Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Friday, 3 October 2014

Cara mudah untuk hasilkan susu ibu semakin meriah dan terbaik untuk si manja ibu

Mungkin cara ni ramai yang tak sanggup nak lakukan.. tapi tahukan para ibu, dengan hanya 3 cara mudah untuk dapatkan susu ibu semakin meriah dan terbaik untuk si manja ibu tersayang... Dan cara ini juga mungkin tak semua konsisten nak buat.. memula je kata "boleh-boleh," "nak juga susu meriah", tapi tak semua boleh terus amalkan dan lakukan dengan bersemangat secara berterusan... Hanya para ibu yang hebat sahaja mampu melakukan dengan lebih kerap dan lama.... 

Bagaimana nak dapatkan?

tambah susu badan

Dan 3 cara ni sangat mudah bagi para ibu yang TIADA ALASAN utnuk berkorban untuk si manja tersayang....

1) Menyusu / mengepam Lebih Lama

    Jangan hadkan masa setiap kali menyusukan bayi di sebelah payudara mahupun mengepam. Biarkan dia menyusu sebelah bahagian sehingga puas sebelum menawarkannya menyusu di bahagian payudara yang lain. Ini akan memberinya peluang untuk mendapatkan susu berlemak tinggi (hindmilk). Jika anda terlalu cepat menawarkan payudara sebelah lagi, dia hanya mendapat foremilk, di mana hanya perutnya sahaja yang penuh tetapi tidak memberi kalori mencukupi untuk tumbesarannya.

    Seeloknya jika anda mengepam, amik masa dlm 15-20 minit untuk sebelah payudara. Pastikan payudara benar-benar kosong selepas menyusukan bayi / selepas memerah bagi merangsang otak meghasilkan susu seterusnya. Ia dapat dipastikan dengan hanya titisan susu yang keluar.
    Mengepam lebih lama juga bleh buat letdown 2-3x tau!! Tak percaya buat. Konsisten + disiplin + istiqamah

2) Penyusuan Malam yang lebih kerap

Amalan menyusukan bayi di waktu malam sangat bagus kerana ia merangsang peningkatan susu. Ini kerana di waktu malam, anda berdua lebih relaks lalu membolehkan bayi menyusu lebih lama dan kerap. Penyusuan malam turut merangsang hormon prolaktin yang memainkan peranannya menghasilkan lebih banyak susu.

3) Kerapkan Menyusu / Mengepam

    Susukan bayi sekurang-kurangnya setiap 3 jam pada siang hari. Jika bayi tidur lebih daripada 3 jam, kejutkan dia untuk menyusu. Pada waktu malam pula, kejutkan bayi untuk menyusu tambahan terutamanya jika dia tidur lebih daripada 4-5 jam.

    Perah setiap 3 jam. Jika bayi mahu menyusu ketika memerah, berhenti. Susukan dia dan kemudian sambung semula sesi pemerhan susu.
    Percaya kepada konsep bekalan dan permintaan. Semakin kerap kosongkan payudara semakin banyak susu dihasilkan.

    Kerapkan sesi pemerahan sekitar jam 12 tengah malam hingga 6 pagi. Ini kerana hormon prolaktin banyak dihasilkan ketika ini.

Dannn paling saya suka... bila lepas lakukan sebegini cara, tiada lain wajib saya lengkapkan sumber protin saya serta multivitamin saya secara serentak yang mana badan saya sangat perlukan ... begitu juga bayi kita perlukan nutrisi lengkap sedari penyusuan susu ibu adalah.....

eps shaklee dan mealshake
P/s :- JANGAN beli kalu anda rasa rugi nak grab dua ni, sebab HARGA OFFER yang tersangattt BERBALOI hanya di bulan OKTOBER ini.. Kalu nak JIMAT sila terus ORDER!

Bagaimana nak dapatkan SET ni dan kat mana nak ORDER dan dapatkan HARGA OFFER bulan ni??

=============================
--> Saya Lin |  Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...

RAHSIA Bagaimana Nak Atasi Berat Badan Naik Lepas Bersalin dan berpantang?

Ramai yang bertanya, bagaimana nak kekalkan atau ada tak rahsia nak atasi berat naik semula lepas bersalin dan berpantang, biasalahkan para ibu ni mungkin dah terbiasa juga cara makan dan cara pengambilan makan ikut dannn je masa hamil alasan kononnya "baby yang nak makan", sudahnye berat badan naik masa hamilkan...dan sudah pasti target lepas bersalin nak kurus semula dan nak berat badan tak la naik bagai di pum-pum lagi... betul tak?
 
set kurus shaklee

Sebaikan untuk para ibu kekalkan berat badan dan elak berat badan naik bagai di pum-pum lepas bersalin dan terutamanya lepas berpantang ni adalah kawan selera makan para ibu.. Sudah semestinya dalam dunia penyusuan susu ibu, para ibu pasti merasa cepat lapar dan merasa kuat nak makan.. .Tapi tu sebenarnya para ibu tersalah anggapan.. tak semestinya lapar je, perlu  dan kena makan nasi. makan yang berat -berat atau mengunyah macam-macam... TIDAK!!!

RAHSIA saya mudah... bila merasa lapar, saya MINUM AIR MASAK dan makan ikut pada masa ynag perlu makan.. JANGAN ikut masa mulut nak makan... tu selera menjadi-jadi dan manja la selera tu.... Nak senang sentiasa letak air masak kat sebelah atau ke mana para ibu berada... Rasa lapar, minum iar masak... minum secara berhemah..jangan sekali minum berliter-liter... salahkan saya pula bila para ibu gemuk air.. dan kerap ke tandas... (Tapi kekerapan kita membuang air kecil adalah sangat baik, sebab membantu pembuang toksin dalam badna dengan lebih baik)



Set ni bukan je untuk PENYUSUAN SUSU IBU, malah sangat bagus untuk kekalkan berat badan, untuk berpantang dan juga selepas bersalin sangat baik untuk terus amalkan ni.. dan yang paling baik juga adalah selain dapat seperti di atas ni, ianya sangat bagus untuk kulit para ibu juga... hilangkan parut lepas bersalin tu...dan menaikkan seri wajah, bertenaga... mencerahkan para ibu dan bayi juga tau.... 

p/s :- Para ibu JANGAN lepaskan peluang hari ni dan bulan ni yeee... OFFER untuk ESP SHAKLEE kali ni dengan pembelian 6 DAPAT 1 lagi FREE dan paling baikkk dapat lagi FREE MEMBERSHIP Shkalee!!

Bagaimana nak dapatkan serta ORDER dan seterusnya anda saya terus guide dan berikan  jadual pengambilan secara konsisten... Cari saya di sini untuk bantuan para ibu....

=============================
Salam sayang untuk semua | perkongsian ilmu yang memberi manfaat unutk semua..
--> Saya Lin | Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...
============================================
 

Bagaimana Cara nak Kurus dan Kempiskan Perut Selepas Bersalin

Keluhan dan masalah para ibu sebaik selepas bersalin adalah bagaimana cara nak kurus dan kempiskan serta buang lelemak dan tegangkan kulit yang berlebihan kan....Sebenarnya bukan masalah besar pun cuma keinginan yang membuak-buak nak kelihatan langsing dan dapat berat badan ideal seperti bentuk asal badan dan ianya saya keperluan untuk para ibu untuk menjaga kesihatan dan menjaga amalan pemakan sebaik je bersalin, dan yang penting mendapat kesan yang terbaik untuk ibu dan bayi kita kan.. Dapatkan tips dan cara bagaimana nak kembalikan berat badan serta betulkan segala "alignment" selepas bersalin ni.... Teruskan pembacaan anda sampai habis yeee....

set kurus shaklee

Walaupun hati tu tengah mebuak-buak lepas bersalin ni saya nak kurus. .dan berat badan kembali macam dulu-dulu la kan... Tapi jangan hangat-hangat je keinginan tu.. bila habis pantang. terus makan makanan yang dalam 44hari tu tak terjamah... konon nak balasa dendam la bagaikan... itu PASTI anda nye lemak semakin bertambah-tambah.... sila terus konsisten dan teruskan cara pemakanan yang sihat seperti masa pantang kan sangat bagus... 

Selain tu.. .ada cara lain lagi untuk para ibu nak dapatkan berat badan ideal lepas tu berjaya kurus serta bayi juga sentiasa mendapatkan khasiat ynag bayi kita perlukan... antaranya adalah...

* Penyusuan susu ibu -> Adalah salah satu cara yang sangat berkesan dan memberi impak yang sangat cepat untuk para ibu kempiskan perut . bukan tu sahaja..malah rahim juga sangat cepat kecut dan kembali normal...

* Minum air masak secukupnya -> Minum air masak ikut keperluan para ibu.. JANGAN minum banyak dalam satu masa.. Tu bakal buat anda mengalami masalah lain pula... Tapi minum air masak atau lebih biak adalah air suam secara konsisten dan berperingkat.

* Jangan tinggalkan sarapan pagi -> Tanpa kita sedari sarapan pagi adalah sangat dan tersangat penting.. Ramai yang nak kurus dan diet, tinggal atau skip sarapan pagi sebab kononnya takut mengantuk dan gemuk... itu anda SALAH!!!

* Lebihan pengambilan buah-buahan dan sayuran -> YA!!! ini penting.. jangan lebihkan NASI pula... sebolehnya sehari tu biarlah kita ambil nasi mengikut keperluan dan lebihkan sayuran serta buahan ni, sebab khasiat penting pada para ibu, terutama yang baru lepas bersalin dan dalam pantang juga!

Boleh ke ibu ynag dalam penyusuan dna sedang berpantang ni amalkan cara ni? 
YA, BOLEH... Tapi biarlah para ibu buat secara berpertingkat-peringkat.. jangan kerana terlalu nak kurus, sampai baby para ibu pun turut mengalami kesannya juga... buatlah secara perlahan-lahan tapi konsisten.. dan JANGAN sebab nak kurus, terus tak berikan penyusuan susu ibu kat bayi para ibu.. tu HAK anak-anak para ibu tau...

Selain tu.. saya suka kongsikan kat sini.. nak kempis perut boleh minum teh limau, tapi jangan TERLALU, utamakan dahulu dan tumpukan dahulu pada bayi para ibu juga.... 

Nak paling selamat dan berkesan serta TIDAK menganggu penyusuan susu ibu dan secara langsung lagi para ibu lebih sihat, cergas, bertambah seri-seri dan juga bertenaga ..... adalah SET PENYUSUAN SHAKLEE/ SET BERSALIN SHAKLEE / SET PANTANG SHAKLEE... haaa ni semua lebih juga kepada target para ibu.. nak kurus, nak cantik dan nak berjaya dalam penyusuan susu ibu... 

set kurus budget shaklee





kebaikan esp shaklee

testimonial set cantik shaklee


Bagaimana nak ORDER set ni dan dapatkan panduan serta jadualkan cara pengambilan untuk kesan yang lebih baik untuk target para ibu nak kurus, kempiskan perut dan berjaya dalam penyusuan. Cari saya di sini

=============================
Salam sayang untuk semua | perkongsian ilmu yang memberi manfaat unutk semua..
--> Saya Lin | Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...
============================================
 


Thursday, 2 October 2014

Bongkar RAHSIA Penyusuan Susu Ibu Semakin Meriah

Alhamdulillah, pagi yang banyak untuk di kongsikan bersama para mommies hebat yang sedang mencari penyelesaian untuk masalah penyusuan susu ibu.. Jom kita bongkar RAHSIA penyusuan susu ibu ynag semakin meriah dari sehari ke sehari.... insyaallah....

Sebelum tu..pertama-tama saya sering ingatkan para ibu... JANGAN FIKIR SUSU KURANG!!!!! ni salah satu RAHSIA nak susu banyak... kalu fikir macam ni usaha la pun..tapi hati dan fikiran asyik fikir yang ni je.. sememangnya satu kegagalan dlaam penyusuan susu ibu... percaya lah...

set penyusuan shaklee
Dan.. mungkin ramai para ibu ambil mudah akan kepentingan NUTRISI berkhasiat dalam penyusuan susu ibu...ada yang beranggapan.. tak penting..sebab susu ibu dah cukup nutrisi nya..

YESSSS!!! susu ibu secara semulajadinya ada nutrisi yang di perlukan oleh bayi kita.. tapi pernah tak para ibu terfikir tentang keperluan khasiat yang para ibu perlukan dan para ibu kongsikan secara tak langsung dengan bayi para ibu semua???

Semasa hamil, para ibu perlukan vitamin untuk tumbesaran bayi dalam perut, begitu juga kepentingannya dalam penyusuan.. bayi HANYA harapkan susu ibu untuk tumbesaran dia... dan apa yang mommies makan itu yang anak kita dapat... dan mommies fikirkan.. cukup ke nutrisi yang kita makan tu untuk memberi terus pada anak-anak kita yang sedang menyusu dengan kita... Sedangkan dalam masa sama para ibu juga perlukan nutrisi untuk lebih sihat, bertenaga, gembira dalam penerusan penyusuan susu ibu....

Insyaallah.. kita kongsikan lebih lagi cerita tentnag kepentingan khasiat dan nutrisi penyusuan susu ibu di entry seterusnya.... stay tune mommies hebat...

============================
--> Saya Lin |  Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...


esp shaklee

 PROMOSI HEBAT hanya di bulan OKTOBER kali ini... KHAS untuk anda semua... SEGERA hubungi saya untuk dapatkan HARGA SPECIAL anda!!!


Wednesday, 1 October 2014

Promosi Shaklee : - Sejarah berulang lagi bila SHAKLEE buat promosi berganda lagi

Alhamdulillah baru dapat update.... maaf pada kawan...

Promosi Shaklee ... ESP Shaklee yg boleh di minum dengan pelbagai cara...

Rasa rugiiii tak grab sempena promosi datanggg lagi ni.... bokeh dapat FREE MEMBERSHIP lagiii!!!

esp shaklee


Cari saya untuk bantuan uols tau...

============================
--> Saya Lin |  Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri... 
 

Tuesday, 30 September 2014

Testimonial :- Kulit cantik dan muka berseri-seri secara semulajadi

Siapa sangkakan, sebotol kecil ni membuatkan ramai otrang "jatuh cinta" dengan kesannya termasukah saya...

GLA Complex Shaklee... bukan hanya pada nama GLA iaitu ramai yang amalkan untuk perbaiki hormon dan untuk perbetulkan period setiap bulan.. tetapi selain membantu membakar lelemak dalam badan secara dalam diam semasa kita tidur... ianya sangattttt berkesan untuk kulit wajah kita...





ni antara mereka yang dah "jatuh cinta" dengan GLA Complex... Sebotol ni membuatkan kesan yang sangat baik untuk kulit wajah...saya yang tak sampai sebulan lagi amalkan secara konsisten pada awalnya untuk regularkan period.. al-maklum la lepas bersalin period lintang pukang kan... Alhamdulillah... kesan yang sangat positive dan sangat tak mengecewakan bagi saya,....

Kulit rasa lembut, tak berminyak dan yang paling best sekali.. muka berseri-seri serah sekata lagi... bertambah-tambah pula gabungan mantap ESP Shaklee dan Vitamin C Sr ni... lagii la tambah muka rasa fresh..glowing secara semulajadi tau... ni antara yang budget... kalu dengan gabungan hebat COLLAGEN POWDER dan VIVIX lagiii saya tak tau la... .kesan terbaikkk untuk kulit wajah anda.....

Alhamdulillah..kini ramai memilih GLA Complex walaupun kecil botol nya..TAPI kesannnn... membuatkan suami tak tidur lena kalu isteri g jenjalan sensorang tau... suami mana tak sayang isteri... betul tak...kalu isteri pandai jaga dalaman..lagiii suami sayang ketat2... untuk keharmonian rumahtangga... insyaallah.. bukan nak cantik pada luaran je tau... dalaman lagi penting....

============================
--> Saya Lin |  Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...

Anda juga boleh membeli secara online VITAMIN CINTA ini degnan hanya "klik" ikon di bawah dan pihak Shaklee akan membuat penghantaran segera kepada anda....
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9d50bcc2d13c9160fcf2a3fd160252a6

Monday, 29 September 2014

Hangatkan hubungan intim suami isteri bersama VITAMIN CINTA Shaklee

Kebanyakan kes penceraian kini menjadi semakin di ranking teratas adalah sebab kehambaran seksual daripada setiap pasangan.... Kenapa biarkan sahaja masalah rumahtangga tu terus hambar tanpa membuat perbincangan dan mencari penyelesian terlebih dahulu...

Sebenarnya, pasangan ni memasing ego dan "malu" untuk mengaku kelemahan sendiri...sebab tu tiada penyelesaian... unutk elakkan semuanya..perbincangan awal kena la di buat awal.. bukan dah di hujung-hujung masalah tu baru tau punca... tanpa bertindak... betul tak?

produk shaklee

Hubungan yang hambar boleh membawa kepada penceriaan, dan alasan kukuh biasanya datangnya dari ketidakpuasan dalam setiap kali perhubungan suami isteri, tiada zuriat, suami mati pucuk, cepat klimaks, isteri tidak pernah merasai kepuasan seperti yang di impikan... dan ini antara punca sebenarnya masalah besar dalam rumahtangga....

Dalam hadis pun menyatakan....

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Bagi kamu melakukan jima’ (hubungan seks) dengan isterimu adalah satu pahala. Lalu sahabat bertanya: Wahai Rasulullah, apakah seseorang di antara kita menyalurkan syahwatnya akan mendapat pahala? Jawab Baginda: Bagaimana pendapatmu jika dia menyalurkan syahwatnya itu pada yang haram, apakah ia berdosa? Begitulah jika ia meletakkannya pada yang halal, maka ia mendapat pahala.” (Hadis riwayat Muslim)

   Melayani hubungan seks seorang suami adalah bukti ketaatan isteri. Firman Allah yang bermaksud: “Isteri-isteri kamu adalah sawah ladang kamu, maka datangilah sawah ladangmu itu dengan cara yang kamu sukai.” (Surah al-Baqarah, ayat 223)

Jadi kenapa membiarkan sesuatu itu pergi begitu sahaja kerana keegoan sesama pasangan tanpa membuat penyelesaian terlebih dahulu... Bertindak mengikut perasaan sangat-sangat mebinasakan rumahtangga yang di bina atas dasar cinta dan kasih sayang pada awalnya... dan di sebabkan ketidakpuasan terus mencari kesalahan itu menjadi punca penceraian semata-mata....

Seharusnya.. isteri bertindak terlebih dahulu seandainya suami enggan melepaskan egonya... tak pa demi rumahtangga yang di bina atas dasar cinta dan sah.. .betul tak... mudah je wahai isteri dan wanita hebat... Hanggatkan kembali alamt rumahtangga anda bersama pasangan dengan mendapatkan VITAMIN CINTA dari Shaklee... Shaklee ada keluarkan VITAMIN CINTA???? hebatkan..... ni dia khas untuk pasangan..

testimonial
Gabungan dua ni mampu membuatkan pasangan seperti di malam pertama kehangatannya.... kenapa ALFALFA & VITAMIN E?

Alfalfa ni boleh merawat masalah keputihan isteri yang menyebabkan kelongaran dan bau yang tak menyenangkan... dan ... ia juga bertindak sebagai "perapat" untuk isteri .... so isteri WAJIB miliki ini sekarang...

Vitamin E pula bertindak sebagai  pembentukan hormon yang melibatkan seks dan kesuburan iaitu androgen, estrogen dan progesterone.Ia memperbaiki kuantiti, kualiti dan memperkuat sperma lelaki supaya dapat bertemu dengan ovum.

Vitamin E membantu pasangan yang mempunyai masalah dingin terhadap hubungan intim kerana vitamin E boleh meningkatkan 'sexual desire' dan menikmati hubungan cinta dengan lebih baik.

Vitamin E juga meningkatkan LIBIDO dan meningkatkan pengaliran darah ke organ seks lelaki dan perempuan.


vitamin cinta shaklee

Semoga ini membantu menyelesaikan masalah kelamin dan menambahkan kehangatan dalam hubungan intim suami isteri bersama.... insyaallah... berusaha untuk memberikan yang terbaik dan jangan membiarkan masalah ynag boleh di selesaikan menghancurkan mahligai yang telah di bina...  dan ingin bantuan anda boleh terus cari saya di sini...

============================
--> Saya Lin |  Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...

Anda juga boleh membeli secara online VITAMIN CINTA ini degnan hanya "klik" ikon di bawah dan pihak Shaklee akan membuat penghantaran segera kepada anda....
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=eff273b8ff65204546e793d51f41ab68


Nak cantik berseri dan awet muda.. Bongkar RAHSIA di sini bersama kami...

Wanita dan kecantikan ni sangat serasi dan selari betul kan... siapa la yang tak nak cantik berseri dan awet muda walaupun usia dah 40an... RAHSIA? banyakkk rahsia boleh kita bongkar bersama-sama... sama ada anda nak atau tak nak... mesti NAKK kan...

Ni antara RAHSIA mereka untuk terus kan penjagaan dalaman dan luaran..makan kecantikan dalaman dan luaran sentiasa terjaga tanpa kita memaksa diri kita untuk terus kekal muda dan berseri-seri....

set kecantikan shaklee

Untuk kelihatan awet muda dan wajah berseri-seri pertama-tama sekali AIR MASAK kena cukup dalam badan kita, tanpa air masak yang cukup dalam badan kita ni.. kita pasti merasa cepat letih dan kulit rasa kering dan mudah berkedut-kedut...

Selain tu... kena la cari sesuatu yang semulajadi, berkesan dan selamat untuk di amalkan tanpa was-was.... antaranya...

testimonial esp shaklee

testimonial esp shaklee

testimonial esp shaklee
Kenapa saya utamakan protein untuk anda ynag pentingkan kecantikan dan nak awet muda? PROTEIN ni penting dalam tubuh kita.. apatah lagi untuk kulit kita...Selain itu protein juga adala bahan utama pembentukan perlbagai organ dan tisu dalam badan kita, dalam masa sama membantu untuk penyerapan apa yang kita amalkan dengan cepat dan berkesan.... sebab tu selain air masak, protein juga sangat penting...

Jadi anda antara yang nak cantik dan berseri serta awet muda??? kenapa lambat nak mula.. atau biarkan je tanpa bertindak?? Oh jangan..sila bertindakkk segera... cari saya untuk pertanyaan dan bantuan anda juga...

=============================
--> Saya Lin |  Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri... 
 
Dan anda juga boleh terus membeli Secara online hanya dengan "klik" ikon di bawah dan pihak Shaklee akan membuat penghantaran segera pada anda.
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=0747b9be4f90056c30eb5241f06bfe9b


Masalah penyusuan susu ibu menjadi kurang dan kering?

Seringkali lepas bersalin bukan semua para ibu terus ada air susu, tapi kalu dah awal-awal lagi dah mula fikir nak bagi susu FM kat bayi yang tak sampai sehari tu, masalah la untuk mommies semua...Dan masalah penyusuan susu ibu menjadi kurang dan kering adalah dari mommies sendiri juga... mungkin dari segi pemakanan, supply on demand dan seterusnya cara mommies uruskan sesi mengepam di waktu kerja..

Ada yang mengadu...kenapa susu semakin kurang???

Sebabnya.... ada para ibu sukaa fikir ..

"baby tak cukup susu ni tu saya bagi susu FM.."

"bayi saya kuat meragam tu macam tak cukup susu tu saya tambah tu..."

"payah nak pum kat pejabat sebab tiada tempat..." 


dan macam-macam lagi alasan kan.... 

Tapi... dan....

Tidak kurang juga ada segelintir ibu yang kurang yakin pada diri sendiri untuk menyusukan anak mereka lantaran bimbang payu dara menjadi sakit, bengkak atau menjadi kendur...

Tu antara penyebab dan alasan juga bg saya... selain tu... jangsn sampai anak2 tuntut hak mereka dek "kemalasan" anda nak bagi ‪#‎susuibu‬ kepada anak-anak andatau kat akhirat kelak.. sebab susu ibu tu hak mereka... bertuah la kita sebagai ibu Allah beri susu ibu untuk anak-anak kita... dan perasan tak.. kita tak ajar pun bayi kita yang tak sampai pun sejam lagi lahir tu bagaimana nak menyusu TAPI dengan sendirinya mereka (bayi) kita ni tahu cara nak mencari susu ibu dan seterusnya menyusu... perasan tak perasan tak para mommies ????

Tu la ANUGERAH yang para ibu dapat dari DIA yang maha kaya lagi maha mengasihani setiap hambanya...

Jangan mudah mengalah dengan keadaan.. teruskan penyusuan susu ibu tanpa sebarang alasan dan teruskan penyusuan walau bagaimana keadaan sekali pun.. sebab tu HAK anak-anak kita... Masalah penyusuan susu ibu ni tak terjadi bila mommies tahu apa puncanya... JANGAN sesekali fikir "SUSU KURANG" ..sebab apa yang kita set atau fikirkan dalam fikiran kita..itu yang akan berlaku... sial fikir "SUSU SAYA BANYAK dan CUKUP UNTUK ANAK SAYA SEHINGGA 2 TAHUN.. " amin.... insyaallah...

tambah susu badan

Lagi satu tips... hati dan perasaan mommies kena la sentiasa gembiraa dan ceria.. kalu seblaik nya..maka susu pun ikut stress dna merajuk nak keluar... sebab tu dari naluri ibu tau... tak percaya boleh mommies cuba..saya tak nak sebab saya tak suka STRESS ni..saya suka GEMBIRA dan MENGEMBIRAKAN.

Dan antara yang saya suka dan saya amalkan juga untuk tambah nutrisi dalam penyusuan susu ibu saya kepada puteri tercinta saya sekarang sedari putera saya lagi adalah SET PENYUSUAN SHAKLEE yang mana pelengkap sumber protein, kalsium dan pelengkap sumber makan yang saya perlukan dan saya tak boleh dapat dalam pemakanan saya seharian...

Antara yang paling saya suka adalah....

Esp Shaklee
Mealshake
Alfalfa
B-Complex
Ostematrik
Vitamin C

Ni antara SET PENYUSUAN SHAKLEE yang saya ambil..antaraaa... ada lagi yang saya amalkan selain di atas tu..unutk minda anak-anak... untuk jaga kesihatan kita luaran dan dalaman kan.. sebab penting ni .badan nak pakai lama..perlu penjagaan yang rapi juga.. betul tak...

Vivix
OmegaGuard
Zink
GLA Complex
Vitamin E
CoQHealth

Banyakkan... Tapi ada masa dan penjadualan saya amalkan.. Alhmadulillah..ianya sangat2 membantu dari segi kesihatan saya dan aktiviti saya juga... dan semoga perkongsian saya ni sangat-sangat membantu mommies semua untuk teruskan penyusuan walau dalam apa keadaan sekalipun... kalu nak saya tolong mommies apa pun..boleh cari saya kat sini.. insyaallah saya akan membantu mommies semua...kitakan WANITA HEBAT!!! klik sini untuk TESTIMONIAL PENYUSUAN SUSU IBU

============================
Salam sayang untuk semua 
--> Saya Lin |  Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...


Dapatkan produk Shaklee untuk anda yang berada di Kawasan Kulim Kedah

Ingin dapatkan produk Shaklee secara terus beserta dengan khidmat penerangan dan bimbingan anda serta cara pengambilan yang bersesuaian untuk masa anda? Kini khas untuk anda yang berada di Kawasan Kulim Kedah ..


Dan untuk anda yang berada di luar kawasan KULIM... anda juga adalah keutamaan saya... Pos laju kan ada... satu Malaysia kita boleh dapatkan dengan cara mudah... insyaallah... benda baik kita kongsikan bersama-sama tanpa keraguan.. Janji ianya SELAMAT | BERKESAN dan SEMULAJADI...

Kenapa anda perlukan produk Shaklee? Bak kat pengasas Shaklee....

Dr. Forrest C.Shaklee. Sr. --> "Saya tidak pernah memperlekehkan profesion perubatan, " Tapi dia pernah berkata " tetapi kita adalah dalam dua bidan yang berasingan. Mereka di latih untuk merawat penyakit, saya berminat dalam memperbaiki kesihatan." .... dan inilah perkongsian dan kata-kata Dr. Forrest ....

Kan mencegah itu lebih baik dari merawat kan... semoga kita sentiasa menjaga kesihatan kita....

Sunday, 28 September 2014

Bagaimana nak minum ESP Shaklee dan manfaatnya...

Sedari saya kenal Shaklee ni, antara produk yang paling saya suka adalah ESP Shaklee. Mungkin ramai yang bertanya apa yang bestnya ESP ni sampai orang sebut-sebut ESP ni.... dan bagaimana nak minum ESP ni pula.... ada pantang larang ke... kenapa itu dan ini... meh sini saya kongsikan manfaat dan cara nak minum ESP Shaklee ni....

kebaikan Esp Shaklee



Fungsi Energizing Soy Protein
  • membina dan perbaiki sel-sel tisu badan enzim dan hormon
  • kehamilan, penyusuan, stress, pertumbuhan dan perawatan meningkatkan keperluan protein berkualiti
  • rambut, kuku dan kulit adalah daripada protein, protein berkualiti memperbaiki kesihatan dan meningkatkan pertumbuhan yang baik
  • protein adalah kunci asas imun melawan jangkitan
  • memberi tenaga
  • mencantikkan, menegangkan, menganjalkan kulit
  • membantu memekatkan dan perbanyakkan susu
Siapa Yang Boleh Ambil
  • Ibu menyusu
  • Ibu hamil
  • Ibu dalam pantang
  • Mereka yang menghadapi kulit kusam, kering
  • Mereka yang ingin membina otot (body builder)
  • Mereka yang baru menjalani pembedahan – perbaiki sel, enzim, horm
  • Mereka yang ada gastrik
  • Mereka yang ingin menurunkan berat badan
Cara Minum ESP SHAKLEE
  • boleh diminum begitu sahaja
  • boleh dicampur dengan Milo
  • boleh dicampur dengan susu contoh Anmum, Fernleaf, Omega 3
  • boleh dicampur dengan Oren Twister
  • boleh dicampur dengan kurma, susu dan diblend dengan ais
  • atau apa-apa sahaja mengikut kreativiti anda
Cara Bancuh
Ia dibancuh dengan air panas suam. Jangan bancuh dengan air panas kerana ia boleh merosakkan zat yang ada di dalam ESP ini. Ingin lebih sedap, boleh shake.
  
=============================
Salam sayang untuk semua 
--> Saya Lin |  Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...


Amalkan untuk lancarkan period dapat pula pujian dari suami tersayang...

Nak kongsi kegembiraan isteri pula kali ni...sebab saya pun isteri dan ibu anak dua.... semoga perkongsian ni sangat-sangat membantu para isteri untuk menghargai diri kita sesama.. sebabnya.. kita WAJIB jaga diri kita sedari dalaman dan luaran tau....

    "Saya amik vitamin ni sebab period saya tak teratur. Tapi siapa sangka lepas makan vitamin ni, suami dan keluarga mertua puji kulit saya makin cantik. Bukan nak puji diri sendiri tapi saya memang dapat rasakan perubahan yang ketara amik vitamin ni. Dulu makan vitamin E pun tak nampak ketara seperti sekarang. Terima kasih kak ”

Ini antara testimonial yang saya terima dari seorang customer saya. Saya kongsikan dan kenali sebagai puan S sangat gembira dan teruja selepas mengambil vitamin yang saya sarankan kepada puan S untuk masalah yang puan S hadapi sebelum ni., apatah lagi yang melibatkan "hubungan suami isteri" ni kan...

Beliau amalkan vitamin yang sangat penting untuk seorang wanita mengekalkan kestabilan hormon dan secara langsung ianya dapat melihat hasilnya dari kulitnya yang makin cantik dan berseri-seri tau...

Berapa lamakah boleh melihat kesan ini pada wajah bila amalkan? Paling cepat ialah 7 hari dan paling lewat 21 hari @ saya lebih suka sarankan sedari 21-90 hari yang mana itu adalah tempoh badan kita untuk menerima perubahan dengan setiap apa yang kita amalkan... nak tahu apa yang puan S amalkan??? boleh cari saya terus untuk bantuan dan RAHSIA pengambilan vitamin yang puan S sehingga suami puji-puji lagi...

Nanti saya kongsikan lagi testimonial kulit cantik dan menarik perhatian ramai tau....

set kecantikan shaklee
============================
Salam sayang untuk semua 
--> Saya Lin |  Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...

Hebatnya penyusuan susu ibu ni sama seperti hebatnya para ibu yang menyusukan anak-anak mereka

Alhamdulillah, perkongsian kali ni bukan nak menunjuk apa pun,tapi nak bakar semangat para ibu yang sedang dalam penyusuan susu ibu, terutamanya ibu-ibu muda sekarang ni... Hebatnya penyusuan susu ibu ni sama seperti hebatnya para ibu yang menyusukan anak-anak mereka sekarang....


Saya dapat ANUGERAH TOKOH PENYUSUAN SUSU IBU dan yang telah terpilih antara reramai para ibu di kawansan Junjung Kulim, anugerah ni bukan untuk saya seorang..malah untuk semua para ibu yang hebat dalam dunia penyusuan...

Sini saya kongsikan PENTINGNYA NUTRISI PENYUSUAN SUSU IBU untuk bayi kita dalam susu ibu.. kenapa? bukankan dalam susu ibu dah lengkap segalanya?... ni antara persoalan yang saya terima.. Tapi YA betul.. nutrisi dalam susu ibu kita secara semulajadinya dah lengkap... TAPI sedarkan mommies semua cara kita makan dan lifestyle kita makan ikut dan je kan..ada yang kita jaga dan juga ..ada yang tak.. yang paling penting adalah PROTEIN dalam badan kita cukup ke untuk kita kongsikan bersama anak kita?

Selain itu.. kenapa masa hamil kita boleh makan vitamin untuk bayi kita dalam perut dan utk kita juga.. tapi bila dah bersalin, dan kita teruskan penyusuan susu ibu pada bayi kita.kenapa kita TINGGAL kan semua vitamin ni? sedangkan 200% kali ganda lagi kita perlukan vitamin dan lengkapkan nutrisi dalam penyusuan susu ibu... sebab dah la kita banyak guna tenaga dan 20x tulang2 kita retak atau patah tanpa kita sedari masa proses bersalin.. tapi kita tak jaga badan kita pula tu

Para ibu... pasti badan kita nak pakai lama kn.. apatah lagi untuk suami kita... anak-anak lagi kan...

set penyusuan shaklee 
Dan pengalaman saya sendiri... dua-dua anak saya boleh beza dengan anak kawan2 saya yang kami sama buat penyusuan susu ibu.. tapi saya amalkan pengambilan vitamin untuk dan dalam penyusuan saya... tapi kawan saya tak... anak-anak berbeza... tak sama cara pemakanan kita seharian kan...

Tapi kita nak juga anak-2 kita chubby.. sihat...aktif dan sihat kan... tapi kenapa kita berkira untuk dapatkan vitamin dalam penjagaan badan kita dan penyusuan susu ibu kita...sebab apa yang kita amalkan anak-ank kita PASTI DAPAT! salah kita makan,, anak-2 pasti meragam.. betul tak...

Insyaallah..dengna niat kita... kita boleh menyusukan anak-anak kita seperti yang kita impikan... bukan mudah dalam penyusuan susu ibu yang perlukan ketahanan mental dan fizikal.. Tapi ianya sangat indah dan manis bila anak-anka mendapat 100% nutrisi dari penyusuan susu ibu...

Semoga perkongsia saya ni dapat membantu dan membakar semangat para ibu lepas ni... Semoga link ini juga membantu para ibu-ibu yang hebat... (klik sini)

=============================
Salam sayang untuk semua 
--> Saya Lin |  Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri... 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...