Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Friday, 14 November 2014

5 Sebab Kenapa Kita Perlukan Vitamin BUKAN Ubat

Menjaga kesihatan lebih mudah berbanding merawat, ya istilah ni semua orang sangat tahu dan faham.. Tapi tak semua orang sanggup "beli kesihatan" untuk membantu diri menjaga kesihatan lebih baik..Semoga 5 sebab kenapa kita perlukan vitamin dan bukannya ubat menjadi pilihan utama kita masa ini, sekarang, selepas ini dan seterusnya...

Sebenarnya ramai orang kita-kita ni "boleh beli barang mahal" untuk kelihatan gah, bergaya, nampak hebat, cantik dan sebagainya... tapi sebaliknya.. bila dah sakit.. semua tu tak kan nampak... Dan ya.. sememangnya sihat dan sakit ni kita tak jangka.. hanya Allah je yang maha mengetahui.. Tapi kita ada BOLEH buat pilihan kan...

Dah sihat-sihat ni.. kenapa pula perlu juga supplement? penting ke.. ubatkan ada kalu sakit... haaa ni kebanyakkan pilihan orang kita-kita..tapi tak semua...saya faham.. tapi.. kalu nak bandingkan cara hidup dulu (zaman mak ayah) kita kecil-kecil dulu dan sekarang sangat berbeza tau... 

Dan antara sebabnya -->

supplement shaklee

Kita sebenarnya lalui 5 sebab ni TANPA kita sedari... kenapa? dan bagaimana kita ketahuinya?

1) PENCEMARAN--> Yang mana persekitaran yang tak sihat dan sangat banyak radikal bebas menyebabkan kita dan badan kita terdedah pada semua ni... Contohnya, asap kenderaan, pembakaran ynag berleluasa..jerebu... kan semua tu terlalu banyak sekarang ni.. mau TUA SEBELUM USIA? pasti tak!!!

2.) MAKANAN KURANG SIHAT --> Yang sangat popular zaman kita dan anak-anak kita sekarang ni.. "ala mak tak sempat masak hari ni nak, makan KFC je la".., maggie.. kan ni semua makanan segera...

3) GAYA HIDUP TIDAK SIHAT --> Kita sekarang, terlalu banyak alami tekanan hidup.. ada kerja tekanan.. tak da kerja tekanan.. dah kawin tekanan, tak kawin lagi tekanan.. betul tak... dulu-dulu mana banyak tekanan... kawin awal ke lambat.. tak da siapa nak sibuk.. macam bujang lapok cerita allahyarham P.Ramlee...gembira dan seronokkk je kan...

4) CARA MEMASAK --.> Ni satu cerita lagi.. masak kat rumah ok dah! Tapi sekali masak.. udang, OVERCOOK...alahai... sayangnya..khasiat tu hilang..udang pun keras dan tak fresh dan tak sedap da..rugi kan..udang dah la mahal.. terovercook pula...dah tak dapat khasiat dan kelazatan tu.. cara masak sayur lagi penting tau.. kalu terlebih masak.. maka boleh dikatakan kita makan tu adalah "hempas makanan" sebab makanan tu hilang nutrisi dah... 

5) PENGAMBILAN UBAT BERLEBIHAN --> Ni satu cerita lagi.. .ubat sah-2 kita tau kesan yang sangat lama tersimpan dalam badan kita.. Contoh, pening je..stress je..ambil Pan**** ..lega beberapa ketika.. tapi tahukah kita..sekali kita makan tu.. ianya tersimpan dalam badan kita bertahun lamanya... tambahan pula ubatan sekarang macam-macam keluaran..jap ada kelulusan KKM .. jap itu ini.. amcam tu, kita bila sakit pening je.. terus telan... sebab dah terbiasa...

Sebab tu saya dari kecil, saya la paling tak suka makan ubat... mami saya cerita saya nangis-nagis nak makan ubat.. .rupanya..jodoh saya juga sama... takut makan ubat..dna sekarang anak-anak saya pun akan nangis bila cakap ubat..tapi kalu VITAMIN . sua je..pasti telan... terutamanya my hero ni..

Kita ada pilihan, nak buat pilihan yang mana hak kita.. tapi kita boleh bezakan..kebaikan dan keburukan bila kita terlalu makan sesuatu yang kita akan tahu kesannya...

Dan.. 
"Kami menyediakan kehidupan yang lebih baik untuk semua, dan kehidupan yang lebih baik untuk sesiapa"

Moga ianya memberi manfaat dan kita boleh buat pilihan yang terbaik untuk keluarga kita dan orang-orang kesayangan kita... insyaallah.. semulajadi itu lebih baik.. keselamatan dan keberkesanan juga adalah kepetingan yang kita nakkan... Buat keputusan yang lebih baik... 

Salam sayang dan salam ukhwah

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...