Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Sunday, 28 December 2014

Kenapa Perlu Epidural?

Apakah yang di maksudkan Epidural? Kenapa perlu Epidural? Berkesankan untuk para ibu yang hendak bersalin dan melakukan epidural dan bagaimana pula yang tidak melakukan epidural?

Epidural ni sebenarnya adalah satu jenis suntikan dan salah satu cara penahan sakit bagi ibu-ibu yang nak bersalin.

Caranya adalah seperti berikut ;-

bersalin





Lihat pun dah rasa menyakitkan.. Tapi ada yang sanggup demi untuk menahan dari rasa sakit ketika bersalin.

Juga bila berlakunya proses epidural ni, hujung jarum yang bengkok akan dicucuk antara dua vertebrae dan jarum itu akan masuk ke dalam ruang di luar lapisan pelindung yang mengelilingi tulang belakang anda yang dinamakan ruang epidura. Selepas itu, kateter halus itu akan dilekatkan pada belakang dan pada bahu anda.

Dan Pakar bius akan menyuntik anestetik lokal (sama seperti apa yang dilakukan oleh doktor gigi untuk proses membius) ke dalam kateter untuk mengebaskan bahagian bawah abdomen anda. Kaki anda juga akan berasa kebas. Dan anda tidak lagi merasakan sebarang kontraksi dalam dan semasa proses bersalin..

Jadi bagi saya, pengalaman bersalin 2 orang anak saya.. walaupun masa anak pertama yang sememangnya kita semua pasti tiada pengalaman, tapi TIDAK menggunakan epidural ni.. dan sememangnya sakit bersalin tu pasti kita rasai.. dan itu lah yang di kurniakan kepada para bakal-bakal ibu untuk merasai setiap saat untuk proses bersalin dan menjadi kenangan bila di usia tua nanti...

Tapi bagi yang perlalu serta mengalami perasaan takut tu.. anda boleh memilih cara ini seandainya anda takut untuk proses bersalin "tingkap"

Kita ada pilihan, tapi ana saya juga di beri pilihan, biarlah bersalin cara normal dan merasai sakit tu yang boleh menghapus dosa-dosa kecil kita sepanjang hayat kita sebelum ini... Alhamdulillah.. TAHNIAH para ibu dan isteri juga wanita hebat....

Sebab saya juga ngeri tgk jarum-jarum even ambil darah je pun.. inikan pula jarum utnuk epidural? panjang dan mengerikan tak?
 sakit bersalin

See jarumnya.. panjang kan.. Tapi bagi yang tiada pilihan nak merasai epidural ni.. ikut pada anda sendiri.. Bagi saya.. ianya bergantung pada keadaan kita saat nak bersalin tu... nasihat dari doktor yang menjalankan tugas dan melihat keadaan kita adalah penting...

Apapun, kita adalah wanita yang hebat kan...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

1 comment:

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...