Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Tuesday, 23 December 2014

Salah Ke Anak Menyusu Badan Lebih Dari 2 Tahun?

Ramai yang agak keliru kat sini, salah ke anak menyusu badan lebih dari 2 tahun? apa masalahnya dan perlu di teruskan juga ataupun teruskan berhenti secara mengejut pada si anak?

penyusuan susu ibu
Bila mana lagi si anak tak nak menyusu botol, tetiba pula dah cukup usia 2 tahun, ibu terus nak stopkan penyusuan susu ibu... Adakah kita sebagai ibu tak merasa kasihan melihat si anak yang dah terbiasa menyusu dengan ibu selama 2 tahun. tetiba 2 tahun 1 hari ibu dah tak bagi menyusu badan, dan memaksa anak menyusu dari botol...

Adakah anak kita nak atau terus meragam sepanjang hari dan si ibu merasa tertekan?

Bagi pendapat saya, selagi suami memberi kebenaran untuk menyusukan anak lebih dari 2 tahun, apa salahnya.. tapi lihat pada keadaan anak juga kan... kalu terlebih manja.. ajari anak terlebih dahulu menyusu menggunakan botol, dan perlu psiko anak kita dengan cara yang terbaik, jangna terus berhenti secara mengejut pada si anak kan... kesian tau..kalu saya pun saya tak sanggup... moment tu bukan sekejap je nak di lupakan pada kita sebagai ibu, apa tah lagi si anak kita kan....

Bak kata pendapat Dr.Zubaidi ;







Pada pendapat saya, dan pengalaman saya sendiri.. teruskan penyusuan susu ibu selagi susu badna kita ada, dan teruskan penyusuan selagi ianya tak menganggu kandungan ibu ynag sedang hamil atas nasihat dan pandangan doktor juga.. Sebab selagi ada susu badan tu, selagi itulah rezeki anak-anak kita... Tak salah menyusukan anak-anak kita, selagi ianya tak menganggu kesihatan kita sebagai ibu...

Semoga kita teruskan penyusuan susu ibu untuk anak-anak kita, dan tendem nursing salah satu RAHSIA berat badan saya sangat-sangat susah nak naik tau...

Alhamdulillah....

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

6 comments:

  1. Anak saya pun dah 2 tahun lebih..tapi dia mintak time nak tidur je..jadi tak de masalah besar pun..jadi saya bagi je,tak de usaha lagi nak stop kan..sebab tak mengganggu pun..

    ReplyDelete
  2. betul tu... biarlah anak yg berhenti sendiri... saya dulu anak2 yg berhenti menyusu badan sendiri, yang sulung umur 1 thn 8 bulan... yang no dua1 tahun 10 bulan... pada usia tu.. automatik mereka nak minum susu dalam botol... :D saya pulak yg rasa sedih sbb blm cukup 2 thn dorang dah berhenti sendiri... huhuhu

    ReplyDelete
  3. Betul tu dear...saya sokong...selagi ada rezeki utk anak...teruskan bg susu ibu, jimat pun jimat

    ReplyDelete
  4. anak buah aida menyusu hingga umur 3 thn.
    then stop sebab adik aida pregnant :)
    alhamdulillah tiada apa yg negatif.
    now si adik nyer nyusu badan, dia ketagih semula ha ha ha....

    ReplyDelete
  5. ade baby spupu yang nyusu lebih dari dua tahun..

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...