Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Thursday, 11 September 2014

Apa khasiat penyusuan susu ibu pada bayi?

Zaman ni ramai dah yang suka tentang penyusuan susu ibu kan.. bila hmail je..semua dah enkad nak susu kan bayi memasing dengan susu ibu..Alhamdulillah.. dah nekad untuk si manja tersayang... Syukur dengan izinnya..para bakal ibu menyedari kepentingan penyusuan susu ibu ni kan...

Tapi jangan sekadar hangat-hangat suam sejuk je tau... Teruskan penyusuan susu ibu dengan pencarian ilmu yang lebih baik dan memberi manfaat pada bayi mommies semua... Insyaallah.. Anugerah yang tak terhingga untuk si manja anda ALLAH berikan pada para ibu semua...

penyusuan susu ibu
Penyusuan susu ibu ni hati kena kental dan mental tau..bukan mudah nak menyusukan anak sedari dia lahir..tapi bila dah lelama sangatttt mudah dan seronok...

Saya pernah terdengan ceramah ni kat Tv9 "Tanyalah Ustad" seawal pagi dari kul 7am tu... "penyusuan susu ibu tersangat mudah bila para ibu dah nekad sedari hamil lagi, tapi jangan pula berubah hati bila terpaksa berjaga malam dan tidur tak cukup dengan pelbagai ragam bayi, apa tah lagi sebelum ni dah ada si abang atau si kakak..dengan ragam memasing.. Anugerah ni ALLAH bagi tak semua para ibu dapat tempuhi sehingga 2 tahun mengikut sunnah..tapi hanya ibu ynag kental dan semangat yang kuat serta mental yang sangat-2 tegas mampu hadapi semua ni...dan bayangkan ALLAH ni sangattt mengasihani para ibu.. Bayi kita lahir je, tanpa kita ajari cara-cara nak menyusu pun bayi kita yang tak sampai pun sejam lagi lahir kat dunia ni dah pandai menyusu bila ibu hebat ni menyusukan bayi kan... "

Betapa hebatnya kuasa ALLAH dan hebatnya para ibu yang menyusukan anak-anak mereka...

khasiat susu ibu

Para ibu hebat...susui la anak2 ibu dengan penuh kasih sayang dan keterujaan... insyaallah ianya menjadi sangattt bahagia untuk kita dan baby kita....

Saya kongsikan sedikit pengalaman saya dalam dunia penyusuan susu ibu untuk anak kedua saya ni... part yang palinggg saya suka bila saya menyusu kan puteri saya ni..WAJIB saya zikirkan dia..Ya latif.. SubahanaAllah.. Lailaahailaantah..... Ya Allah... banyakkk lagi la...segalanya saya buat sehingga puteri saya tidur... ada sekali dan banyak kali la juga... saya susukan puteri saya Siti Humairah ni.. saya tak berikir sebab masa tu rasa tekak perit... Tapi pandaiii pula puteri saya ni..dia punya membebel sambil menyusu dan tekankan suara dia bagi saya tu syarat dia suh saya berzikir untuk dia. .sambil tepuk2 peha dia.... MasyaAllah... anak2 kecil ni perlu kita pupuk dan biaskan sedari kecil lagi... Insyaallah...

Sebab tu saya suka sangat penyusuan susu ibu ni... even badna kita semakin kurus..kurus la sangat kan... tapi ianya sangat memberi manfaat pada anak-2 kita... Janji kita ikhlas memberi... dan mengembirakan anak-anak kita... kalu kita dalam keadaan tak tenang, susu kan bayi kita... bayi kita akan merasai apa yang kita rasai... percaya la... hebatkan...

Dunia penyusuan susu ibu penuh dengan khasiat dan manfaat kepada kita dan bayi kita...

Okey..dah panjang lebar pula saya bercerita entry kali ni..Jangna bosan untuk membaca tau... semoga ianya memberi semangat pada para ibu ynag hebat-hebat...

Jumpa di entry seterusnya....


Assalamualaikum
[Sila Tekan Banner Diatas Untuk Join]


GA September by Karya Mahirah dianjurkan oleh Karya Mahirah dan di sponsor oleh bloger-bloger hebat tau... dan saya juga... Jom dan jemput follow saya di



No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...