Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Wednesday, 10 December 2014

Perlu Ke Cari "Side Income" Zaman Sekarang?

Ramai yang bertanya, perlu ke cari 'side income" zaman sekarang? Tapi rata-rata kita sekarang ni ramai yang buat perniagaan secara online kan.. ada yang menarik perhatian saya, seorang yang bergelar PROF masih lagi buat side income.. apa gaji mereka tak cukup ke?

Sebenarnya ianya bukan tak cukup, tapi mencari kepuasan dalam kehidupan, mana yang lebih flexible dan membuat secara minat tanpa paksaan...

kerjaya shaklee

Dan bagi pendapat saya sendiri yang pernah bergelar PEKERJA kalu setakat gaji RM2500.00 nak di bangakan baik lupakan je la ek..apa tah lagi di tahun hadapan pelbagai ragam para peniaga akan kita saksikan...

ubah masa depan dengan berniaga

Macam ni di kira cukup? kerja kerajaan pun belum tentu mempunyai masa depan yang cukup baik menampung keperluan hidup di masa akan datang, apatah lagi yang bekerja swasta.. Bukan tak berjimat, tapi dah semua keperluan memerlukan perbelanjaan... sebab tu terima gaji je orang pasti tongkat dahi..

kehidupan berasaskan duit
Begini ke yang kita nak, sebelum dan selepas terima gaji setiap bulan? mengharapkan gaji ynag kita bangakan tipa bulan, memadai ke? Cuba kita lihat pada kiraan secara kasar ni... dan rata-rata semua orang pasti ada keperluan ini bukan?

gaji

Suami isteri bekerja? semua perlukan bayaran lagi kan.. apatah lagi untuk isteri yang tak bekerja semacam saya ni? lagi la perlukan lebih gaji untuk penuhi segala keperluan ni kan?

Jadi kenapa mengatakan tidak pada pendapatan sampingan yang rasanya tak perlukan MODAL yang BESAR, tak perlukan anda untuk ke sana ke mari untuk berjualan produk ini.. Tapi kita hanya berkongsi dan terus berkongsi manfaat serta kebaikan dan membuat orang lain juga follow kita untuk lakukan seperti ini...

Ramai pula yang beranggapan dan berkata-kata seperti ini....

"susah la nak pos barang",
 "saya tiada pengalaman berniaga",
"saya tiada masa"
"anka saya meragam saat saya buat ini"
"tiada kawan2 yang sokong apatah lagi keluarga"
"tiada orang beli"

Semua ini ALASAN, belum lagi mencuba.. .dan baru la mencuba sekali dua dah mula putus asa????

Nak hidup selesa dan senang, tapi terlalu banyak ALASAN, tapi cemburu dengan kehidupan orang lain serta banyak mulut untuk mengatakan kejayaan orang lain yang buat TANPA ALASAN!

Bagiamana kita nak maju kalu sebegitu banyak ALASAN... fikirkan keperluan keluarga kita, PASTI tiada ALASAN akan tercipta... Usaha dan terus berusaha, sememangnya ALLAH S.W.T pasti ada peneman kita...

Saya suka anak-anak muda sekarang ni banyak menceburi dunia perniagaan, apa pun jenis perniagaan kita, JANJI yang HALAL dan mendatangkan kebaikan kepada semua, insyaallah... Kita bantu orang lain..orang lain pasti bantu kita... Dan yang penting, Kita berniaga kerana ALLAH S.W.T, bagi saya juga, kita JAGA ALLAH, ALLAH pasti menjaga kita dengan lebih baik... .

Sebab tu saya memilih jenis perniagaan Shaklee ni.. sebabnya, saya bukan berniaga semata-mata, tapi sanya membantu orang lain juga.. dan yang pasti ilmu yang di perolehi bukan unutk dunia semata-mata.. Tapi untuk bekalan di akhirat kelak...

LAKUKAN PERUBAHAN SEDARI SEKARANG, KITA PASTI MERASAI KELEBIHANNYA..

Semua orang berhak buat, jangan sesekali memandang rendah pada diri sendiri... Insyaallah...

Bersama la kita untuk melakukan PERUBAHAN dalam diri kita dan keluarga kita... Demi anak-anak kita, dan cucu-cicit kita di masa akan datang, perniagaan ni bukan untk kita sahaja, malah boleh di warisi hingga anak- cucu kita... Bagaiamana tu? boleh cari saya di sini....

===================================
shaklee kulim



2 comments:

  1. perlu juga atau kena turunkan standard kehidupan mengikut gaji... kalau tak memang perlu side income

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...