Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Thursday, 28 August 2014

Cerita Keluarga :- Cara saya hilangkan batuk dan hingus anak-anak

Alhamdulillah..tertarik hati saya nak berkongsi mengenai cara nak hilangkan batuk dan hingus anak2 ni dengan cara saya tanpa perlu pengambilan ubat dari klinik pun.. sekali pun saya ke klinik untuk buat pemeriksaan dan dapatkan nasihat doktor apa yang terbaik...

Tambahan sekarang ni musim hujan kan..sejuk tu sangattt nyaman tpai tang nak mandi wajib mandi air suam untuk anak-anak saya ni di awal pagi... Si abang yang suka mandi pagi yela kan bangung2 terus nak mandi segala bagai.. sejuk tu.. saya pastikan si abang mandi dengan air suam2 kuku.. si adik pula sah2 saya mandikan air suam..kalu tak mau menjerit si adik..seeloknya mandikan 3kali sehari tau

mandi

Selain tu saya suka dengan bawang putih ni, untuk Tips ni saya kongsikan melalui pengalaman saya sendiri sedari si abang berusia 6 bulan rasanya... dia batuk dan selsema.. Almaklum la masa tu saya bekerja lagi, anak2 ni kalu kat rumah penjaga mereka.. ada budak2 lain selsema mesti akan kena la.. Cara saya..

kelebihan bawang putih

Malam sebelum tidur saya kupaskan bawang putih ni, sebiji pun memadai..lepas tu cucuk dengan garfu dan kita bakar kat dapur.. bakar sedikit je tau jangan la sampai hangusss.... lepas tu letak kat mangkuk..dan tuangkan sedikit minyak.. saya sukaaa sangat letak minyak Zaitun... wangiii dan sedappp je baunya... lepas tu saya tenyek2 kan dan saya gaul2 kan dengan minyak tu dan sapu kat belakang dan dada anak-2... dan tidurkan mereka seperti biasa... saya sangat perasan... batuk2 anak ni tak sampai seminggu dah totally hilang tanpa UBAT BATUK ... saya tak suka bagi ubat2 kata anak2 ni...tak elok kan kecil2 lagi anak2 dah di beri ubat batuk..

Sebabnya dengan ubat batuk ni YA batuk akan baik.. TAPI tanpa kita sedari batuk tu tak kelua pun dari badan anak2 kita.. Batuk tu akan lega dari anak2 kita ...Tapi tersimpan dalam dan bila masa akan batuk lagi anak2 kita ni.. ni saya baca juga dari sumber "mr.google"... dan juga nasihat dari kakak saya ynag kerja kat bahagia kanak-kanak (Pead's kat HKL) .. Sebab tu saya "anti-ubat batuk" ^__^

Lagi satu tips... kalu untuk anak-2 yang selesama ni... ramai para ibu yang guna kaedah "pemanasan" @ steaming tu kan? saya pernah cuba masa anak pertama dulu.. TAPI alahaiiii ... tak tahan anak saya meraung nangis sebab rasa steaming tu kan... husband lagi la... tak sampai hati..husband cakap macam nak dera anak.... hahaha... lepas tu saya tak buat..sebab saya memang suka steaming muka saya... haha.

kunyit
Saya lebih suka guna yang sangattt senang dan simple.. dengan kunyit... Kunyit ni lagi senang tau..memang kalu yang cerewet akan cakap nnti baju2 anak kuning la... dan sebagainya... tapi saya tak kisah... janji anak sihat..baju boleh basuh kalu tak hilang pun..beli lain baju tu..dari anak2 selesama kan...

Senang je.. ambil kunyit hidup ni... tenyeh kat belakang pasu bunga... kalu tiada pasu bunga.. tenyeh kat belakang lesung batu tu..jangan depan lesung batu naaa kang pedas si anak saya tak tanggunggggg....
Lepas tu, kan ada air2 sedikit masa kita tengah tenyehh tu... lepas tu ambil air tu..sapu la kat batang hidung anak kita yang sedang selsema...dannn nak senang kan.. letak masa anak dah lenaa tidur tau... senang kan.. tak la buat anak nangis2 macam kita seksa pula si anak..tambahan saya ni duduk kat kejiranan yang sangat2 rapat... tak mau la orang cakap saya "dera" anak..hahahahah.... TAPI, Insyaallah... cara ni sangat2 berbaloi... ni antara pengalaman saya dari anak pertama dan kini yang kedua... Alhamdulillah...

kelebihan vitamin shaklee
Dannn nak lagi paling senang... kalu macam saya ni.. penyusuan susu ibu sepenuhnya kat anak ke-2 sayaa.. lagi mudah... saya selesama ke.. batuk ke... saya telan segala vitamin... NUTRIFERON, OMEGA, VITAMIN C dan GARLIC juga... saya minum si adik pun dapat manfaatnya... lega.... kalu si adik batuk.. sebab si abang yang sukaa sangat cium2 si adik... saya telan je omega, nutriferon ni... vitamin c sememangnya tak pernah tinggal la... wajib saya ambil... (untuk kecantikan kulit saya dan baby ...ngeeeee ) hihih... Alhamdulillah... si adik nye kahak tu akan kcepat pecah.. bagaimana saya tauh...haaaa.... lepas menyusu.. bila si anak ni tak selesa..dia akan muntahkan semula susu tu... sekali saya tgk... memang ada lendir2 tu campo ngn susu...Alhmadulillah...legaaa saya... lendir2 keluar ni la yang buat batuk anka2 kita lega.. dan tiada tersimpan dalam lelama tau... seronok je saya rasa... anda pun boleh mencuba.. untung sebenarnya anak menyusu badan ni.. apa kita makan dia pasti merasa...Tapi ingat.. ibu kena jaga pemakana juga tau....

Terpanjang pula story pagi ni... ^__^ .. Tapi sekadar perkongsian untuk semua dan bersama anda juga... kita kan ibu-ibu yang HEBAT.. betul tak...

Kat sini pun saya suka berkongsi dan baca ceritera dan pendapat DrZ ni tau, sekadar perkongsian juga... klik jeee

=============================
Salam sayang untuk semua 
--> Saya Lin | Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri... 

1 comment:

  1. Info yg bagus.
    www.armilastyle.blogspot.com
    Salam kenal
    http://www.facebook.com/Armiladegreestyle

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...