Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Wednesday, 31 December 2014

Alhamdulillah, Terima Kasih Ya Allah...

Hari ni seharian saya tak on blog apatah lagi blog walking.. oh no... tak boleh jadi ni... jap lagi saya blogwalking dan kacau kawan-kawan blog saya semua ek...

pengedar shaklee kulim

Sebab hari ni adalah HARI CLOSING kami semua... Shaklee CLOSING... semua pakat-pakat sibuk dengan pencapaian dna slaing membantu sesama kami dalam team kami.. .dan team saya dah tentu-tentu semua pakat nak FREEDOM MONEY dan nak lebih income bermula JANUARY 2015....

Alhamdulillah.. selagi kita berusaha selagi itu ALLAH S.W.T akan sentiasa tolong kita... saya percaya..Allah bersama-sama dengan orang yang tak pernah kenal putus asa dan tak pernah kenal erti berALASAN dan KALAU-KALAU ni..

Nak senang tak perlu susahkan diri.. tapi buatlah yang terbiak kepada ALLAH.. jaga ALLAh.. ALLAH pasti menjaga kita... insyaallah...

Lagi beberapa minit untuk closing bulan ni.. terahkir di bulan DISEMBER 2014.. semoga bertemu lagi di hari baru dan tahun baru untuk semua.... 

Alhamdulillah.. penutup bulan yang memberi 1001 makna untuk kita semua... 

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Tuesday, 30 December 2014

Motivasi :- Saya BOLEH! Anda BOLEH! Kita PASTI BOLEH

Setiap kita boleh mencari dan mendapatkan kehidupan yang lebih baik.. Apatah lagi MELAYU yang boleh buat mengikut Sunnah Rasulullah S.A.W untuk mendapatkan yang lebih baik dan membantu orang saat mereka perlukan...
perniagaan online berjaya

"Islam mengajar umatnya supaya banyak bersabar di dalam semua keadaan sama ada ketika senang atau pun susah, kerana ia merupakan pengukur darjat keimanan seseorang. Allah sentiasa memberi pertolongan kepada orang yang sentiasa sabar dan benar dalam bertindak."

Tak kisah pertolongan apa pun.. Allah S.W.T sangat-sangat Maha mendengar lagi Maha mengetahui segala yang tersirat dan tersurat....
berniaga online shaklee
Berusaha selagi BOLEH, jangan sesekali PUTUS ASA di saat KEJAYAAN itu bakal MILIK ANDA!

Kita perlu kuat... bukan goyang saat orang lain goyang.. mungkin lebih ramai lagi yang perlukan kita saat orang lain goyang dan mengambil keputusan untuk "berhenti' dari terus membantu orang lain saat  di perlukan.... Percaya pada diri kita sendiri, JANGAN mudah goyang dengan kabar angin orang lain... Belum tentu orang yang menyebarkan itu adalah benar... Sebaliknya mengambil kesempatan sahaja...

perniagaan internet shaklee
BERANI untuk bina IMPIAN anda? SAYA BERANI!!! anda PASTI BERANI juga...
Belajar untuk terus tabah dan kuat demi impian kita, keluarga kita, orang lain di luar sana (saudara-saudari kita), dan yang lebih penting adalah KERANA ALLAH S.W.T ... insyaallah, hati kita kuat dan tabah..

"Maha Suci Allah Yang di tangan-Nya lah segala kerajaan, dan Dia Maha Kuasa atas segala sesuatu,"

Percaya pada Dia yang Maha Esa... Diri sendiri... Saya BOLEH! Anda BOLEH! Kita PASTI BOLEH!

berniaga shaklee
Insyaallah.. sesuatu itu.. .buatlah & Niatlah KERANA ALLAH S.W.T,

Saya juga seperti anda semua.. bermula seperti bayi yang tak kenal apa-apa....Tapi tetap berusaha.

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Monday, 29 December 2014

Kenapa Perlu Berikan Vitamin C Kepada Suami Kita!!!

Haa pagi nak kongsikan kenapa perlu berikan Vitamin C kepada suami kita, bukan untuk kita wanita je tau yang nak cantik la dan awet muda la nak cerah la.. Sememangnya suami kita tak nak cantik (hensom) tak nak awet muda (sebab dorang perasan muda) haha, dan semestinya dorang tak nak cerah (sebab kalu cerah tak macho la kan) ... hahaha...


Tapi sebenarnya banyak lagi kelebihan Vitamin C ni untuk para suami kita tau...

Saya, wajibkan suami saya ambil vitamin C ni bila-2 masa je dia nak amalkan, janji dalam sehari tu dia ambil dan telan.. Kenapa?

Sebabnya saya sayangkan suami saya, dan saya nak suami saya sihat macam saya jaga kesihatan saya juga... Vitamin C ni sebenarnya tersangat bagus untuk MENINGKATKAN SISTEM IMUN kita dalam badan...

Yang mana, vitamin C membnatu menbina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi ynag lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta asthma. Selain itu juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema, jadinya tak perlulah paksa-paksa suami kita makan ubat tika dorang tengah selsema bagaikan...

Dan sememangnya suami saya TAK SUKA MAKAN UBAT sedari kecil walaupun deman. ni cerita dari mak mentua la info kat saya, dan sekarang pun ikut la dekat anak hero kami yang sulung.. TAK SUKA UBAT.. sudahnya.. Vitamin C SR untuk suami saya, Vitamin C Chew untuk anak hero saya...

Selain untuk sistem imun, kalu suami korang seorang yang perokok la kan.. macam la mr.suami saya... sangat bagus tau bagi Vitamin C ni.. sebabnya...

1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin C dalam badan seseorang

Haa sebab tu la WAJIB kita "paksa" mr.suami kita ambil Vitamin C SR ni sebiji sehari pun jadilah.. saya percaya.. kornag semua pasti terlalu sayangkan suami korang kan.. macam tu juga saya... memula kita "paksa" la.. tapi akan menjadi kebiasaan mereka bila dah tiap2 hari kita sua terus kat dorang.. jangan fikir "ala bosan la, nak di layan macam budak2 pula nak suap vitamin ni bagai... " 

Oh no... jangan tau... suami kita laaa yang paling manja.. even dorang cakap "hmm tak payah la.. ayang je la makan, abang ok je ni, tak perlu semua ni.. ".. no..no...no... jangan putus asa... bagi je.. kita ambil dorang pun wajib ambil.. baru 2-2 sihat dan ceria kan... 


Sayang suami? berikan mereka secara "paksa" pun tak pa.. janji mereka sihat dan ceriakan... 

Dapatkan sempena OFFER berbaki 3 hari bermula ari ini..BELI 6 PERCUMA 1 @ BELI 2 Botol LESS 5% khas untuk anda dan suami anda serta seisi keluarga....

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Calon Suami?

Assalamualaikum dan selamat pagi Isnin...

Semoga pagi ni lebih baik dari sebelum-sebelum ni... 

Topik awal pagi ni, khas untuk yang masih bujang je tau, bagaimana pilihan calon suami korang

calon suami terbaik

Sesungguhnya, bukan mudah unutk kita kenal hati budi seseorang.. walaupun dah bertahun bercinta, atau kenal... tapi seandainya kita tak tahu nak uruskan.. dan ego sesama sendiri... bila dah berkahwin pun..masti mendatangkan penceraian.. yang mana semua tak suka bukan.... 

Jadi.. pilihan suami korang?

Lelaki yang baik takkan pernah memaksa wanita melakukan sesuatu yang boleh mendatangkan murka Allah. Bijak membuat pilihan, lelaki bagaimana yang bakal dijadikan imam keluargamu wahai wanita.


Semoga pencarian dan jodoh yang korang cari mendapat keredhaan Allah S.W.T.. dan ikhlaskan la sesama pasangan anda... JANGAN ada rahsia selepas perkahwinan... 

Salam ceria pagi... untuk yang sedang mencari JODOH... bersabarlah.. dan berusahalah... sebab Allah S.W.T menciptakan semua hambanya adalah berpasang-pasangan.. berdoalah dan minta petunjuk dari Dia yang Maha mengetahui segala ynag tersurat dan tersirat...

Insyaallah... 


Sunday, 28 December 2014

Kenapa Perlu Epidural?

Apakah yang di maksudkan Epidural? Kenapa perlu Epidural? Berkesankan untuk para ibu yang hendak bersalin dan melakukan epidural dan bagaimana pula yang tidak melakukan epidural?

Epidural ni sebenarnya adalah satu jenis suntikan dan salah satu cara penahan sakit bagi ibu-ibu yang nak bersalin.

Caranya adalah seperti berikut ;-

bersalin





Lihat pun dah rasa menyakitkan.. Tapi ada yang sanggup demi untuk menahan dari rasa sakit ketika bersalin.

Juga bila berlakunya proses epidural ni, hujung jarum yang bengkok akan dicucuk antara dua vertebrae dan jarum itu akan masuk ke dalam ruang di luar lapisan pelindung yang mengelilingi tulang belakang anda yang dinamakan ruang epidura. Selepas itu, kateter halus itu akan dilekatkan pada belakang dan pada bahu anda.

Dan Pakar bius akan menyuntik anestetik lokal (sama seperti apa yang dilakukan oleh doktor gigi untuk proses membius) ke dalam kateter untuk mengebaskan bahagian bawah abdomen anda. Kaki anda juga akan berasa kebas. Dan anda tidak lagi merasakan sebarang kontraksi dalam dan semasa proses bersalin..

Jadi bagi saya, pengalaman bersalin 2 orang anak saya.. walaupun masa anak pertama yang sememangnya kita semua pasti tiada pengalaman, tapi TIDAK menggunakan epidural ni.. dan sememangnya sakit bersalin tu pasti kita rasai.. dan itu lah yang di kurniakan kepada para bakal-bakal ibu untuk merasai setiap saat untuk proses bersalin dan menjadi kenangan bila di usia tua nanti...

Tapi bagi yang perlalu serta mengalami perasaan takut tu.. anda boleh memilih cara ini seandainya anda takut untuk proses bersalin "tingkap"

Kita ada pilihan, tapi ana saya juga di beri pilihan, biarlah bersalin cara normal dan merasai sakit tu yang boleh menghapus dosa-dosa kecil kita sepanjang hayat kita sebelum ini... Alhamdulillah.. TAHNIAH para ibu dan isteri juga wanita hebat....

Sebab saya juga ngeri tgk jarum-jarum even ambil darah je pun.. inikan pula jarum utnuk epidural? panjang dan mengerikan tak?
 sakit bersalin

See jarumnya.. panjang kan.. Tapi bagi yang tiada pilihan nak merasai epidural ni.. ikut pada anda sendiri.. Bagi saya.. ianya bergantung pada keadaan kita saat nak bersalin tu... nasihat dari doktor yang menjalankan tugas dan melihat keadaan kita adalah penting...

Apapun, kita adalah wanita yang hebat kan...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Semoga Kita Berubah!!!

Apabila terjadinya sesuatu yang kita tak duga.. Pastinya ada PERINGATAN untuk kita daripada DIA  yang Maha ESA, lagi Maha MENGETAHUI.... semoga kita BERUBAH!!!

motivasi pagi

Sesungguhnya... kita hanya insan biasa.. ynag penuh dengan "kelongaran" dalam diri kita... Tapi apa salahnya kita berusaha berubah kepada yang lebih baik mengikut keredaan allah S.W.T..

Berubahlah kita kepada yang lebih baik.. untuk kaum hawa... Longgarkan lah pakaian kita sehingga tidak melihatkan susuk tubuh kita, labuhkan lah tudung kita.. dan jagai lah solat kita..

Wanita sangat senang masuk syurga terutamanya isteri.. .Tapi wanita dan isteri jugalah yang terlalu banyak menjadi penghuni dan ahli-ahli neraka ynag pastinya kita semua tak nak dan tak dapat bayangkan akan seksanya didalamnya...

peringatan Allah

Ya Allah..
Ampunilah kami.. yang sangat lemah dan terlalu alpa ini...
Semoga kita di beri hidayah yang terbaik dalam kehidupan kita kali ini...

“Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: “Kami telah beriman”, sedang mereka tidak diuji lagi?. Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.” (QS al-‘Ankabuut [29]: 2-3)

Terima kasih Ya Allah kerana begitu sangat menyayangi kami tika saat kami sedang alpa, dan terus mengingati kami....

Terima kasih Ya Allah...

Saya bukan siapa-siapa, bukan Ustazah bukan pula motivator... Tapi tak salah untuk kita saling mengingati sesama kita untuk kebaikan kita dunia dan akhiratkan...


Saturday, 27 December 2014

Apakah Punca Jerawat Dikalangan Remaja?

Jerawat??? pasti semua tak suka..saya pun tak suka..Jom kita ketahui apakan punca jerawat dikalangan remaja lagi sebenarnya terjadi... kenapa dari remaja bukan bila dah besar dan dewasa?

Produk Shaklee
Masalah jerawat di kalangan remaja lagi ni sebenarnya tanpa remaja ni semakin matang... macam kita dulu-dulu.. nak mula remaja.. haa bermula la satu perubahan pada kulit wajah kita.. ada yang jenis tak naik jerawat kulit cantik je.. ni hormon dia teratur dan seimbang.. dan yang berjerawat ni.. adalah ketidakseimbangan hormon dalam badan kita....

PUNCA JERAWAT ni merupakan perkara yang biasa berlaku pada remaja yang akhir baligh (mula matang) disebabkan oleh perubahan hormon badan. Tapi walaubagaimanapun jerawat yang semakin teruk mungkin disebabkan oleh pelbagai sebab seperti jangkitan kuman (penyakit, alahan dan salah penjagaan kulit.)

Untuk yang mengalami masalah jerawat yang teruk, ia perlu dirawat untuk mengelakkan berlakunya parut yang berkekalan...

Masalah jerawat ni secara umumnya merupakan suatu fenomena biological yang terjadi pada kulit akibat dari masalah keradangan tisu pada bahagian kelenjar minyak di kulit manusia. Ianya sering muncul pada bahagian kulit yang selalu berminyak seperti kulit muka dan kulit badan.

Dan seandainya anda mengalami jerawat yang teruk di bahagia dagu dan dahi.. sila SEMAK proses detox anda beberapa hari kebelakangan ni.. atau sebelum2 ni... Pasti kelancaran detox yang tak memuaskan serta kuang pengambilan air masak dalam seharian kita....

Jadinya...seandainya JERAWAT mula tumbuh di muka anak-anka remaja sekarang ni..sila jangan terus risaukan diri dan stress la segala bagai tau... sebabnya..perubahan HORMON di peringkat awal.. Tapi sila jangan abaikan masalah jerawat kiranya ianya semakin teruk dan sekali lagi.. JANGAN picit atau "kacau" jerawat anda tu dengan JARI-JEMARI anda... ianya pasti akan membawa pada pada muka anda..terutamanya bila terkena "bisa-bisa" pada luka jerawat yang korang kacau di muka korang tu...

kecutkan jerawat dengan vitamin e

Haaa..masa tu, tgk la..ianya pasti SEMAKIN BANYAK!!! sebab tangan korang "gatal" sangat nak g picit-2 la bagaikan.. dan sememangnya jerawat ni "gatal" di sekitar muka korang kan...

Peringatan untuk adik-adik di luar sana yang sedang meningkat remja... silaaaa jangna risau akan muka anda berjerawat.. .tapi jangan la usik or biarkan jerawat tu bila ianya semakin teruk tau.. Tapi senang je nak elak hormon tak stabil ni... Bagi saya.. korang ambil je GLA COMPLEX untuk stabilkan hormon korang.. .mesti cun pun..nak amalkan masa period pun tak da masalah.. lagi boleh.. sebab ianya sangat membantu... ^_^

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Berminat nak dapatkan GLA COMPLEX untuk stabilkan HORMON tak kisah remaja @ kita2 ni.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9d50bcc2d13c9160fcf2a3fd160252a6
Klik sini untuk ORDER anda

4 Kesan BAHAYA Kekurangan Nutrisi Pada Kanak-Kanak

Mungkin kita tak perasan, tapi bila dah berlaku baru menyesal tak sudah... Apakan antara kesan bahaya kekurangan nutrisi dikalangan kanak-kanak sedari kecil...

Mahukah anak-anak kita tergolong dalam 4 kesan bahaya kekurangan nutrisi ini?

4 Kesan Bahaya Kekurangan Nutrisi Dikalangan Kanak-Kanak, antaranya?

mealshake shaklee
1. Pendidikan
Anak-anak sangat perlukan nutrisi yang lengkap sebagaimana kita perlukan mereka dalam hidup kita, tapi apabila kanak-kanak tidak mendapat sejumlah vitamin, mineral dan nutrien yang diperlukan untuk kesihatan mereka,ini pasti membawa kepada mudah letih, kurang tenaga dan kegagalan untuk berkembang maju kehadapan sebaya dengan perkembangan mereka...

Ketidak seimbangan ini boleh membawa kesan yang berpanjangan dan sepanjang hidup seseorang jika ia tidak diperbetulkan dari awal. Terutamanya sedari kanak-kanak lagi...

2. Obesiti
Berlakunya obesiti dikalangan kanak-kanan adalah hasil daripada pengambilan kalori yang berlebihan dan penekanan kepada makanan yang mempunyai tahap yang tinggi lemak, gula dan sodium.

Contohnya terlalu memberi makanan segera, makanan ringan dan makanan yang tiada nutrisi utnuk perkembangan serta tumbesaran kanak-kanak.

Obesiti dikalangan kanak-kanak boleh membawa kepada keadaan yang berbahaya, seperti kencing manis, tekanan darah tinggi, kanser dan pelbagai masalah kesihatan yang lain, yang bukan pada jangka pendeka, tetapi pada jangka panjang dan masa akan datang. Obesiti juga boleh menyebabkan imej diri negatif, gangguan, kualiti hidup menurun dan masalah jangka panjang... Mahukan pembesaran anak-anak kita tergolong pada punca ini? sudah pasti tidak bukan....

3. Kesihatan Mental & Emosi
Apabila kanak-kanak yang tidak mempunyai corak pemakanan yang betul akan lebih cenderung mengalami masalah psikologi seperti keresahan atau kurang keupayaan dalam pelajaran.

Dan satu kajian dalam "Indian Journal of Psychiatry" pada tahun 2008 menyatakan kekurangan zat besi berkaitan dengan gangguan hiperaktif kanak-kanak. Kekurangan iodin juga boleh dikaitkan dengan beberapa kecacatan perkembangan pada kanak-kanak yang kekurangan nutrisi sedari mereka kecil lagi...

Apabila tabiat pemakanan kanak-kanak tertentu yang mungkin terdedah sedari mereka kecil dengna pola pemakana yang tak seimbang seperti melangkau waktu makan atau ketagihan makanan bergula, seterusnya juga boleh dikaitkan dengan kemurungan, dan  kanak-kanak ini juga ketara lebih cenderung untuk memerlukan kaunseling kesihatan mental serta bantuan emosi mereka..

nutrisi mealshake shaklee

4. Penyakit
Seperti yang kita tahu, apabila anak-anak kekurangan nutrisi... Pemakanan tidak seimbang dan obesiti sangat-sangat mempunyai risiko tinggi untuk menyebabkan penyakit-penyakit kronik. Salah satu daripadanya adalah DIABETIS jenis 2, yang boleh dicegah dengan perubahan gaya hidup yang sihat.

Diabetes jenis 2  adalah akibat daripada pemakanan yang tidak seimang sejak zaman kanak-kanak, boleh membawa kepada masalah lain termasuk penyakit jantung, strok, anggota amputasi dan buta.

Dan, apabila pemakanan yang tidak cukup nutrisi ketika dan sedari zaman kanak-kanak juga mempunyai potensi untuk memberi kesan negatif ke atas kesihatan reproduktif seseorang. Pemakanan yang tidak seimbang juga mempengaruhi perkembangan tekanan darah tinggi, strok, kanser dan penyakit jantung.

produk shaklee

==================================================
Mahukah anak-naka kita tergolong dalam 4 kesan berbahaya ni? bagaimana tindakan kita untuk pastikan anak-anak kita tak tergolong dalam antara 4 kesan ni sedari mereka kecil-kecil lagi?

Pendapat saya, pertama-tama, JANGAN biasakan anak-anak kita pada makanan segera, mahupun dah terbiasa cuba cara lain untuk kurangkan seterusnya tak memberi lagi kepada anak-anak kita..

testimonial nutrisi untuk tumbesaran anak
Antara TESTIMONIAL penjagaan kesihatan sedari kecil untuk anak-anak kita....

Khas untuk anak-anak kita sedari mereka berusia 1 tahun dan keatas... 

produk shaklee
Untuk dapatkan set ni..sila dapatkan konsultasi terlebih dahulu ye... semoga perkongsian kita ni memberi manfaat untuk anak-anak kita...insyaallah..

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Thursday, 25 December 2014

Fobia Nak Hamil & Bersalin lagi?

Siapa pernah ada perasaan seperti ni, fobia nak hamil dan bersalin lagi? lepas je dapat anak pertama terus kata saya fobia.. fobia...fobia...

Pernah rasa tak kawan-kawan semua? terutamanya yang baru lepas bersalin anak pertama?

pengalaman bersalin
Saya pernah, kenapa saya pernah terfikir saat "fobia" ni..sebabnya, masa anak pertama..ye la kan masa tu tiada langsung pengalaman dan pun, mami jauh kat Sabah, mak mentua jauh kat Pahang, kami kat kulim... Suami pula kerja tak tentu masa...

Pengalaman, masa tu saya 37w dah, nak kata nak bersalin tak juga, tapi anak dalam perut kurang gerakan, so saya dan suami risau... suami kata tak pa la... kita p je la Hospital, apa-apa doktor tau dan scan... kami pun g la.. mas atu waktu petang.. dan apa lagi.. petang tu doktor cadangkan admit.. kami setuju je.. mula la proses ikat perut bagai tu untuk nak tahu kadar denyutan nadi anak ni...kejap bayi tidur..kap mengeras... masa bayi mengeras dengan alatan tu mengeras kat perut sememangnya sakit saya rasakan...

Alhamdulillah, semua ok.. tapi sebab dah cukup minggu.. doktor suggest bersalin induce.. masa tu saya tak tau apa kesan dan rasa amcam.. saya pun setuju je la demi bayi kita kan.. kalu kat luar senang, kita nampak...
Gambar hiasa dari mr.google tau...

Nak di pendekkan cerita saya... masa induce pertama keesokan harinya tu, pagi tu saya tak rasa apapun.. aa..kebal nya my baby ... gerakan pun da ok.. lepas tu doktor kata, petang induce kali kedua, kalul tak bersalin lagi kita induce kali ke-3.. waaa...saya terfikir dasyatnya...

Petang tu induce kali ke-2, mak dan abah datang... abah buat air selusuh dan suh minum... lepas dorang balik tu... dan-2 terus rasa sakit yang amat... lepas maghrib tu, pecah air ketumban.. masa tu.. hanya Allah yang tahu.. betapa sakitnya.. bayi pula kerap mengeras sesangat... saya pun call suami nak masuk labour room dah saya..

set pantang shaklee
Alat ni la sebenarnya ynag sangat penting saat kita nak bersalin.. pengesan nadi bayi kita dalam perut..

Yang saya tahu.. dalam saat menunggu bukaan tu... hanya Allah je yang tahu betapa sakitnya masa menunggu untuk bersalin.. jururawat pasangkan alat pernafasan saya rasa lagi sesak... pasangkan lagi alat nak cek denyutan nadi bayi.. lagiiiii la sakit saat bayi mengeras makin kerap... masa saya nak meneran2 pun saya tak pasti..sebabnya sakit yang teramat....

Dalam saat menanti tu, saya terus fikir.. ni la pertama dan last saya nak bersalin... hahahahaha.. kelakar kan.. dan lagi tu saya berfikir macam tu...

Sebetulnya..sakit tu lebih sakit dari bersalin normal tanpa induce...

Dan saya bersalin pun, Alhamdulillah.. sangat-sangat mudah.. masa tu ramai yang bersalin.. mau tak nye...di tengah malam..semua orang dok tidur lena..saya dan para ibu-ibu yang lain nak bersalin...

Dalam tempoh saya bersalin tu.. sedar tak sedar kejap je bersalin nya... mudah sangat..dan mulit tak henti-henti berzikir, sampai jururawat tanya.. kak, tak sakit ke... ahahaha... tak sakit kat kamu...

Sebenarnya... zikir adalah terapi palinggggggg mudah untuk hilangkan rasa takut dan sakit.. Alhamdulillah.. lepas tu tka fobia dan pun.. saat tu je...

Alhamdulillah, lepas tu naak kedua bila dah ada pengalaman.. fobia tu tak da sebenarnya... haha

Ni la kisah saya, pengalaman saya masa anak pertama dan kedua sememangnya berbaza..sebab anak ke dua saya 100% amalkan Shaklee dan ilmu-2 saya banyak dapat dari kawan-kawan alam maya juga... Alhamdulillah, sepanjang kehamilan anak kedua yang sekanra dah 9bulan pun anak puteri saya ni... sangat seronok bila dah sepasang ni.. insyaallah. .utnuk meramaikan umat hamba Allah S.W.T di muka bumi ni, kita banyakkan zikir dan berdoa padaNya... fobia tu kejap je pun... hihi

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Wednesday, 24 December 2014

3 Faktor Bahayanya Sembelit Dikalangan Wanita

Mungkin ada yang tak ambil kisah bila pembuangan tak sempurna, tapi wanita kini, perlu tahu 3 faktor bahayanya sembelit dikalangan wanita. Sembeli juga bukan perkaka kecil bilamana kita "terperangkap" begitu lama di dalam tandas... itu tandanya masalah besar!

sembelit dan buasir

3 faktor bahayanya sembelit dikalangan wanita yang saya maksudnya antaranya;-

1. GANGGUAN SEKS
- Akibat dari masalah sembelit yang di biarkan dan apabila proses pembuangan memerlukan tenaga yang banyak serta keletihan juga terasa penat pada bahagian otot serta usus. Maka ini akan menjadi punca anda kurang puashati saat "bersama" dengan pasangan anda.. di sebabkan hipermia (darah berlebihan) pada bahagian tulang pinggul.. dan ini akan menyebabkan pasangan anda juga merasa kecewa. dengan hanya anda biarkan masalah sembelit anda berterusan tanpa rawatan.

2. MEMPENGARUGI FUNGSI OTAK
- Bila masalah sembelit ni berterusan mengakibatkan usus dalam saluran pencernaan terganggu sehinggakan wujudnya bakteria-bakteria dalam menghasilkan sejumlah besar zat-zat ini menrebak dan terus meresap ke sistem saraf pusat dna seterusnya menganggu fungsi otak dan mengakibatkan daya ingatan menurun, serta punca kita menjadi hilang fokus juga mudah lupa dan daya ingatan kita sangat lemah.

3. PENYAKIT JANTUNG & PEMBULUH DARAH OTAK
- Sembelit tidak sama sekali menyebabka risiko kematian. Tapi bila masalah sembelit berterusan an di biarkan. Bagi yang berusia dan menghidap penyakit jantung, maka sembelit akan menjadi faktor risikonya.
- Kerana penggunaan tenaga yang berlebihan ketika proses pembuangan, menyebabkan tekanan darah lebih tinggi dari biasa maka oksigen dalam tubuh meningkat. sehinggakan punca terjadinya penyakit seperti pendarahan otak, stroke dan kematian mendadak...

omega guard bantu atasi masalah sembelit

Adakalanya wanita yang sedang hamil di peringkat awal juga mengalami masalah sembelit, jika ianya di biarkan, masalah ini menyebabkan sakit lain seperti buasir akan berlaku, dan dalam masa yang sama menyebabkan proses pembuangan menjadi masalah. dan perlukan tenaga yang lebih dalam proses pembuangan...

Jangan biarkan hanya masalah kecil, dibiarkan dan membawa kepada masalah lain dan memudaratkan diri sendiri....

Antara yang saya kongsikan dapat membantu masalah SEMBELIT terutamanya di kalangan kita-kita wanita ni, dan semoga ianya sangat-sangat boleh membantu bagi anda-anda yang sedang mengalaminya...

ostematrik dan omega zink bantu masalah buasir
Sememangnya masalah sembelit membawa kepada masalah lain.. Tapi dengan penyelesaian yang betul, ianya sangat puas hati sebab tiada lagi "takut" untuk ke toilet.

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

sumber info tambahan http://erabaru.net/kesehatan/6681-5-bahaya-utama-sembelit


Tuesday, 23 December 2014

Dapatkan SEKARANG!!!

Bagi anda yang sedari dulu intai-intai, dan mengatakan produk ni mahal la bagaikan, apa kata dapatkan SEKARANG, tanpa berkira dan bertangguh lagi.. sebabnya.. Bulan ni adalah bulan PROMOSI BERGANDA... dan anda pasti kata JIMAT dan BERBALOI betul la beli masa ni...

Mungkin ada selama ni menanti PROMOSI untuk VITAMIN C, VITAMIN E dan yang terlaris buat masa ni sebab tahun depan anda tunggu la setahu lagi untuk memilikinya semula adalah COLLAGEN POWDER...

Dapatkan sempena 6 hari lagi promosi ni...

1. VITAMIN C SR = Beli 6 FREE 1, Beli 2botol DAPAT 5% less lagi...
2. VITAMIN E = Juga anda Beli 6 FREE 1, Beli 2botol DAPAT 5% less lagi...

Dan yang terlaris untuk sekaian lama, dan terjimat ini adalah....

3. COLLAGEN POWDER  = Beli 3 FREE 1, FREE lagi KEAHLIAN seumur hidup untuk anda...

Jimat dan berbaloi saya katakan, dan berani saya katakan.. rugi sangat kita tak miliki sempena PROMOSI ni

Bertanggu anda TERLEPAS untuk barang baikkkk punya... dan saya adalah antara orang yang sangatttt tak percaya bila orang katakan.. minum dan amalkan hari ni.. esok dah nampak kesan.. tu sangat-sangat saya tak percaya.. sebab tu pastinya sangat-sangat tinggi bahan "sampingannya".. Sebab Shaklee yang pertama pengeluaran pertama produk makanan tambahan pun tak berani jamin kata makan hari ni esok terus cerah dan kurus.... tapi tag line SHAKLEE adalah.. SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI... ini sangat-sangat kami mempercayai, dan anda sendiri dapat merasai kesannya tanpa "kesan sampingan" di masa akan datang...

Jadi.. jangan lepaskan apa yang sedang OFFER ni ya kawan-kawan..  apa yang kami ceritakan adalah apa yang telah kami rasainya sendiri...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Salah Ke Anak Menyusu Badan Lebih Dari 2 Tahun?

Ramai yang agak keliru kat sini, salah ke anak menyusu badan lebih dari 2 tahun? apa masalahnya dan perlu di teruskan juga ataupun teruskan berhenti secara mengejut pada si anak?

penyusuan susu ibu
Bila mana lagi si anak tak nak menyusu botol, tetiba pula dah cukup usia 2 tahun, ibu terus nak stopkan penyusuan susu ibu... Adakah kita sebagai ibu tak merasa kasihan melihat si anak yang dah terbiasa menyusu dengan ibu selama 2 tahun. tetiba 2 tahun 1 hari ibu dah tak bagi menyusu badan, dan memaksa anak menyusu dari botol...

Adakah anak kita nak atau terus meragam sepanjang hari dan si ibu merasa tertekan?

Bagi pendapat saya, selagi suami memberi kebenaran untuk menyusukan anak lebih dari 2 tahun, apa salahnya.. tapi lihat pada keadaan anak juga kan... kalu terlebih manja.. ajari anak terlebih dahulu menyusu menggunakan botol, dan perlu psiko anak kita dengan cara yang terbaik, jangna terus berhenti secara mengejut pada si anak kan... kesian tau..kalu saya pun saya tak sanggup... moment tu bukan sekejap je nak di lupakan pada kita sebagai ibu, apa tah lagi si anak kita kan....

Bak kata pendapat Dr.Zubaidi ;







Pada pendapat saya, dan pengalaman saya sendiri.. teruskan penyusuan susu ibu selagi susu badna kita ada, dan teruskan penyusuan selagi ianya tak menganggu kandungan ibu ynag sedang hamil atas nasihat dan pandangan doktor juga.. Sebab selagi ada susu badan tu, selagi itulah rezeki anak-anak kita... Tak salah menyusukan anak-anak kita, selagi ianya tak menganggu kesihatan kita sebagai ibu...

Semoga kita teruskan penyusuan susu ibu untuk anak-anak kita, dan tendem nursing salah satu RAHSIA berat badan saya sangat-sangat susah nak naik tau...

Alhamdulillah....

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Monday, 22 December 2014

5 Mitos Tentang Penyusuan Susu Ibu

Sebenarnya banyak lagi mitos ni, tapi saya ambil 5 mitos tentang penyusuan susu ibu yang paling umum dan ibu-ibu muda seperti saya perlu ketahui...
tambah susu badan
Mulanya saya dulu sebelum bersalin, saya tak pernah kisah tentang penyusuan susu ibu, sampai awal check-up kat KKIA Bandar Baru Sentul (masa tu duduk KL lagi) jururawat tu tanya, ni nanti lepas bersalin nak bagi anak susu apa..

Terus terang saya katakan...apa yang terlintas di fikiran saya.. susu formula (Enfagrow) waaa... sedap je kan fikir susu yang mahal sebab iklan ni banyakkk sangat tentang susu formula masa tu... Saya pun fikir macam tu je.. sekali tu jururawat tu ketuk saya..

"haiiii... awal-awal lagi dah fikir susu formula.. mana boleh, bagi la susu ibu.. " - Jururawat maraa daaaa..

Saya senyum je masa tu.. tak tau apa2 kan.. sampai la saya bersalin bulan 2/2011, saya sememangnya nekad dan berniat nak susu kan anak saya dengan susu ibu, sebab dah tahu susu formula tu mahal... hahahah...dan sehingga sekarang saya dah anak kedua begitu nekad untuk teruskan sehingga 2 tahun juga dengan susu ibu.

Ok kat sini saya kongsikan 5 MITOS TENTANG PENYUSUAN SUSU IBU

1. TIADA SUSU YANG BANYAK SEBAIK LEPAS BERSALIN
- Alasan, sebenarnya tanpa ilmu yang cukup kita pasti berfikir, susu saya sedikit je, anak tak cukup sebab tu menangis sepanjang malam... Lepas tu bagi susu formula, anak dia sebab dia kenyang!
- Sebenarnya bayi tak perlukan pun 1 or 2oz susu sekali minum... dan sebenarnya susu yang kita fikirkan tak banyak tu la yang terbaik dan susu yang keluar tu adalah kolostrum iaitu susu awal ibu yang pekat dan sangat baik untuk bayi.

2. IBU PERLU MINUM AIR MASAK YANG BANYAK.
- Ramai berkata, "masa pantang mana boleh minum air masak banyak-banyak." mak saya marah dan saya takut gemuk air la pula...
- Sebenarnya itu adalah orang pandangan lain-lain, tapi sebenarnya ada cara terbaik minum air masak ni, bukan sekali teguk tu terus minum 3L.. haa tu mmg la terus "gemuk air".... Jangan beri pandangan kalu kita kurang pasti.. sebaliknya.. minum la sedikit-sedikik tapi berulang... Insyaallah...

3. RAMAI IBU MUDA AMBIL KATA MUDAH "SUSU SAYA TAK CUKUP/ TAK BANYAK"
- Ni antara yang banyakkkkkk sangat para ibu muda yang kerja juga ambil jalan mudah. Dan dengan mudah beli susu formula bagi je kat anak. Lena pun.. malam-malam tak perlu la berjaga sangat...
- Tapi sedarkah kita itu adalah "HAK ANAK KITA".. kita katakan dalam hati malas la nak bagi, sebab bagi pun macam tak cukup susu.. kesian  anak kan... ibu awal-awal lagi dah kata "malas" nanti anak "follow" perkataan tu pula amcam kita kelak?
- Sebenarnya susu tu banyakkkk, yang jadi tak banyaknya sebab sah ibu fikir "tak banyak" maka jadi la tak banyak... lagi tentang ALASAN bukan?

4. SAKIT PUTING, SEBAB TU TERUS BERHENTIKAN SUSU BADAN.
- Alasan lagi, tak kesian ke kata anak yang memalam ke siang ke, sua mulut ke ibu untuk nak susu?
- Besarnya ANUGERAH yang Allah S.W.T berikan pada ibu dan bayi, secara automatiknya, sebaik je lahir, tanpa kita ajar sekali pun, bayi kita tahu kat mana dia nak menyusu dan bagaimana nak menyusu.. betul tak para ibu...
- Apa yang saya perasan, saya sendiri lalui... bila kita dakap bayi kita, secara automatiknya dia terus bersandarkan kepala kat dada kita, dan bila kita susukan dia, tanpa kita ajar pun, bayi kita dapat menyusu dengan baikkkk sekali kan...

5. IBU YANG HAMIL LAGI, MESTI MENGHENTIKAN PENYUSUAN SUSU IBU.
- Bagi pendapat saya, selagi boleh memberikan kepada si anak, apa salahnya kan..tendem nursing ke.. tak ada masalah selagi ianya tak menganggu kandungan pun...
- Selagi ibu kuat, dan susu badan sangat banyak lagi.. kenapa nak menghentikan sus ibu.. tak ke itu membazir anugerah dan rezeki untuk si anak lagi... selagi kuat, berilah pada si anak.. melainkan atas nasihat doktor dan kesihatan para ibu.. .Ibu kuat, anak yang di kandung lagi kuat dan si anak yang sedang menyusu juga mendapat khasiat yang terbaik...
- Kalu di biarkan susu tu tak di minum dan di pum... bukan kah itu lagi mendatangkan keburukan pada para ibu.. dan ketahui lah.. .susu ibu yang tak habis keluar akan menyebabkan "bengkak susu" ynag di biarkan dan lama kelamahan akan menyebabkan kanser.. tu lagi bahaya kan.. Sebolehnya, bagi la susu ibu sehingga habis keluar...

Bagi saya, pengalaman ni banyak mengajar saya tentang pentingnya ilmu dalam penyusuan susu ibu.. sememangnya kita nak berikan yang terbaik pada anak-anak kita, kita kena tahan mental dan fizikal... sebab penyusuan susu ibu ni sangat seronok dan sangat indah.. kenangan yang tak akan kita lupakan sehingga nafas terakhir kita suatu saat nanti...

Berikan la HAK anak-anak kita, hatta kita sakit macamana sekalipun.. itu HAK anak-anak kita....

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Sunday, 21 December 2014

Apa Yang Kita Fikirkan?

Tak lama lagi kita bakal melangkah ke bulan dan tahun baru, dan apa yang kita fikirkan untuk impian serta masa depan kita?

Saat kita melangkah ke tahun baru.. Berfikir dan bertindak? tiada perkataan yang di tulis.. bayangkan...

promosi shaklee

Kanak-kanak pun dah berfikir untuk mereka sendiri.... 

kosong


Mommylina pun tengah berfikir juga bagaimana mommy nak tolong lebih ramai orang lain menjaga kesihatan juga membantu orang lain untuk mengejar impian kita semua... Apa kata semua?

Mahu bertanya tentang perubahan diri sendiri dan mahu membina impian diri kita sendiri?

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.
 

Saturday, 20 December 2014

4 Sumber Makanan TERPENTING Dalam Vitamin E

Terdapat 4 sumber makanan terpenting dalam Vitamin E, yang mana seseorang perlu mengambil makann berikut untuk sel-sel sihat dalam melawan radikal bebas, antaranya ;

  1. 1kg biji benih GANDUNM
  2. 500ml MINYAK SAFFLOWER
  3. 8kg BAYAM &
  4. 500g BADAM
Tapi persoalannya? jika anda tak nak ambil dan amalkan vitamin E yang sangat mudah nak di amalkan..buka botol.. ambil sebiji (ikut masa yang sesuai) dan telan dengan minum air... SANGGUPKAN kita nak telan dan makan berkilo-kilo dan bergram-gram dan berliter makanan semulajadi seperti si atas dalam SEHARI???

Pasti tak kan... dan penyelesaian serta jawapan untuk pengambilan makanan terpenting dalam keperluan badan kita untuk menjaga serta membina sel-sel sihat dan melawan radikal bebas adalah VITAMIN E Shaklee....


Nak pastikan vitamin E yang kita amalkan adalah selamat dan paling berkesan... adalahdiekstrak d-alpha tecopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama dan delta). Dan ianya adalah yang paling lengkap di pasaran...

Dan kita semua boleh ketahui lebih lanjut lagi manfaat vitamin E ni untuk kita semua >>klik sini<<
Testimonial Penguna vitamin E untuk cantik dan sihat >>klik sini<<

Berminat nak dapatkan sempena harga PROMOSI terbaik ni??? Beli 6 FREE 1 atau Beli 2botol less 5%

Mana satu pilihan hati?

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Friday, 19 December 2014

1 Lagi PROMOSI Terbaik Menjadi Pilihan Ramai

Sebut tentang promosi semua pasti sukakan.. tak kisah la promosi apapun, dan kat sini 1 lagi promosi terbaik menjadi pilihan ramai saya kongsikan untuk semua.. .bukan untuk wanita sahaja tau.. malah untuk semua dan baik untuk kesihatan, kecantikan dan keharmonian rumahtangga lagi uols...

Siapa yang tak nak ni kelebihan ni? pasti semua nak... bukan untuk 1 kelebihan malah banyakkkk sangat....
promosi vitamin shaklee
1 produk dengan pelbagai manfaatnya...
Kenapa saya katakan iayna menjadi pilihan ramai?

Sebabnya kita pasti nak MELINDUGI JANTUNG kita kan.. tak kira diri kita sendir, suami, mak ayah dan seisi keluarga kita...menjaga kesihatan sedari sekarang sangat lah penting. Jauhi radikal yang membahayakan dalam diam.. seperti pencemaran udara, stress dan pelbagai lagi... Radikal babas ni ada dimana-mana.

Juga salah satu ANTI-OKSIDAN yang kuat untuk kita buat perisai diri kita, bukan takut tua, tapi takkan kita nak kelihatan tua sebelum usia kita... kita perlulah menjaga kecantikan kita bukan je dengan alat solek semata-mata.. tapi biarlah kecantikan ni sedari dalaman.

Dan yang lebih penting menjaga KEINTIMAN & KEMESRAAN bersama suami isteri.. jangan biarkan ianya rumahtangga anda dingin hanya di sebabkan ketidakpuasan mahupun tiada "keinginan" untuk bersama.... noo..nooo..nooo.. dalam diam kebanyakkan ynag cantik pun ramai bercerai bukan di sebabkan lelaki ni nak cari yang lagi cantik.. TAK.. sebenarnya dalaman serta kemesraan kenalah dijaga juga..bukan hnaya pentingkan kecantikan luaran semata-mata... ingatan untuk yang dah berkahwin dan saya juga...

Dannn... inilah yang saya maksudkan untuk kita semua....

vitamin e shaklee
Berminat untuk dapatkan sempena PROMOSI HEBAT hanya di bulan Disember ini? Anda boleh terus cari saya di sini.. dan tempahan anda akan terus ke rumah anda...

Untuk ketahui lebih lanjut tentang Vitamin E Shaklee ni.. >>>klik sini<<
Testimonial untuk kesihatan dan kecantikan >>>klik sini<<<

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia


Thursday, 18 December 2014

7 Sebab, Pentingnya Vitamin C Pada Badan Kita

Tanpa kita sedari, badan kita semakin hari semakin kekurangan kolagen juga vitamin.. Tapi tak semua ambil kisah kerana menganggap ianya tak penting.. Sekarang kita ketahui 7 sebab, pentingnya vitamin C pada badan kita.. 

Pengambilan vitamin C sangat penting dalam pembentukan kolagen yang membantu meningkatkan sistem kekebalan tubuh serta membantu penyerapan zat besi ynag sangat di perlukan dalam badan kita... Dan sedarkah kita, pengambilan ni membantu kita lebih sihat dan membawa kita secara tak langsung menjaga tubuh badan kita sedari dalaman....

7 Sebab yang saya katakan penting Vitamin C ni antaranya ;-

  1. Memerangi Kanser - Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan menrangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanserdan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel  dalam badan kita.
  2. Mengekalkan Kolesterol Sihat - Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekakan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang penderahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.
  3. Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dengan masalah berkaitan mental seperti keresahan.
  4. Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan vitamin C, adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan ynag lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar...
  5. Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merahynag sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema...
  6. Membentuk Kolagen - Merangsangkan pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas, otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu menpertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
  7. Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hariuntuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
promosi hebat vitamin c sr shaklee



Dan.. kepentingan ni kita wajib grab sebaik yang boleh.. sebab promosi sehebat ni jarang-jarang di buka secara berlebihan  tau... mau tak nye.. BELI 6 FREE 1 @ BELI 2 botol ada less lagi 5%...

Berminat dapatkan dari saya kat sini?
promosi vitamin c shaklee
Dapatkan yang terbaik untuk kulit dan kesihatan kita semua...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia


Wednesday, 17 December 2014

Promosi Vitamin POPULAR Kembali Menyerang!!!

Sebut je tentang kecantikan, mesti semua orang sebut wanita dan pasti tak lupa tentang pengambilan makanan tambahan dan sekarang promosi vitamin popular kembali menyerang setelah sekian lama menyepi selepas al-kisah setahun lebih pernah mengegarkan semua orang bila SOLD OUT di sebabkan beberapa cerita...
promosi triple terhebat shaklee
Sekarang... semua orang tak lepas peluang nak rebut Vitamin C ni bila ada promosi terus je orang reramai serbu.. jangan habis sebelum dan selepas tamat promosi ni udah lah ye... mau menangis semua pengemar-pengemar dan ynag mahukan kecantikan...

Dan sempena promosi popular ni... secara automatiknya.. kita sebagai wanita dan lelaki pun ada yang suka akan kebersihan kulit dornag tau.. lagi satu bantu atasi masalah resdung juga plus sangat dan terbaik untuk kesihatan terutama sekali mereka yang kerappp sangat "auchummmm" ni..mudah sangat selsema ni.. sememangnya wajib ambil peluang untuk lebih cerah, cantik, kult lebih anjal, kolagen dan lagi.. cerah berseri-seri tau uols....

produk shaklee vitamin c

Jadi sempena promosi yang paling popular di tahun ni, pastikan korang semua jangan terlepas peluang dapatkan VITAMIN C ni secara terus dari saya dan eksklusif untuk anda sekarang.... dengna pelbagai tips akan saya kongsikan untuk anda juga...

Laaa... lagi tunggu dan berfikir... tak payah tunggu lelama.... call je terus no di bawah ni..dan dapatkan harga tersepecial untuk anda...ingat tau.. HANYA di bulan DISEMBER 2014, ini OFFERnya...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...