Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Wednesday, 10 September 2014

Gembiranya hati ibu bila anak tak sembelit lagi..

Alhmdulillah...hati ibu mana yang tak gembira bila anak dah tak alami masalah sembelit lagi... Sembelit ni paling teruk kalu sampai kena ke klinik dan masukkan ubat untuk membuang... Alahai sangattt tak suka.. Tapi saya sangat bersyukur sebab hero ibu ni tak la sampai ke tahap tu...

Anak ibu ni sememangnya penyusuan susu ibu tiada masalah sembelit pun, tapi bila dah mula makan macam2... mula la sembelit.. bertambah pula si abang ni tak sukaa makan sayuran dan buahan.. lagi dia suka kicap dan ikan.. kalu masak beria pun tka kan di makan...

baby shaklee
masa ni Hero saya berusia 7 bulan.. awesome... Chubby kan...

ni Hero saya masa kat Kg. Ranau Sabah.. Raya ke-2 2014 

Gambar kecil tu penyusuan susu ibu yang paling memang... Alhamdulillah... sangat gerammm masa tu juga.., bermula hero saya ni sembelit bila usia nak setahun, masa tu silap saya juga..kurang info tentag cara pemakana baby ni kan.. saya bagi yang paling dia suka masa tu, kentang... dan lobak merah.. buat puree dan bubur... sayuran lain saya tak cuba pun.. sebab masa saya buat pureee buah epel.. langsung dia tak nak makan.. mungkin anak pertama ni milih makan? tapi tak juga..anak kekawan makan ok je.. haha..saya masa tu kurang info...

Sembelit tu jadi bila seminggu dia tak membuang saya dah mula risau... masa tu dalam penyusuan susu ibu lagi..bila malam nak susu kan hero ni dan bila weekend saya mula la makan memacam yang boelh bantu hero ni untuk membuang... ye la kan..ap akita makan, baby kita pasti merasai... tapi betul..saya telan ALFALFA untuk milk booster dna senang buagn toksin dalam badan serta penjagaan wanita saya .. Alhamdulillah, kalu saya kerapkan penyusuan kat hero saya ni terutamanya waktu hujung minggu.. tak lama tu pasti dia akan "buang" ... Tapi bila dah besar ni dah tak menyusu susu ibu.. . Cara saya paling mudah... dan ianya sangat-2 membantu dari segi memilih makan anak teruna saya ni...

Sedari setahun lebih.. saya bagi kat teruna saya ni MEALSHAKE Shaklee yang mana mengandungi 19 vitamin dan mineral penting.. saya juga sangat suka amalkan... sekarang? tambahan pula dah ada adik dia... mula mengajar tak pakai pempes sebab hero saya ni tak nak dah pakai pempes..jadinya segala cara nak membuang saya perlu ajari... kalu sembelit pasti sukar kan...

Tapi bila dia rasa nak membuang.. .terus cakap ibu..nak B****... berlari ke toilet... senang dan tak la saya risau... cara makan sekaran pun jauh berbeza dari awal saya ajari makan dengan pelbagai makanan...

Tak perlu paksa-2 pun.. semuanya mudah... paling saya gembira hero ni dah tak perlu tahan untuk membuang dah... TAPI saya akan pastikan tak tukar susu lain.. sebab hari seminggu sebelum raya puasa.. saya konon la nak tukar susu, saja gatai ibu hero ni.. dah la dia tak sukaaa... sembelit lagi... jenuh juga nak membantu masa tu..kesiannn lagi laaa...

Kita para ibu ni..pasti tak nak anak-anak kita alami masalah sembelit kan.. kalu kita sembelit pun sakit.. ni kan pula anak-anak... betul tak...

Kita ada cara kita untuk atasi masalah sembelit anak-anak kita...sebab kita yang tahu anak-2 kita bagaimana kan.. Tapi jangan sampai anak kita sembelit sampai berdarah dan dorang serik atau fobia nak membuang tau... sangaattt sayu dan kesiannn sangat...

Cara saya mudah.. asalkan tak membebankan anak saya..dan anak saya sukaa saya teruskan.. jangan paksa apa yang mereka tak suka....

mealshake shaklee

Hidangan lazat, berkhasiat dan mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:

    Sarapan segera penuh berkhasiat
    Sajian yang lazat, murah dan cepat disediakan
    Makanan segera untuk dinikmati oleh semua
    Snek yang sungguh sedap dan boleh diambil pada bila-bila masa
    Sajian ideal yang rendah kolesterol, lemak dan natrium

Shaklee Meal Shake merupakan sumber protein yang lengkap dengan penambahan vitamin dan mineral. Ia membekalkan sembilan asid amino dalam nisbah yang seimbang untuk kesejahteraan tubuh anda dan amat diperlukan dala

Di samping itu, Meal Shakes Shaklee juga mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein, termasuk asid amino perlu dan tidak perlu.
============================================
Peluang untuk gandaan kita semua.. gandakan kesihatan kita dan gandakan untuk penjagaan kulit wajah serta kesihatan anak-anak juga... 
============================================
Sedang baca dan sedang mencari untuk dapatkan SPECIAL ini untuk pembelian JIMAT BERGANDA anda??? Boleh terus cari saya kat sini untuk bantuan anda! 
Untuk OFFER #MEALSHAKE (Beli 3 PERCUMA 1) &
 #COLLAGEN POWDER (Beli 6 PERCUMA 1)
=============================
Salam sayang untuk semua 
--> Saya Lin | Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri...


Assalamualaikum
[Sila Tekan Banner Diatas Untuk Join]


GA September by Karya Mahirah dianjurkan oleh Karya Mahirah dan di sponsor oleh ramai orang dan salah satunya ada saya juga... 

Jom Follow saya di Mommy Lina  | Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

2 comments:

  1. suka tgok baby chubby ni...rindu zaman anak sdri chubby2

    ReplyDelete
    Replies
    1. @RedLinda ... Alhamdulillah... kan... dornag ni makin besar..lasak2..dah hilang chubby..hiii

      Delete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...