Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 15 November 2014

Minum petang dengan goreng pisang chesse

Petang-petang dengan hujan renyai2 di bumi Kulim ni.. suami dan my hero kelaparan..bangun je dari tidur kul 5pm tadi.   ibu mana adik.. ibu..abang lapaq la...owww ni Sabah mix Pahang ni.tapi kami tinggal di Kulim..so loghat Utara la my mr.hero ni speking.. 

Ni dia resepi minum petang kami hari ni...

Saya namakan goreng pisang chesse choc
Ni kegemaran mr.hero saya...entah berapa biji dia bedal...ibu dan la makan sedikit...dan si ayah bergabung dengan hero kami makan..licin...
 
Sebenarnya ada jagung rebus juga..tapi tak dan nak snap..sebab my little princess pula nak menyusu.. so ibu sambil minum petang sambil susu kan puteri ibu ni....

Alhamdulillah...minum petang kami selesai dengan kekenyang...

Seronokkan jadi surihati suami dan supermommy ni...nak buat apa semua okey je..janji ada bahan-bahan nak masak...







Punca sebenar saya berhenti kerja

Ni la puncanya saya berhenti kerja... mereka adalah penyebab saya berhenti kerja..di mana bukan senang nak mencari kerja zaman ini.. Tapi masa begitu berharga buat saya dan anak-anak serta suami.. 

Tanpa mereka juga..saya tiada apa-apa... mereka adalah jantung hati saya.. hidup dan nyawa saya dunia dan akhirat.. Apapun orang kata..saya tetap dengan keputusan saya...

usahawan shaklee

Bagi saya, duit boleh di cara di mana jua.. dari rumah pun boleh cari duit.. dengan pelbagai medium masa kini, pilihan ada untuk kita.. Ya, suami mampu nak memberi nafkah .. Tapi tak salah kalu isteri juga membantu.. dalam masa sama, kita boleh bia impian kita walupun dari rumah..siapa kata wanita dan isteri tak boleh berjaya walaupun dari rumah?

Duit boleh dir cari.. Tapi masa yang berlalu tak boleh di putas balik...kannnn

video

Saya berhenti kerja bukan suka-sukadan kosong-kosong...almaklum la kita ni dari bujang sebaik je lepas habis belajar, kita cari kerjakan..kerja apapun janji halal..masa tu bujang..

Ni dah kawin dan ibu anak dua..kerja? Saya tak boleh duduk diam.. ya saya berhenti kerja untuk anak2 saya dan suami juga....

Suami adalah penyokong utama saya... dan kerana suami saya juga.. saya berjaya berhenti kerja dan terus mencipta impian saya bergelar USAHAWAN WANITA yang berjaya walaupun dari rumah..

Impian seorang isteri adalah mahu 100% bersama keluarga.. anak-anak dan juga mr.suami...

Terima kasih Ya Allah... emmberi dan membuka peluang saya untuk semua ini..dan akan saya teruskan untuk membantu lebih ramai wanita dan isteri yang bergelar surirumah sepenuh masa TAPI berkerjaya dan berjaya mencapai impian sedari rumah bersama anak-anak dan suami....

Bagaimana nak buat.. anda pasti boleh.. tapi hapuskan dulu ALASAN dan SUKA BERTANGGUH... insyaallah..semua pasti boleh... mencipta impian bersama saya? boleh cari saya di sini


Sayangi keluarga 200% ..apa tah lagi anak-anak dan suami... sharing love from mommylina

Syukur Alhamdulillah...

Assalamualaikum dan selamat pagi Sabtu... Hari yang ceria dan manfaatkan bersama keluarga di hujung minggu...dan mengembirakan hati anak-anak kesayangan kita semua...

berniaga shaklee

Segala apa yang kita miliki sebelum ini, hari ni dan seterusnya adalah dariNya.. Bersyukur atas nikmatnyadan bersyukur atas apa yang kita perolehi. Nak menjadi lebih biak berhijrah dan lakukan banyak kebaikan dan seterusnya membantu diri sendiri dan menbantu orang lain juga.. Insyaallah, hati kita akan lebih tenang dan bahagia lagi menyeronokkan... 

Saya bersyukur sangat sebab saya dapat memilih sebagai surirumah tangga sepenuh masa demi anak-anak dan suami tercinta... Kenapa saya pilih kerjaya ni, sebab saya tahu kerjaya yang paling mulia adalah surirumah tangga... Impian suami kita semua... walaupun mereka tak berkata dan meminta tapi hakikatnya meraka nak kita sebagai isteri ada sentiasa di rumah saat mereka keluar bekerja dan saat mereka balik dari kerja.. kita sebagai isteri ada sentiasa di rumah bersama anak-anak kita...

Dan tak bermakna, isteri duduk di rumah hanya buat kerja-kerja rumah dan jaga anak-anak semata.. Malah isteri juga boleh membantu suami mencari pendapatan walaupun dari rumah... Insyaallah.. selagi kita berusaha kita boleh buat yang terbaik tapi TANPA sebaranga ALASAN!!!

jutawan shaklee
Betul kan...
Sebab ALASAN pasti menyebabkan apa yang kita nak buat semua bertangguh.. kerja surirumah tangga JANGAN bertangguh-tangguh..

Semua kita boleh buat yang terbaik.. walaupun kita sebagai isteri hanya duduk di rumah..kita boleh mencari duit dan pendapatan hanya dari rumah, berhias dan bercantik-cantik untuk suami tercinta hanya dari rumah.. kan semua itu sangat mulia dan indah....

Sebab tu, kenapa saya berhenti kerja.. sebab saya nak menjadi isteri yang ada di rumah membantu suami tercinta... menjaga anak-anak.. memberi masa dan kegembiraan untuk anak-anak, melihat anak-anak membesar depan mata kita dan memberikan yang terbaik untuk keluarga kita...

Tapi suami pula jangan la ambil kesempatan... buat macam ni... ni popular masa ni.. haha

kan-kan.....
Dan Alhamdulillah, syukur atas rezeki dariNya..sejak saya berhenti kerja dan membuat sepenuhnya perniagaan yang hanya bermodalkan RM65 ... sedari pendapatan 2 angka.. kini 4 angka.. dan ilai ni kita boleh lipat gandakan dengan usaha kita dan kita boleh tentukan sendiri tanpa paksaan dari orang lain.. Janji kita adalah antara orang-orang yang kuat kesabaran dan bukan yang mudah putus asa... Insyaalah semuanya menjadi mudah dengna restu suami dan keluarga kita semua...


Insyaallah.. wanita dan isteri yang hebat adalah yang berani membuat keputusan tanpa bertangguh dan beralasan.. tak bermakna kita hanya duduk dari rumah kita tak boleh bantu suami kita.. Tapi kita duduk rumah kita boleh menjaga keluarga kita dan bantu suami kita dari rumah.. 

Kita adalah isteri yang terbaik untuk tulung rusuk (suami kita) yang kita pilih dan sedari kita kenali suami kita... dan saat kita mendengar lafaz "aku terima nikahnya"

Alhamdulillah.. kami bersyukur atas rezekimu Ya Allah...

Nak berjaya dunia dan akhirat pasti TIADA ALASAN untuk kita yang bergelar isteri dan ibu kepada anak-anak kita.... amin.... saya pilih kerjaya surirumahtangga adalah kerana saya tau inilah kerjaya paling mulia untuk suami kita dan kita buat kerana Allah Ta'al... amin...

usahawan shaklee




Friday, 14 November 2014

Anda PASTI Berkata....


Orang nak gemuk, ramai yang tak nak..tapi kalu bab kurus ramai pula yang nak semua pasti cakap.."aku nak kurus" juga.. Dan yang dah kurus pasti diamkan diri, sebab dah kurus.. nak kurus buat apa lagi kan...

Tapi sebenarnya tak semestinya yang kurus ni semua OK tau dalaman dia. silap hari bulan lagi banyak lemak trans lagi adalah... dan yang gemuk ni, dah pasti akan  cari penyelesaian yang terbaik untuk dapatkan perkataan "eh awkkk.. .kamu dah kurus la.." 

Kurus dalam perkataan lain.. berat badan ideal, bmi ok.. lemak trans ok.. dan sihat baru di katakan kurus yang di idamkan... tapi kalu kurus je, wajah tak berseri, kulit kusam, tak ceria. .tak sihat.. tu kurus tak sihat tau..

Gemuk.. ada yang gemuk tapi dia sihat dan ceria, wajah lagi seri-seri.. tapi dia tetap amalkan cara diet yang sihat dan bersemangat nak turunkan berat badan sesuai dengan cara yang betul... Ni baru betul cara nak kurus... bukan dari 60kg..dalam seminggu turun ke 45kg , tu mesti ada something wrong tu.. pasti ada kesan sampingan dengan apa yang membuatkan anda kurus mendadak seperti itu...

Tapi kalu dah kurus tu, jangan la pula mengada-gada perli kawan sebelah macam ni...


Kang jadi menyampah pula si kawan kita yang dengan kat sebelah tu, saja je kan nak buat sakit hati kat member.. kalu terlalu obses nak kurus pun tak elok juga... dan jangan sampai jadi macam ni juga tau...

set kurus shaklee
Dah KURUS, tapi masih lagi nak kurus..sehingga pa yang di makan di buang semula ini sangat BAHAYA!

set kurus shaklee
Ni lagi BAHAYA, badan dah kurus tapi lihat pada cermin anda rasa masih GEMUK...

Biarlah kita kurus secara sihat dan jangan terlalu obses nak kurus sehingga menganggu aktiviti harian anda bersama keluarga dan kawan-kawan anda... Sebab tak semua orang boleh kurus seperti yang di impikan.. tapi semua orang boleh menjaga kesihatan dan jaga pemakanan setiap hari agak dapat elakkan dari badna gemuk yang tak sihat..dan kurus tapi tak sihat juga....

Dan.. semoga TESTIMONIAL sini menbantu pencarian anda... klik sini untuk perkongsian anda...

Nak KURUS saya sihat... boleh je cari mommylina di sini...

                                                                                           





5 Sebab Kenapa Kita Perlukan Vitamin BUKAN Ubat

Menjaga kesihatan lebih mudah berbanding merawat, ya istilah ni semua orang sangat tahu dan faham.. Tapi tak semua orang sanggup "beli kesihatan" untuk membantu diri menjaga kesihatan lebih baik..Semoga 5 sebab kenapa kita perlukan vitamin dan bukannya ubat menjadi pilihan utama kita masa ini, sekarang, selepas ini dan seterusnya...

Sebenarnya ramai orang kita-kita ni "boleh beli barang mahal" untuk kelihatan gah, bergaya, nampak hebat, cantik dan sebagainya... tapi sebaliknya.. bila dah sakit.. semua tu tak kan nampak... Dan ya.. sememangnya sihat dan sakit ni kita tak jangka.. hanya Allah je yang maha mengetahui.. Tapi kita ada BOLEH buat pilihan kan...

Dah sihat-sihat ni.. kenapa pula perlu juga supplement? penting ke.. ubatkan ada kalu sakit... haaa ni kebanyakkan pilihan orang kita-kita..tapi tak semua...saya faham.. tapi.. kalu nak bandingkan cara hidup dulu (zaman mak ayah) kita kecil-kecil dulu dan sekarang sangat berbeza tau... 

Dan antara sebabnya -->

supplement shaklee

Kita sebenarnya lalui 5 sebab ni TANPA kita sedari... kenapa? dan bagaimana kita ketahuinya?

1) PENCEMARAN--> Yang mana persekitaran yang tak sihat dan sangat banyak radikal bebas menyebabkan kita dan badan kita terdedah pada semua ni... Contohnya, asap kenderaan, pembakaran ynag berleluasa..jerebu... kan semua tu terlalu banyak sekarang ni.. mau TUA SEBELUM USIA? pasti tak!!!

2.) MAKANAN KURANG SIHAT --> Yang sangat popular zaman kita dan anak-anak kita sekarang ni.. "ala mak tak sempat masak hari ni nak, makan KFC je la".., maggie.. kan ni semua makanan segera...

3) GAYA HIDUP TIDAK SIHAT --> Kita sekarang, terlalu banyak alami tekanan hidup.. ada kerja tekanan.. tak da kerja tekanan.. dah kawin tekanan, tak kawin lagi tekanan.. betul tak... dulu-dulu mana banyak tekanan... kawin awal ke lambat.. tak da siapa nak sibuk.. macam bujang lapok cerita allahyarham P.Ramlee...gembira dan seronokkk je kan...

4) CARA MEMASAK --.> Ni satu cerita lagi.. masak kat rumah ok dah! Tapi sekali masak.. udang, OVERCOOK...alahai... sayangnya..khasiat tu hilang..udang pun keras dan tak fresh dan tak sedap da..rugi kan..udang dah la mahal.. terovercook pula...dah tak dapat khasiat dan kelazatan tu.. cara masak sayur lagi penting tau.. kalu terlebih masak.. maka boleh dikatakan kita makan tu adalah "hempas makanan" sebab makanan tu hilang nutrisi dah... 

5) PENGAMBILAN UBAT BERLEBIHAN --> Ni satu cerita lagi.. .ubat sah-2 kita tau kesan yang sangat lama tersimpan dalam badan kita.. Contoh, pening je..stress je..ambil Pan**** ..lega beberapa ketika.. tapi tahukah kita..sekali kita makan tu.. ianya tersimpan dalam badan kita bertahun lamanya... tambahan pula ubatan sekarang macam-macam keluaran..jap ada kelulusan KKM .. jap itu ini.. amcam tu, kita bila sakit pening je.. terus telan... sebab dah terbiasa...

Sebab tu saya dari kecil, saya la paling tak suka makan ubat... mami saya cerita saya nangis-nagis nak makan ubat.. .rupanya..jodoh saya juga sama... takut makan ubat..dna sekarang anak-anak saya pun akan nangis bila cakap ubat..tapi kalu VITAMIN . sua je..pasti telan... terutamanya my hero ni..

Kita ada pilihan, nak buat pilihan yang mana hak kita.. tapi kita boleh bezakan..kebaikan dan keburukan bila kita terlalu makan sesuatu yang kita akan tahu kesannya...

Dan.. 
"Kami menyediakan kehidupan yang lebih baik untuk semua, dan kehidupan yang lebih baik untuk sesiapa"

Moga ianya memberi manfaat dan kita boleh buat pilihan yang terbaik untuk keluarga kita dan orang-orang kesayangan kita... insyaallah.. semulajadi itu lebih baik.. keselamatan dan keberkesanan juga adalah kepetingan yang kita nakkan... Buat keputusan yang lebih baik... 

Salam sayang dan salam ukhwah

Seronok bekerja dari rumah

Di awal pagi, saya yang paling sibuk..bukan sibuk nak ke tempat kerja pun.. tapi kerja harian rumah saya sebelum anak-anak saya bangun.. sebab my little princess ni, lepas subuh je.. compom bangun kalu tak dia poo-poo.. dia nak main.. nak minta di tukar pampes dia..dan merayap satu ruang tamu... 


Dan si abang pula.. ada masa bangun awal seawal kul 6.30am.. paling lewat kul 9.00am, ni semua tgk keadaan dia tidur...kalu ayah mereka ni kerja malam.. anak-anak ni dengan saya ..tidur awal..bangun pun awal... tapi seronok..sebab malam macam2 saya boleh buat..



Dan awal pagi juga..saya pastikan..mandian puteri ibu dah siap... untuk makanan untuk si puteri saya ni.. disiapkan dan untuk hero saya pula sungguh macam ayah dia.. tak nak sarapan pagi.. 

Tapi untuk elakkan si abang ni tak bertenaga dan perut kosong di awal pagi.. saya sediakan susu add on MEALSHAKE untuk si abang... si ayah dan saya setiap pagi..wajib dengan ESP .. rasa kenyang...


Dan... yang paling beza si adik dan si abang ni masa kecil-kecil...si adik ni..bangun awal pagi, si abang dulu.. masa usia 7 ke 8 bulan hingga 1 tahun..lena je pagi kalu ibu bangun pun. Tapi si adik ni lepas je solat subuh mesti bangun (anak-anak kita ni ada rasa yang kuat..perasan je kita dah tak da kat sebelah kan) ..

 haa..dia bila dah bangun..memain atas tilam dan tak lama tu, mula dengar suara kecil dia.nak minta ambil dan mula "operasi" di ruang tamu.... lepas tu..kul 8.30am or kul 9.00am.. wajib tidurkan semula..sebab kalu tak.. mau dengan suara nyaring dia menjerit2 nangis...

tidur kat sini lena sikit..
Silih berganti... adik tidur semula...abang pula bangun.. kat sini la masa saya manjakan anak2 ni.. masa untuk mereka di manjakan..sebab kalu dua-dua.. compom mereka ni ada je karena..

Bila dua-dua berjaga..biarkan je dorang ni main sesama dorang..berebut main dan segala apa yang mereka nak sepahkan.. its normal.. mommy dan anak-anak kat rumah...

Mereka ni la membuatkan hari saya ceria...gembira...sibuk... dan segalanya bersama keluarga tersaya.. Alhamdulillah.. segala yang saya buat dan suami.. pasti menjadi kerjasama kami..pelaburan kita untuk keluarga tak kira wang ringgit.. tapi masa tu sangat bernilai... masa yang di sia-siakan tak dapat di ulang semula... sebab tu saya kerja je dari rumah.. lagi sangat puas hati..

https://www.facebook.com/linz.shopee?fref=photo

Thursday, 13 November 2014

Bila ibu masak..ni pula kerja anak-anak

Alkisah ayah ke masjid... ibu masak..dan ini antara kerja dua beradik ni..main berdua je, tapi tgk la mainan ni pun hanya sebahagia je milik si abang keluarkan... selebihnya ibu bagi syarat if nak main..pilih je mana nak main..
Tapi jangan nak keluarkan 2 tong lagi dalamam bilik hanyak milik my mr.hero saya ni... sebab tu untuk mainan puteri ibu ni..tak da lagi di beli sebabnya...mainan si abang pun dah rasa terlebih sudaaaa...

 Ni la kerja dua beradik ni...ni si adik belum pandai lagi berjalan or merangkak sepenuhnya ni.. baru 8bulan..tapi cara main..bukan main lasak lagi... ikut saja abang dia main..


Lihat ni pulaaa... naaa mau pening kepala ibu tgk mainan2 mr.hero ni..

Tapi saya tak kemas masa ni terus..tunggu anak2 tidur dulu.. lewat mana pun saya tidur...pastikan mainan2 ni di kemas terlebih dahulu..baru esok pagi berlapang dada dan sedap skit mata ni.. Walaupun esok pagi anak-anak ni bangun...benda sama dorang sepahkan..  but its ok...

Saya gembira dengan apa yang saya dan anak2 lakukan....

Alhamdulillah... ni antara video kerja si abang buat bila habis sepahkan barang2 milik dia...


video 

Kerja surirumah jadi mudah bila kita tak cerewet... tapi jadi rumit bila kita sendiri buat rumit...kan ke itu buat stress dan pening kepala je....

Sib baik la mommylina kerja dari rumah je... dan siapa mahu join bersama.. boleh hubungi mommylina juga...

Lagu kegemaran saya dan buat saya macam bercinta sekali lagi untuk mr.suami saya

Entah..kenapa petang ni, lagu-lagu kat radio THR GEGAR sangat-sangat jiwang.... dan saya pun terus melayan lagu ni.. ynag sejak saya dengar lagi nii, terus macam di buai-buai bercinta dengna mr.suami sekali lagi.. kami kenal sejak di zaman kolej.. 


Tapi kami sering je gaduh bila berjumpa... orang kata "bagai kucing dengan rimau" 
hahahaa... Kami satu kursus.. bidang IT, tapi mr.suami ni sangat mengelat... sebab tu kami sering je gaduh... 

Kenkawan konmen la... korang ni gaduh je.. nanti korang yang kawin dan jodoh sama tau... terus kami buat muka... konon tak nak la ka.. Tapi JODOH itu kuasa Allah..kami berpisah lepas masing-masing buat haluan sendiri... tapi JODOH pertemukan kami semula selepas kami di luar kolej... 

Terus jiwang.....


NOW... 

Dia la cintahati saya... dia lah ayah kepada anak-anak saya... dan dia juga lah jantung hati saya dunia dan akhirat... 

Dan lagu ni saya suka.. sebab saya nak mr.suami selalu di lindungi olehNYA..dan kami bersama -sama hingga ke Jannah... insyaallah.. 


Jiwang kita petang ni... hahahaha.... mr.suami kerja..anak-anak tidur... saya... blogwalking sambil melayan lagu ni... seronak juga kan jadi WAHM ni... 

Siapa nak join saya jadi WAHM... main dengnan anak-anak.. jaga suami dari rumah... layan hobi sendiri... dan macam-macam lagi la... bercuti bersama keluarga juga... 

Jum.. dari mommylina khas untuk semua ~ boleh cari mommylina di sini ~






Penyeri hidup saya

Saat saya bekerja suatu ketika dulu, saya rasa tersangat rugi..sebab hero (anak pertama) saya membesar dengan pengasuh dia..sememangnya kakak yang menjaga si abang sangat peramah dan sangat sayangkan si abang juga sebab kakak ni anak-anak semua perempuan.. 

Dan si abang la bayi lelaki pertama dia mengasuh.. lagi la..di timang-2 nye la si abang ni macam anak sendiri.. Tapi ya, saya akui..sangat cemburu..sebab orang lain yang menjaga dan mengetahui saat dan apa segala yang si abang lakukan dari 2 bulan hingga la berjalan.. sehingga kini..si abang pergi mengaji dan belajar asas ABC di rumah kakak ni juga..sebab tak nak pisahkan kakak ni dengan anak-anak kakak ni..mereka dah rapat juga macam adik beradik....

Semua kakak (pengasuh) akan info saya sebaik petang saya ambil si abang ni... tapi saya sangt bersyukur... sebab saat saya bekerja..saya tahu ada yang sangat menjaga macam anak sendiri juga.. Alhamdulillah.. 

SEKARANG.....

Saya main-main dengan anak-anak saya ni..si adik sedari kecil 100% saya dah..manja..tak usah cakapla kan...tapi ye la..sangat puas hati sebab dah bergelar surirumah yang "bekerja" dari rumah juga ...

Gegambar ni antara ragam si abang dan sia adik masa kecil si abang.. both mereka ni muka ayah... ibu? ibu lahirkan .. yang penting mereka sampai bila-bila pun ada dalam diri saya.. .kita kan ibu.. mereka membesar dalam rahim kita.. lepas bersalin pun.. ianya macam baru semalam berlalku semuanya....

happy begelar seorang ibu... apatah lagi isteri kepada mr.suami saya.... lagi la suka saya ada di rumah dengan anak-anak...

pengedar shaklee kulim

Cara si abang menangis sama dengan adiknya..secara kebetulan..tutup mata saat nangis... air mata mengalir... ni la kerja ayah dia..sukaaa sangat tgk anak-2 menangis

pengedar shaklee kulim

Ibu tukang snap... sebab si ayah sukaaa sangat bagi nangis.... see... dua2 kat tangah ayah dia kan....

Sekarang..merekaaa... adalah...kesayangan saya...

Mereka antara kesayangan saya.... dan mereka juga adalah dunia dan akhirat saya....segalanya berubah untuk mereka ni.... Alhamdulillah...

berniaga shaklee kerjaya saya

Semua kita ada impian kan.. YA... kerjaya ibu kini perlu di utamakan seiring dengan perbelanjaan rumah.. sebab zaman sekarang ni, kalu suami je yang bekerja.. mungkin banyak impian kita tak tercapai... 

Tapi kita ada pilihan juga.. nak terus duduk tempat yang sama..atau ubah cara lain..dalam masa sama, kita boleh buat penjimatan dalam perbelanjaan kita di rumah..dan dalam masa sama, kita juga dapat menjaga anak-anak kita dari rumah... seronokkan.... 

Semua atas dan dari diri kita... saya pilih untuk ubah cara saya kepada yang baru... 

Bagaimana nak ubah... saya akan kongsikan lagi pada entry lepas ni... thanks kenkawan..

Saya di sini yang nak membantu untuk semua... saya nak kita ubah cara kita  kepada yang lebih mudah


Kesan dan Bahaya Sakit Lutut Jika Di Biarkan

Assalamualaikum... mungkin ramai yang ambil mudah akan sakit lutut di peringkat awal kan, dan abaikan saja sakit lutut ni sehingga anda sendiri ketahui bahayanya kesan sakit lutut yang anda biarkan selama ni... bermula dari sakit-sakit biasa.... seperti ini...

punca sakit sendi
Bermula sakit sendi
Pernah tak, anda merasa sakit secara tiba-tiba di lutut hingga sukar berjalan? Selepas dan bila beberapa ketika lepas anda urut beberapa kali dengan minyak panas, barulah kaki berupaya melangkah perlahan-lahan, atau merasa lega sedikit...Ketahuilah... kerana itu antara beberapa simptom masalah osteoartritis lutut yang dialami kebanyakan golongan muda hari ini.

Dulu mungkin boleh katakan, saya muda lagi..tak kan sakit lutut dah mula menyerang...sebenarnya usia kini bukan lagi faktor utama bagi sakit osteoartritis lutut, golongan muda kini turut berisiko disebabkan keturunan, kecederaan ketika bersukan, jangkitan atau berat badan berlebihan...

Bahaya ke sakit lutut ni jika di biarkan... lihat ni...

ubat sakit lutut

Mahukah kesan ni bila berlaku kat diri kita dan keluarga kita? Pasti TIDAK kan.. apatah lagi yang mudah remaja, aktif sukan.. peminat dan suka main bola...kalu di biarkan, dari sakit sedikit-sedikit.. merebak tanpa di beri perhatian...



Ni lagi satu kesan kalu dibiarkan tanpa kita ambil tindakan sedari awal... dari sakit biasa.. "minyak" dalam sendi lutut kita ni ,akan kering, bergesel tulang dengan tulang.. menyebabkan sakit yang anda ras ngilu teramat... hingga la kita menyedari "sesuatu" tak kena dengan sendi lutut kita....


Dan ni pula.. bila dah terlambat... "terpaksa" di bedah. dan di buang atau di kikis tulang yang asal.. untuk di ganti dengan "sendi besi" ni .. sangat mengerikan bukan... kita dan anda PASTI TAK NAK!!! Kesan ni kalu dah bertukar pada "sendi besi" anda pasti tak dapat lakukan aktiviti harian sebelum-sebelum ini... sebabnya bila sejuk atau panas.. kesan ni sangat terasa pada lutut anda.... sebab ianya sangat sensetif...

Sebenarnya, kita boleh mencegah sedari awal kesan-kesan dari terjadinya sebegini.. JANGAN biarkan sakit lutut anda berlarutan tanpa sebarang tindakan...

Bantu diri kita bersama untuk menjaga kesihatan bersama keluarga... Jangan biarkan masalah-masalah kecil menganggu kesihatan dan seterusnya berlaku seperti gambarajah di atas..

Dan antara yang boleh membantu atasi masalah sakit lutut sedari sakit biasa-biasa dari melarat...

jaga sendi dengan produk shaklee

Kenapa antara 3 ni di syorkan untuk membantu dalam penjagaan masalah sakit sendi kita....

1. Omega Guard - Membantu Mengurangkan Inflamasi

2. Advanced Joint Health - Yang mana membantu dan bertindak meningkatkan kesan kusyen,menyokong keselesaan sendi dan Memelihara tisu penyambung yang sihat.

3. Ostematrik - Membantu keseimbangan kalsium dalam badan kita, terutamanya sendi-2 kita...

Semoga perkongsian ni, boleh membantu kita untuk menjalani dan menjaga kesihatan kita kepada yang lebih baik... dan sihat tanpa sebarang suntikan sedari muda remaja adalah sangat baik kan... dan untuk sebarang pertanyaan, saya sedia membantu... boleh cari saya di sini.. insyaallah...

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Wednesday, 12 November 2014

Makan malam kami

Petang tadi masa blogwalking... saya terjumpa satu resepi simple.. dan kebetulan bahan-bahan semua dah ada...maka... terus saya buat untuk makan malam kami malam ni....

resepi roti chese

Haaaa... inilah dia..makan malam saya, suami dan hero saya... tgk tu ada cheese terkeluar sedikit...

Dua ni pun dah suami cakap kenyang..dan muak.. sebab mengenyangkan dengan roti lagi.. telur lagi dan cheese lagi.. sebab tu saya buat sedikit je.. kalu bebanyakkan dah membazir... 

Cara-cara buat??? 

Bahan-bahan..sangat simple...

Roti (saya guna gardenia) 
Telur
Cheese

Ni je bahan-bahan dia.. siappp

Resepi ni saya dapat masa saya blogwalking petang tadi.. dapat resepi ni, terus saya terfikir nak buat untuk makan malam... Alhamdulillah.. thanks sebab bagi idea...saya pula lupa tuan empunya blog.. nanti saya jumpa..saya  update kat sini..boleh kita kongsikan bersama kan....

shaklee kulim

Istimewanya Resepi Kek Moist Chocolate ni...

Suka sangat saya ceritakan pasal kek ni tau..Almaklum la dah jadi surirumah tangga sepenuh masa ni, segala jenis masakan WAJIB saya kena ambil kisah..dulu masa kerja saya tak kisah sangat.. dan paling kelakarnya, sejak anak dua ni la baru saya tahu dan reti buat kek sendiri.. walaupun hanya kek biasa. .kek span je..dan sedang berusaha untuk buat kek seperti ini... insyaallah.. saya PASTI BOLEH... 

Kek istimewa yang nak sangat saya pelajari masa terdekat ni demi untuk penuhi permintaan anak saya dna mr.suami saya... ni la dia... siap resepi uols.. haha.. kita semua tahu..kalu tak biasa buat kek seperti ni..mau hancur kek tu.. tak pun, kembang kempis.. haha.. 

resepi kek

Kan saya dah kata..siap resepi lagi saya simpan tau... pasti sebagai ibu..kita nak berikan ynag terbaik untuk keluarga kita kan.. tak kisah jadi ke tak.. janji air tangan kita.. apa yang anak-anak nak makan, suami nak makan, kita sedaya upaya masak untuk mereka... walaupun tak sama.. tapi kalu setiap kali nak buat.. dan kita buat secara ikhlas..tenang dan ikut 100% resepi dan cara buat kek ni.. pasti kita dapat rasa dan bentuk yang sama.. walaupun tak 100% sama seperti tuan empunya kek resepi... tapi paling pun 90-99% pasti menyerupai kek ynag kita buat dengan bersungguhkan... demi keluarga..kita sebagai isteri nak buat yang terbaik.. betul tak... 

Dan ini juga antara yang saya nak sangat dan istimewa sangat kek ni saya rasa.. serta saya nak dan pasti dapat buat sebiji seperti ni lepas ni...

kek resepi
Ini kek kegemaran saya kalu ke KEK RESEPI tau... haaa..tu wajib saya pelajari lepas ni kan kawan-kawan...
Ni pula antara bahan-bahan yang saya gunakan masa ahad lepas, saya buat untuk hero saya kek span chocolate... biasa-biasa je..tapi sekali hadap..terus tinggal setenggah tau... sebab anak hero saya ni peminat NO.1  chocolate... pasti laju la dia makan selain kek chess.... 


Kelakar kan... orang lain macam-macam lagi bahan-bahan dorang buat..saya nia antara yang sempat snap.. yang chocolate wipping tu ..saya masih nak mempelajari.. bahan semua dah ada.. mommylina pasti boleh punya la.. kan kek ni buat dengan seikhlas hati mesti jadi punya...

Ni dia kek untuk anak hero saya...terbaikkkk punya... homemade dari mommlina untuk anak dan suami tersayang...


Taraaaa... ni la dia.. sekali hidang je .. tak sampai 2 hari..dah habisss...

Seronok dapat membuatkan sesuatu yang istimewa untuk anak-anak kita kan... saya yang baru tahun ni belajar buat kek... rsa sangat-sangat rasa puas hati.. mr.suami pun kata.. ok la tu..usia dan 30an baru pandai buat kek.. dari tak pandai langsung... kira ok la.. lepas ni kita belajar sesama lagi ek... 

Sudi-sudi la korang share resepi kek korang kat saya lepas ni...saya mommylina baru sanat-sangat lagi dalam dunia membaking ni sangat rendah diri nak belajar tau... 

jutawan shaklee



Tuesday, 11 November 2014

Bongkar Rahsia Dan Masalah Kesihatan Dalaman Lelaki

Lelaki ni sangat di kenali dengan ego dan tinggi diri, tapi dalam diam-diam lelaki sangat pemalu sebenarnya terutamanya bila melibatkan masalah kesihatan dan keletihan  yang melanda diri lelaki ni.. percaya tak.. inilah masalah mereka dan juga atas sebab-sebab tertentu... 

masalah prostat

Hari ni kita bongkar rahsia dan masalah kesihatan dalaman lelaki dalam diam... kalu yang dah beristeri tu.. dan isteri wajib mengetahui apa masalah suami anda, dan jangan biarkan masalah suami anda berlarutan sehingga suami anda "cacat" hak utamanya... apakah masalah tu... jom kita bongkar lagi...

MASALAH PROSTAT LELAKI!!!!

Ya.. ni la masalah lelaki dan suami anda bagi sang isteri... bagaimana ianya berlaku? dan kenapa? jom kita semak lagi...
masalah prostat lelaki
Masalah PROSTAT
Masalah PROSTAT adalah kelenjar yang terletak di pangkal pundi kencing golongan lelaki dan mengelilingi salur kencing yang juga dikenali sebagai urethra.

Saiznya sebesar kacang walnut sementara fungsinya adalah menghasilkan cecair yang beralkali untuk air mani... Dan apabila masalah ni semakin membesar... PEMBESARAN kelenjar prostat (kanan) akan menyebabkan gangguan aliran air kencing berbanding prostat normal (kiri), sementara kanser prostat pula (kanan) perlu dibuang sepenuhnya.

Antara beberapa faktor yang menyebabkan berlakunya masalah prostat ni...
  1.     Faktor genetik dan hormon.
  2.     Lebih dari 80% masalah prostat ditemui pada lelaki
  3.     Faktor pemakanan yang buruk dan kurang aktiviti harian....
  4.     Seorang yang PEROKOK atau sering menghirup asap rokok.
  5.     Tekanan emosi (Stress).
  6.     Berat badan yang mengganggu prostat adalah bentuk tubuh membesar di bahagian pinggang dengan perut buncit seperti apel.
  7.     Komplikasi dari penyakit diabetes berterusan....
masalah prostat
MEROKOK adalah masalah dan faktor utama MASALAH PROSTAT!
Untuk para isteri yang sayangkan suami... sila ambil PERHATIAN! Jangan biarkan masalah suami anda berlaku seperti masalah ni.. sebab kesannya sangat menjatuhkan dan menghilangkan HARGA seorang lelaki ... dan para suami pasti tak nak kejadian itu berlaku.... 

Selain tu ..antara tanda-tanda suami anda mengalami masalah prostat?

set lelaki shaklee

Pasti para suami kita tak nak kejadian masalah ni kan... JANGAN risau...setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya... antaranya?

vitamin shaklee
Set ni antara yang paling baik dan sangat sesuai untuk di berikan kat suami kita, selain untuk atasi masalah prostat, ianya juga sangat baik untuk atasi masalah kedinginan dan juga masalah lemak tepu dalam badan... 

Ha... dah ada OFFER bulan ni dengan OMEGA ni... bolehlah grab lebih untuk penjimatan dan penggunaan seisi keluarga... Lebih baik kita MENCEGAH sebelum terlambat.. Dan biarlah kita MEMBELI KESIHATAN ini secara semulajadi kan itu lebih baik....

Sebarang masalah ataupun pertanyaan, anda boleh terus cari saya di sini... insyaallah kita saling membantu untuk menjaga kesihatan yang lebih baik...
============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

Sumber lain boleh klik sini

Monday, 10 November 2014

Kenapa saya nak bantu orang lain?

Sekian lama saya nak sangat kongsikan kat sini, dan sejak saya jumpa video ni semalam... baru tergerak hati saya nak kongsikan kenapa saya nak sangat bantu orang lain.. bukan je bantu orang lain jaga kesihatan..

Tapi saya juga nak sangat bantu orang lain bebas dari masalah kewangan dan nak sangat bantu orang lain capai impian yang semua kita pasti ada impian sedari dulu, dan ada yang terpendam sebab berfikir "oh..saya tak akan tercapai impian saya ni"... tulah lumrah manusia kita MELAYU kan.. mudah sangat putus asa...

join shaklee
Dan penyakit "lain" juga..adalah. tak nak berusaha, tapi sangat cemburu dengan kejayaan orang lain.. itu juga penyebab kenapa MELAYU dan kita-kita ni sentiasa kebelakang dan pemikiran kita pun kebelakang jeee..

Cuba dengar dan hayati video ni... saya kongsikan untuk kita semua dari luahan sahabat kita semua. kenapa kita perlu kaya dan berjaya dunia dan akhirat...


Saya nak orang lain juga merasa bebas dari kewangan..bebas tentukan apa mereka buat.. Zaman sekarang, orang takut nak berniaga.. sebab takut riak dan takut kaya ..takut lupa diri... yang sebenarnya.. punca inilah menyebabkan..yang KAYA MAKIN KAYA, yang MISKIN SEMAKIN MISKIN, dan tanpa kita sedari.. yang miskin semakin tertekan dan tertindas oleh orang-orang kaya yang... bayangkan kalu yang miskin ni. yang mendirikan SOLAT 5 WAKTU. yang takut RIAK.. takut lupa duniawi... menjadi KAYA? bukankan lebih baik.. sebab mereka semakin kaya..semakin kuat dengan Allah..dan semakin kuat untuk beralal jariah tanpa fikirkan masalah kewangan dan sangat-sangat dapat membantu orang lain juga kan


Inilah sebahagian IMPIAN saya...saya nak sangat membantu anak-anak dan masyarakat kita terus maju... terus memnabur bakti pada yang memerlukan... bersedekah tanpa mengira kedaan... saling membantu dan mengharumkan lagi nama ISLAM yang pemurah...baik hati... dan seiring dengan agama Islam yang sangat prihatin pada masyarakat.... 

Insyaallah... saya nak kita semua ubah pendapat kita sedari sekarang...

Saya dan anda PASTI boleh berubah menjadi yang lebih baik... tanpa menjatuhkan atau memburukan orang lain... ayuh.. anak-anak melayu..dan bangsa lain..kita bangun dari mimpi yang tak indah kita ni..jadikan dia realiti... membantu dan terus membantu pada mereka yang memerlukan... 

Saya pernah alami kesusahan.. saya pernah alami segala ragam manusia... dan saya juga pernah alami apa bila orang berjuasa dan kaya ni mula menindas kita ynag tak mampu buat apa-apa ni... dan saya TAK NAK anda lalui semua ni lagi. .apatah lagi anak-anak kita di masa depan.. mahukan anda melihat anak-anak anda terus ke belakang..sedangkan mereka punyai impian sebesar kita sekarang ini!!!!

Ubah bersama saya dan team kita semua... tanpa nak menjatuhkan orang lain..malah saling membantu


berniaga shaklee

Dan anda juga berhak membuat pilihan anda....

daftar ahli shaklee

Untuk lebih memudahkan anda dan keterangan lebih lanjut... anda yang nak ubah masa depan anda, atas pilihan anda sendiri.. boleh terus cari saya di sini...

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...