Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 6 December 2014

Selpie Melampau Mengundang BAHAYA?

Biar betul ni? selpie melampau mengundang bahaya kepada diri sendiri lagi?, mesti korang tertanya-tanya apa kaitannya selpie dan bahaya nye.. jauh sangat lahhh...  Sedarkan kita bahawa ramai orang yang akan memerhati tak kira kawan atau pun bukan kawan kenalan anda juga perhatikan anda melalui laman sosial yang kita uploadkan apatah lagi di instagram kan...
bahaya berselpie
Haa... lupa kes baru ni.. gadis cantik tunangan orang ynag sukaa berselpie tu, rumahnya di ceroboh dan mengundang orang lain datang dah toreh muka dia tu? ingat tak? kes isu terhangat baru-baru ni...

Macam-macam kes dan andaian orang kata.. tapi apa pun kita untuk komen hanya Allah S.W.T sahaja yang mengetahu punca sebenar kenapa gadis cantik tunangan orang tu mukanya di toreh selepas di belasah kan.. selain itu, kenapa tak merompak je terus kat umah orang tu.. ada nak toreh muka orang sewenangnya lagi.. Kalu muka dia sendiri di buat macam tu amcam? naya je kan...

Apapun, zaman it dan teknologi ni.. kita nak bersosial boleh tak da masalah... tapi jangan terlalu menonjolkan diri untuk "berselpie" tu sehinggakan ada "orang-orang" yang memerhati anda dan bila dah keterlaluan... "orang2" ni merasa sakit hati dan marah kee... cemburu ke.. kita tak tahu kan...

Semoga ini menjadi pengajaran untuk kita semua... terutamanya wanita kena lebih berhati-hati.. Dan juga kes lain.. customer saya.. agak rapat juga dengan saya...

kes mencuri

Baru semalam kereta dia pecah masuk dan kehilangan handbeg dengan wang cash RM1k lebih... wanita..please.. jangan alpa walau sesaat... kawan saya ni tinggalkan beg tangan di seat depan dengan  hanya tutup dengan bantal dan g sarapan kat RnR Sg.Boluh tu.. Allahuakhbar.... ramai sangat "orang-orang" memerhati kita selain yang maha Esa kan...


Semoga cerita kita ni semua menjadi pengajaran untuk kita dan pengalaman untuk kita semua agar lebih berhati-hati setiap apa yang kita lakukan... perhatikan sekeliling kita...

Dan saya juga mohon maaf andai saya membuatkan anda terasa pada entry ni.. saya nak kita semua lebih berhati-hati... insyaallah semoga Allah melindungi kita semua... amin...
======================================================
shaklee kulim
Salam perkenalan untuk semua...

7 comments:

  1. saya mmg x reti selfie . kekadang fikir ada baiknya gaya kita mcm org x berduit utk elak dari diekori org tanpa sedar kan ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Cetusan Minda..saya pun ta kreti berselpie... sebabnya mmg suka selfie anak2 je.tu pun tgk keadaan.. paling penting jangan set kita berada di mana espcly kawasan rumah...

      Delete
  2. lebih bahaya kpd kaum wanita selfie ni sebenarnya namun kau lelaki juga harus berwaspada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..tapi tak kurang juga lelaki dan wanita.. mix together..

      Delete
  3. Setuju sangat,kita kena lebih berhati2...jgn setiap masa dn ketika nak selpie..ada je yg duk ngintai2,cari peluang nak kenakan kita,tak kira nak merompak atau sebagainya.Good sharing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu @zainah mukhtar... sesama..semoga memberi manfaat kepada kita semua...

      Delete
  4. org-org camni jenis bau aje duit walau kita sorok celah mana pun dia dapat hidu. Better bawak je beg tu drp tinggal.

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...