Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Thursday, 25 December 2014

Fobia Nak Hamil & Bersalin lagi?

Siapa pernah ada perasaan seperti ni, fobia nak hamil dan bersalin lagi? lepas je dapat anak pertama terus kata saya fobia.. fobia...fobia...

Pernah rasa tak kawan-kawan semua? terutamanya yang baru lepas bersalin anak pertama?

pengalaman bersalin
Saya pernah, kenapa saya pernah terfikir saat "fobia" ni..sebabnya, masa anak pertama..ye la kan masa tu tiada langsung pengalaman dan pun, mami jauh kat Sabah, mak mentua jauh kat Pahang, kami kat kulim... Suami pula kerja tak tentu masa...

Pengalaman, masa tu saya 37w dah, nak kata nak bersalin tak juga, tapi anak dalam perut kurang gerakan, so saya dan suami risau... suami kata tak pa la... kita p je la Hospital, apa-apa doktor tau dan scan... kami pun g la.. mas atu waktu petang.. dan apa lagi.. petang tu doktor cadangkan admit.. kami setuju je.. mula la proses ikat perut bagai tu untuk nak tahu kadar denyutan nadi anak ni...kejap bayi tidur..kap mengeras... masa bayi mengeras dengan alatan tu mengeras kat perut sememangnya sakit saya rasakan...

Alhamdulillah, semua ok.. tapi sebab dah cukup minggu.. doktor suggest bersalin induce.. masa tu saya tak tau apa kesan dan rasa amcam.. saya pun setuju je la demi bayi kita kan.. kalu kat luar senang, kita nampak...
Gambar hiasa dari mr.google tau...

Nak di pendekkan cerita saya... masa induce pertama keesokan harinya tu, pagi tu saya tak rasa apapun.. aa..kebal nya my baby ... gerakan pun da ok.. lepas tu doktor kata, petang induce kali kedua, kalul tak bersalin lagi kita induce kali ke-3.. waaa...saya terfikir dasyatnya...

Petang tu induce kali ke-2, mak dan abah datang... abah buat air selusuh dan suh minum... lepas dorang balik tu... dan-2 terus rasa sakit yang amat... lepas maghrib tu, pecah air ketumban.. masa tu.. hanya Allah yang tahu.. betapa sakitnya.. bayi pula kerap mengeras sesangat... saya pun call suami nak masuk labour room dah saya..

set pantang shaklee
Alat ni la sebenarnya ynag sangat penting saat kita nak bersalin.. pengesan nadi bayi kita dalam perut..

Yang saya tahu.. dalam saat menunggu bukaan tu... hanya Allah je yang tahu betapa sakitnya masa menunggu untuk bersalin.. jururawat pasangkan alat pernafasan saya rasa lagi sesak... pasangkan lagi alat nak cek denyutan nadi bayi.. lagiiiii la sakit saat bayi mengeras makin kerap... masa saya nak meneran2 pun saya tak pasti..sebabnya sakit yang teramat....

Dalam saat menanti tu, saya terus fikir.. ni la pertama dan last saya nak bersalin... hahahahaha.. kelakar kan.. dan lagi tu saya berfikir macam tu...

Sebetulnya..sakit tu lebih sakit dari bersalin normal tanpa induce...

Dan saya bersalin pun, Alhamdulillah.. sangat-sangat mudah.. masa tu ramai yang bersalin.. mau tak nye...di tengah malam..semua orang dok tidur lena..saya dan para ibu-ibu yang lain nak bersalin...

Dalam tempoh saya bersalin tu.. sedar tak sedar kejap je bersalin nya... mudah sangat..dan mulit tak henti-henti berzikir, sampai jururawat tanya.. kak, tak sakit ke... ahahaha... tak sakit kat kamu...

Sebenarnya... zikir adalah terapi palinggggggg mudah untuk hilangkan rasa takut dan sakit.. Alhamdulillah.. lepas tu tka fobia dan pun.. saat tu je...

Alhamdulillah, lepas tu naak kedua bila dah ada pengalaman.. fobia tu tak da sebenarnya... haha

Ni la kisah saya, pengalaman saya masa anak pertama dan kedua sememangnya berbaza..sebab anak ke dua saya 100% amalkan Shaklee dan ilmu-2 saya banyak dapat dari kawan-kawan alam maya juga... Alhamdulillah, sepanjang kehamilan anak kedua yang sekanra dah 9bulan pun anak puteri saya ni... sangat seronok bila dah sepasang ni.. insyaallah. .utnuk meramaikan umat hamba Allah S.W.T di muka bumi ni, kita banyakkan zikir dan berdoa padaNya... fobia tu kejap je pun... hihi

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

1 comment:

  1. yer ker fobia... takper nanti kalau anak dah besar sikit mulalah rindu nak ulit baby...

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...