Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 22 November 2014

Bila Sakit Bahu MENYERANG!!!

Siapa pernah alami masalah bila sakit bahu menyerang tetiba dan yang teramat sakit, sehinggakan kita nak buat kerja pun tak selesa? apatah lagi nak drive dan membuat kerja-kerja lain...
ubat sakit sendi
Sakit bahu ni sangat terasa bila kita melakukan sesuatu kerja yang terlalu lama dan tanpa kita sedari menyebabkan keadaan kita sendiri kita tak sedari.. Contohnya, berhadapan dengan komputer yang terlalu lama.. mengangkat benda berat dan sebagainya....




Dan sekirannya anda mengalami masalah sakit pada bahu, urat belikat dan tengkuk di bahagian kiri atau kanan dan bilamana keadaan ini berlaku setiap kali bangun daripada tidur dan kesakitan yang teruk akan berterusan sehingga tiga ke lima jam. Perlulah anda ambil TINDAKAN SEGERA! Kerana.....


Sakit tengkuk, bahu dan belikat merupakan gejala klasik bagi sakit sendi faset tengkuk (cervical facet syndrome). Dan bila penyakit ini sering terjadi.. ianya adalah satu jenis keradangan sendi (artritis) yang boleh berlaku di sepanjang tulang belakang kita.

Dan antara tempat yang paling biasa terasa adalah pinggang dan leher kerana kedua-dua bahagian inilah yang paling banyak melakukan pergerakan pada tulang belakang kita.

Dan bila sakit pada tengkuk ni berlaku sakit ini akan lebih terasa pada waktu pagi selain daripada rasa kejang. Pening atau rasa hanyut juga boleh menyusul.

Selain itu, di setiap otot-otot pada bahu dan leher juga menjadi sakit apabila dipicit. Dan si pesakit atau kita juga pasti berasa seperti kebas pada tangan atau jari.

Jika sendi bahu sudah mula sakit dan susah digerakkan, ini menandakan anda mendapat penyakit susulan kesan daripada sakit sendi faset ini, yang mana ia lebih dkenali kekakuan sendi bahu (frozen shoulder). Ini biasa berlaku pada pesakit yang mengidap sakit sendi faset tengkuk jika dibiarkan tanpa rawatan.

Kadangkala, dengan rawatan dan suntikan tak membantu permasalahan ni... selebihnya lebih banyak menjalankan aktiviti harian dan menjaga pemakanan dan kesihatan bersama....Sakit bahu dan sendi adalah bersamaan kurang lebih.. dan ianya bergantung pada tubuh badan kita...Dan semoga SET ini membantu masalah sakit bahu mahupun sakit sendi semua... klik sini untuk info seterus nya...

stokis shaklee kulim
Jom kita berubah dari biasa-biasa kepada LUAR BIASA kali ini,,,
Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Dulu Naik, Sekarang Subsidi Pula Di MANSUHKAN!!!

Biar betul Negara kita ni.. Dulu naik, sekarang subsidi pula dimansuhkan. Apa cerita ni.. Bukan ke Malaysia kita ni pengeluar minyak juga, ... Petronas bukan ke dari negara kita.. Kelapas sawit kita yang paling banyak... tapi kenapa ini terjadi?

Tak kesian kat rakyat ke? berikut beberapa "tekanan" dari masyarakat kita dari "tamparan berita" ni..

harga minyak malaysia
Apa akan jadi dengan kedai minyak selepas 30 Nov 2014 ini

Tiada lagi SUBSIDI selepas ini?

kerajaan malaysia
Pengesahan.... Apa pula selepas ini?

Keluhan atau pun perubahan?
Selepas ni, bagiamana keadaan sekeliling kita? adakah ini cara orang kita untuk "MESRA HIJAU"? Tiada asap dan pembersihan alam semulajadi.. Sebab semua orang tak berjalan-jalan lepas ni selain ke tempat kerja dan balik rumah.. Kecuali kepada mereka "kloni-2" makin hebat dan yang terus kaya-raya ... yang tidak merasa akan perubahan yang dikenakan... dan rakyat yang "biasa-2" ni terus miskin dan miskin dengan mengharapkan gaji yang ada setiap bulan?

Mana kita untuk Malaysia akan datang? terus dia dan "menjerit" sekali pun "jeritan" itu hanya di laman muka buku.. blog... dan kata-kata luar sahaja... 

Atau

Kita berubah kepada yang LUAR BIASA dan BERUSAHA tanpa hanya mengikut arus kerajaan masa kini.. dan berubah daripada menjerit-jerit tak di degari lebih biak kita mengubah arus kehidupan kita kepada yang lebih baik dan membantu orang lain juga untuk menjalani kehidupan yang lebih baik lagi lepas ni...insyallah kita juga boleh HIDUP LUAR BIASA dan seterusnya kaya dan berjaya TANPA hanya mengikut je arus kitaran masa kita tanpa berbuat apa-apa....

Dimana kita hari ini, dan masa akan datang? saya sudah pasti tidak akan hanya melihat orang lain kaya dan terus kaya..Tapi saya juga pasti kaya dan berjaya dengan membuat perubahan ini...

Jom kita berubah dari biasa-biasa kepada LUAR BIASA kali ini,,,
Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi"
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Friday, 21 November 2014

Kecemerlangan Anak-Anak Di Sekolah Adalah Satu Anugerah

Keterujaan para ibu bapa bila  mendapat tahu kecemerlangan anak-anak di sekolah adalah satu anugerah dan hadiah untuk kita daripada anak-anak kita kan...
Walaupun saya belum mengalami saat menghantar anak ke sekolah.. belum lagi melihat ragam anak-anak menyiapkan kerja sekolah.. celoteh anak-anak bila balik dari sekolah... Tapi saya dapat lihat dan rasai kegemibraan para ibubapa berkongsi pengalaman dan perasaan mereka sedari facebook, melihat rakan-rakan kawasan rumah menghantar dan bercerita tentang anak-anak mereka.. melihat biras-biras saya sendiri dalam whatsapp dan telegram menceritakan anak sulung mereka mendapat anugerah pelajar cemerlang dan sebagainya...

Kegembiraan itu jelas terasa...

Dan pengorbanan serta pelaburan kita sebagai ibubapa zaman kita sangat-sangat perlu di titik berat... Saya tinggal berdekatan dengan MRSM Kulim ni, saya sangat suka melihat raut wajah anak-anak bila ibubapa mereka datang melawat dan membawa pelbagai juadah makanan dari rumah untuk mereka.. Sedangkan mereka juga mendapat juadah ynag terbaik dalam semua jadual pemakanan mereka di asrama.. Tapi sangat lain kan bila mendapat buah tangan dari ibubapa..

anak kebangaan ayah




Dan apa yang membuatkan saya sangat tersentuh dan terasa bila melihat ada sorang anak ni.. senyum dan salam kepada ayah nya yang datang hanya menaiki motosikal biasa.. dan melihat serta terpancar keletihan di wajah ayah si anak ni.. dan memberikan bekalan.. ynag mungkin di masak oleh ibu si anak ni..


Dan saya berkata pada suami saya...

"hubby.. bijak budak tu kan.. bukan calang-calang untuk pelajar ni masuk kat sekolah MSRM kan.."
lalu suami saya jawab balik.. "memanglah.. setengah anak-anak yang masuk kat sini tengok je la mak ayah mereka kerja apa.. kereta pakai jenis apa.. semua dorang ni dapat didikan dan pendidikan yang terbaik dan mak ayah dorang..."

Saya pun berkata lagi... Tapi tgk adik tu...ayah dia naik motor je kan.. tapi dapat juga masuk kat sekolah ni, bersiang dengan anak-anak yang lain.. mesti harapan keluarga masa hadapan ni...

Suami saya pun senyum je....

Betul kan... sesusah mana pun kita, apa pun sejarah hidup keluarga kita.. Tak menghalang untuk kita bantu dan memberikan yang terbaik untuk anak-anak kita... sebab mereka (anak-anak) ni la bakal penganti generasi akan datang...


Apatah lagi mungkin.. anak-anak kita sekarang yang baru berusia 4, 5 tahun dan keatas adalah dan bakal di gelar generasi Z ... sedari generasi A hingga anak-anak kita pula generasi Z.. zaman pula zaman wawasan 2020 kan... lagi la tersangat mecabar keibubapaan kita serta kepetingan kita dalam mendidik anak-anak kita semua....
Penyambung generasi saya dan suami.... Insyaallah

Semoga anak-anak saya dan kita semua adalah yang tebaik untuk dunia dan akhirat... dan mereka juga lah penyambung generasi saya dan suami saya kelak... Apa pun untuk mereka asalkan mendatangkan kebaikan saya rela korbankan... untuk pembelajaran.. kesihatan dan amalan rohani mereka perlu di selarikan.. insyaallah.. anak-anak kita juga adalah yang terbaik untuk kita semua,.

Tak da siapa ibu bapa di dunia ni sanggup melihat anak-anak mereka kebelakang kan.. semua nak anak-anak kita bijak pandai dan selari dengan tuntutan agama dan negara juga..

Jum para ibu dan ayah yang hebat... kita amalkan doa ni sesama untuk anak-anak generasi kita...

Doa untuk anak-anak kita semua...


Dan sedari sekarang juga kita perlu terapkan anak-anak kita dengan pemakanan yang terbaik dan memberikan mereka yang terbaik.. dan antara yang menjadi pelaburan untuk anak-anak saya adalah yang ini.. sayang duit beli benda-2 lain... tapi saya tak sayang untuk belikan yang ni demi kesihatan anak-anak dan pelaburan untuk persaingan mereka bila besar kelak...

vitamin anak pintar

Sebagai ibu bapa.. pilihan kita perlulah bijak dan memberi banyak kelebihan untuk anak-anak bijak kita kan... nak tahu bagaiaman nak dapatkan dua produk ni untuk anak-anak bijak anda.. .boleh terus hubungi saya di sini untuk bantuan anda...

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

Thursday, 20 November 2014

7 Penyebab Kenapa Anda Mengalami Masalah Penyusuan Susu Ibu?

Susu ibu adalah yang terhebat, tapi hanya kerana 7 Penyebab Kenapa Anda Mengalami Masalah Penyusuan Susu Ibu, anda pula mudah sangat mengalah pada keadaan anda... Sedangkan banyak lagi penyelesaian berbanding dari 7 penyebab masalah penyusuan susu anda...

tambah susu badan

Sedari bayi kecil, bayi tak la memerlukan susu ibu yang terlalu banyak.. tapi di sebabkan bayi sering menangis dan tak tidur lena.. Anda pula membuat keputusan, bayi tak kenyang la.. susu tak cukup la dan sebagainya... Dan tahukan anda antara 7 penyebab masalah tersebut adalah dari diri kita sendiri?


  1. Ibu tidak memberikan bayi menyusu seberapa kerap yang boleh dan juga mengikut kehendak bayi.
  2. Cara penyusuan kepada bayi tidak melekap dengan betul dan bayi tidak dapat menyusu dengan berkesan dan sempurna.
  3. Kadang-kala Ibu terlalu penat, hingga memberhentikan penyusuan di waktu malam lebih awal.
  4. Para Ibu memberikan makanan lain (susu formula, bubur nasi, nestum dan sebagainya) atau susu botol lebih yang terlalu awal menyebabkan bayi mengalami kekeliruan puting susu.
  5. Ibu menyusukan bayinya dengan sebelah payudara sahaja. Sedangkan yang terbaik adalah memberikan kedua belah susu ibu sehingga bayi kenyang dan pasti tidur lebih lena...
  6. Ibu mengalami masalah kurang yakin dengan kebolehan untuk menyusukan bayi sendiri...
  7. Dan yang paling ramai berlaku adalah ibu mengalami tekanan emosi.. dan merasa tertekan sebab keadaan bayi yang "keuat meragam" atau penat dengan kerja seharian dan keadaan sekeliling.
Hanya disebabkan 7 masalah ini.. para ibu sendiri yang mencipta masalah dan penyebab ni sebenarnya.. sedangkan segala masalah boleh sangat di atasi dengan cara mudah dan berfikiran positive ...

Dan sedikit kita kongsikan kat sini..semoga lepas ni para ibu-ibu yang hebat seluruh dunia dapat mengatasi masalah penyusuan susu ibu dengan lebih baik dan paling mengembirakan... ibu gembira.. bayi kita pun lagi gembira... sebab apa juga emosi kita saat kita menyusukan bayi kita... itu juga emosi bayi kita...

Ketika penyusuan emosi kita bersedih.. .tak tenang.. marah.. sakit hati dan sebagainya.. Saat itu juga emosi bayi kita terganggu sebab apa yang kita rasa... dah tentu bayi kita merasai dari pengaliran susu ibu...

Tapi saat kita lupakan segala masalah.. menyusukan anak kita dengan tenang.. gembira (walaupun dalam hati terluka) tapi kita dapat atasi dengan senyuman... kegembiraan hanya untuk anak-anak kita... pasti bayi kita akan merasa tenang dan gembira dalam penyusuan susu ibu... percaya laaa... saat ini anda pasti dapat atasi segalam masalah anda saat anda melihat senyum tawa bayi anda sendiri... Insyaallah...

Untuk bantuan dan mengatasi masalah penyusuan susu ibu... semoga perkongsian kat sini sangat-sangat membantu.. ada ibu-ibu hebat boleh klik kat sini

Kegembiraan seperti ini pasti terpancar....

set penyusuan shaklee

Anda nak kurus dan sentiasa kekalkan berat badan anda dengan ideal serta nak anak-anak gembira ,ceria dan bijak.. berikanlah yang terbaik untuk anak-anak anda secara tenang.. ikhlas.. dan sudah tentu berikan penyusuan susu ibu yang tidak ternilai ini dengan penuh nutrisi yang berkhasiat dan terbaik untuk anda dan bayi tercinta kita semua.... Sesungguhnya.. Susu Ibu adalah yang terbaik di dunia..

Sebarang masalah ataupun bantuan dan perkongsian untuk di ceritakan bersama.. anda boleh cari saya di sini..semoga saya dapat berkongsi  bersama anda juga... kita adalah ibu yang bijak dan terbaik untuk anak-anak kita dan penyambung generasi kita...Alhmadulillah..

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

Wednesday, 19 November 2014

Anak adalah ANUGERAH & Pembawa REZEKI

Anak-anak ni adalah ANUGERAH... PEMBAWA REZEKI kita dalam keluarga...
Alhamdulillah... bersyukur sangat dengan kehadiran anak-anak ni dalam hidup kami.. setiap kita, selepas berkahwin pasti nak punyai anak secepat yang mungkin kan.. tanda cinta dan kasih sayang suami isteri kan...

Mereka ni adalah cintahati mommylina ... percaya tak, anak-anak kita ni pembawa rezeki kita kan... Masa saya bujang dulu, saya dan my.boyfriend (suami saya kini) tak beli kereta pun lagi.. sebab kami duduk berjauhan... saya kat Kuala Lumpur dan suami pula kat Kulim.. 

Rezeki kami yang pertama sebaik kami lepas berkahwin, kami mohon untuk membeli kereta... Alhamdulillah.. lepas sebulan mohon.. kami dapat berita gembira... Loan kereta approve.. dan saya disahkan hamil... sangat teruja.. dan rezeki si abang juga... Lepas ni rezeki anak ke-2 pula

anak-anak pembawa rezeki
Ni adalah putera sulung saya... anak pertama saya dan tanda cintahati mommylina dunia dan akhirat..
berniaga shaklee
Puteri mommylina.. saya kepilkan gambar dua ni si abang dan si adik punya gaya tidur yang sama... si abang yang dalam hari dan si adik yang berusia 6bulan masa ni...  


Gaya hero saya..masa ni kami kat Airport Kota Kinabalu.. balik kampunya mommylina... Ranau Sabah..

Cakkkk... si mata bulat ... rmaai yang sukaaa sangat tegur mata bulat anak mommylina ni...

pengedar shaklee kawasan kulim
Mereka la ANUGERAH saya... cintahati saya dan suami dunia dan akhirat... Ragam si adik dan si abang secara spontan...
Nak di jadikan cerita lagi.. lepas tu, kami tak la terfikir untuk membeli rumah.. tapi bila fikirkan masa depan anak-anak perlukan suasa dan ruang rumah yang selesa utnuk bermain dan al-maklum la tahun depan dengan GTS la segala bagai..dan pernah tersebar yang loan perumahan bakal di ambil alih oleh pihak bank.. kami membuat keputusan untuk membeli rumah.. dalam masa sama.ada jiran ni nak pindah keluar dari Kulim.. 

Alhamdulillah.. Sekali lagi saya katakan..rezeki anak-anak juga... Kali ni saya katakan rezeki untuk anak kedua saya... Walaupun saya hanya suri rumahtangga.. Tapi ianya tak menghalang kami untuk mencari rezeki secara berniaga pula.. Saya boleh membantu suami walaupun saya hanya dari rumah.. dan yang penting dapat menjaga anak-anak sendir depan mata saya juga... SURI RUMAHTANGGA yang BERKERJAYA juga kan... mengejar impian tak semestinya berkerja luar dari rumah... betul kan..

Alhamdulillah.. .rezeki ni ada dalam pelbagai bentuk kan... rezeki harga..rezeki kewangan .. .rezeki keluarga.. rezeki kesihatan anak-anak.. kesihatan keluarga... rezeki kegembiraan... dan ynag penting kita YAKIN yang ALLAH adalah pemberi rezeki kepada kita..bukan pada siapa-siapa... yang penting kita berusaha... dari rumah juga ..saya boleh bekerja.. dari rumah juga saya boleh menjaga anak-anak, suami.. dan dari rumah juga saya boleh bergaya dan berwangian juga... saya sukaaa juga perlbagai fasyen tau..

Saya suka wanita dan isteri di luar sana bergaya dan bekerjaya tau... Tapi kita dari rumah je, dan bagaimana? Anda mahu bersama saya mengubah cara hidup kita kepada yang lebih baik? Anda boleh buat bersama saya... Ubah sedari sekarang...


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya di sini -->
Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
Kami di sini sekadar menbantu dan berkongsi pengalaman apa yang kami lalui juga...




Testimonial Berjaya Turunkan Berat Badan

Impikan berat badan ideal dan kurus serta sihat adalah pilihan semua orang masa kini... Siapa la nak badan berisi dan baju-baju sebelum ini menjadi tak muat kan... Bagaimana nak berjaya turunkan berat badan kita secara semulajadi tanpa menyeksa badan dengan berdiet yang keterlaluan?

testimonial berjaya kurus

Bagaimana pula nak dapatkan berat badan ideal anda? cara pula nak turunkan berat badan anda secara sihat? Tanpa menganggu aktiviti harian anda?

Hari ni saya nak kongsikan testimonial mereka yang berjaya turunkan berat badan beserta apa yang merka amalkan... semoga ianya sangat-sangat membantu anda untuk berjaya DIET anda juga tau... 

Saya biarkan GAMBAR yang berbicara bersama impian kita nak turunkan berat badan tau...
set kurus
Berat badan lambat nak turun? pilihan anda bagaimana lepas ni?

set kurus
Anda punyai berat badan sebegini? percaya atau tak anda juga boleh buat sebegini?

pengedar shaklee kawasan kulim
Sekarang anda begini? lepas anda betul-betul konsisten.. anda pasti akan dapat perubahan yang lebih baik...

testimonial set kurus
Bagaimana pula ni? anda baru sebulan amalkan? dah give-up tak kalu anda amalkan bulan berikutnya.. kesan anda amalkan pasti menjadi lebih baikkan... Shaklee membantu anda.. selebihnya dari kita juga, betul tak?
Nak kurus tapi beralasan? tanya diri anda... mahu tak anda yang dulu saiz M or L menjadi XL or XXL? dulu idaman orang lain berat badan anda dan pilihan hati suami anda.. tapi bila dah berkahwin... lepas bersalin berat menjadi-jadi.. Tak kan anda nak biarkan je atau bertindak sebelum anda di tegur oleh suami anda?

nak turunkan berat badan
Anda nak ALASAN atau PENYELESAIAN?
Kita ada pilihan... jangan asyik cakap.. "nanti saya tanya suami saya dulu ye".. .sedangkan suami anda dalam hati nak sangat anda jaga badan dan kurus serta menjaga penampilan luaran dan dalaman... 

Semoga kita boleh ubah diri kita, tanpa menunggu di tegur secara negatif kan... Saya di sini sedia membantu anda juga.. saya mak anak 2 berat badan 45kg..yang tak naik tak turun sedari bujang lagi... ^_^

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

Fadilat Projek Selepas Subuh...

Assalamualaikum dan salam subuh semua..Apa yang saya maksudkan Projek Selepas Subuh ni? apa pula maksud TABUNG SUBUH? Jom sama sama kita jadikan amalan!

pengedar shaklee kulim

FADILAT SEDEKAH SUBUH...

sememangnya kita hidup ini penuh dengan dugaan, dan banyak perkara yang menjadikan kita stress...masalah kewangan, kerja dan sebagainya.

Semoga perkongsian sahabat kami di sini membuka minda kita dan memberi manfaat untuk semua..Ssaya pun dah bermula sedari saya mengetahui kelebihan akan bersedekah di awal pagi ni..

sedekah subuh
. ...ingin sekali berkongsi pengalaman agar dapat menjadi salah satu jalan keluar bagi sahabat-sahabat di blogger ni... manfaat dan kebaikan untuk kita kongsikan bersama

Ceritanya bermula disini...
"Sedekah subuh ini telah lama kami (penulis dan group laksanakan) hampir 10 tahun lamanya, 
cuma baru-baru ini sahaja saya berani berkongsi dengan sahabat kerana sebaiknya amalan disembunyikan. Namun kerana ingin menjadikan perkara ini amal jariah kami, maka saya mewar-warkan di sini.
saya terbaca satu hadis hampir 10 tahun lalu tentang, malaikat keluar bersama mentari pagi dan mendoakan mereka yang bersedekah dengan limpahan rezeki dan mendoakan orang yang tidak bersedekah dengan ancaman kemusnahan harta benda dan laknat. Sangat menakutkan ketika saya membaca tulisan tersebut terus saya memulakan sedekah subuh keesokkannya.
Oleh kerana zaman yang menuntut segala-galanya hendak pantas, maka sukar bagi kita yang bekerja hendak mencari fakir miskin atau anak yatim pada subuh-subuh hari sebagaimana Zainal Abidin (Sydina Ali) melaksanakannya di Madinah.
Oleh itu, setiap pagi saya memasukkan wang ke dalam sebuah bekas kuih sebaik sahaja sudah solat subuh, dan apabila sampai masa 30 hari atau 40 hari saya akan serahkan kepada kakak saya untuk memasak sarapan pagi untuk diberi kepada anak yatim dan fakir miskin setiap hari. 
Kami memberi makan hampir 30-40 orang fakir miskin sarapan pagi setiap hari sejak 10 tahun yang lalu dan kami telah menemui pelbagai PERISTIWA AJAIB yang tidak mampu saya ceritakan di sini.
Dan sejak 4-5 bulan yang lalu saya telah mula menyebarkan amalan ini, dan pada hari Rabu lepas semasa saya di Kuching saya telah memberitahu rakan-rakan ketika makan malam, dan salah seorang dari mereka "pick up" apa yang saya katakan.

1. Pada hari Jumaat, dia sibuk mencari saya di pejabat, kerana ingin mengucapkan terima kasih, kerana baru sahaja sekali dia melakukan sedekah subuh ini dia sudah dianugerahkan rezeki, iaitu menantunya mendapat pekerjaan.

2. Tadi dia bercerita lagi, claim kerja luarnya sudah diperoleh sedangkan pada kebiasaanya claim akan mengambil masa satu tahun baru dibayar.

3. Sseorang lagi sahabat menyatakan, "apa yang aku tidak mintak pun dapat, sampai perkara yang aku fikir tak logik pun aku dapat" itulah kata-katanya...

4. Seorang sahabat lain, mempunyai anak istimewa, dan anaknya kini sudah boleh bercakap....memanggil namanya IBU...setelah 5 tahun tidak mampu berkata-kata.

6. Seorang sahabat lagi berkata, dia berasa sangat tenang, walaupun ada banyak masalah, tuntutan kerja dan sebagainya...tenang setenang-tenangnya. Ini adalah kali ke-10 dia memberikan sedekah selama hampir setahun.

CARANYA?...
Sangat mudah sekali... Semoga kita juga boleh lakukannya..

Pilihlah WAKTU yang paling AFDHAL....iaitu SELEPAS SUBUH DAN SEBELUM SYURUK..dan masukkanlah tak kira berapa sen/rm ke dalam tabung sedekah subuh itu, 

Semasa hendak memasukkan wang itu berniatlah apa sahaja niat yang baik-baik untuk anda dan keluarga....dan masukkan ke dalam tabung itu sehingga genap sebulan.
Agihkanlah kepada mana-mana orang/badan yang memerlukan dan teruskan amalan itu seperti biasa. 

Kita boleh memilih untuk kita berseekah bila tiba masanya.. Sesetengah orang menyediakan sarapan pagi untuk anak yatim dan fakir miskin.

Dan kita juga boleh buat setiap ahli dalam rumah perlu mempunyai tabung sedekah subuh mereka sendiri, walaupun anak itu berusia 6 bulan...

Seperkara lagi sekiranya kita out station,tetapi diteruskan dengan memasukkan duit sedekah subuh itu ke dalam wallet kecil atau sampul surat duit raya setiap subuh, selepas balik dari out station pindahkan duit dalam sampul duit raya tadi ke dalam tabung sedekah subuh kita... Mudahkan bersedekah...

-------------------------------------
Jom.. Wujudkan tabung Subuh dalam rumah masing-masing... Insyaallah..
Ni adalah TABUNG dan PROJEK SUBUH saya.. 
 
pengedar shaklee kulim

Anda pula? Bagaimana.. bila korang dah buat..jum kita kongsikan cerita kat sini.bukan nak hebohkan.. 
 
Tapi kan ianya lebih baik kita buat amalan yang lebih baik dari "berselfie" je dengan barang2 mahal setiap kali ke tempat kerja atau balik kerja atau apa pun keadaan kan...

Perkongsian manfaat dari mommylina | 017-5836865 | bersedekah itu kan indah....

Tuesday, 18 November 2014

Ayuh isteri, sayangi dirimu dahulu..

Saya sangat tersentap apa yg saya baca satu pegakuan di laman web semalam kecoh juga berita ni..Sangat-sangat buat kita sebagai isteri tersentap..Apatah lagi kita yang bergelar surirumah tangga sepenuh masa...


Kalu dulu kita bekerja dan selalu bersolek dan berpakaian kemas dan wangian serta penjagaan tubuh badan kita, kenapa setelah bergelar surirumahtangga segalanya berubah?

Al-sebab terlalu sibuk untuk anak-anak dan tiada masa untuk menjaga diri kono punca suami "curang dan makan luar"???? sakit hati kan.. kita berkorban untuk mereka..meraka pula??? 

Kisah ni sangat membangkitkan kemarahan di dua belah pihak... kenapa hanya wanita je yang di persalahkan.. lelaki pantang nampak perempuan dahi licin..mula la lupakan pengorbanan isteri mereka kat rumah..betul kan???

Link ni saya kongsikan kat sini.. KISAH Puan Mah...Klik kat sini untuk baca kisah Puan Mah ni..

Dan ini pula bagi pihak kami.. kenapa pula hanya isteri je di persalahkan.. hanya kerana isteri berbau? tak berhias? tak cantik? apa la kan.. 

Kalu isteri dah melaram. .cantik tip top... betul ke lelaki atau suami tak pandang perempuan lain dah?

Wanita hanya kerja ini? 


Bila masa isteri nak bersolek bagai? kang minta duit nak beli alat solek kan.. kat membazir la bagai... nak beli produk untuk kesihatan.. isteri dah tanya itu ini..lepas tu.. jawab.. "nanti saya tanya dulu suami saya kak". Tapi bila si isteri bertanyakan pada suami nak itu untuk kesihatan.. dan cantik dalaman dan luaran..suami pula bidas balik.. "hmm tak payah lahh..membazir je".... Pastu tu nak salahkan siapa? isteri? suami?

Bagaimana bila anda suami isteri dalam situasi sebegini... terima semula atau sebaliknya.. 

Hari ini saya kongsikan surat jawapan dari isteri beliau, baca dengan hati yang terbuka ya
Selepas menemui ibu dan bapa Mah, si suami curang pulang ke rumah. Rumahnya kosong. Tiada sesiapa. Dipanggil nama isterinya, tiada sahutan. Adan, Lili, dan Nafisa juga tidak kelihatan.
Si suami curang menemui surat berwarna merah jambu berlipat di atas meja solek. Dalam keadaan terpinga-pinga, beliau membuka dan membacanya.

Abang yang dikasihi,

Ketika abang sedang membaca surat ini, kami semua sedang berada jauh dari abang. Usah abang risau, Mah membawa anak-anak mengikuti Nutrition Workshop, demi masa depan Mah dan keluarga kita, terutama abang yang Mah sayangi.

Kerana abang telahpun berterus-terang, biarlah Mah berterus terang juga.

Abang ingat tak semasa Mah baru mengandungkan Adan? Mah memberitahu abang bahawa Mah ingin mengambil Set Kehamilan Shaklee, tapi abang tolak mentah-mentah. Abang kata semua tu cuma gimik pengedar saja. Abang kata mereka semua tak berpelajaran dan tiada asas ilmu tentang kesihatan, hanya sekadar nak menjual semata-mata. Abang ingat tak?

Tapi Mah tengok kawan-kawan Mah, termasuk di Zulaikha kekasih abang tu, pengamal tegar set-set Shaklee. Mungkin abang lupa, atau abang tak tahu yang Zulaikha dulu adala pengapit Mah di hari persandingan kita. Ya, abang mungkin tak kenal, kerana masa tu Zulaikha gemuk dan muka berjerawat.
Dan Mah rasa memang niat Zulaikha sengaja nak mainkan abang. Abang ingat tak semasa kita makan beradap, abang kata pada Mah “Sayang, minta pengapit sayang tu masuk ke dalam, tak selera abang nak makan tengok muka dia” Abang ingat tak? Dia sangat kecil hati dengan kata-kata abang, dan sejak tu rupanya dia mula mencari solusi menyelesaikan masalahnya.

Bagaimana Mah boleh tahu?

Selepas Mah membaca surat abang, hati Mah tergerak untuk menghubungi Zulaikha sahabat Mah, tanpa mengetahui dialah orangnya. Mah meluahkan rasa sedih Mah kepada Zulaikha, dan dia berterus-terang, dia memang sengaja nak permainkan abang, dan nak buktikan kepada Mah, abang memang lelaki tak guna. Zulaikha yang gemuk dan berjerawat dulu kini dah jadi cantik dan gebu sampai abang pun tak cam.
Janda anak ramai? Dia cuma mereka cerita saja. Abang fikir janda anak ramai tu ada masa nak layan lelaki gatal macam abang? Nak layan diri pun belum tentu mampu dek kerana melayan anak-anak. Ini memang pemikiran tipikal, asal janda je penggoda.

Entah kenapa Mah tak marah bila Zulaikha mengaku. Cuma Mah rasa sedih kerana Mah secara tak langsung bersubahat dengan perbuatan zina kalian berdua. Mah harap sangat, abang cepat-cepat taubat nasuha, sebagaimana Zulaikha menangis-nangis semasa bercerita dengan Mah. Semoga taubatnya diterima.
OK, Mah sambung dari kesan kekurangan nutrisi semasa mengandung dulu…

Mah sedar kuku Mah rapuh, badan Mah berbau. Abang tahu kenapa? Kerana Mah ada masalah dengan sistem pencernaan dan ketidakseimbangan nutrisi. Abang sedar tak kita ni dah lama tak duduk berdua dan berbincang, walaupun nak bincang tentang barang dapur. Abang balik sekejap-sekejap saja. Mah cuma masak saja apa yang abang beli. Abang asyik beli daging, daging, daging. Sayur pun abang jarang beli, mentang-mentanglah abang tak suka makan sayur.

Selalu makan daging dan kurang fiber menyebabkan Mah ada masalah sembelit. Dan protein badan Mah tak dicerna sempurna. Abang tahu tak, itulah penyebab kuku Mah rapuh, badan Mah berbau, kulit Mah kusam, kaki Mah ada water retention… Mah kekurangan nutrisi, abang.

Abang sedap-sedap mengaku kurang belaian dan perhatian, kurang layanan batin, abang boleh cari lain di luar. Mah ni walaupun kurang nutrisi, Mah tetap kena beri keperluan nutrisi untuk Nafisa melalui susu badan Mah. Lili dan Adan juga, Mah pastikan mereka dapat bekalan nutrisi mereka yang secukupnya. Biarlah Mah berkorban demi anak-anak. Gigi dah goyang, rambut rapuh, takpe Mah rela.

Kenapa Mah suka beli hiasan rumah dan emas? Abang sedar tak setiap kali abang balik, rumah bersepah abang mula melenting, mula nak kata Mah ni dok rumah rileks tak buat apa-apa. Jadi nak tak nak, Mah kena cantikkan rumah dan kawal anak-anak supaya abang senang hati. Dan emas? Barang kemas ni sajalah yang mampu Mah nak pakai tanpa memakan masa. Nak makan vitamin pun abang tak beri kan…

Abang ingat Mah ni Kim Kardashian ke, ada orang pegang budak-budak, boleh nak tempek-tempek toner, moisturizer, krim-krim di muka ni (tu pun orang buatkan)? Dapat cuci muka sebulan sekali pun bertuah. Mah mandi pun asal siap je,… abang pernah rasa macamana serba-salahnya mandi dengan anak-anak ketuk pintu bilik air? Pernah berak kencing sambil dokong anak?

Kalau abang nak Mah berubah, boleh, Mah boleh berubah. Tapi abang tu pun sila berubah, jangan nak perasan bagus sangat. Di atas katil tu ada sejadah, terjemahan al-Quran, buku ‘Jauhi Zina’ dan buku ‘Tanggungjawab Suami Terhadap Isteri’. Abang ambil wuduk, solat taubat, bacalah Quran dan habiskan buku-buku tu.

Satu benda lagi Mah nak pesan pada abang – kekuatan seorang perempuan bukan pada keupayaannya menggoda lelaki.

Dan Mah nak abang tahu, Mah lemah kerana sikap dayus abang dan yang tak pernah nak berterus-terang selama ini. Mah rasa, antara kita memang tak ada chemistry, kita saling melemahkan. Abang carilah kebahagiaan abang sendiri, kerana Mah sudahpun mendaftar sebagai SID, akaun sendiri, tiada nama pasangan.

Tentang anak-anak abang jangan risau.. Mah akan jaga mereka. Risau juga Mah kalau nanti Lili dan Nafisa dah besar, takut berlaku kes haruan makan anak pula. Maklumlah, kalaupun Mah kembali bergetah sekarang, besok lusa Mah akan tua juga.

Bye abang.
yang benar,
Mah.

P/S : Mah dah cuba Herb-Lax semalam, Zulaikha kirim. Wah, rasa sedap saja perut harini. Kalau abang nak, ada dalam laci. Telan 4 biji lepas makan malam ni ya.

TAPI REALITI NYA..WANITA BEGITU SETIA DENGAN SUAMI NYA... TAPI BILA DAH TERLUKA, BUKAN SENANG NAK MENGUBATI LUKA YANG SANGAT MENYAKITI NI, JANGAN SAKITI HATI INSAN YANG BERKORBAN UNTUK KAMU WAHAI SUAMI....

Saya juga dah SID ... tapi bukan al-sebab cerita macma Pn.Mah ni.. Tapi saya sedar.. tak semua kita boleh harapkan suami kita.. tetapi sekurang-kurangnya.. walaupun kita suri rumahtangga je..tapi kita boleh membuat lebih dari tu, dan menjaga kecantikan dalaman dan luaran juga hak kita sendiri... kan!!!

branch shaklee kulim










Credit story reply ni dari our big mommy Lyna Noh


Monday, 17 November 2014

Rawat Masalah BUASIR!

Mungkin ramai yang ambil mudah..tentang sakit buasir ni kan, bila dah terkena masalah ni.. Barula mencari penyelesaian dan bertanyakan.. "bagaimana nak rawat masalah buasir saya ni ek... saya malu.."..

Ya, siapa tak malu kan.. semua orang pasti ada sesuatu yang di rahsiakan, tapi bila dah tak tertahan..pasti kita nak cari penyelesaiannya..jangan sampai menganggu aktiviti harian....



produk shaklee

Sebenarnya...apa yang nak di malukan.. cerita masalah pada orang yang ada percayai.. suami or isteri..mak ayah.. atau siapa-siapa yang anda percayai... 

Tapi kalu doktor pun dah malu nak bagitahu, ni masalah besar..sebab bagaimana nak merawat..tak kan tunggu untuk di bedah baru tak malu kot... oh no... Tapi kan lebih baik mencegah dari awal..

Atau... paling senang.. orang tak kenal anda...anda pun tak kenal orang tu. tapi saling PERCAYA ..yang ni pasti boleh simpan rahsia anda.. dan membantu anda dalam penyelesaian masalah anda..

Saya di sini.. boleh membantu masalah anda.. kita tak perlu la malu.. hanya ceritakan melalui facebook ke.. lagi senang sekarang ni whatsaap je.. saya kenal anda hanya nama dan no.telefon.. kan itu lebih mudah


rawat masalah buasir

Ni antara yang sangat sesuai untuk atasi serta membantu masalah buasir ni.. dan perlu di ingat.. punca-punca buasir ni dalam pelbagai.. .

** Ada yang terkena selepas mengangkat berat... 
** Lepas bersalin... 
** Mengalami masalah sembelit yang teruk.. 
** dan sebagainya... 

Terutamannya masalah penghadaman... bagi yang lain mungkin tak da masalah..tapi akan teruk bila lepas bersalin mengalami masalah ni.. pasti membuatkan kita tak senang nak duduk apatah lagi ketika dalam pantang... kes ni tak la serumit ynag kita sangka.. .tapi saya nak kongsikan gambar dari ikhsan mr.google pun saya tak sanggup.. semua pasti mengerikan kita... 

Nak mencegah ni senang je.. jangan KEDEKUT untuk membeli sesuatu yang memberi impak yang baik..secara semulajadi... berkesan dan selamat..

Apatah lagi yang dah berkahwin atau bakal nak mendirikan rumahtangga.. takut masalah anda ni menganggu di malam pertama atau perhugungan anda suami isteri... maka inilah penyelesaian anda... Terjawah suda...

Jika anda yang sedang mengalami masalah buasir tapi malu nak bercerita kat pasangan anda.. atau malu nak berjumpa doktor..mahupun nak penyelesaian secara semulajadi dan tiada kesan sampingan... anda boleh cari saya di sini..dan saya sedia membantu anda....

Berkongsi ilmu dan saling membantu...

pengedar shaklee kawasan kulim
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya di sini -->
Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 Kami di sini sekadar menbantu dan berkongsi pengalaman apa yang kami lalui juga... 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Sunday, 16 November 2014

Mee Udang Banjir Kulim

Musim-musim hujan ni..dapat yang panas-panas sebegini sangat sedap dan menyeleraka..Alhamdulillah... tapi jangan Kulim banjir sudahhh la kan2... hahaha ..

Apapun mee ni memang terbaik... sedap masuk selera kami sekeluarga.. ni yang saya makan... mr.suami pula makan lamb chop..tapi biasalah mr.suami bukan suka makanan nak di capture2 ni... merimas kan katanya..haha..tp saya....pencinta untuk berkongsi cerita..wajib untuk saya capture dan cerita-cerita kat sini...
 

 
Mee udang basah ni RM8.50 (Kecil) dan 4 ekor udang besae tu...dan ada lagi saiz besar dan lagi besar.. tapi untuk ni pun saya dah kekenyangan... dan sebahagian saya minta mr.suami habiskan..haha..bg mr.suami berisi..

 Untuk anak lelaki saya..yang tak suka sangat makanan kedai ni..saya order kan...kentang goreng je..tu pun sib baik habis dengan milo dia... anak2 kan..bukan makan sangat pun kalu kat luar ni..sesekali makan-makanan kedai..lepas ni boleh kita cuba2 kat rumah dan buat sendiri pula kan... 

Ok...jom lepas ni siapa2 mai Kulim..boleh la ke area Taman Selasih.. tempat ni tak la jauh sangat dari Tesco Kulim..  MEE UDANG BANJIR KULIM...Bersebelahan dengan Agendi Dadah Kebangsaan punya pejabat kecil tu....ok xoxodulu


Pilihan Terbaik Untuk Berkongsi Ilmu Adalah Membaca!

Alhamdulillah..muda-muda remaja dulu suka baca novel, lepas kawin, bila tau hamil.. member nasihatkan baik baca buku-buku lain.. tak payah baca novel ni.. kan lebih baik beli buku-buku yang bermanfaat boleh la tambah ilmu dengan membaca, walaupun sekali sekala.. Alhamdulullah..perubahan yang saya rasakan sangat terbaik sekali untuk diri saya...


Dan saya pun bermula membaca buku selain novel..pada awalnya membaca buku-buku tentang keibubapaan ke..sebab nak jadi ibu dan isteri yang terbaik dunia dan akhirat bukan mudah

Tapi tu cerita masa saya hamil anak bujang saya sekarang ni... lepas kenal dan jatuh cinta pula dengan produk Shaklee.. saya bukan je amalkan,  tapi terus membuat sebagai medium untuk cari pendapatan selain dari online kosong je dari facebook kan lebih baik ada yang memberi manfaat.

Alhamdulillah.. berjumpa dan berkenalan dengan kawan-kawan Shaklee saya, yang bukan pentingkan keuntungan semata-mata.. Tapi kami di beri dan di tekankan nilai amalan rohani untuk bekalan di akhirat kelak...

berniaga shaklee

Dulunya saya hanya solat 5 waktu je..tu pun adalakalanya hujung2 waktu..dan senang solat Zohor dan Asar dalam sekali je berwuduk .. ni cerita masa bekerja la..nak kes cepat je kan.. sedangkan.. tersangat rugi.. Haaa..saya bukan ustezah atau siapa2..saya hanya diri saya... ni la PERUBAHAN besar saya bila fokus dalam peniagaan Shaklee saya... berniaga sebab nak bantu orang..dan selain solat 5 waktu. solat2 sunat.. Solat Dhuha.. Solat Taubat.. Soalt Tahajjud, saya mula amalkan..  Alhamdulillah.. perubahan yang membuatkan saya semakin suka akan berniaga Shaklee ... membaca.. dan mencari ilmu serta membantu orang.. syukur sesangat... 

Dan.. ni antara buku-buku yang saya sukaaa sangat baca bila saya tak ada idea dan tka tau nak buat apa dah... dan membantu saya unutk berkongsi ilmu untuk semua...

produk shaklee
 Mengenali apa yang kita lakukan sebelum bertindak.. baca yang memberi faedah, bukan untuk seketika..tapi untuk hari-hari seterusnya

buku panduan shaklee
 Buku ni? bukan kosong-kosong saya bercerita.. saya pasti dengan buku ni dan bertanyakan pada yang pakar.. sebab dalam (team group) kami ada pelbagai kerjaya..bukan semua surirumahtangga... tapi mereka juga adalah DOKTOR, PEGUAM, CIKGU, JURURAWAT dan pelbagai kerjaya dan kaum serta budaya...dan inilah antara yang membuatkan kami bukan HANYA BERNIAGA KOSONG, Tapi BERNIAGA BERSAMA ILMU

 Salah satu yang paling membuatkan saya teruja selepas baca buku ni.. Sedari saya sertai Shaklee ni.. Ya saya tahu Shaklee juga adalah MLM, tapi Shaklee adalah MLM yang pertama di dunia yang menggunakan medium diri sendiri sebagai pengedar dan "menjual kesihatan" / "berkongsi kebaikan produk" TANPA menggunakan perantaran atau modal upahan semata-mata...

usahawan shaklee

Inilah sebab saya begitu sayang dengan apa yang saya pelajari, bukan setakat untuk diri sendiri.. Malah untuk semua orang..berkongsi dan meyebarkan kebaikan dengan kebenaran.. secara semulajadi.. selamat dan berkesan.. bukan kosong-kosong.. tapi menjadi Usahawan Shaklee yang berjaya untuk dunia dan akhirat.... bekalan bukan untuk keduniaan semata.. Tapi utamakan juga untuk akhirat.

Semoga perkongsian ini, membawa perubahan kita kepada yang lebih baik... sebarang pertanyaan boleh cari mommylina di sini....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...