Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 29 November 2014

Ramai Sanggup BERALASAN dari berusaha... Kenapa ye?

online shaklee

Petang ni, kita santai-santai je la kan... saya perhatikan.. ramai sanggup beralasan dari berusaha, kenapa ye? apa puncanya? terutamanya masyarakat Melayu... betul tak? betul kan saya kalu saya salah.. tapi pendapat saya, ramai orang tak nak ubah kehidupan kepada yang lebih baik.. Tapi sangat mudah untuk beralasan kalu di beri peluang untuk mengubah cara hehidupan yang lebih baik...

Saya suka cara orang cina berniaga.. mereka tak suka kerja dengan orang lain..mereka rela kerja sendiri, even mereka tahu risiko dan mereka sanggup berusaha walau bagaimana cara sekali pun.. Tapi kita ni muslim jangan la ikut cara yang tak elok.. buat cara ynag elok lagi halal la kan.. tak nak la di salah ertikan... kita ada agama masing-masing dan kita saling menghormati sesama agama kita... Yang HALAL & BAIK kita ikut.. yang tak elok tu kita jangna pandang laaaa....

Sebenarnya.. kita ni melayu ni ramai suka berniaga.. baru ni saya ke SSM untuk renew lesen perniagaan saya.. saya perhatikan ramai anak-anak muda melayu buat lesen perniagaan. Macam-macam jenis perniagaan di buat.. bak kata pakcik guard kat sana.. "melayu ramai buat lesen perniagaan, mudah lagi ramai.. tapi kenapa melayu juga ramai yang miskin dan kuat melatah?  .. Hahaha

Saya dan suami senyum ke.. no komen.. sebab saya pun melayu..TAPI bezanya saya takkan PERNAH PUTUS ASAS akan kerjaya yang tengah saya bina ni dengan sesia je.. Insyaallah...

Berani cabar diri sendiri adalah hak kita semua.. berani mengubah masa depan adalah kita...

Saya ada terbaca kata-kata ni... Berbicara dengan diri sendiri....

"Makin bertambah "selesa" kita ni kerana sentiasa ada suara ynag mengarah di dalam diri kita. Benar, di dalam diri setiap orang ada suara diri sendiri yang memerintah dna mengarah tanpa kita sedari. Sama ada suara itu kuat , nyaring ataupun sayup-sayup. Rupanya suara yang sayup-sayup itualah yang lebih berkuasa. Mengapa? 
Kerana ia ibarat suara yang digunakan dalam hipnosis (pukau). Makin sayup makin di sukai dan makin dituruti. Suara di dalam diri kita kalu kita banyak beralasan... akan lebih banyak berkata.. atau berbunyi.. "susah....hidup susah...Tak boleh buat.. tak ada orang sokong..tak ada orang nak tolong... tak payah la buat apa-apa.. Buat apa nak berniaga lagi.. kerja sekarang kan dah ada gaji... " 

Dan di sebabkan suara sebegini la kita tak akan kemana-mana..dna kita akan semakin ke belakang akibat menuruti kata-kata di dalam diri kita ni....

Mungkin kita sendiri dah terbiasa dengna keadaan jammm nak ke tempat kerja.. pergi kerja seawal 7am.. dan balik ke lewat 6pm... mengadap kerja yang sama setiap hari.. gaji tiap bulan yang sama... mungkin kita dah terbiasa dan relakan diri je untuk semua ni... SEDANGKAN kita ada pilihan untuk berubah kepada ynag lebih baik.. usaha dan terus berusaha menjadi yang luar biasa dari yang biasa-biasa sebelum ini...

Jadi kenapa takut untuk berubah? kenapa takut untuk berniaga? kenapa takut untuk meminta lebih banyak kepada ALLAH S.W.T .. Kenapa takut nak berubah kepada yang lebih baik???

Sedangkan Nabi Muhammad S.A.W pun berniaga dan berusaha sedaya upaya untuk berjaya.. inikan pula kita, manusia biasa-biasa yang?

Sebab tu saya nak kita MELAYU, berubah la kepada yang LUAR BIASA selepas ini... dan kita bakal menuju wawasan 2020.. Dan JANGAN merungut kalu segala keperluan anda tak lengkap lepas ni dek kerana gaji tu tetap macam tu... tapi segala barang dan keperluan semakin meningkat....

Saya tak nak membuang masa lagi dengna mengeluh.. malah saya benci pada perkataan ALASAN dan perasaan NEGATIF semua ni... saya adalah orang ynag POSITIVE.. begitu juga anda bukan???

Sanggup berubah demi masa depan sendiri dan keluarga dan anak-anak? cari saya disini untuk dibantu

branch kulim
Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin




No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...