan?

gaji

Suami isteri bekerja? semua perlukan bayaran lagi kan.. apatah lagi untuk isteri yang tak bekerja semacam saya ni? lagi la perlukan lebih gaji untuk penuhi segala keperluan ni kan?

Jadi kenapa mengatakan tidak pada pendapatan sampingan yang rasanya tak perlukan MODAL yang BESAR, tak perlukan anda untuk ke sana ke mari untuk berjualan produk ini.. Tapi kita hanya berkongsi dan terus berkongsi manfaat serta kebaikan dan membuat orang lain juga follow kita untuk lakukan seperti ini...

Ramai pula yang beranggapan dan berkata-kata seperti ini....

"susah la nak pos barang",
 "saya tiada pengalaman berniaga",
"saya tiada masa"
"anka saya meragam saat saya buat ini"
"tiada kawan2 yang sokong apatah lagi keluarga"
"tiada orang beli"

Semua ini ALASAN, belum lagi mencuba.. .dan baru la mencuba sekali dua dah mula putus asa????

Nak hidup selesa dan senang, tapi terlalu banyak ALASAN, tapi cemburu dengan kehidupan orang lain serta banyak mulut untuk mengatakan kejayaan orang lain yang buat TANPA ALASAN!

Bagiamana kita nak maju kalu sebegitu banyak ALASAN... fikirkan keperluan keluarga kita, PASTI tiada ALASAN akan tercipta... Usaha dan terus berusaha, sememangnya ALLAH S.W.T pasti ada peneman kita...

Saya suka anak-anak muda sekarang ni banyak menceburi dunia perniagaan, apa pun jenis perniagaan kita, JANJI yang HALAL dan mendatangkan kebaikan kepada semua, insyaallah... Kita bantu orang lain..orang lain pasti bantu kita... Dan yang penting, Kita berniaga kerana ALLAH S.W.T, bagi saya juga, kita JAGA ALLAH, ALLAH pasti menjaga kita dengan lebih baik... .

Sebab tu saya memilih jenis perniagaan Shaklee ni.. sebabnya, saya bukan berniaga semata-mata, tapi sanya membantu orang lain juga.. dan yang pasti ilmu yang di perolehi bukan unutk dunia semata-mata.. Tapi untuk bekalan di akhirat kelak...

LAKUKAN PERUBAHAN SEDARI SEKARANG, KITA PASTI MERASAI KELEBIHANNYA..

Semua orang berhak buat, jangan sesekali memandang rendah pada diri sendiri... Insyaallah...

Bersama la kita untuk melakukan PERUBAHAN dalam diri kita dan keluarga kita... Demi anak-anak kita, dan cucu-cicit kita di masa akan datang, perniagaan ni bukan untk kita sahaja, malah boleh di warisi hingga anak- cucu kita... Bagaiamana tu? boleh cari saya di sini....

===================================
shaklee kulim



Tuesday, 9 December 2014

Apakah Vitamin yang PERTAMA di DUNIA?

Mungkin ramai yang tahu atau kurang pasti bahawa SHAKLEE adalah yang pertama mengeluarkan makanan tambahan / vitamin yang pertama di dunia... Dan salah satu yang di ciptaan pertama di dunia adalah Vita-Lea yang pada awalnya di kenali sebagai "Vitalize- Mineral", di sebabkan terlalu panjang maka di singkatkan kepada "Vita-Min", dan perkataan vitamin yang di sebut sehingga kini asalnya dari Shaklee...

produk pertama shaklee

Vita-Lea asalnya dalam bentuk cecair (90 tahun dahulu) kini di tukar kepada bentuk tablet yang kini di kenali ramai iaitu VITA-LEA.

Setiap tablet ni mengandungi 30 nnutrisi harian lengkap ynag di ekstrak daripada sayuran dan buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana di sarankan oleh RDA. Ianya diformulasikan secara komprehensif  dan sangat seimbang.

produk shaklee

Vitalea ini telah di saluti dengan serbuk nutrisi - spirulina, yang mana ianya di hasilkan dengan kaedah ynag terkini dan terknologi eksplosif ynag kompleks. Vita-Lea juga adalah multi-vitamin ynag PALING PANTAS di dunia ynag mudah larut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral ynag terkandung di dalamanya juga amat mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan ynag pantas oleh usus kecil kita.

Antara manfaat utama dalam Vita-Lea adalah :-
  • Penambahan Tenaga Segera - Pemberi tenaga, kecerdasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sisitem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.
  • Pelengkap Nutrisi - Kekurangan pelbagai vitmain dna mineral penting akibat amalan diet ynag tak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anaaemia.
  • Keupayaan Sistem Produktif - Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.
  • Metabolisma - Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.
  • Elemen Penting Pada Sel Tubuh - Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membnatu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit dan hormon serta mejaga kesihatan tirod.
  • Melindungi Organ - Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati...
Dan ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.
vitamin shaklee

Tak semua orang tahu kepentingan vitamin dalam badan kita, tapi semua orang nak kecantikan dan kecerahan.. Tahukan kita pertama sekali bdan kita perlukan vitamin yang lengkap untuk membantu penyerapan vitamin-vitamin lain dalam badan kita... Cantik tapi tak sihat, tak bermakna apa-apa jua kan.. Jadi kenapa abaikan kesihatan badan kita...

==========================================

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Apakah Manfaat UTAMA Pengambilan Vitamin E Anda?

Untuk kesihatan dan kecantikan, antara dan apakah manfaat utama pengambilan vitamin E anda amalkan sekarang, dan bagaimana kita nak ketahui ianya terbaik untuk kita mahupun tak. Terutamanya untuk anda yang nak CANTIK & SIHAT...
vitamin cinta

Pilihan TERBAIK untuk Vitamin E kita adalah ynag diekstrak d-alpha tecopheryl, d-alpha tocopherol ynag aktif secara fisiologi dan di gabungkan dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama, delta). Dan inilah antara vitmain E yang paling lengkap di pasaran...

Antara menfaat UTAMA pengambilan vitamin E anda adalah?
  • Melindungi Kesihatan Jantung ;-Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yng sihat; melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid; meningkatkan kolesterol HDL; mengurangkan tekanan darah; menghalang platelet darah melekat kedinding arteri; menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dan lain-lain.
  • Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif ;- Kajian pada tahun 1924, mendapativitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
  • Anti-Penuaan ;- 1 kapsul pengambilan sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, kane dan bintik penuaan. ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.
  • Anti-Oksidan yang kuat ;- Pengambilan lebih dari 1,200 IU sehari utnuk anti-oksidan ynag kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan kerosakkan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbiaki masalah oksidan - katarak dan masalah penglihatan.
  • Kelestarian Tenaga ;- Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen ynag lemah.
  • Memperbiaki Arthritis ;- Meningkatkan kenajalan salur darah, memperbaiki kitaraan darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.
  • Menghalang Keguguran ;- Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Di gunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran juga...
  • Memperbaiki Parut ;- Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh di kenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut...
Sebab tu pengambilan yang konsisten memberi kesan yang terbaik untuk kita. Vitamin E juga mengandungi 10 mg selenium semulajadi, yang mana membantu tubuh kita menyerap vitmain E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot.

Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi  retina.

Haaa..bukan untuk kecantikan luaran je tau..malah kecantikan mata juga pasti terjaga.. Apatah lagi untuk anda yang sedang merancang untuk hamil.. Makanya pengambilan ni tak la sia-sia untuk satu keperluan je..tapi tersangat baik untuk banyakk manfaat nya dalam badan kita...

Sempena hujung tahun 2014 ni bakal berakhir... PROMOSI HEBAT dengan GABUNGAN HEBAT penangan semua.. VITAMIN E & VITAMIN C adalah terbaik dan berita gembira anda.... apatah lagi penjimatan berganda serta merta anda....

Cepat-2cepat dapatkan SEGERA special untuk anda dari saya untuk anda....
=================================

 
Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin




Testimonial Penjagaan Kulit, Serius BERKESAN!

Kecantikan ni tak kisah lelaki ke wanita, lihat pada testimonial penjagaan kulit, serius berkesan dan menjadi kegilaan dan trend ramai akan terus nak.. nak .. nak... saya nak.. bagaimana nak dapatkan kulit seperti ini...
 
Testimonial Penguna tegar Vitamin C & Esp

Tapi kalu korang beli, baru sehari dua.. lepas tu nak kesan macam Dato Siti Norhaliza terus tak boleh la sahabat, sebab Produk Shaklee bukan "ubat kecantikan" tapi vitamin dan kena la kita kenal pasti dulu badan kita amcam, produk dah ada, tapi main makan je.. sememangnya lambat la kesannya... nak kesan terbaik, perlu dapatkan konsultant terbaik juga perlu di utamakan.. mengetahui punca masalah kulit dan kenapa serta bagaimana nak atasinya...

Alhamdulillah.. bukan setakat seorang je yang berpuas hati.. malah ramai juga mendapat hasil yang sangat memberangsangkan dan penyelesaian masalah kulit wajah mereka juga... Antaranya...

testimonial esp, vitamin c dan vitamin e
Testimonial masalah kulit berjerawat.. kini? Tiada lagi....
 
set budget kecantikan
Bagaimana pula testimonial yang ni? Bagi anda yang mengalami masalah seperti ni?
Masing-masing kita punyai masalah kulit tersendiri kan.. ada ynag mengalami masalah kulit berminyak, berjerawat di badan tapi di muka hanya sedikit, kulit muka kering dan tona kulit tak sekata.. semua ni tergolong dalam masalah kulit kita... dan hasil yang pastinya adalah bukan hanya pada luaran punca segala masalah ini... Tapi sebenarnya adalah dari dalaman kita... pernah tak kita cuba untuk perbaiki sedari dalaman kita terlebih dahulu?

Apa kata cantikkan dalama terlebih dahulu... melengkapkan sumber protin yang kurang dalam badan kita serta pelengkap vitamin dalam badan kita..

Antara yang utama saya syorkan adalah...

Esp Shaklee  :- Yang mana sumber protin yang sangat penting dalam membina sel-sel baru dalam badan kita dan mengantikan sel-sel yang dah mata dalam badan kita tanpa kita tahu pun kan.. Selain itu, ESP juga adalah membantu untuk menganjalkan kulit kita, serta membantu mencantikkan kulit yang tak sekata juga..

Vitamin C :- Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuklah kulitnya.. Berbaloi penggunaan Vitamin C Shaklee kerana, ianya mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin c di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radiakal bebas.Vitamin C juga adalah memberi manfaat sebagai membentuk kolagen dalam badan kita secara semulajadi...

Vitamin E :- Anti-Penuaan di mana 1 kapsul vitamin E ni dalam sehari membantu melambatkan proses penuaan, mengurangkan kedutan, garis halus, parut, akne dna bintik penuaan juga. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan tona muka, dada dan otot peha... Hebatkan pengambilan setiap biji yang anda amalkan..

Sebenarnya terdapat lagi beberapa gabungan vitamin untuk set kecantikan anda.. tapi pada saya yang asas nya adalah antara 3 produk ni menjadi keutamaan anda, dan ynag paling penting adalah harga mampu milik untuk setiap kita yang mahukan kecantikan secara semulajadi...

Bagi anda yang masih tertanya-tanya bagaimana nak dapatkan produk HOT masa kini dan yang terbaik serta selamat dan semulajadi, anda tak perlu susah-susah pun..cari je saya kat sini..saya boleh bantu anda dan dapatkan lain-lain testimonial lagi. >> klik sini <<

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Monday, 8 December 2014

Penyerapan Vitamin Yang Terbaik

Dalam banyak-banyak makanan tambahan zaman kini...penyerapan vitamin yang terbaik adalah B-Complex..  ce kita tgk hasil ni ye..tak sampai pun 1 jam.. dah mula menyerap dengan air begitu mudah kan.. ni bukti nya pengambilan adalah secara suymulajadi tanpa menyimpan di dalam badan kita terlalu lama.


produk shaklee

Pengambilan vitamin ni boleh kepada sesiapa sahaja terutamanya mereka yang mudah sangat terima tekanan (stress) atau pun tidur kurang lena di sebabkan terlalu banyak berfikir ataupun migrain mahupun merasa loya..

Dan bagi mereka yang baru berkahwin, sedang merancang untuk hamil.. anda di syorkan mengambil acid folic sedari awal merancang  kehamilan.. dalam b-complex ni, terdapat acid folic yang badan kita perlukan.. Apatah lagi sebaik mengetahui anda berbadan dua.. lagi la di syorkan pengambilan acid folic ataupun b-complex untuk membantu perkembangan janin di dalam badan anda...

Sebab tu B-Complex ni sangat baik untuk di amalkan pada semua orang.. bukan untuk mereka yang sedang hamil atau merancang hamil je.. Tapi sesuai untuk semua peringkat usia.. apatah lagi mereka yang sedang dalam alam persekolahan....
Ni dia khas untuk semua.. Jangan risau... tiada pengambilan yang memudaratkan..dan B-Complex juga adalah salah satu jalan penyelesaian untuk anda berhenti mengambil "ubat tahan sakit" seperti "pain killer" ke.. sebab tu semua anda pasti sedia maklum mempunyai kesan sampingan kan....

Nak dapatkan B-Complex ni secara terus.. anda boleh cari saya di sini untuk bantuan anda juga...
=============================

Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Sunday, 7 December 2014

Wajah-Wajah Kesayangan Saya Dunia & Akhirat

Alhamdulillah.. Berpagian dengan wajah-wajah kesayangan saya dunia & akhirat di hari Ahad yang tenang , meskipun suami bekerja tak tentu masa, saat saya bersama anak-anak sentiasa ada.. Kerana anak-anak dan suami la saya berkenti kerja dan menjaga mereka 100%  dan kerana mereka juga saya terlibat dengan perniagaan saya sekarang dan mahu berkongsi pengalaman kepada semua rakan-rakan saya jua...

berniaga shaklee

Setiap kita ada orang-orang yang kita sangat-sangat sayang kan? meski pun jauh beribu batu..saya di Kulim dan mami saya dunia dan akhirat hanya satu ni berada di Ranau sabah.. saat saya menulis coretan ni..saya teramat rindu kat mami saya, yang telah melahir kan saya di dunia ni.. tanpa mami dan arwah bapa (Al-Fatihah untuk arwah bapa saya), maka tiada lah saya di dunia ni...

Terima kasih mami... wajah mami terpancar segalanya...

anugerah tak ternilai
Awet muda kan mami saya...
Dan ni pula kesayangan saya jua dunia dah akhirat.. .mereka adalah aset terbesar yang saya ada sekarang dan sampai bila-bila.. .Tanpa mereka hidup saya pasti entah kemana-mana... Terima kasih suami ku... terima kasih anak-anak ibu. .suatu saat bila anak-anak ibu dah besar.. korang la penyambung blog ibu ni saat ibu mungkin dah tiada di dunia ni lagi... 

Buat suami saya.. mungkin tak pernah nak view kot blog ni.. haha..sebab bukan keminatan dia... tapi saya tetap nak mengatakan..terima kasih yang tak terhingga.. sebab sedari kita kenal, dari pengajian lagi...kita adalah kawan gaduh, kawan ketawa, kawan suka ria dan teman hidup merangkap tulang rusuk saya di dunia ni dan akhirat sana...

berniaga shaklee

Dan... kerana mereka la saya menulis di sini..dan kerana mereka juga saya terus di sini dan terus berkongsi pengalaman, cerita dan membantu kawan-kawan untuk menjaga kesihatan yang lebih baik lagi lepas ni.. Kesihatan ni TIADA NILAI nya... sebab tu kita tak boleh beli kesihatan dengan begitu sahaja tanpa kita berusaha untuk menjaganya.. 

Alhamdulillah.. semoga perkenalan ni akan terus berpanjangan till jannah... Terima kasih wajah-wajah kesayangan saya dunia dan akhirat... untuk adik beradik.. korang juga adalah sebahagian dalam hidup saya..sebab kita adalah satu keluarga..satu darah yang mengalir dari mami dan bapa... 

Terima kasih segalanya.... 

Loving care.. Mommylina & family
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...