Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 8 November 2014

Join GA dari Blogger-Blogger HEBAT

Terdetik kata hati... saya nak mengenali blogger-2 hebat ..sama seperti mamaniza ynag saya perhati adalah seorang yang tabah dan periang...

Kenali walaupun di alam maya lagi meriah dari kenalan kita di reality...betul ke auta....dunia sekarang..baik depan..belakang lain...ye dak mamaniza... .hihi.. by the way... jum la kita memeriahkan lagi GA mamaniza yang sangat meriah ni... yukkk...

Assalamualaikum




Mamaniza melancarkan sekali lagi Giveaway by Mamaniza.com berserta dengan para sponsor yang cukup hebat berserta engan tawaran hadiah yang menarik pasti akan memikat hati kalian.

Tujuan GA ini dijalankan adalah : untuk mengeratkan lagi hubungan antara sesama blogger. Saling kenal mengenali antara satu sama yang lain. Selain itu, kita juga menambah rakan-rakan baru dalam senarai followers kita.

Follow Blog:


Like FB:




Syarat utama:

1. Pastikan anda follow kesemua sponsor berikut dan like page mereka.

2. Buat entri bertajuk Giveaway By Mamaniza.com

3. Copy coding yang telah disediakan dan pastekan ke dalam ruangan HTML dan publishkan.

4. Hantarkan URL penyertaan anda di ruang komen.

5. Giveway ini akan berlangsung pada 3 Nov pukul 12 tengahari dan berakhir pada 10 Nov 2014 pada 12 tengahari juga.

6. Pemenang akan diumumkan pada 13 Nov 2014 berdasarkan random.

Hadiah Giveaway by Mamaniza.com:



Wang Tunai RM 50 - Top Refferal by Mia Liana
Paper beg - Mamaniza
Kain sulam pasang - Fuza Musa
Shawl - Farahuda
Shawl manik juntai - Shalimar
Bawal, keychain dan masker - Alise
Buku Tetamu Istimewa - Cikgu Helmi
Herblax dan halfmoon bead shawl - Norhana (IbuHana)
Keychain - Norihan
Top up RM 5 - Fatihah Fazlin dan Azwar Syuhada
Misteri - Farah Wahida dan Kathy
========================================
Mommylina FOLLOW uols tau... 
Dan kenali mommylina USAHAWAN SHAKLEE yang BERJAYA..
amin....amin..amin...

USAHAWAN SHAKLEE 867601
Sekitar KULIM & Satu MALAYSIA
Brunei juga....
017-5836865 (mommylina)
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Belajar Berenang di Hippopo Baby Spa & Wellness

Akhirnya..dapat juga saya kongsikan malam ni, tentang masa berharga bersama anak-anak.. masa ni pergi gamble je, tak tau tempat.. tapi dah call buat temujanji untuk my baby girl saya ni...dan sebab ramai yang  bertanyakan tempat kat my baby girl ni berenangkan.. so saya share kat sini pula ek...

Saya area kulim.. dan  dah compom la saya ke Queensbay

Branch Queensbay, Penang


Suasana dalam Spa baby ni .... seronok tau kalu tak ramai orang...
 Kat sini juga, ada khas untuk penyusuan susu ibu.. kira lengkap la.. tak perlu risau...bilik khas lagi.. yela kan.. baby lepas berenang sure la penat dan dahaga kan... haa.. sebelum ber massage .. boleh la kita susu kan anak dulu... masa puteri saya .. compom nak menyusu dulu.. .

Ni antara suasana tempat berenang bayi kita... seronok tau... dan anak hero saya ni la paling teruja... tapi takut air juga.. nak kaco adik dia No.1..


Sib baik la, dia dah 3 tahun dan ke atas, dah tak boleh... rugikan..sebab tu si adik ni..tau je tempat ni ada..terus pegi ..nak bagi percubaan...

Permulaan... masuk tu nangis..so mommy la yang compom tenangkan puteri ibu ni... manjaaaa

Haaa...dah boleh da...tenangkan dulu... baru lepas....
Then.... see.... dia seronok... ni saya gabungkan sekali..ada video sebenarnya..nanti kita kongsikan lagi ek..sebab dalam video tu ..suara-suara latar banyakkk... haaa... seronok kan...
baby shaklee

Seronok tau..bawa anak-anak kesini... apatah lagi time saya g ni, sangat-sangat la lapang.. ada pun masa tu baby 5 bulan... so kami 2 keluarga je.. tak la lama menunggu.. dan ynag paling best nye.. lepas je dalam tab ni...seronok kemain lagi si adik ni... kaki boleh tahan kuatnye ...

Sebenarnya..anak-anak kita ni pandai berenang.. cuma lama kelamaan skill tu hilang kalu kita tak smabung.sebabkan sedari dalam rahim lagi anak-anak kita ni memang dah berenang...

so, kita sambung bagi membiasakan mereka kat macam ni pulaa... seronok sangat.. .kegembiraan anak-anak kan... kita la yang buat mereka happy.. ceria...

 Haa... mesti korang tertanya-tanya kan..kata mana ni..kata mana ni, tempat tu sennag cari tak.. ok tak..
Ni alamatnya,paling senang korang cari je dulu kedai kasut Stefeno tu,ofcoz korang akan jumpa ni

Queensbay Mall, Penang

30-33, 1st Floor,
Queensbay Mall
100 Persiaran Bayan Indah,
Bayan Lepas, Pulau Pinang,
Malaysia.
Click here to view map
Tel: 04-6447272

Senang je.. korang call dan tanya.. dan buat temujanji... tapi nak habaq siap2 la kan, hujung minggu memang penuh.. .dan hari biasa la yang sangat-sangat sesuai. Sebab tak ramai orang, dan si manja korang pun tak la meragam sangat... Tapi kalu dah kerja ..nak buat amcam kan.. senang je.. buat temujanji, lepas tu korang datang awal-awal.. mesti ramai Q la untuk bagi yang terbaik kat bayi korang...

Yuran? masa saya g ni.. RM86 sekali mandi dan massage... Tapi kalu nak sambung dan seterunya..boleh je.. mandi je dalam RM48 kalu tak da perubahan.. .dan... ada package ... saya tak sure promosi tu dah habis ke belum... dan tentulah ambil package lagi jimattt dan berbaloi... Tapi saya ambil mandi je..sebab puteri saya ni tak suka di massage orang lain. so ibu je la massage di rumah.....

So mommies semua... sila laaa terus ke sini... area KL.. sememangnya dah ada juga...

Next time kita cerita lagiii... saya suka g hari  biasa... sebab mommylina tak terikat dengan masa orang lain..kecuali suami je.. sebab mommylina adalah usahawan Shaklee.. so mommylina boleh pilih masa untuk anak-anak mommy... seronokkan...

Nanti nak tau cerita-cerita mommylina lagi.. boleh la terus cari mommylina kat sini...
============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================


Peranan KOLAGEN untuk badan kita?

Ramai kita sekarang, yang nak cantik dan sihat serta kelihatan vouge serta menawan.. tapi tak mengetahui apa yang badan perlukan sangat-sangat setiap hari.. asalkan kelihatan cantik di luaran..raut wajah.. dah la..make-up je tebal-tebal.. comfirm la nampak cantikkan.. sebab make-up, bulu mata palsu la.. semua orang pasti tertipu dengan kecantikan luaran.. kan...

Sedangkan badan kita perlukan lebih protin dan kolagen untuk terus kekal sihat dan berseri sedari dalaman, dan tanpa make-up tebal-tebal pun anda pasti dah kelihatan anggun dan cantik secara semulajadi... Bagaimana cara nak kelihatan cantik secara semulajadi... Pilihan untuk anda

1/ Pilih dna beza yang mana anda nak kulit wajah anda?

collagen powder shaklee

2/ Dan jika pilihan anda adalah salah satu di atas --> Ketahui KESAN bila TIADA KOLAGEN dalam badan anda atau badan kekurangan kolagen seperti yang badan perlukan!

produk shaklee
3/  Apa pula yang dikatakan KOLAGEN tu? Penting ke? Kolegen yang TERBAIK?


4/ Dan.. inilah KOLAGEN yang TERBAIK untuk kulit wajah anda.. malah untuk seluruh badan dan kesihatan dalaman anda juga.... mana nak dapat HANYA di SHAKLEE COLLAGEN POWDER

kecantikan bersama collagen shaklee
5/ Lagi kolagen ni adalah dari sumber pilihan yang terbaik sebabnya.... maka inilah dia....

collegen powder

produk shaklee

Dan...sebenarnya..inilah yang badan kita perlukan... dan peranan penting dalam badan kita adalah kolagen dan sumber protin.. Dan sedikit info tentang kolagen adalah.... 

*** Collagen Powder ialah suplemen kolagen tercanggih yang mengandungi 4,000mg ekstrak Kolagen RSS (Red Snapper Scale) proprietari yang tulen dan berkualiti tinggi daripada sisik ikan merah. Kolagen Shaklee mempunyai molekul yang amat ringan, lebih kurang 1,000 Dalton*, menyebabkannya mudah diserap oleh tubuh bagi merangsang sintesis kolagen pada lapisan dermis.

Dan bagi meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyerlahkan kecantikan dalaman anda, produk kolagen kami dirumus dengan tujuh bahan utama termasuk ekstrak biji Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B. Dan produk ini juga sangat dan mudah larut dan boleh dicampurkan ke dalam makanan dan minuman kegemaran anda. Setiap sajian dibungkus dalam paket berasingan untuk pengambilan pada bila-bila masa dan di mana sahaja.
 
* Berat molekul kolagen diukur dalam Dalton.

Inilah yang BADAN kita perlukan dan BUKAN alat solek yang pelbagai jenama.. Dan kesan sebegini lah ynag paling anda nantikan di wajah anda TANPA make-up yang tebal-tebal kan.. anda pasti tak perlu membuang masa lagi nak bersiap.. selepas menggunakan COLLEGEN POWDER Shaklee secara konsisten.

collagen powder shaklee
Anda nak kesan seperti kawan kita ni.. Cantik berseri secara semulajadi, tanpa membuang masa untuk alat solek yang terlalu melalaikan anda, hanya semata-mata nak cantik tapi tipu diri sendiri... 

Anda boleh terus dapatkan produk terhanggat ini untuk ubah diri anda pula SEKARANG!
============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================




Bagaimana nak anak bijak dan pandai?

Zaman sekarang, pembelajaran anak-anak sangat hebat, apatah lagi pembelajaran anak-anak sedari alam sekolah rendah, subjek mereka dah dasyat-dasyatkan.. betul tak.. apatah lagi persiangan.. 

Dan kita sebagai ibubapa pasti nak anak-anak kita bijak pandai dunia dan akhiratkan... Persoalannya, bagaimana nak anak-anak kita bijak dan pandai seiring keperluan dan persaingan mereka di generasi mereka masa kini, dan akan datang...


Persiangan yang sihat sangat-sangatlah terbaik dan ibubapa zaman kini juga perlu bijak dan pandai selari dengan anak-anak.. fahami dan kenali apa yang mereka perlukan tanpa berkira apapun....





Keluarga adalah peranan penting dalam membentuk anak-anak bijak dan pandai...apa ynag keluarga terapkan untuk anak-anak mereka akan simpan dan akan lepas kan bila tiba masanya... dalam erti kata lain, anak-anak ni TIRU apa yang kita buat.. .dan akan "PASTE" @ lakonkan semula bila tiba masanya..ni adalah ciri-ciri anak bijak.. dan membentuk anak-anak yang bijak dan pandai adalah dari ibubapa, dan ibubapa lah yang memainkan peranan penting sekali.. 

Selain itu.. adalah dari faktor pemakanan dan pergaulan mereka sesama kawan-kawan dan persekitaran mereka... bila pemakanan mereka terjaga..kesihatan terjaga..anak-anak pasti tiada masalah dari segi pergaulan dan bermainan bersama kawan-kawan mereka sama ada di sekolah atau pun di padang permainan... 

Suami ibubapa nak anak-anak bijak.. Tapi tak semua ibubapa sanggup membuat pelaburan untuk anak-anak mereka sedari kecil lagi... saya selalu perhatikan dan suka sangat cara orang dan masyarakat cina terapkan pada anak-anak mereka...dari kecil, biasakan dengan AIR MASAK, bukannya AIR MANISAN...


Peranan ibubapa penting.. sedari anak-anak kecil ni, biasakan mereka dengan semua yang sihat-sihat.. bukannya yang mereka suka, seperti makanan tambahan lain, (keropok, jajan.. gula-gula... makanan manis dan sebagainya... ) 

Tapi biarlah kita sebagai ibubapa, buat pelaburan yang lebih baik dan berbaloi untuk anak-anak kita ni sedari sekarang hingga mereka besar.. apa lah sangat untuk buat pelaburan mereka demi kesihatan mereka dan demi untuk pembelajaran mereka kan.. "makanan tambahan" ni lagi sangat berbaloi untuk mereka berbanding "makanan tambahan" yang tak menyihatkan malah membazir lagi....

Buatlah sesuatu yang terbaik untuk anak-anak, tanpa rasa bersalah dan berkira untuk anak-anak.... insyaallah.. mencorakkan anak-anak daripada kecil hingga dewasa mereka... 

atasi masalah sembelit anak
*** Meal Shake merupakan sumber protein yang lengkap dengan penambahan vitamin dan mineral. Ia membekalkan sembilan asid amino dalam nisbah yang seimbang untuk kesejahteraan tubuh anda dan amat diperlukan dalam  tubuh badan kita dan anak-anak kita juga..

*** Di samping itu, Produk ini juga mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein, termasuk asid amino perlu dan tidak perlukan...

anak bijak pandai


*** Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak omega 3 daripada ikan laut dalam. DHA dan EPA perlu diperoleh melalui pemakanan dan berkesan dalam mengurangkan keradangan serta menyokong fungsi sistem saraf dan mata. 
 
*** Shaklee OmegaGuard ialah suplemen pemakanan yang mengandungi minyak ikan. Satu sajian OmegaGuard membekalkan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Jadi JANGAN terkujut atau menyesal bila anak-anak orang lain lebih bijak dari anak-anak anda, sebab anak-anak orang lain sanggup BERKORBAN untuk anak-anak mereka dan untuk masa depan anak-anak mereka.. dan mereka tahu persaingan sangat senggit menjelang zaman IT ni dan generasi anak-anak kita juga.. percaya atau tak..anda menyedari bila anak-anak dah mula alam persekolahan mereka kelak.. 

anak bijak

Jadi tak nak jadi ibubapa yang menyesal kelak? dan merasa bersalah bila anak-anak orang lain dapat perhatian dan sentiasa di hadapan dalam kelas..anak anda pula bagaimana? Pilihan di tangan anda.. nak anak-anak sihat dan bijak serta kita membantu untuk mereka menjadi pandai serta terbaik untuk dunia dan akhirat.. buatlah keputusan sekarang!!! Dan anda boleh cari saya untuk bantuan anda juga di sini->


============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

Friday, 7 November 2014

Jangan Bezakan Anak Pertama Dan Kedua!!!!

Kelahiran anak pertama yang sangat dinanti awal perkahwinan dan penantian pertama, dan kelahiran anak kedua di beri perhatian sebab "alasan" adik masih kecil dan perlukan perhatian lebih... Sebenarnya JANGAN BEZAKAN ANAK PERTAMA DAN ANAK KEDUA ni... dan jangan terlalu manjakan anak kedua, semata-mata alasan nak beri perhatian lebih kepadanya....


Anak-anak ni selalunya minta perhatian lebih tu yang ada kalanya lebih aktif..lebih manja lebih la segalanya.. dan cemburu anak-anak ni pun boleh tahan juga tau... kalau lah anak-anak korang seperti di gambar di atas.. satu rumah conteng habis.. korang mesti naik marah pada awalnya kan... Tapi sedar kah kita itu semua taktik mereka untuk tarik perhatian..dan mereka ni sebenarnya lebih bijak..sebab pandai menarik perhatian kita...

Untuk anak petama dan kedua.. .jangan sesekali kita bezakan kasih sayang..kadang kita terlebih kan si adik.. si abang pula buat perangai.. kadang kita bermain untuk si abang..si adik pula minta perhatian... betul kan.. sebab ni kejadian kat saya juga... Tapi sekuat mana mereka menjerit nak minta perhatian... kita cuba JANGAN untuk berkelakuan seperti ini...
prihatin ibu dan bapa

Adakalanya.. si abang ni nak makan main-main..so saya suapkan je si abang untuk makan, baru kita puas hati.. tapi bila si adik melihat.. bukan main lagi menjerit dia.. ayah dia main dengan si adik pun tak nak dia..  ni la CEMBURU anak-anak kan.. Tapi seronok.. so saya ambil si adik.. susukan ..dan saya tetap suapkan si abang sampai habis nasi dia... 

Kadang kita ibu bapa ni, hilang kesabaran.. saya sangat-sangat cemburu dengan cara orang yang betul-betul sabar melayan karenah anak-anak ... Dan saya jadikan "cemburu" itu untuk saya lebihkan perhatian untuk kedua-dua anak saya...bila si adik tidur.. masa melayan si abang..ajar dia membaca..mengaji.. mewarna.. dan bila si adik bangun biarkan mereka bermain bersama.... dan anak-anak meragam or menangis ni, sebenarnya mereka perlukan pelukan kita... maka peluk lah anak-anak kita untuk mereka merasai kasih sayang kita dan mereka rasa di sayangi dan lebih selamat....


Bagi saya istilah "membezakan anak pertama dan kedua" ni tak perlu..sebab pasti salah satu akan kecil hati... dan akan meninggalkan kesan di hati mereka.. saya bukan la berpengalaman sangat dalam mendidik anak-anak..sebab anak-anak saya kecil lagi.. tapi saya sering bertanya pada orang-orang lama ynag berpengalaman, mak ayah.. mami.. dan saya sering membaca motivasi..dan jadikan segala pengalaman orang lain kepada saya untuk saya TAK BUAT perbezaan ini... 

Dan saya juga tak akan buat anak-anak saya cemburu sesama mereka sebabkan lebih kasih sayang salah seorang... tak nak la kan macam tu...

Dan apa yang penting sangat untuk ibu dan ayah adalah KESABARAN adalah kunci untuk menjaga anak-anak.. apatah lagi macam saya ni suri rumahtangga 24jam bersama mereka...maka kasih sayang tu sayag curahkan sepenuh perhatian saya untuk mereka... YA saya akui ketegasan saya dalam mendidik anak-anak ni.. tapi kalu si adik tak la tegas mana, tapi berlaku adil bila si abang buat salah.. salah tetap salah.. ingatkan dia akan kesalahan tu tak boleh di buat dan saya selalu cakap kat si abang... "ALLAH MARAH" bila buat salah... "ALLAH TAK SAYANG " kalu buat ibu dan ayah marah.. .dan sebagainya la.. saya gunakan ayat mudah dia faham.. dan saya selalu kata.. kalu abang buat macam ni.. .nanti adik buat.. kan abang marah... abang kena jadi abang contoh untuk adik... 

Tapi ye la anak-anak kan.. hari ni ingat..esok buat lagi.. tapi it's ok.. jangan beban kan diri.. dan sebagai ibu ayah ... biarkan mereka main di rumah..selerakan mainan mereka... lepas satu masa .. ajak mereka menyusun semula mainan yang mereka selerakan... dan ini lah cara saya.. .dan cemburu nya saya pada ibu yang tak cerewet ni saya buat kat diri saya...

Dan.. ini lah anak-anak saya... mereka boleh bermain bersama... dan mereka boleh berebut main sesama mereka... tapi apa yang saya sukaaaa sangat.. mereka bila beberapa jam tak jumpa..sekali jumpa.. senyum sengeh si adik dan si abang sangat mendamaikan.... Alhamdulillah... 
zuriatku
si abang mengajar si adik melukis...

ragam anak-anak
si adik menguasi Tab si abang...
Anak-anak ni anugerah... semoga saya dan anda juga mampu menjagi ibu yang sangat HEBAT untuk anak-anak kita semua, generasi masa depan kita dan negara kita... mendidik bukan memerintah... nengasuh bukan mendera... ikhlaskan hati menjaga anak-anak.. insyaallah... kita mampu menjadi isteri yang soleha dan ibu ynag terbaik untuk anak-anak kita... 

Salam sayang dari mommylina 
Kulim vs Sabah vs Pahang
Pengedar Sah Shaklee 867601

Thursday, 6 November 2014

7 Minuman Untuk Buang Toksin Dalam Badan Kita

Malam ni nak kongsi 7 minuman yang boleh di minum untuk buang toksin dalam badan, selain untuk makanan atau masakan..ianya bagus tau untuk buang toksin dalam badan kita.. 

Seperti yang kita tahu.. banyak toksin dalam badan kita ni, menyebabkan badan kita tak selesa dan mula la naik jerawat.. masalah pembuangan... masalah kulit wajah.. dan yang paling tak seronok adalah usus kita jadi "berkarat" sebab terlalu banyak toksin dalam badan.. dan bila usus ni dah "berkarat" makan apa pun untuk kesihatan dan penyembuhan masalah anda.. pasti tak jalan punya laaa....

Jom saya kongsikan 7 minuman yang boleh membantu anda semua termasuk saya...

1) Lemon @ Limau
Yang mana.. Lemon ni sangat membantu juga penyingkiran badan-bahan ynag terdapat dalam badna, dan mengatasi masalah pembuangan toksin dalam badan anda... air perahan lemon @ limau panas sangat-sangat membantu membakar lelemak juga dalam badan anda..


2) Halia
Yang mana..Halia mengandungi bahan gingerol yang sangat membantu merangsang untuk penyingkiran toksin dan pada apa-apa yang tidak diperlukan dalam badan. Ianya turut membantu meningkatkan tahap metabolisma badan.. Bestkan...

khasiat halia

3) Kiwi
Yang pasti... minuman ni melindungi sistem imun, pencernaan, kesihatan kardiovaskular, menyeimbangkan gula dalam darah kita juga...

4) Aloe Vera

7 minuman untuk buang toksin dalam badan
Lagi... Aloe vera atau lebih popular dengan gelaran Lidah Buaya merupakan tumbuhan yang sangat hebat dalam proses menyingkirkan toksin dari badan, selain daripada iut sangat bagus untuk perut dan usus. Untuk yang sangat-sangat bermasalah dalam sistem pencernaan dan kesihatan adalah sangat digalakkan untuk minum secawan jus aloe vera yang asli dan segar bagi memperbaiki sistem imunisasi dan merangsang penghasilan sel darah putih yang digunakan untuk melawan penyakit.
5)  Teh Hijau
Untuk mengurangkan lemak, pencernaan adalah sangat sesuai untuk pengambilan ni dengan gabungan minuman di atas juga...


6)  Pudina
Tak semua tahu, selain dalam masakan... daun pudina juga sangat-sangat bagus untuk perangsang dan membantu proses penghadaman. Selain itu juga bertindak sebagai antiseptik, antiparasit dan antivirus. Dan pemakanannya boleh merangsangkan tubuh badan mengeluarkan peluh..terus membantu pembuangan toksin dalam badan juga masalah sakit kepala dan pernafasan


7) Apel Hijau
Yang ni tak perlu la saya terangkan lebih-lebih..semua pasti dah tahu akan kebaikan dan khasiat epal hijau dalam kesihatan dan kecantikan, beberapa amalan gaya hidup sihat dengan menggunakan apel hijau ni, apatah lagi untuk pembuangan toksin dalam badan... lagi lagi sangat2 dan ramai yang amalkan... 


Ni antara yang perpaling dan antara yang ramai yang amalkan... dan antara minuman ini juga boleh membantu badan untuk menyingkirkan toksin dengan lebih berkesan. Tambahkan juga kuantiti pengambilan air masak, bagi melancarkan lagi proses pembuangan toksin daripada badan dengan lebih sempurna! Jom amal sekarang!

Semoga perkongsian ini membantu mengatasi masalah pembuangan toksin yang dah atau sekian lama dah berkarat dengan cara harian ini.... 

Love from mommylina.blogspot.com | 017-5836865

Bahaya Bila Kekurangan Nutrisi Semasa Hamil

Pasti semua para isteri sangat gembira saat melihat "pregnant", saat menunggu sekian lama kehadiran zuriat yang sangat-sangat di nanti penyeri dan tanda kasih sayang suami isteri...

set kehamilan shaklee

Tapi sedarkan para isteri dan bakal-bakal ibu, bahawa BAHAYA BILA KEKURANGAN NUTRISI SEMASA HAMIL... bila mana para bakal ibu kurang mengambil perhatian akan makanan-makanan penting sepanjang merancang kehamilan sehingga di sah kan hamil?

Apatah lagi para bakal-bakal ibu yang mengalami alahan sepanjang mengandung..semua tak nak makan.. nak makan pun makanan segera je.. nak makan, tapi tak nak makan daging, makanan yang bersumberkan protin, dan ubat ynag doktor bagi pun sering lupa nak makan.. dan suka pula minum berkafien serta bergas lagi berais... 

Dan sedar kah para bakal ibu..bahawa cara pemakanan tersebut sangat-sangat mengundang bahaya dan ketidak sempurnaan pembentukan janin dari peringkat awal sehingga tempoh matang bayi yang para ibu kandungkan...

Apatah lagi antara yang paling penting adalah kurang pengambilan ASID FOLIC pada dan sedari peringkat awal... tak ke para bakal ibu takut akan perkara sebegina berlaku untuk bakal bayi para ibu...

set hamil shaklee

Apatah lagi bila dah kekurangan asid floic dan kurang pula pengambilan makanan yang mengandungi zat besi.. pasti kelahiran bayi pra-matang akan berlaku.. 

bayi pramatang

Disini, bila keadaan dah berlaku baru para bakal ibu menyesali akan kecuaian dan ketidak prihatinan para bakal ibu akan kandungan sendiri tiada gunanya dah.. sebab semua dah terjadi... 

Alasan utama sebab tak ambil asid floic yang di beri oleh jururawat ...sebab bau tu tak tahan la segala bagai.. dan tak tahan makan ubat ynag tambah darah sebab jadi sembelit la segala.. ni semua alasan je.. ikut sangat alahan dan pembawaan tu, pasti mengundang kekesalan bila dah terlewat kan... 

Tapi bagi anda yang anda banyakkk alasan nak telan segala yang ada bau dan tak nak itu dan ini.. kami syorkan sedari awal.. para ibu AMBIL dan AMALKAN sedari sekarang sebelum menyesal kelak tak berguna dahhh.... 

ubat shaklee
Segalanya anda boleh amalkan di sini, dan ketahui lah KEPENTINGAN makanan tambahan untuk para bakal ibu yang sedang mengandung kini.. dan jangan biarkan kekesalan anda berlaku bila dah terlewat... para ibu mampu ubah dan buat yang terbaik sedari awal ni.. Jangan terlalu ikutkan alahan tanpa memikirkan kesan smapingan kekurangan vitamin semasa mengandung ..

Yang penting para bakal ibu, amalkan untuk bayi dan juga menjaga badan para ibu juga... bukan semata-mata nak untuk bayi.. bila dah bersalin segala di abaikan juga... Dalam perut lagi, bayi perlukan makanan yang sangat-sangat berkhasiat dan perlukan juga di dalam penyusuan susu ibu kelak...

Jika para bakal ibu sangat prihatin akan diri sendiri dan juga sangat pentingkan kesihatan bayi para bakal ibu.. juga kesihatan dan kecedasan "to be mommy"... sila bertindak sekarang... saya sedia membantu

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

Hati ibu sedih, bila anak-anak tak sihat

Kita sebagai ibu dan ayah pasti nak memberikan yang terbaik pada anak-anak kita kan, pelaburan untuk mereka adalah harta paling bernilai untuk mereka... apatah lagi tentang kesihatan anak-anak kita.. 
 
peranan ibu bapa

Dan bila anak-anak tak sihat, ibu la antara yang paling risau selain ayah... dan yang tak cukup tidur juga adalah ibu... ibu pasti tak senang duduk dan tak tidur lena bila memikirkan anak demam, anak batuk dan selsema... tapi paling risau adalah bila anak demam... 

mealshakle shaklee

Percaya tak? kita sanggup berhabisan duit untuk anak-anak kita sihat dan ceria.. bila anak demam je terus kita bawa anak-anak ke klinik yang berdekatan, betul kan... Tapi sedarkah kita bahawa kita yang mengajar mereka asyik-asyik ubat dan ubat je... memaksa mereka untuk makan ubat yang mereka nangis-nangis tak nak makan ubat dari klinik ... tapi dalam hati dan naluri kita..kita nak anak-anak kita sihat... 

Itulah antara kasih dan sayang ibu dan ayah.. bila anak-anak sakit, kita jadi rasa serba salah... dan kita jadi tak senang duduk bila anak tak sihat, kita terpaksa hantar anak-anak kita juga ke Taska sebab kerja dan kekangan masa dan bos tak memahami keadaan kita, kerja banyak kat pejabat yang perlu di buat.. maka anak terpaksa di hantar ke Taska juga..dengan harap anak-anak memahami keadaan ibu dan ayah untuk mencari rezeki... 

Sehinggakan anda, ibu yang terpaksa buat "pecah kahak"/ guna neb ni untuk anak-anak, sebab anak dah lama batuk dan keadaan semakin tak ok.. ni pun sebab pengasuh Taska bagitahu pada ibu dan ayah..

Setiap ibu dan ayah ada alasan tersendiri, tapi dengan duit kita beli ubat dan bawa ke klinik dan klinik, berharap mereka sembuh cepat.. sedangkan anak-anak perlukan perhatian dan kasih sayang dari ibu mereka juga... 

Dan ya, dulu saya mengalami kes yang sama masa anak pertama saya, saya rasa sangat-sangat bersalah.. sehinggalah satu tahap.. saya buat keputusan BERHENTI KERJA ynag selama ini saya agungkan sebab bekerja... tetapi di sebabkan kesibukan saya mengejar kerja-kerja saya... anak saya yang mulanya kena ruami biasa, lepas tu campak api.. lepas tu lagi chiken pox.. dan kulit sensetif... saya sangat2 bersalah masa tu... saya tak puas hati sebab pengasuh dia je yang jaga dia.. dan rasa rasa bersalah sebab sehingga kini parut pada bekas-bekas kat kulit dia pun masih ada... tu hero saya... dan saya ambil keputusan bukan kosong-kosong.. tapi atas sokongan suami.. walaupun keluarga mengatakan "rugi" saya belajar selama ni. dan saya kerja sekian lama.. tapi DEMI ANAK saya...saya sanggup berkorban... 

Dan, Alhamdulillah.. sedari itu.. kulit anak saya semakin baik. dan paling mengembirakan saya... dia sekarang dah jarang-jarang sangat demam... apatah lagi kalu batuk pun..paling lama seminggu saya pastikan dah baik.. sekali pun demam.. saya bawa ke klinik... tapi untuk pastikan keadaan dia ok segalanya... TAPI ubat yang saya dapat.. sekali lagi saya TAK BAGI kat anak saya.. apa ynag saya tahu..anak hero saya ni sebut je ubat..pasti lari satu rumah..sebut je VITAMIN dan dia boleh bezakan ubat vs vitamin... dia mudah je makan vitamin berbanding ubat....
kesihatan anak-anak

Sekarang saya dah pun surirumah dengan 2 orang anak saya..masing-masing berusia 3tahun 8bulan dan puteri saya 7bulan sekarang... Alhamdulillah..rasa puas hati..dan tiada lagi rasa bersalah dengan anak-anak, bila mana mereka perlukan kita sebagai peneman saat mereka tak sihat dan segalanya... 

Dan, saya akui tak semua para ibu boleh berhenti kerja macam tu je kan, dengan ekonomi sekarang.. tapi sekurang-kurangnya.. bagi la mereka yang terbaik... jaga kesihatan mereka secara semulajadi.. bukan dengan ubatan ynag membuatkan mereka semakin fobia nak makan ubat...

Dan antara pilihan saya sebagai makanan tambahan mereka serta pelaburan saya untuk anak-anak saya adalah-->

makanan tambahan anak-anak
Ni la pelaburan unutk kesihatan dan masa depan anak-anak saya...
Pilihan ibu bapa kini banyakkk... Ya sekolah pandai-pandai semua kan.. tapi anak-anak juga perlukan sesuatu untuk kesihatan, tenaga dan minda mereka secara semulajadi... 

Siapa yang tak sayangkan anak dan zuriat sendiri kan.. dan siapa yang tak bangga bila anak-anak sihat serta bijak pandai serta menjadi saingan untuk generasi masa depan kita semua....

Saya memilih yang ini, dan saya yang surirumah pun mampu memberikan anak-anak saya yang mungkin ramai orang katakan MAHAL.. tapi anda yang bekerja ibu ayah bekerja takkan tak boleh untuk berikan anak-anak anda ini.. yang nilainya lebih dari yang anda sangkakan kelak... insyaallah....berikan yang semulajadi dan anak-anak kita suka, bukan dengan paksaan...

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

Wednesday, 5 November 2014

Testimonial :- Pengguna suka Set I LOVE U

Bacaan entry malam ni, hanya untuk mereka yang dah berkahwin dan punyai masalah kedinginan atau isteri mengalami masalah "tak nak bersama" atau rasa fobia lagi lepas bersalin... dan bagaimana nak atasi masalah kedinginan suami isteri bila berlaku keadaan seperti ini...

vitamin cinta

Dan satu lagi masalah isteri dan wanita adalah masalah keputihan,  pasti lepas ni tidak lagi dengan selepas anda dan pengguna yang suka akan Set I LOVE U....


Kenapa set ini pula di sarankan? bukan produk-produk lain yang ada di Shaklee.... Haaa..nak tau, kenapa set ni sangat-sangat sesuai untuk anda ynag sedang mengalami masalah?

1. Kenapa Alfalfa --> Yang mana produk ini bertindak lebih hebat dari kacip fatimah tau..bukan apa ianya memberi kuasa 'grip" yang sangat dan boleh membantu pasangan suami isteri menikmati hubungan cinta dengan lebih mengasyikkan. Produk ini juga sangat membantu isteri yang mengalami masalah kering semasa bersama, merawat masalah keputihan dan miss V berbau yang semestinya boleh mengganggu keselesaan ketika bersama.

2. Kenapa Vitamin E --> Sebabnya produk ini terlibat secara langsung dalam pembentukan hormon yang melibatkan seks dan kesuburan iaitu androgen, estrogen dan progesterone. Jangan pula ynag baru lepas bersalin, takut pregnant pula... Tak pa, ianya membantu merawat "masalah kedinginan" je...

Untuk yang merancang kehamilan pula --> Produk ini juga sangat-sangat membantu memperbaiki kuantiti, kualiti dan memperkuat sperma lelaki supaya dapat bertemu dengan ovum. Dalam masa sama, membantu pasangan yang mempunyai masalah dingin terhadap hubungan intim kerana Vita E boleh meningkatkan 'sexual desire' dan menikmati hubungan cinta dengan lebih baik. Paling terbaik, produk ini juga meningkatkan ASMARA dan meningkatkan pengaliran darah ke organ seks lelaki dan perempuan. Vita E juga boleh membantu meningkatkan tahap testosteron dalam badan anda. Tanpa testosteron yang cukup dalam badan anda, stamina seksual anda dan keinginan seksual boleh berkurangan...

vitamin e shaklee
Testimonial Vitamin E

alfalfa shaklee ubat keputihan
Testimonial ALFALFA

ubat perapat wanita
Testimonial ALFALFA
Sebab tu anda yang mengalamai masalah "dingin" sila dapatkan produk ni, bukan je dapat atasi masalah anda, malah dapat bentuk badan yang solid... kulit yang cantik dan glowing serta berseri-seri lagi... waaa... banyakkan manfaat dari SET I LOVE U ni...

Semoga perkongsian ini dapat menyelesaikan masalah anda, JANGAN sampai ketahap yang lebih teruk bila di biarkan tanpa penyelesaian sebab ketidak puasan sesama pasangan.. dan terpaksa membuat pilihan CERAI, atas alasan "kami dah tak serasi" .... itu sebenarnya penyebab je, sebetulnya anda dan pasangan mengetahui apa yang anda hadapi...

Dapatkan SEGERA sebelum terlambat... sama ada isteri mahupun suami, sila bertindak SEGERA!!!!

Boleh terus dapatkan SEGERA dengan ikon di bawah -->
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=eff273b8ff65204546e793d51f41ab68
============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...