Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Sunday, 14 December 2014

Perangai Pelik Saya?

Kita ni kan manusia biasa, dan kita semua pasti ada perangai memasing kan, dan perangai pelik saya? Ada pula nak mengaku.. malu la saya nanti.. yang tahu hanya suami saya kot.. dan yang pasti orang pertama tahu perangai pelik saya pasti la kecintaan saya jua dunia dan akhirat my belove mommy...

produk shaklee
Hahaha... sebenarnya saya tak da la perangai pelik pun... perangai biasa-biasa je... bukan orang yang kelakar, tapi orang yang sangat garang (kot la kan-2), adik beradik saya compom tahu betul semua ni.. haha.. saya dengan ramainye adik lelaki, dan saya yang bongsu perempuan compom perangai macam lelaki.. dan dah sah-sah la saya banyak ikut perangai abang saya yang tegas dan garang untk adik2 saya yang semuanya lelaki..

Kalu nak ikutkan... perangai.. hmmm mmg banyak la.. tapi yang paling saya perasan perangai saya rasa pelik..saya tak rasa saya ni kakak, sebab adik beradik saya lagi matang dari saya.. gaduh dengan dorang pun saya nangis dan suka mengadu kat mami saya... haha.. dan lagi satu.. 

sejak saya tinggal asrama.. saya rata-rata ramai panggil "adik" sebab kecil je.. konon-knon nak jadi polis pun tak jadi sebab rendah tak cukup kalsium.. haha... dan tapi mereka yang panggil saya "adik" tu sebenarnya saya la kakak pada mereka.. 

Tapi.... tapi..tapi.... kan, reramai mereka adik-adik saya ni..saya tak boleh lekat bila mereka panggil saya kakak.. atau nak jadikan saya kakak angkat dorang ni... sebab saya selama 20an (masa sedang belajarkan) saya tak boleh nak ada adik angkat perempuan ke lelaki... sebab saya tak suka close sebagai adik angkat perempuan ke lelaki... tak tahu kenapa... haaaaa sebab tu saya cakap saya pelik.. orang nak ada adik perempuan.. tapi saya tak boleh.. 

Dan sebenarnya saya ada kakak 2 orang.. tapi dorang Allah lebih sayang.. (al-fatihah untuk kakak-kakak saya ye kawan-kawan) 

Dan, sebab tu saya tak boleh terima kakak atau adik perempuan dengan lebih dekat dengan saya... sebab kenangan bersama-sama kakak-kakak saya susah payah mereka untuk survey hidup dengan sakit mereka (Thalassemia - kurang darah merah) .. sangat-sangat saya tak boleh lupa sehingga kini... dan saya sememangnya suka ada kakak, tapi saya lebih rapat hanya sebagai kawan dan sahabat rapat... 

Tu la saya pun rasa pelik kan, orang patut gembiran bila ada adik angkat lagi or kakak angkat lagi kan... tapi saya tak seberapa.. tapi saya sukaaaaaa yang berusia dari saya.. .saya hormat sebagai kakak dan teman... begitu juga adikkkk....

Pelik.. pelik.. pelik... kan.. tapi itu la saya...Tak la pelik sebenarnya..tapi ianya sangat menusuk di sanubari saya... sampai sekarang saat mereka, detik-detik mereka saya tak dapat di lupakan... walaupun dah berapa tahun dah berlalu... 

Terima kasih sahabat... kawan-kawan semua yang mengenali saya.. korang semua adalah yang terbaik saya saya kenali, terbaik bloggers dan readers semua... dan paling saya sukaaa sangat.. walaupun dari dna hanya kenalan alam maya..tapi kita sungguh mesra dan rapat walaupun hanya di kenalan maya kan.

==========================
Kongsikan pengalaman dan perangai kita sesama nanti ye.. 
saya mommylina  | 017-5836865 | Pengedar Shaklee Kawasan Kulim
SID Shaklee : 867601

5 comments:

  1. tak dapat tangkap lah... yg mana satu yg pelik perangai tu... ingatkan suka terjun sungai taim banjir beso ker... atau pi belasah anjing yg buat bising tetengah simpang ker...

    ReplyDelete
  2. hihihhi..
    same here..
    x paham sgt motip beradik angkat ni..
    lebih selesa bersahabat sahaja..

    ReplyDelete
  3. sy ade perangai pelik...sy suka makan nasi minyak tapi yg kepal2 tu...hehe...yang pecah2 hancur jadi nasi sy x suke...hehe

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...