Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Monday, 29 September 2014

Masalah penyusuan susu ibu menjadi kurang dan kering?

Seringkali lepas bersalin bukan semua para ibu terus ada air susu, tapi kalu dah awal-awal lagi dah mula fikir nak bagi susu FM kat bayi yang tak sampai sehari tu, masalah la untuk mommies semua...Dan masalah penyusuan susu ibu menjadi kurang dan kering adalah dari mommies sendiri juga... mungkin dari segi pemakanan, supply on demand dan seterusnya cara mommies uruskan sesi mengepam di waktu kerja..

Ada yang mengadu...kenapa susu semakin kurang???

Sebabnya.... ada para ibu sukaa fikir ..

"baby tak cukup susu ni tu saya bagi susu FM.."

"bayi saya kuat meragam tu macam tak cukup susu tu saya tambah tu..."

"payah nak pum kat pejabat sebab tiada tempat..." 


dan macam-macam lagi alasan kan.... 

Tapi... dan....

Tidak kurang juga ada segelintir ibu yang kurang yakin pada diri sendiri untuk menyusukan anak mereka lantaran bimbang payu dara menjadi sakit, bengkak atau menjadi kendur...

Tu antara penyebab dan alasan juga bg saya... selain tu... jangsn sampai anak2 tuntut hak mereka dek "kemalasan" anda nak bagi ‪#‎susuibu‬ kepada anak-anak andatau kat akhirat kelak.. sebab susu ibu tu hak mereka... bertuah la kita sebagai ibu Allah beri susu ibu untuk anak-anak kita... dan perasan tak.. kita tak ajar pun bayi kita yang tak sampai pun sejam lagi lahir tu bagaimana nak menyusu TAPI dengan sendirinya mereka (bayi) kita ni tahu cara nak mencari susu ibu dan seterusnya menyusu... perasan tak perasan tak para mommies ????

Tu la ANUGERAH yang para ibu dapat dari DIA yang maha kaya lagi maha mengasihani setiap hambanya...

Jangan mudah mengalah dengan keadaan.. teruskan penyusuan susu ibu tanpa sebarang alasan dan teruskan penyusuan walau bagaimana keadaan sekali pun.. sebab tu HAK anak-anak kita... Masalah penyusuan susu ibu ni tak terjadi bila mommies tahu apa puncanya... JANGAN sesekali fikir "SUSU KURANG" ..sebab apa yang kita set atau fikirkan dalam fikiran kita..itu yang akan berlaku... sial fikir "SUSU SAYA BANYAK dan CUKUP UNTUK ANAK SAYA SEHINGGA 2 TAHUN.. " amin.... insyaallah...

tambah susu badan

Lagi satu tips... hati dan perasaan mommies kena la sentiasa gembiraa dan ceria.. kalu seblaik nya..maka susu pun ikut stress dna merajuk nak keluar... sebab tu dari naluri ibu tau... tak percaya boleh mommies cuba..saya tak nak sebab saya tak suka STRESS ni..saya suka GEMBIRA dan MENGEMBIRAKAN.

Dan antara yang saya suka dan saya amalkan juga untuk tambah nutrisi dalam penyusuan susu ibu saya kepada puteri tercinta saya sekarang sedari putera saya lagi adalah SET PENYUSUAN SHAKLEE yang mana pelengkap sumber protein, kalsium dan pelengkap sumber makan yang saya perlukan dan saya tak boleh dapat dalam pemakanan saya seharian...

Antara yang paling saya suka adalah....

Esp Shaklee
Mealshake
Alfalfa
B-Complex
Ostematrik
Vitamin C

Ni antara SET PENYUSUAN SHAKLEE yang saya ambil..antaraaa... ada lagi yang saya amalkan selain di atas tu..unutk minda anak-anak... untuk jaga kesihatan kita luaran dan dalaman kan.. sebab penting ni .badan nak pakai lama..perlu penjagaan yang rapi juga.. betul tak...

Vivix
OmegaGuard
Zink
GLA Complex
Vitamin E
CoQHealth

Banyakkan... Tapi ada masa dan penjadualan saya amalkan.. Alhmadulillah..ianya sangat2 membantu dari segi kesihatan saya dan aktiviti saya juga... dan semoga perkongsian saya ni sangat-sangat membantu mommies semua untuk teruskan penyusuan walau dalam apa keadaan sekalipun... kalu nak saya tolong mommies apa pun..boleh cari saya kat sini.. insyaallah saya akan membantu mommies semua...kitakan WANITA HEBAT!!! klik sini untuk TESTIMONIAL PENYUSUAN SUSU IBU

============================
Salam sayang untuk semua 
--> Saya Lin |  Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...


No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...