Tips nak tambah susu badan secara sihat dan semulajadi

Penyusuan susu badan adalah mudah kalu kita tahu caranya. Kali ni saya kongsikan sedikit tips nak tambah susu badan secara sihat dan semulajadi untuk para ibu yang sedang menanti nak kehadiran si manja, ataupun ibu yang sedang dalam berpantang mahupun para ibu yang sedang mengalami masalah susu badan..

Alhamdulillah...saya masih berpeluang menyusukan puteri saya yang kedua ini, lepas hero saya ynag juga naak pertama saya berjaya dalam tempoh 2 tahun susu ibu, dan masa tu saya bekerja lagi.. kali ni saya tak bekerja tapi tetap meneruskan rutin harian saya di rumah mahupun di luar rumah.

set penyusuan shaklee
Ni koleksi saya terkini... wa koleksi tu.. even saya 24jam kat rumah..al-maklum la suri hati suami dan anak-2.. Tapi sebab "terlebih" susu ibu ni, saya terpaksa pum dan simpan.. sebab heroin sangat-2 bertuah.. dan heroin saya tak nak juga minum dalam botol sangat.. Alhamdulillah, rezeki anak-anak ni luas kan... yang ni sekali pum terus penuh 1 botol... Penangan dan reseki untuk peteri saya...

Saya kongsikan antara TIPS NAK TAMBAH SUSU BADAN SECAR SIHAT DAN SEMULAJADI cara saya ni;

1/ Saya suka sangat minum air masak

2/ Jaga pemakanan kita seharian, jangan ikut dan je kita makan setiap hari.. sebab apa yang kita makan itu juga bayi kita akan dapat

3/ Sentiasa kerapkan penyusuan tak kira la berapa jam sekali, dan untuk ibu yang baru lepas bersalin... jangna mudah sangat berkata.. "susu badan saya kurang la, sebab tu saya bagi je susu fm, sebab anak tak kenyang." ... alahaiii mudahnyaaaa alasan tu...JANGAN! dan para ibu perlu ingat... bayi yang baru lahir sangat kecil perutnya..bukan macam perut kita ni haaa!

4/ Jangan ikut TRAND .. .orang ramai susu badan. awk pun ikut... konon nak juga penyusuan susu ibu.. Tak salah..TAPI sila dapatkan banyaakkkk info tentnag penyusuan susu ibu ni..ynag bukan mudah dengan cabaran, TAPI sangatttt mudah kalu kita tahu caranya dan sangat seronok...

5/ Saya sukaa sangat makan kurma, halba dan lobak putih.. juga betik mudah tau... ni antara my milk booster dalam sayuran saya setiap hari... 
Kurma dengan pelbagai resepi
Halba dengna pelbagai cara untuk di makan
Sup sayur lobak putih
Betik muda yang boleh di masak dengan pelbagai resepi juga

6/ Dulu sebelum kenal saya tak sukaaa vitamin tambahan.. Tapi bila dan bersalin anak pertama dulu, badan dan loss sana sini... perlukan "makanan tambahan" saya cara yang terbaik.. Alhamdulillah.. bertemu dengan yang terbaik dan terus jatuh cinta dengan Vitamin Shaklee yang semulajadi ni tau...

tambah susu ibu
Set Penyusuan Lengkap Shaklee
Alhamdulillah.. kesemua ni sangat-sangat membantu untuk para ibu dan saya juga dalam penyusuan susu ibu menjadi mudah... Bagi para ibu yang bekerja .. saya sangat sarankan ibu-ibu buat penyimpanan susu ibu beku secar peringkat lagi dari semasa pantang.. sangat berbaloi dan mudah.. tapi para ibu kena la berkorban sedikit masa... sebab nak senang utnuk si manja dna yang terbaik untuk si manja kita juga kan... buat power pumpin dan juga kerapkan pum susu ibu di tengah malam adalah rahsia susu semakin meriah tau...

Para ibu jangna sangat mudah putus asa... Insyaallah.. dugaan tu ada, saya tak nafikan.tapi ingat.. penyusuan susu ibu ni tersangat baik untuk badan kita juga.. kecutkan rahim dengan cepat.. dan yang paling best sekali.. berat badan kita cepat sangat turun... Insyaallah... para ibu semua saya yakin sangattt kuat semangat...lihat anak-anak kita menyusu hilang segala penat kita tau.. sebab kita sangatt rapat dengan mereka...

Bagi yang masih lagi bermasalah... Insyaallag saya boleh membantu.. cari je saya untuk bantuan anda.

============================================
Peluang untuk gandaan kita semua.. gandakan kesihatan kita dan gandakan untuk penjagaan kulit wajah serta kesihatan anak-anak juga... 
============================================
Sedang baca dan sedang mencari untuk dapatkan SPECIAL ini untuk pembelian JIMAT BERGANDA anda??? Boleh terus cari saya kat sini untuk bantuan anda! 
Untuk OFFER #MEALSHAKE (Beli 3 PERCUMA 1) &
 #COLLAGEN POWDER (Beli 6 PERCUMA 1)

=============================
Salam sayang untuk semua 
--> Saya Lin | Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...