3 Faktor Bahayanya Sembelit Dikalangan Wanita

Mungkin ada yang tak ambil kisah bila pembuangan tak sempurna, tapi wanita kini, perlu tahu 3 faktor bahayanya sembelit dikalangan wanita. Sembeli juga bukan perkaka kecil bilamana kita "terperangkap" begitu lama di dalam tandas... itu tandanya masalah besar!

sembelit dan buasir

3 faktor bahayanya sembelit dikalangan wanita yang saya maksudnya antaranya;-

1. GANGGUAN SEKS
- Akibat dari masalah sembelit yang di biarkan dan apabila proses pembuangan memerlukan tenaga yang banyak serta keletihan juga terasa penat pada bahagian otot serta usus. Maka ini akan menjadi punca anda kurang puashati saat "bersama" dengan pasangan anda.. di sebabkan hipermia (darah berlebihan) pada bahagian tulang pinggul.. dan ini akan menyebabkan pasangan anda juga merasa kecewa. dengan hanya anda biarkan masalah sembelit anda berterusan tanpa rawatan.

2. MEMPENGARUGI FUNGSI OTAK
- Bila masalah sembelit ni berterusan mengakibatkan usus dalam saluran pencernaan terganggu sehinggakan wujudnya bakteria-bakteria dalam menghasilkan sejumlah besar zat-zat ini menrebak dan terus meresap ke sistem saraf pusat dna seterusnya menganggu fungsi otak dan mengakibatkan daya ingatan menurun, serta punca kita menjadi hilang fokus juga mudah lupa dan daya ingatan kita sangat lemah.

3. PENYAKIT JANTUNG & PEMBULUH DARAH OTAK
- Sembelit tidak sama sekali menyebabka risiko kematian. Tapi bila masalah sembelit berterusan an di biarkan. Bagi yang berusia dan menghidap penyakit jantung, maka sembelit akan menjadi faktor risikonya.
- Kerana penggunaan tenaga yang berlebihan ketika proses pembuangan, menyebabkan tekanan darah lebih tinggi dari biasa maka oksigen dalam tubuh meningkat. sehinggakan punca terjadinya penyakit seperti pendarahan otak, stroke dan kematian mendadak...

omega guard bantu atasi masalah sembelit

Adakalanya wanita yang sedang hamil di peringkat awal juga mengalami masalah sembelit, jika ianya di biarkan, masalah ini menyebabkan sakit lain seperti buasir akan berlaku, dan dalam masa yang sama menyebabkan proses pembuangan menjadi masalah. dan perlukan tenaga yang lebih dalam proses pembuangan...

Jangan biarkan hanya masalah kecil, dibiarkan dan membawa kepada masalah lain dan memudaratkan diri sendiri....

Antara yang saya kongsikan dapat membantu masalah SEMBELIT terutamanya di kalangan kita-kita wanita ni, dan semoga ianya sangat-sangat boleh membantu bagi anda-anda yang sedang mengalaminya...

ostematrik dan omega zink bantu masalah buasir
Sememangnya masalah sembelit membawa kepada masalah lain.. Tapi dengan penyelesaian yang betul, ianya sangat puas hati sebab tiada lagi "takut" untuk ke toilet.

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

sumber info tambahan http://erabaru.net/kesehatan/6681-5-bahaya-utama-sembelit


2 comments:

  1. Masalah sembelit ni memang tak boleh ambil mudah. Tak jadi kerja kita nanti,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan #Farrah Mf.. bahaya tu.. kalu di biarkan lelama mau tak selesa ddk nye...

      Delete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...