Kenal pasti kekurangan air masak dalam diet harian anda

Penting ke minum air masak ni, kenal pasti kekurangan air masak dalam diet harian anda. Sebabnya ada yang tersangattt ambil mudah tentang pengambilan air masak, dengan ALASAN nanti kerap ke tandas la.. penat la ulang alik ke tanda la..kerja banyak la, tak da masa nak minum air masak banyak-banyak ni...

kekurangan minum air masak

Bagi sayatu semua ALASAN yang lapuk tau.... kenapa? sebab minum air masak ni mudah je.. letak dalam sebotol besar, letak tepi kita buat kerja dan minum secara perlahan-lahan, dan baiknya bila kerap ke tandas untuk pembuangan toksin dalam badan kita tau...

Apatah lagi bila kita sedang dalam pengambilan vitamin mahupun makanan tambahan lain.. .apa pun tak kisah la Tapi pastikan bila pengambilan tu anda kena minum air masak lebih, kalu tak.. pasti akan alami kesan-kesan lain...

Tapi bagaimana kita nak tahu kita masih kurang air masak bila dengan pengambilan vitamin-vitamin yang kita amalkan?

alfalfa dan lecithin shaklee

Contohnya anda mengambil salah satu dari vitamin ini iaitu Alfalfa ataupun Lecithin atau kedua duanya sekali, maka anda perlu pastikan antara tanda-tanda kekurangan air ialah ;-

✌ Badan kita ditumbuhi ruam,
✌ Tekak mudah rasa haus,
✌ Kulit wajah ditumbuhi jerawat halus,
✌ Kulit menjadi kering dan gatal,
✌ Kulit bibir kering,
✌ Ulser mulut
✌ Mudah rasa nak demam.
✌ Sembelit

Haaa ..kalu tak nak alami masalah di atas.. JANGAN bagi ALASAN untuk tak nak minum air masak tau..

Anda antara yang NAK KURUS? SET KURUS SHAKLEE ni boleh membantu anda.. mengikut BUDGET anda, ataupun ada SET LENGKAP SHAKLEE ...

Jom cari saya je kat sini...saya pasti bantu anda dan berkongsi maklumat dan pengalaman saya.. Jum..

=============================
Salam sayang untuk semua | cari saya dan saya akan tolong anda!
--> Saya Lin | Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...
============================================

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...